onko käyttäjäkokemuksia hanhenjalka kultivaattorista,tuollainen ajatus korvata kyntö,maat jäykkää savihiesua jonkiverta rapaa,
eli köyhänmiehen lemken "mandam" uusi tulokas,
kultivaattori
6
4957
Vastaukset
- viime syksyltä
on noista hanhenjaloista, jotka laiteettu kierrekärkisiin piikkeihin. Kannattaa ehdottomasti laittaa hanhenjalat, jos kultivoi. On sen verran parempi jälki. Voimaa kyllä tarvitaan jonkin verran enemmän.
Havaintoja: Kultivoin menneinä vuosina useasti peräkkäin, mutta viljapellot alkoivat hiljalleen pohjaheinästä vihertymään, joten siirryin kyntöön.
Nyt viime syksynä laitoin ne terät ja ajoin puolet kultivaattorilla. Viljelyteknisiä ongelmia ei ollut ja kaura kasvaa tosi hyvin.
Nyt sitten mietitään mitä jatkossa. Sato on sama kynti tai jankkuroi.
Jankkurointi houkuttaa hieman nopeampana työnä, mutta sitten joutuu katsomaan sitä jälkeä, joka ei kyntöä vastaa siisteydeltään.
Eniten multaa pikkuaurat, joiden jälki lähes vastaa oikeaa kyntöä.
Tasainen jälki näyttäisi jäävän lautasmuokkaimesta, mutta on kallis hankia. Joillakin multaus vajavaista.
Kultivaattorilla saa saman sadon kuin kyntämällä, mutta jälki on epäsiisti.
On kai tyydyttävä helpoimpaan ratkaisuun, kun kaurastakin taitaa saada sen seisemänkymppiä tonnilta... - Ford 8830
Kultivointi on ihan naurettavaa puuhaa. Itse kultivoin pakolliset hehtaarit venäjäläisellä 5 metrin kultivaattorilla. Kuitenkin näille lohkoille joutuu lykkäämää vahvemmat myrkyt kuin kynnetyille hehtaareille.
- erikoisasiantuntematon.
Aivan naurattaa kun kultivoi kun valmista tulee
niin nopeasti . Meillä on kultivoitu vuodesta
1975 alkaen , nurmia lukuun ottamatta .
- kyllä niin on.
Lemken vuodesta -05 ja pois en anna .
Kultivointi on hyvä niillä lohkoilla jotka
on jo muutenkin kunnossa siis ojitus
toimii ja riittävä kasvin suojelu tehty ,
ph kunnossa -- oma huomio .- leku35
onko tarvista käytetylle kultivaattorille?
nettikoneessa useampi myynnissä
- .
www.kivilankone.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882