Rakkaani,
meidän rakkaus on jo saattohoidossa,
odottaa paikkaa vuodepuolelta.
Arkku on jo katsottuna ja saattoväki odottelee
innostuneena kirkkokäytävän molemmin puolin.
Urut soivat kauniisti ja lopullisesti,
seppeleiden kukat hehkuvat tummia värejä,
vain vainaja ei osaa kuolla kun nimellä kutsutaan.
Meidän rakkaus mahtuu yhteen sanaan,
hyvästi,
ja kaksi metriä multaa päälle.
Kuoleman anatomia
4
177
Vastaukset
- hyvä runo
"vain vainaja ei osaa kuolla kun nimellä kutsutaan" - on aivan "must".
Vähän häiritsee tuo "innostuneena", koska -parissakin hautajaisissa kuukauden sisällä olleena- en käyttäisi tuota termiä. - --*--
Kovin katkeralta tuntuu runosi. Vaikka runona hyvä onkin.
Joku 'viisas' kerran kirjoitti, että ei saa kirjoittaa rakkaudesta tuota puolta ollenkaan, siis täällä!
Kun negatiivisuus herättää vain negatiivisia tunteita.
Ja täällähän leijutaan vain vaaleanpunanaisilla unelmapilvillä ja
nähdään unia;)
Hjuva runo... - lukea
runoasi...pari kohtaa etenkin hyppäsi ylös
- saattoväki odottelee innostuneena kirkkokäytävän molemmin puolin
innostuneena, tuntui pahalta
- vain vainaja ei osaa kuolla kun nimellä kutsutaan
jos se oli kahden ihmisen rakkaus, niin miksi yksi vainaja
vain ei osaa kuolla, kun nimeltä kutsutaan...vaan oliko
se sittenkin rakkaus...mutta sehän oli jo saattohoidossa ??
loppu olikin katkeran kovaa tekstiä, etten sano siitä muuta.- Rajallinen_
Minulle runon tarkoitus on välittää tunteita - oli ne iloa tai surua. Runossa se on tavallaan turvallista ... vaikkakin ymmärrän tilanteen, jossa kyseinen teksti liippaa läheltä lukijan tilanteita. Itsellänikin juuri kuoleman läheisyydestä syntyi tämäkin ajatus - ja runo on minulle turvallinen paikka kokea surun yms. tunteita vaikka iloinen ja positiivinen ihminen muuten olenkin :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101060
- 102928
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96797- 86713
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16590- 35511
- 25505
- 43492
- 46486