Kuinka sanon vaimolle

dkww

Nätisti,että hän syö liikaa?Otin asian varovasti puheeksi koska painoa on tullut,hänellä on suvussa diabetestä ja sydänvikoja.Tiedän,että
tällaisen sanominen loukkaa naista mutta olen huolissani?

14

1326

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkww

      jäi sanomatta,että hän otti nokkiinsa ja sanoi ettei ole holhottava.
      Ajattelin sitten,että olkoon,syököön.

      • mun vaimo painoi

        10 v sitten tavattaessa 58 kg ja minä 82 kg. Nyt tilanne on 75 kg ja 82 kg. Minä se meistä kahdesta olen se, joka kuulemma on enemmän lihonnut, kun vatsalihakset ei enää niin erotu, kun on muutama kilo lihasta muuttunut läskiksi. Sellaista se elämä vaan on.


    • tuollaiseen ole

      Kyllä sinun pitäisi oma vaimosi tuntea, netistä tuollasia kannata kysyä.

      • luulempa

        että ne kyllä itsekin tietää missä mennään,voi olla paha olla niin
        syöminen auttaa.
        Yleensäkin tuo on arka aihe nykypäivänä naisille kun siitä
        hoikkuudesta puhutaan niin paljon.
        Jos ei huomioi tarpeeksi vaimoa niin vaimo ei sitten välitä
        itsestään.
        On niin yksilökohtaista.


    • vaimosi ymmärtämään...

      ...että olet huolissasi hänen terveydestään, jos asia kerran niin oikeasti on. Lisäksi voit näyttää hänelle hyvää esimerkkiä vaikkapa kokkaamalla terveellisiä ruokia ja ruokaostoksilla käydessäsi jättää herkut hyllyyn ja ostaa vihanneksia ja muuta kevyempää syötävää tilalle.

      Jos nuo keinot eivät tepsi, niin et voi asialle oikein mitään. Jokainen kun vastaa tosiaan omista syömisistään ja omasta terveydestään, eikä aikuista ihmistä voi alkaa sen suhteen holhoamaan...

    • Lihavan vaimo

      Fiksuna miehenä lienet valinnut niin fiksun vaimon, että osaa vaa'an lukemat itsekin havainnoida. Jos kilot haittaa, niin vaihda laihaan. Mutta kun se on sinua puutteinesi nämä vuodet katsellut, niin mitä jos lukemien sijaan sanoisit, että rakastan sinua aina vaan ja vie se lenkille. Liikunta auttaa mainitsemiisi terveysongelmiin, vaikkei heti kiloja karistaisikaan.

    • ja tee

      terveellistä sellaista. Esim. jotain salaatteja tms. Ala myös hoitamaan ruokaostokset yksin, kysyt vain mitä hän haluaa, mutta jätä karkit, pullat ja muut turhat kauppaan. Eiköhän se sillä lähde.

    • täykkäri

      Laita vaimo liikkeelle: vie kävelylle, ehdota, että kävelette/ pyöräilette paikasta A paikkaan B sen sijaan että menisitte autolla, menkää yhdessä kuntosalille, metsäretkille jne.
      Laita iltaisin salaattia itsellesi ja kysy maistuisiko myös hänelle.

      • Stadin kundi

        Muista, että sinun pitää näyttää esimerkkiä. Et voi pistää vaimoasi kävelylenkille ja ajaa itse autolla vieressä hodari kädessä. Sama pätee tietenkin myös raskausaikaan: jos vaimo ei voi dokata, et sinäkään voi siinä vieressä sohvalla löhötä bissepullo händyssä--voit tietenkin lähteä pariksi päiväksi "pakolliselle työmatkalle", joka itse asiassa on pelkkä ryyppyreissu, näinhän monet tekevätkin (tosin vaimoilla on tapana urkkia asia selville). Jos mikään muu ei auta ja vaimo jatkaa muuttumistaan valaaksi, vie hänet maaseudulle ajelulle ja jätä jonnekin korpeen 50 km päähän lähimmästä kaupungista. Siinä laardi palaa, kun laardivuori palaa takaisin! (parasta, että itse silloin lähdet taas pariksi päiväksi "työmatkalle", koska vaimosi voi olla aika vihainen palatessaan...)


    • vasynyt

      seuraavalla kerralla kun harrastatte seksiä ajattele vanhoja mummoja tms. niin ettet heti innostu. No kun vaimo kysyy niin vastaat vaan että et oikein halua kertoa. Kun se kysyy kymmenettä kertaa niin sano oikein nolona että kun se on lihonu ja tykkäät laihoista. Todella helppo ja ketään loukkaamaton konsti kertoa asia toisen mieltä pahoittamatta.

    • ja varmasti hyvännäköinen

      Kyllä tuon huolestumisen kanssa pitää hakea ammattiapua sulle. Vaimolle vain lisää hellyyttä ja huolenpitoa, niin että kokee itsensä ja terveytensä arvokkaaksi ja alkaa huolehtimaan siitä.

      • 20+5=25

        Nimimerkille "vasynyt": Kyllä jos meikäläisen poikakaveri tuolla lailla sanoisi, niin sohvalle sen nukkumaan laittasin ja mitä seksiin tulis, niin se sais kyllä kätöseen turvautua pitkän aikaa. Tosi pinnallista.

        Sitten "dkww":lle: Kokkaa terveellistä ruokaa vaimollesi ja käykää yhdessä urheilemassa. Pienilläkin muutoksilla saa paljon aikaan.


    • ehdotus.

      johonkin ylelliseen lomakohteeseen täällä Suomessa. Tällaiset puitteet pehmentävät viestisi sisältöä ja samalla voit hienotunteisesti ohjata häntä esim. latujen ääriin. Kysymys on vain tottumuksesta ja sinä omalla toiminnallasi näytät tilanteelle vaihtoehdon ja houkuttelet hänet sitä kohti kuin noita-akka Hannua ja Kerttua - noin karkeasti ilmaistuna.
      Päämääräsi on hyvä ja toteutus on sen mukainen.

      • asdasdasddasdasd

        sano: hei ämmä sä syöt liika rajota vähän senkin läski!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe