Kuoleman anatomia

Rakkaani,
meidän rakkaus on jo saattohoidossa,
odottaa paikkaa vuodepuolelta.
Arkku on jo katsottuna ja saattoväki odottelee
innostuneena kirkkokäytävän molemmin puolin.

Urut soivat kauniisti ja lopullisesti,
seppeleiden kukat hehkuvat tummia värejä,
vain vainaja ei osaa kuolla kun nimellä kutsutaan.

Meidän rakkaus mahtuu yhteen sanaan,
hyvästi,
ja kaksi metriä multaa päälle.

4

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä runo

      "vain vainaja ei osaa kuolla kun nimellä kutsutaan" - on aivan "must".
      Vähän häiritsee tuo "innostuneena", koska -parissakin hautajaisissa kuukauden sisällä olleena- en käyttäisi tuota termiä.

    • --*--

      Kovin katkeralta tuntuu runosi. Vaikka runona hyvä onkin.
      Joku 'viisas' kerran kirjoitti, että ei saa kirjoittaa rakkaudesta tuota puolta ollenkaan, siis täällä!
      Kun negatiivisuus herättää vain negatiivisia tunteita.
      Ja täällähän leijutaan vain vaaleanpunanaisilla unelmapilvillä ja
      nähdään unia;)

      Hjuva runo...

    • lukea

      runoasi...pari kohtaa etenkin hyppäsi ylös

      - saattoväki odottelee innostuneena kirkkokäytävän molemmin puolin

      innostuneena, tuntui pahalta

      - vain vainaja ei osaa kuolla kun nimellä kutsutaan

      jos se oli kahden ihmisen rakkaus, niin miksi yksi vainaja
      vain ei osaa kuolla, kun nimeltä kutsutaan...vaan oliko
      se sittenkin rakkaus...mutta sehän oli jo saattohoidossa ??

      loppu olikin katkeran kovaa tekstiä, etten sano siitä muuta.

      • Rajallinen_

        Minulle runon tarkoitus on välittää tunteita - oli ne iloa tai surua. Runossa se on tavallaan turvallista ... vaikkakin ymmärrän tilanteen, jossa kyseinen teksti liippaa läheltä lukijan tilanteita. Itsellänikin juuri kuoleman läheisyydestä syntyi tämäkin ajatus - ja runo on minulle turvallinen paikka kokea surun yms. tunteita vaikka iloinen ja positiivinen ihminen muuten olenkin :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe