Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mies muuttui väkivaltaiseksi?

Cindy_000

Aloitin seurustelemaan ihanan miehen kanssa joka oli huolehtivainen ja hyvin suojelevainen minua kohtaan. Olemme olleet nyt yhdessä vuoden ja asiat ovat muuttuneet riidellessämme.. Alusta asti kun meille tuli riitaa hän teki aina jotakin käsittämättömän tyhmää ja vaaransi oman henkensä ja joskus myös minun, mutta harvemmin. Nykyään riidellessämme hän on alkanut käyttäytyä aggressiivisemmin minua kohtaan. Hän repii hiuksista, on kuristanut pari kertaa ja puristanut käsistä tosi lujaa ja heittänyt maahan, mutta ei koskaan asvaltille yms vaan johonkin pehmeään.. en voi ymmärtää. en voi käsittää miksi hän tekee niin, kun en olisi koskaan voinut uskoa että minun kiltistä miehestäni tulee tällainen? ja kun niin luulin ettei hän kuuna päivänä kävisi minuun käsiksi.. vaan suojelisi minua kaikelta niinkuin hän aina sanoo, muttei ehkä itseltään ymmärtänyt..?? riidan jälkeen hän näyttää katuvan tekoaan oikeasti ja pyytää aina anteeksi. Hän on myös hyvin mustasukkainen, eikä ystäväni enää pidä hänestä laisinkaan kun en pääse minnekään enää.. itsekin olen ilkeä riidellessä mutta käytän sanoja, olen pari kertaa läpsäissyt häntä naamaan hänen käydessä minuun käsiksi.. enää en uskalla.. en edes enää tiedä onko tämä normaalia? onko tämä siis oikeasti väkivaltaa vai jotain tämänikäisten tempperamenttisten ihmisten riitelyä ja muuttuu vanhemmiten rauhallisemmaksi..??

12

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan hyväksyt

      Häivyt nyt helvetissä, kun vielä ehdit. Se mies hakkaa joku päivä sinun hengiltä. Mitään muutosta et tule saamaan aikaan, vaikka kuinka yrität sietää ja täällä valitat. Jätä se mies hyvän sään aikaan. Pelasta henkesi.

    • möyrh

      Katoa!
      Pelasta itsesi ja ennenkaikkea itsetuntosi.
      Katuu ja katu mutta mikään ei muutu tulevaisuudessa.
      Itse yritin luottaa ja uskoa.
      Kestin melki 20 vuotta.
      Lopulta keräsin kaikki voimani ja kävelin ulos vain sen takia että näin sen ainoana keinona pysyä itse hengissä.
      KYLLÄ!
      SE ON OIKEASTI VÄKIVALTAA!!!
      Niin henkistä kuin fyysistäkin...

      Voimia Sinulle!

      Tie ei ole helppo mutta se kannattaa itsesi takia...

    • .....

      Jos tuolla mallilla on asiat, niin sinulla on vain yksi tapa toimia. Ota ero ko. miehestä mahdollisimman nopeasti, ennenkuin asiat menevät tosi huonolle tolalle.
      Jos hänen kanssaan jatkat, niin tulet kyllä tietämään, mitä tarkoittaa maanpäällinen helvetti. Samanlasia tarinoita löytyy kyllä henkilöiltä, pääosin naisilta, jotka ovat pahimmillaan eläneet noin käyttäytyvän miehen kanssa jopa kymmeniä vuosia.Ei hän ole ainoa mies maan päällä, olet ansainnut parempaa.

      • Cindy_000

        Pidämme nyt taukoa, jonka tarkoituksena on oikeastaan päästää irti vähän helpommin.. tottuisimme olemaan molemmat erillämme ensin.. mies ei tästä tiedä vaan luulee varmasti että palaamme yhteen.. toisaalta tämä on myös testi miten pärjään ilman häntä.. aika itsekästä mutta en tiedä muuta vaihtoehtoa koska jos sanoisin että eroamme niin en tiedä mitä hän tekisi.. eilen itkin koko päivän mutta tänään on jo parempi päivä.. olen nimittäin muuttamassa omaan asuntoon kuukauden päästä ja odotan sitä innolla :) aluksi meidän piti yhdessä muuttaa (vaikka asunto onkin kokonaan minun) mutta en usko että siitä tulisi mitään. rakastan häntä muttei elämästä hänen kanssaan tule mitään.


      • uhri_n23
        Cindy_000 kirjoitti:

        Pidämme nyt taukoa, jonka tarkoituksena on oikeastaan päästää irti vähän helpommin.. tottuisimme olemaan molemmat erillämme ensin.. mies ei tästä tiedä vaan luulee varmasti että palaamme yhteen.. toisaalta tämä on myös testi miten pärjään ilman häntä.. aika itsekästä mutta en tiedä muuta vaihtoehtoa koska jos sanoisin että eroamme niin en tiedä mitä hän tekisi.. eilen itkin koko päivän mutta tänään on jo parempi päivä.. olen nimittäin muuttamassa omaan asuntoon kuukauden päästä ja odotan sitä innolla :) aluksi meidän piti yhdessä muuttaa (vaikka asunto onkin kokonaan minun) mutta en usko että siitä tulisi mitään. rakastan häntä muttei elämästä hänen kanssaan tule mitään.

        minä koin just tällaisen tilanteen viimekesänä. ja onneksi tein niin,jaksoin vaikka oli tosi vaikeaa aloittaa elämä ns. yksin. ensimmäiset viikot ja kuukaudet olivat vaikeimmat, en saanut unta uudessa kodissa. näin aina pahoja unia. joskus tosin vieläkin tulee paha olo kun menen kotiini, vaikka olen siellä asunut jo vuoden yksin, että olisi jo aika muuttaa pois koska mieleeni palaa syy miksi sinne muutin. väkivaltaista poikaystävää pakoon. nyt elämäni on ihan tasapainossa. käyn edelleen psykologilla juttelemassa kuukausittain, mutta en ole kyennyt työelämään. tunnen voittaneeni jo itseni kun saan herättyäni, tehtyä aamutoimet ja käydä jopa ulkona. olen ollut nyt uudessa suhteessa n. puoli vuotta. poikaystäväni tietää tilanteeni täysin, eikä painosta mihinkään jos näkee etten voi hyvin. esimerkiks kauppaan lähtö, jos sanon etten halua nyt niin hän ymmärtää sen.ymmärtäväisin kumppani mitä tiedän, fiksu, työssäkäyvä ja ei-väkivaltainen. mulla siis tulee hetkiä jolloin haluan olla vaan ihan yksin. toivotan sinulle paljon voimia, ja olisi kiva myös jutella enemmän.


      • Cindy_000
        uhri_n23 kirjoitti:

        minä koin just tällaisen tilanteen viimekesänä. ja onneksi tein niin,jaksoin vaikka oli tosi vaikeaa aloittaa elämä ns. yksin. ensimmäiset viikot ja kuukaudet olivat vaikeimmat, en saanut unta uudessa kodissa. näin aina pahoja unia. joskus tosin vieläkin tulee paha olo kun menen kotiini, vaikka olen siellä asunut jo vuoden yksin, että olisi jo aika muuttaa pois koska mieleeni palaa syy miksi sinne muutin. väkivaltaista poikaystävää pakoon. nyt elämäni on ihan tasapainossa. käyn edelleen psykologilla juttelemassa kuukausittain, mutta en ole kyennyt työelämään. tunnen voittaneeni jo itseni kun saan herättyäni, tehtyä aamutoimet ja käydä jopa ulkona. olen ollut nyt uudessa suhteessa n. puoli vuotta. poikaystäväni tietää tilanteeni täysin, eikä painosta mihinkään jos näkee etten voi hyvin. esimerkiks kauppaan lähtö, jos sanon etten halua nyt niin hän ymmärtää sen.ymmärtäväisin kumppani mitä tiedän, fiksu, työssäkäyvä ja ei-väkivaltainen. mulla siis tulee hetkiä jolloin haluan olla vaan ihan yksin. toivotan sinulle paljon voimia, ja olisi kiva myös jutella enemmän.

        olen taas yhdessä hänen kanssaan ;S hänessä ei ole ollut enää merkkejä väkivaltaisuudesta, mutta tiedän ettei siihen voi luottaa ettei hän olisi jatkossa. Sen verran olen päättänyt että kun yhteen piti muuttaa niin muutankin yksin ja hän yksin ja 'jatkamme seurustelua" sillä tavoin.. tosin en tiedä yhtään kuinka pitkään. Olin jo varma ettei suhteemme tulisi koskaan enää jatkumaan mutta mennessäni tauon aikana poikaystäväni luokse käymään, muistin taas kuinka hyvää meillä oli ollut ennen kuin pahimmat riitakaudet olivat alkaneet.. ja hän oli alkanut myös syömään jotain rauhoittavia lääkkeitä, jotka ovat kyllä tepsineet. sitten en tiedä mitä tapahtui mutta päätimme taas alkaa seurustelemaan (olen tyhmä, tiedän sen mutten voi sille mitään että on vaikeaa olla ilman häntä ja rakastan häntä edelleen..) meille tuli riita viime viikolla. hän heitti antamani korut minua päin, jätti minut eli siis häneltä meni "näyttö pimeäksi." Sitten vannoin etten koskaanenää ota häntä takaisin vaikka pyytäisi.
        seuraavana päivänä entiedä miksi mutta minulle tuli hirveä olo. pelkäsin jotain, mutten tiennyt mitä.. häneltä tuli viestejä jossa hän syytteli minua että oli kuullut että minulla on juttua jonkun toisen miehen kanssa yms yms leikin vain hänen kanssaan yms. tuli sellainen olo että olin ihan yksin ja halusin vain äkkiä hänet rauhoittumaan sillä hän kuulosti niin vihaiselta. sitten sovimme taas. nyt jatkamme samaa rataa.. tiedän ettei hänestä tule elämäni miestä mutten uskalla jättää häntä, se on todella vaikeaa, silloin tuntuu ettei minulla ole enää mitään sillä olemme olleet 9 kk joka päivä yhdessä enkä osaa päästää irti.. ;/


    • syynä??

