Homeopaattinen Malarianesto?

home_in_my_soul

Onko kellään kokemusta homeopaattisesta malarianestolääkityksestä?

Olen lähdössä noin 4 kk Afrikkaan, alueelle jossa esiintyy Plasmodium falciparum-lajin malariaa. Viimeksi alueella oleskellessani söin Lariam-malarianestolääkettä. Nyt luulen, että pääni ei sitä myrkkyä enään kestä. Homeopaattini kertoi, että on myös homeopaattisia vaihtoehtoja estolääkityksestä. Kyselin jo vähän Hakaniemen apteekista, josta kerrottiin, että on useita vaihtoehtoja. Yleensä kai käytetään nosodia, chinaa tai natrium (jotakin, vähän huono juttu, että unohdin sen nimen loppu osan, kun noita natrium alkuisia aineita on useampia). Olisi mielenkiintoista tietää näiden aineiden eroavaisuuksista. Osaako kukaan esimerkiksi suositella kirjallisuutta / artikkeleja tai mistä tietoa voisi löytää? Ja jos joku ihan suorilta osaa kertoa hieman ko. aineista, mitä ja miten ne vaikuttavat / toimivat ym. niin saa ehdottomasti kertoa? Luin jostain keskustelusta myös jotain nosodin (en tiedä onko erilaisia ja vaikuttavatko eritavalla) aiheuttamista sivuvaikutuksista, onko ne yleisiäkin (myös Lariamista saattaa tulla kovat sivuvaikutukset)? Itse olen vielä alkutaipaleella homeopaattisessa elämässäni, mutta kovin kiinnostunut siitä.

Tiedän, että jokainen voi ja saa olla mitä mieltä tahansa homeopatiasta. Minä olen sitä mieltä, mitä olen ja toivonkin asiallisia vastauksia niin positiivisista kuin negatiivisistakin kokemuksista. Kiitos!

6

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesämuna

      edes ettet ole ääliö ja ota malariaan OIKEITA estolääkkeitä, malaria on vakava tauti.

    • saatavilla

      Luettelemasi aineet eivät sisällöltään eroa toisistaan eivätkä muistakaan homeopaattisista valmisteista. Käytännössä kaikki ovat pelkkää sokeria. Malarialta suojaavana homeopaattisena lääkityksenä on käytetty useita eri nimikkeitä. Esimerkiksi seuraavassa linkissä on julkaistut tapauskertomukset viidestä ruotsalaisesta afrikankävijästä, jotka olivat turvautuneet chinaan, spenglersaaniin ja chakaraan. Onnekkaasti kaikki ruotsalaiset saatiin kotiin turvaan ja malaria voitiin hoitaa ruotsalaisen kansankodin kustannuksella ja lääketieteen keinoin.

      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9815426

      Malarian homeopaattisesta estolääkityksestä käydään säännöllisesti keskustelua Britanniassa, koska vuosittain useita brittejä kuolee malariaan oikeasti. Olet ilmeisesti käsittänyt Hakaniemen apteekin neuvot jotenkin väärin. Suomessa missään apteekissa ei neuvota käyttämään homeopatiaa maalrianestolääkkeenä.

      • home_in_my_soul

        Jotta ei tulisi vääriä käsityksiä ...

        Kysyin Hakaniemen apteekin juuri sieltä homeopaattiselta osastolta Circlum farmasiasta ja nimenomaan millaista marianestolääkitystä on tarjolla homeopatian puolella. "Tavallinen / oikea" apteekki ei siis suositellut homeopaattisia juttuja, mikä on varmasti hyvä asia tarkentaa!

        Ja sen voin vielä kertoa (osittain varsinaisen aiheen vierestä), että kävin noin vuosi sitten tk:n perus allergiatesteissä (verikokeena otettavissa vasta-aine kokeissa) joiden mukaan allergia-arvoni oli hyvin korkeat, mutta en ollut millekään noin 10:lle erityisesti testatulle asialle (siis ne normaalisti otettavat erilaiset heinät, koirat, kissat ym.) allerginen, mutta lääkäri totesi, että asialle on nyt tehty kaikki mitä voidaan. Voin jatkaa yksityiselle lisätutkimuksiin, jos haluan. Ja lääkäri kehoitti syömään allergialääkkeitä! Siis allergialääkkeitä, vaikka ei tiennyt mille olen allerginen. Mietin tässä, että ei ihme, että sairauksien ja allergioiden aiheuttajat jylläävät ja kehittelevät omassa "luonnossaan" lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja koko ajan kovemmalla tahdilla, kun yritämme niiltä välillä suojautua (joskus jopa lääkärienkin kehoituksesta) ihan varmuuden vuoksi.

        Myös malaria muuttuu koko ajan (lääkkeille vastustuskykyiset lajit voimistuvat) ja syntyy uusia muotoja, joihin (ainakaan vanhat) lääkkeet eivät tehoa.

        Tiedän malaria on vaarallinen sairaus!


      • elämällä
        home_in_my_soul kirjoitti:

        Jotta ei tulisi vääriä käsityksiä ...

        Kysyin Hakaniemen apteekin juuri sieltä homeopaattiselta osastolta Circlum farmasiasta ja nimenomaan millaista marianestolääkitystä on tarjolla homeopatian puolella. "Tavallinen / oikea" apteekki ei siis suositellut homeopaattisia juttuja, mikä on varmasti hyvä asia tarkentaa!

        Ja sen voin vielä kertoa (osittain varsinaisen aiheen vierestä), että kävin noin vuosi sitten tk:n perus allergiatesteissä (verikokeena otettavissa vasta-aine kokeissa) joiden mukaan allergia-arvoni oli hyvin korkeat, mutta en ollut millekään noin 10:lle erityisesti testatulle asialle (siis ne normaalisti otettavat erilaiset heinät, koirat, kissat ym.) allerginen, mutta lääkäri totesi, että asialle on nyt tehty kaikki mitä voidaan. Voin jatkaa yksityiselle lisätutkimuksiin, jos haluan. Ja lääkäri kehoitti syömään allergialääkkeitä! Siis allergialääkkeitä, vaikka ei tiennyt mille olen allerginen. Mietin tässä, että ei ihme, että sairauksien ja allergioiden aiheuttajat jylläävät ja kehittelevät omassa "luonnossaan" lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja koko ajan kovemmalla tahdilla, kun yritämme niiltä välillä suojautua (joskus jopa lääkärienkin kehoituksesta) ihan varmuuden vuoksi.

        Myös malaria muuttuu koko ajan (lääkkeille vastustuskykyiset lajit voimistuvat) ja syntyy uusia muotoja, joihin (ainakaan vanhat) lääkkeet eivät tehoa.

        Tiedän malaria on vaarallinen sairaus!

        >Tiedän malaria on vaarallinen sairaus!
        Et oikein tunnu tietävän. Malaria on tappava sairaus. Monet uushipit leikkivät hengellään kun kuvittelevat ravistetun veden estävän malariaan sairastumisen. Myös homeopaatit riskeeraavat asiakkaidensa turvallisuuden omien pisneksiensä takia.

        Malariariskiään voi pienentää välttämällä alueita, joilla malariaa on. Lisäksi jos sellaisilla alueilla on pakko seikkailla, voi edes pukeutua asiallisesti ja käyttää sääskiverkkoa. Estolääkitys ei ole sivuvaikutukseton eikä se tarjoa sataprosenttista suojaa, mutta se on joka tapauksessa parempi kuin ei mitään suojaa, mitä homeopatia käytännössä tarkoittaa.

        Sairauksien aiheuttajat eivät varsinaisesti kehittele lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja. Sairauksilla ei normaalinäkemyksen mukaan ole tietoisuutta. Yleensä homma menee niin, että samasta taudinaiheuttajasta on jo olemassa useita eri kantoja. Mikäli vaikuttava lääke tuhoaa niistä osan mutta jättää toiset jäljelle, niin joskus näillä jäljelle jääneillä on parempi mahdollisuus levitä. Malarialoisen kohdalla tämä tarkoittaa, että pitää käyttää muuta lääkettä.

        Malarian esiintyvyyteen vaikuttavat asukastiheys, sääskien määrä ja se, kuinka suuri osa alueen väestöstä ei käytä sääskiverkkoja. Pelkästään riittävästi verkkoja hankkimalla olisi mahdollista helpottaa malariaepidemioita huomattavasti ja näin on monella alueella tehtykin. Toinen äärimmäisen halpa mutta tehokas keino on opettaa ihmiset peittämään vesiastiat. Homeopaatit eivät yleensä viitsi antaa asiakkailleen tällaisia hyvin luonnollisia neuvoja vaan kehottavat uhrejaan ostamaan enemmän pillereitä.

        Vastuuttomat seikkailijamatkailijat ovat omalta osaltaan pahentamassa malariatilannetta niille ihmisille, joilla ei ole varaa tai ymmärrystä hakeutua hoitoon. Hipit voidaan aina tuoda ambulanssilennolla kotimaahaan sairaalaan. Natiiveilla sitä vaihtoehtoa ei ole.


      • home_in_my_soul
        elämällä kirjoitti:

        >Tiedän malaria on vaarallinen sairaus!
        Et oikein tunnu tietävän. Malaria on tappava sairaus. Monet uushipit leikkivät hengellään kun kuvittelevat ravistetun veden estävän malariaan sairastumisen. Myös homeopaatit riskeeraavat asiakkaidensa turvallisuuden omien pisneksiensä takia.

        Malariariskiään voi pienentää välttämällä alueita, joilla malariaa on. Lisäksi jos sellaisilla alueilla on pakko seikkailla, voi edes pukeutua asiallisesti ja käyttää sääskiverkkoa. Estolääkitys ei ole sivuvaikutukseton eikä se tarjoa sataprosenttista suojaa, mutta se on joka tapauksessa parempi kuin ei mitään suojaa, mitä homeopatia käytännössä tarkoittaa.

        Sairauksien aiheuttajat eivät varsinaisesti kehittele lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja. Sairauksilla ei normaalinäkemyksen mukaan ole tietoisuutta. Yleensä homma menee niin, että samasta taudinaiheuttajasta on jo olemassa useita eri kantoja. Mikäli vaikuttava lääke tuhoaa niistä osan mutta jättää toiset jäljelle, niin joskus näillä jäljelle jääneillä on parempi mahdollisuus levitä. Malarialoisen kohdalla tämä tarkoittaa, että pitää käyttää muuta lääkettä.

        Malarian esiintyvyyteen vaikuttavat asukastiheys, sääskien määrä ja se, kuinka suuri osa alueen väestöstä ei käytä sääskiverkkoja. Pelkästään riittävästi verkkoja hankkimalla olisi mahdollista helpottaa malariaepidemioita huomattavasti ja näin on monella alueella tehtykin. Toinen äärimmäisen halpa mutta tehokas keino on opettaa ihmiset peittämään vesiastiat. Homeopaatit eivät yleensä viitsi antaa asiakkailleen tällaisia hyvin luonnollisia neuvoja vaan kehottavat uhrejaan ostamaan enemmän pillereitä.

        Vastuuttomat seikkailijamatkailijat ovat omalta osaltaan pahentamassa malariatilannetta niille ihmisille, joilla ei ole varaa tai ymmärrystä hakeutua hoitoon. Hipit voidaan aina tuoda ambulanssilennolla kotimaahaan sairaalaan. Natiiveilla sitä vaihtoehtoa ei ole.

        Viime kerralla reissuun lähdettäessä kukaan (siis lääkärit / sairaanhoitajat, jotka rokotuksia ja malarianestolääke reseptejä kirjoittelivat ja myönsivät) ei maininnut sanallakaan hyttysverkoista tai muuten suojautumisesta, tai varsinkaan vesiastioiden peittelyistä. Nämä asiat olen oppinut aivan omasta kokomuksesta. Viime kerralla ei siis ollut verkkoja mukana, mutta tällä kertaa tulee olemaan ja se oli ensimmäisenä ajatuksissani, kun mietin mitä pitää ainakin ottaa mukaan.

        Ja ostan verkon sitten täältä suomesta tai vasta paikan päältä, aion sen lähtiessäni myös jättää sinne jollekin paikalliselle asukkaalle, jolle siitä on myös jatkossa hyötyä, kun täällä Suomessahan sitä ei (vielä) onneksi tarvita.


      • Viidakko Jim
        home_in_my_soul kirjoitti:

        Viime kerralla reissuun lähdettäessä kukaan (siis lääkärit / sairaanhoitajat, jotka rokotuksia ja malarianestolääke reseptejä kirjoittelivat ja myönsivät) ei maininnut sanallakaan hyttysverkoista tai muuten suojautumisesta, tai varsinkaan vesiastioiden peittelyistä. Nämä asiat olen oppinut aivan omasta kokomuksesta. Viime kerralla ei siis ollut verkkoja mukana, mutta tällä kertaa tulee olemaan ja se oli ensimmäisenä ajatuksissani, kun mietin mitä pitää ainakin ottaa mukaan.

        Ja ostan verkon sitten täältä suomesta tai vasta paikan päältä, aion sen lähtiessäni myös jättää sinne jollekin paikalliselle asukkaalle, jolle siitä on myös jatkossa hyötyä, kun täällä Suomessahan sitä ei (vielä) onneksi tarvita.

        Hyttysverkon käyttö on ihan perusjuttuja. Ihan samalla tavalla kuin asianmukainen vaatetus jne. Jättivätkö hoitsut ja lekurit kertomatta myös sen, että nestettä tarvitaan kuumassa maassa enemmän, auringon poltolta kannattaa suojautua rasvoin ja päähinein, aurinkolasit on hyvä pitää mukana, perse pitää pyyhkiä paskalla käynnin jälkeen...? Eivätkä tarjoutuneet tulemaan mukaan pitämään sinua kädestä jos vaikka yöllä rupeaa pelottamaan?

        P.S. hyttysverkko kannattaa suihkuttaa karkoitteella silloin tällöin. Torjuu isommista ja pienemmistä verkon reiistä tunkevia ötököitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      140
      2311
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      394
      1929
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      29
      1820
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1240
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      102
      1123
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1053
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1034
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1007
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe