Olen ihan ymmälläni autismista ja rokotuksista kerrotuista yhteyksistä. Olen yrittänyt lukea asiasta, koska omalla lapsellani rokotusasiat lähestyvät, mutta olen entistä enemmän sekaisin kaikista kirjoituksista. Tuntuu, että on niin erilaisia tutkimustuloksia, toiset sanovat sitä ja toiset tätä ja maallikoilla niin erilaisia mielipiteitä.
En ole edes varma olenko ymmärtänyt lukemiani väitteitä oikein. Sanotaan, että MPR-rokote olisi yhteydessä autismiin. MPR-rokotteen sisältämä tuhkarokkovirus olisi autismin riskitekijä, kun autististen lasten ruuansulatuskanavasta löytyi merkkejä tuhkarokkoviruksesta. Mutta mitäs jos ajatellaan, että ei oteta kyseistä rokotetta, mutta lapsi saa tuhkarokkoviruksen muuta kautta niin onko tällöinkin riski sairastua autismiin? Tota asiaa en tajunnut.
Sitten toiset väittämät, että myös muista kuin MPR-rokotteista voi saada autismin. Kuten pdt-rokotteista. Monet kirjoittavat mielipidepalstoilla, että jo 3 kuukauden ikäiselle vauvalle on tullut autistisia piirteitä saatuaan kyseistä rokotetta. Onko siis kyse elohopeaa sisältävistä rokotteista vai myös ilman elohopeaa sisältävistä rokotteista? Eikös Suomessa pitäisi nyt olla kaikki muut paitsi jotkut flunssa (kuten lintuinfluenssarokotteet) elohopeattomia? Mutta kuitenkin nämä elohopeattomatkin rokotteet saattavat sisältää valmistuksesta johtuvia elohopeajäämiä, joita ei tuoteselosteessa edes mainita. Onko nämä jäämät kuinka vaarallisia?
Olisi hienoa, että ihmisiä enemmän informoitaisiin näistä rokoteasioista. Nyt saa kaikesta itse ottaa selvää. Varmaan neuvolassakin jotain asiasta kerrotaan, mutta en usko että he ovat asiantuntijoita tällaisissa asioissa, kun eivät tutkijatkaan ole yksimielisiä.
Otetaan vielä tämä perinnöllisyysasiakin mukaan, vaikka sitä tämä viesti ei suoranaisesti koskekaan. Monet ovat sitä mieltä, että autismi olisi geneettistä. Sehän minua tässä juuri huolestuttaakin, koska itselläni on vaikeasti autistinen veli. Sen takia haluan myös näistä rokotuksista mahdollisimman tarkkaa tietoa, etten vain altista jotenkin jo valmiiksi geneettisesti altista lastani millekään autismin laukaisevalle tekijälle.
Suvussa meillä ei ole muita autistisia, että ei mistään autismisuvusta ole kyse. Itselläni on pienestä asti ollut erilaisia neurooseja ja aikuisiällä paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkotiloja. Eli jotakin välittäjäainehäiriötä varmaankin. Kun olin lapsi asiaa tutkinut psykologi arveli, että oireeni johtuvat veljeni sairaudesta. Että olin herkkä lapsi ja rupesin oirehtimaan veljeni takia. Tiiä siitä sitten mikä on oikea syy. Kysyin kerran erikoislääketieteen perinnöllisyyslääkäriltä näistä asioista. Hän sanoi, että minulla on alle 1 % todennäköisyyydellä mahdollisuus saada autistinen lapsi. Myöskin olen muun perheeni ohella osallistunut kahteen autismitutkimukseen luovuttamalla verta. Tulosten mukaan mitään yhteyttä autismiin ei ainakaan löytynyt geeneistä.
Mutta rönsyilin taas asiassa. Pääpointtini oli se, että haluasin enemmän tietoa tosiaan näistä rokotuksista ja miksei myös autismin arvelluista syistäkin.
Autismi ja rokotukset
14
906
Vastaukset
- oracle
Onko lapsesi autisti? Tiesitkö että autismia ei esiinny amisheilla? Mikä erottaa amishit meistä? He eivät rokota lapsiaan. Myös H1N1 rokotus sisältää elohopeaa: [url]http://www.prisonplanet.com/washington-post-swine-flu-vaccine-will-contain-mercury.html[/url] Elohopean tiedetään aiheuttavan autismia. Älä ota H1N1 rokotuksia ja jos välität lähimmäisestäsi, niin älä anna hänen ottaa H1N1 rokotusta! Suomen pitää perua Tamiflu tilaus, maksamme paljon rahaa siitä, että myrkytämme oman kansamme! Herätkää ihmiset! Ja kaikki kenen lapset ovat autistisia, nyt ryhmäkanne pystyyn rokotuksia valmistavia roistoja vastaan! H1N1:stä selvitäksesi et tarvitse muuta kuin D-vitamiinia.
Tärkeä sivusto! ->
[url]http://educatebeforeyouvaccinate.com/[/url] ...jos et osaa englantia, niin voin pyynnöstä suomentaa...
Muita sivustoja: [url]http://www.whale.to/vaccine/olmsted.html[/url]
[url]http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14869[/url]
[url]http://www.prisonplanet.com/canadian-doctor-h1n1-vaccination-a-eugenics-weapon-for-mass-extermination.html[/url]
[url]http://www.i-sis.org.uk/fastTrackSwineFluVaccineUnderFire.php[/url]
Ja lopuksi vielä musiikkivideo aiheesta: [url]http://www.youtube.com/watch?v=rd4-u7K28ag[/url]- Huuhaa-varoitus.
"Onko lapsesi autisti? Tiesitkö että autismia ei esiinny amisheilla? Mikä erottaa amishit meistä? He eivät rokota lapsiaan."
Perätön väite. Rokottavat lapsiaan yhtä paljon kuin muutkin, joten se siitä.
Tuo on tosin totta että autismia esiintyy heidän keskuudessaan vähemmän, mutta rokotteista se ei selvästikään johdu. - ......
Huuhaa-varoitus. kirjoitti:
"Onko lapsesi autisti? Tiesitkö että autismia ei esiinny amisheilla? Mikä erottaa amishit meistä? He eivät rokota lapsiaan."
Perätön väite. Rokottavat lapsiaan yhtä paljon kuin muutkin, joten se siitä.
Tuo on tosin totta että autismia esiintyy heidän keskuudessaan vähemmän, mutta rokotteista se ei selvästikään johdu.Ettei vain olisi niin että sitä ei huomioida?
Itseäni ainakin häiritsee enimmäkseen tämä ääni- ja valoyliherkkyys. Luonnon äänet eivät häiritse mutta moottoripyörät, talotuulettimet, ruohonleikkurit, tikittävät kellot, valaisimet ja niin edelleen aiheuttavat jatkuvaa kärsimystä. Ilman noita voisi elää lähes normaalia elämää.
Mielenkiintoista, noitahan ei amisheilla ole...
- Mr AS
Mikään rokote ei aiheuta autismia. Tämä on luotettavasti todettu suurissa ja laadukkaasti toteutetuissa tutkimuksissa moneen kertaan. Autismi on synnynnäinen sairaus ja vahniko on tapahtunut jo hedelmmöittymisen hetkellä. Eri asia ovat eräät kehittyvän sikiön tai lapsen aivoja vaurioittavat infektiot, mutta rokotteet eivät tällaisia vaurioita aiheuta. Voit siis huoletta rokottaa lapsesi, siitä on heille ehdottomasti enemmän hyötyä kuin rokottamatta jättämisestä.
- ritalin
että autismin saaminen rokotteesta on samaa luokkaa, kuin ne jutut, missä joku pelkää, että päähän on asennettu jokin siru.
- qwoirjiqo
.. rokotevalmistajan rahoittaman Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen henkilöiden puheiden kritiikitön nieleminen ja uskomus että rokotteissa ei ole lainkaan riskejä on samaa luokkaa kuin rahan lähettäminen "järjestelypalkkioksi", kun on saanut sähköpostiviestissä tiedon, että on voittanut Belgian valtionlotossa.
- Jepulis...
kuin kuvittelu, että kaikki autismi johtuu sinun äitisi kyvyttömyydestä kasvattajana...
- Eräs äiti
Luin Helena Kilpisen väitöskirjan Autismin geenitutkimuksesta. Olen lähes varma, että autismissa käy samalla lailla kuin narkolepsiassakin. Lapsella on geeniperimässä autismia ja MPR-rokote laukaisee sen joillakin kunhan kaikki palaset sattuvat loksahtamaan yhteen. Tästä on reipas 20 vuotta aikaa, mutta muistiin on jäänyt hyvin. Poikani oli vajaan vuoden ikään ihan normaali ja kun hän sai MPR-rokotteen, siitä seurasi kuumetta ja huonovointisuutta. Muutamat sanatapailut unohtuivat ja kun hän lähti kävelemään on vauhtia riittänyt siitä saakka. Kun ryhdyimme 5 vuoden iässä käyttämään luontaisesti gluteiinitonta ja maidotonta ruokavaliota hänet on saatu aisoihin. Häneltä tutkittiin myös hiusnäytteestä raskasmetallit ja elohopeaa oli huomattavia määriä ja mistäs muusta hän ne olisi saanut kuin rokotteista! Siis nouskaamme kapinaan kun kohta rokotetaan vesirokkoakin vastaan, montako lasta täytyy sairastua ennekuin huomataan, että lääketehtaat tätä maailmaa pyörittää. Nehän maksaa lääkärit ja tutkijat hiljaisiksi. Olettekos muuten kuulleet homeopatiasta jolla voidaan auttaa autistisia lapsia, jos jollakin on kokoemusta aiheesta kirjoita.
- i.s.ä.
Eräs äiti!
Samat kokemukset ja ajatukset täällä. Lapsi kehittyy normaalisti 2,5 ikävuoteen mennessä, mutta sitten puhe lakkaa vähitellen 3. ikävuoteen mennessä. Autismidiagnoosi. Kehossa yliannostus elohopeaa. Mikä muu voi laukaista tällaisen ja mistä muualta elohopea voisi tulla, kun kalaa ei ole hirveästi syöty eikä äidillä ole amalgaamipaikkoja?
Muualla maailmassa tästä asiasta pidetään enemmän ääntä. Täällä terveydenhuolto toistaa THL:ltä opittuja lauseita: kalassa on enemmän elohopeaa... vaikka sitä ei suoneen pistetäkään.
Jokin geneettinen perimä lienee taustalla, mutta jokin laukaisee autismin, kun kyse ei ole synnynnäisestä sairaudesta. - ^
i.s.ä. kirjoitti:
Eräs äiti!
Samat kokemukset ja ajatukset täällä. Lapsi kehittyy normaalisti 2,5 ikävuoteen mennessä, mutta sitten puhe lakkaa vähitellen 3. ikävuoteen mennessä. Autismidiagnoosi. Kehossa yliannostus elohopeaa. Mikä muu voi laukaista tällaisen ja mistä muualta elohopea voisi tulla, kun kalaa ei ole hirveästi syöty eikä äidillä ole amalgaamipaikkoja?
Muualla maailmassa tästä asiasta pidetään enemmän ääntä. Täällä terveydenhuolto toistaa THL:ltä opittuja lauseita: kalassa on enemmän elohopeaa... vaikka sitä ei suoneen pistetäkään.
Jokin geneettinen perimä lienee taustalla, mutta jokin laukaisee autismin, kun kyse ei ole synnynnäisestä sairaudesta."Jokin geneettinen perimä lienee taustalla, mutta jokin laukaisee autismin, kun kyse ei ole synnynnäisestä sairaudesta."
Autismi ei ole sairaus vaan oireyhtymä eli keskushermoston neurobiologinen kehityshäiriö.
Autismiin altistavia perimän kohtia on löytynyt laajimmassa tähän asti tehdyssä autismitutkimuksessa, jossa sadat geneetikot yhteistyönä ovat löytäneet autismiin vaikuttavan geenin.
Tuolta:
http://www.rokotusinfo.fi/tekstit/elohopea_autismi_html
löydät lisätietoa aiheesta.
t.tiedotusosasto
- rokotteista..
- hissustin
Autismia on ollut aina ja on puhjennut juuri ennen kolmea ikävuotta. Tähän johtaa ilmeisesti geneettinen alttius yhdistettynä hormonaalisiin muutoksiin. Totta, pikkulapsillakin hyrräävät erilaiset hormonit vaikkakin erit kuin nuorilla aikuistuvilla. Hormonaaliset muutokset ihimisillä voivat laukaista kaikenlaista, jos siihen on alttius. Murrosiässä puhkeaa usein skitsofrenia ja se on ihan selvästi hormonimuutosten laukaisema, jos ihmisellä on geneettinen alttius yleensäkin sairastua skitsofreniaan. Jotkut ihmiset vaan ovat varustettu tuollaisilla miinolla, ei voi mitään. Itsellänikin on asperger, joka alkoi ilmetä joskus 5-vuotiaana, tosin aspergeria ei tuolloin tunnettu. Minullakin on siis tapahtunut kehossani jotain kemiallisia muutoksia, jotka ovat saaneet aikaan tilan, koska minulla on siihen alttius ihan jo sukujani katsomalla.
- 3f3f3sdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314004- 422699
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412687Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302413
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3132239- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481622- 1411497