      Oletko tietoinen, että käyttääkö miehesi / ex-miehesi jotakin lääkkeitä? Benzodiatsepiinit voisivat olla looginen selitys tuollaiselle käytökselle.

      • Cindy_000

        hän syö eyeg - lääkkeitä.


    • HM

      Seuraavassa suhteessa kannattaa heti alusta asti tarkkailla merkkejä miehessä. Sinun tapauksessa (yli)huolehtivaisuuden ja (yli)suojelemisen olisi jo pitänyt soittaa hälytyskelloja, sillä juuri tuollaisilla miehillä on tapana reagoida voimakkaasti eli väkivaltaisesti myös naisensa hänelle aiheuttamiin pettymyksiin.

      Jos et kaipaa perheväkivaltaa, ota sellainen mies joka ei liikaa halua omistaa sinua vaan kohtelee sinua tasavertaisena parisuhteen jäsenenä. Silloin hänellä ei ole halua suojella ja huolehtia sinusta yhtä näkyvästi, mutta toisaalta hän ei myöskään lyö ja kontrolloi.

      • Cindy_000

        Silloin kun aloin seurustelemaan hänen kanssaan, en ollut koskaan ollut välittävän miehen kanssa, vaan pettävien ja välinpitämättömien, joten ajattelin että hän todella rakasti minua. huomasin kuitenkin n. puolenvuoden päästä ettei se ollutkaan rakkautta vaan hallintaa. mutta olin jo tottunut elämään hänen ehdoillaan, en mene baariin ilman häntä, en edes juomaan, en saa olla muiden miesten seurassa ja jos olen hänen täytyy olla paikalla.. yms. luulin pitkään ja ehkä vähän vieläkin että se on rakkautta, vaikkei ole..olen umpikujassa. tiedän kyllä että pitäisi jättää hänet mutten tiedä pystynkö siihen :S


    • maailmaa nähnyt

      Heips !
      Olen tämän asian sanonut kaikille nuorille ja vanhemmillekin pareille :

      -jos jompikumpi kumppaneista käyttäytyy väkivaltaisesti tai siten, että toinen kokee olonsa uhatuksi, niin on keskustelun paikka ja jos väkivaltaa käyttänyt henkilö ei heti hakeudu hoitoon, niin kannattaa ottaa ero välittömästi ! Tilanne vain pahenee ajan myötä.

      Muutoin liitto on idioottivarmasti karilla, ennemmin tai myöhemmin !

      Toivottavasti löydät itsellesi vielä joskus rakastavan ja hellän miehen...

    • Usko minua!

      Et sinä häntä rakasta. Olet vain riippuvainen hänestä. Mieskään ei rakasta sinua, sillä käy sinuun käsiksi. Kyllä viimeistään siinä vaiheessa sinun pitäisi huomata, ettei mitään rakkautta ole! Herää ja avaa silmäsi! Jos et heti laita kerrasta poikki, niin väkivalta jatkuu. Mies ei tule muuttumaan, sillä sellaista ei ole tapahtunut koskaan.

      Ihan oikeasti: ota kunnolla ero ja vie miehesi väkivalta poliisille. Hän on väkivaltarikollinen, ja sinä olet päästänyt hänet kuin koiran veräjästä ilman seurauksia.

      Tärkeintä nyt kuitenkin on, että ajattelisit itseäsi. Jos et omin voimin pysty ottamaan eroa, niin ota joku läheinen/läheisiä tueksesi varmistamaan, että voit turvallisesti jättää miehen. Onko sinulla joitakuita, jotka voisivat olla rinnallasi ja suojella sinua?

      Äläkä puhukaan mistään itsekkyydestä. Itsekkyyttä ei ole sinun kohdallasi olemassakaan, vaan ainostaan välkivaltainen miehesi on itsekäs. Nyt sinun vain pitää opetella tervettä itsestä välittämistä, sillä vain sinä olet nyt tärkein.

      Maailmassa on paljon normaaleja miehiä, joilla ei ole tarvetta ylisuojella, omistaa tai lyödä naistaan. Kerää siis joukko läheisiä tueksesi ja jätä se epänormaali ja sairas mies välittömästi, että pääset elämään normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2434
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1788
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1581
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1515
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe