Eräs miekkonen kertoi kerran kavereilleen, että hän vaihtoi pomonsa kanssa mielipiteitä.
Ai, sanoivat kaverit ja kysyivät kuinka kävi?
No, minä menin pomon huoneeseen omine mielipiteineni, mutta tulin ulos pomon mielipiteillä.
Hän siis vaihtoi omat mielipiteensä pomon mielipiteisiin.
Näin käy usein ja mikä pahinta, huomaamattamme.
Kuvittelemme, että jotkut mielipiteet ovat omiamme, mutta todellisuudessa ne ovat opittuja, kellokkaiden mielipiteitä.
Meitä on nimittäin kahden sortin ihmisiä, mitä tulee mielipiteisiin.
On mielipiteen muodostajia (yleensä ns. kellokkaat) ja sitten on mielipiteiden levittäjiä (suurin osa meistä).
Mistä sitten johtuu, että mielipiteiden muodostajia on vähän?
Erään Hesarin naispuolisen blogistin mukaan, mielipiteen muodostus on vaikeaa.
”Suomessa mielipiteen muodostamiseen ei kasvateta, ei kotona eikä koulussa. Peruskoulussa pitää oppia ulkoa yksinkertaisia faktoja, ei ymmärtää syy-seuraussuhteita niiden välillä. Asioita ei kannusteta pohtimaan, eikä niistä varsinkaan tarvitse esittää omia näkemyksiään.”
Lainaus (siis ei oma mielipiteeni) on mainitun blogistin.
Oma mielipiteeni sitä vastoin on se, että olen samaa mieltä, kuin blogisti.
Mitä mieltä ovat arvoisat lukijani, mielipiteiden muodostamisesta.
Mielipiteiden vaihto
61
526
Vastaukset
Pomon mielipiteen hyväksyn vain jos se myötäilee omaani silloin kun olen asiastani varma.
En osaa juosta johtajien kannoilla, enkä työläisenä voi ajatella samoin kuin johtaja, useimmista asioista meillä on poikkeava mielipide ja saa ollakin.
Pyrin seisomaan omilla jaloillani ja noudattamaan omaa päähänpinttynyttä ajattelutapaani jossa on tilaa uudelle, mutta sanon kiitos ei päätäni kääntämään pyrkiville uuden tyrkyttäjille, jos asiasta jo olen oman mielipiteeni muodostanut.
Jokainen seisköön omiensa takana, riitelemättä kuka on oikeassa.- *Kukkahame*
Mielipiteet kehittyy itse kelläkin ja ne on lupa ilmaista aina, kyllä usein neuvotteluissa esim. tuodaan esille sellaista näkökantaa joka on tuiki tärkeää käsiteltävässä asiassa/projektissa.
Jokainen varmaan pystyy kohdallaan kun vaan annetaan tilaisuus tuoda hyviä ja käyttökelpoisia ajatuksia kulloiseenkin tilanteeseen.
Olen eri mieltä siitä että pitää joku ihminen opettaa niin että osaa muodostaa mielipiteen, siinä on jotain minulle outoa, 'aivopesun' makua.
Puolueissa varmaan käytetään tuota tapaa, kuitenkin niissä on erimielisiä onhan sekin nähty.
*
Ja nyt takaisin kitkemään kukkapenkkiä, selkä kestää taas.
Aviopuolisoiden keskustelut ovat mielipiteen vaihtoa parhaimmillaan…. useimmiten.
Toisinaan, hyvästäkin tahdosta riippumatta, käy vain niin, että ei olla samaa mieltä.
Sitten mökötetään ja kenties paiskotaan oviakin.
Joillekin naisille tulee jopa ankara päänsärky, johon ei auta särkylääkkeetkään.
Särky vain pahenee, jos mies yrittää silittää.
Sairaus kuitenkin paranee yllättäen, jos mies vaihtaa mielipidettään.
Usein puolisoilta kuitenkin unohtuu, tai ovat tietämättömiä siitä, että aiheettomat pakit aviovuoteessa on naula avioliiton ruumisarkkuun.
Onneksi noita nauloja mahtuu arkkuun monta, ei kuitenkaan aina.- seistyäni*
nuorempana mielipiteeni takana kiivaastikin( kun epäoikeuden mukaisuus on osunut kohdalleni)---oppinut malttamaan mieleni ja punnitsemaan asiaa.
Työelämässä menin suoraan ( ilman johtoportaan so. toimistopäällikön kanssa neuvottelua) toimitusjohtajan puheille.....punainen valo ovelle ja asia lähti etenemään.
Joskus on myös hyvä olla ns. harmaa emanuenssi. - sama*
seistyäni* kirjoitti:
nuorempana mielipiteeni takana kiivaastikin( kun epäoikeuden mukaisuus on osunut kohdalleni)---oppinut malttamaan mieleni ja punnitsemaan asiaa.
Työelämässä menin suoraan ( ilman johtoportaan so. toimistopäällikön kanssa neuvottelua) toimitusjohtajan puheille.....punainen valo ovelle ja asia lähti etenemään.
Joskus on myös hyvä olla ns. harmaa emanuenssi.---.---
sama* kirjoitti:
---.---
toisen ihmisen mielipiteitä, hänellä on niihin oikeus. Mutta pidän myös omat mielipiteeni. Minä en ole lehmä, jota kuljetetaan narussa!
- main-eko*
Olen huomannut että,kaikista vaikeinta on hyväksyä toisen erilainen mielipide.tottahan juuri minun pitäisi olla aina oikeassa.Minäkin nykyään huomaan usein väitteleväni naapurini kanssa mitä erilaisimmista asioista.Keskustelujen jälkeen olen myös huomannut miten olen jäänyt harmittelemaan toisen erilaista mielipidettä.
Uskallusta ja itsetuntoa kysyy sanoa ja pysyä oman mielipiteensä takana,sekä säilyttää joka tapauksessa hyvä ystävyys,tai yleensäkin tuon toisen ihmisen kunnioittaminen eri mielipiteestä huolimatta.
Minä ainakaan en halua kulkea massojem mukana,vaan ajatella itsenäisesti,ilman "pomoakin".ja niistä pitää pitää kiinni. No,lapsena, yritettiin kyllä kotona,kovasti nujertaa omat
mielipiteet,mutta sehän vaan innosti puolustamaan ,omia näkemyksiään...
Uskon,että olette saaneet minusta ,tosi nynnyn kuvan,mutta ehei..en ole nynny,vaikka en riitele kenenkään kanssa..asialinjalla olen aina..
Joskus murrosiässä,sain kuulla siitä,kun en tupakoi,että en uskalla ym..mutta katsoin oikeudekseni,itse valita elämäntapani..Ihan sama aikuisena,kun en käytä alkoholia..Pidän oikeutenani,pitää kiinni periaatteistani,olkoon mikä juhla tahansa menossa. Työpaikalla oli kiva juttu,tulin huoneeseen,jossa oli joku riita menossa,lakkasi heti,kun sanoin,että kai riittää tälle päivälle..Ihmettelin usein,kun kukaan ei alkanut minulle mitään sanomaan,vaan lähtivät tekemään töitään..
Yksi lapsenlapseni,on myös,näimmä vahva persoona,hän ei tupakoi ja hänen kaverinsa ovat lopettaneet,kun hän valittaa,ettei voi olla porukassa,kun vaatteet alkaa haista.. Minusta hienoa,että kerrankin niinpäin tapahtuu.
Aina pitää voida sanoa mielipiteensä ja yleensä ,se huomioidaan,jos asiallisesti sen esittää. En myöskään suostu,ilman harkintaa, yhtyä kenenkään mielipiteisiin.
Antoisaa päivää! t.Irkku
- Maalaismies*
Kaikki olemme kuulleet tynnyrissä kasvaneesta tytöstä/pojasta. Hänellä varmasti ei ole muita kuin omia mielipiteitä. Mutta mistä keskustella hänen kanssaan? Mielipiteet syntyvät kohtaamisista ja kokemuksista, opinnoista, työnteosta ja harrastuksista.
Meillä ikämme ansiosta on elämän kokemusta. Sen kautta olemme varttuneet kukin omamme laatuiseksi mielipiteinemme. Minä olen taipuvainen uskomaan, että todella vanhoiksi elävät ovat viisaita. Sen ei tarvitse näkyä tavanomaisena, vaan kätkettynä viisautena. Viisautena osata elää omien mielipiteiden opastamana.- Sinikynä
Tajuntateollisuus (lehdet, TV, radio, internet) pyrkivät kaiken aikaa vaikuttamaan meidän mielipiteisiimme.
Esimerkiksi mainonta tekee myyräntyötään tajunnassamme ilman, että sitä itse huomaamme.
Kun jotakin mainos-sanomaa toistetaan tarpeeksi monta kertaa, on se vaikuttanut meidän tajuntaamme ja mielipiteeseemme mainostajan toivomalla tavalla, eli ostamalla mainostettua tuotetta tai palvelua.
Näin on mainostajan mielipide siirtynyt meidän mielipiteeksemme.
Keskustellessamme ystävien kanssa esim. autojen paremmuudesta, on selvää, että meidän mielestämme juuri meidän auto on paras. Mainos on tehnyt tehtävänsä.
Sama kaava toistuu, kun poliittinen puolue mainostaa vaaleissa.
Nyt kuulen väitettävän, että minä en ainakaan sorru mainoksen uhriksi.
Käsi sydämelle, kriittinen tarkastelu osoittaa, että jotain on kuitenkin tullut hankittua mainosten vaikutuksesta.
Eli mielipiteisiimme vaikutetaan tahtomattamme ja myös tietämättämme. - Maalaismies*
Sinikynä kirjoitti:
Tajuntateollisuus (lehdet, TV, radio, internet) pyrkivät kaiken aikaa vaikuttamaan meidän mielipiteisiimme.
Esimerkiksi mainonta tekee myyräntyötään tajunnassamme ilman, että sitä itse huomaamme.
Kun jotakin mainos-sanomaa toistetaan tarpeeksi monta kertaa, on se vaikuttanut meidän tajuntaamme ja mielipiteeseemme mainostajan toivomalla tavalla, eli ostamalla mainostettua tuotetta tai palvelua.
Keskustellessamme ystävien kanssa esim. autojen paremmuudesta, on selvää, että meidän mielestämme juuri meidän auto on paras. Mainos on tehnyt tehtävänsä.
Käsi sydämelle, kriittinen tarkastelu osoittaa, että jotain on kuitenkin tullut hankittua mainosten vaikutuksesta.
Eli mielipiteisiimme vaikutetaan tahtomattamme ja myös tietämättämme.Jokainen kirja minkä ihminen lukee, sanoi Mika Waltari, jättää häneen jäljen. Näin me olemme kulttuurimme tuotteita. Tietenkin mielipiteen muodostus on mutkikas asia. Nousemmehan kernaasti asiantuntijoita vastaan esim. ravinto- tai terveyskysymyksissä, kuten täällä palstallakin monesti nähdään. Kuitenkin, jotta voimme muodostaa asioista mielipiteitä, tarvitsemme ideoita tueksemme.
Maalaismies* kirjoitti:
Jokainen kirja minkä ihminen lukee, sanoi Mika Waltari, jättää häneen jäljen. Näin me olemme kulttuurimme tuotteita. Tietenkin mielipiteen muodostus on mutkikas asia. Nousemmehan kernaasti asiantuntijoita vastaan esim. ravinto- tai terveyskysymyksissä, kuten täällä palstallakin monesti nähdään. Kuitenkin, jotta voimme muodostaa asioista mielipiteitä, tarvitsemme ideoita tueksemme.
toisistamme,toiset ehkä ajattelevat kirjoitusten ja osallistumisen ilmaisevan paljon,mutta minä olen sitä mieltä,että "tuntemisemme" ovat aika kaukana ns.totuudesta.
Toki vie ihan oikeassakin elämässä aikansa,ennenkuin ihmiseen tutustuu,ehkei peräti koskaan.
En missään nimessä halua nyt kenenkään alkavan kertoa kenestäkään mielipidettään.
Joitain viitteitä ihmisen persoonasta tietysti voi saada;toiset kirjoittavat impulsiivisesti,ajatuksensa suoraan,toiset taas harkiten ja hioen.
No,annettuihin aiheisiin vastaaminen osoittaa jotain,samoin monessakin hahmossa kirjoittelu.Ja uskon,että on meitä moniakin,jotka vain tällä yhdellä kirjoittavat,joten aika hyvin jo tunnemme eri kirjoittajien tyylin....paitsi jos kirjoittaja tahallisesti vääristelee totuttua tyyliään.Ikävä kyllä sellaistakin varmaan tapahtuu.
Herranen aika,mikä kirjo meitä onkaan erilaisia ihmisiä.- *Kukkahame*
susmorsian kirjoitti:
toisistamme,toiset ehkä ajattelevat kirjoitusten ja osallistumisen ilmaisevan paljon,mutta minä olen sitä mieltä,että "tuntemisemme" ovat aika kaukana ns.totuudesta.
Toki vie ihan oikeassakin elämässä aikansa,ennenkuin ihmiseen tutustuu,ehkei peräti koskaan.
En missään nimessä halua nyt kenenkään alkavan kertoa kenestäkään mielipidettään.
Joitain viitteitä ihmisen persoonasta tietysti voi saada;toiset kirjoittavat impulsiivisesti,ajatuksensa suoraan,toiset taas harkiten ja hioen.
No,annettuihin aiheisiin vastaaminen osoittaa jotain,samoin monessakin hahmossa kirjoittelu.Ja uskon,että on meitä moniakin,jotka vain tällä yhdellä kirjoittavat,joten aika hyvin jo tunnemme eri kirjoittajien tyylin....paitsi jos kirjoittaja tahallisesti vääristelee totuttua tyyliään.Ikävä kyllä sellaistakin varmaan tapahtuu.
Herranen aika,mikä kirjo meitä onkaan erilaisia ihmisiä.Tutustua täällä tapaamiinsa ihmisiin, jos on se on pelkkää uteliaisuutta, ja arvatenkin siitä seuraisi jotain ikäviä seuraamuksia.
Olen suorapuheinen, ei ole koskaan ollut aikaa, kiertäen kaartaen kaunopuheisesti, ja miesten maailmassa sanotaan hämähäkkikin niin ku se on.
Ikimaailmassa en ole joutunut tällaiseen pyöritykseen ilkeiden sanavalintojen saattamana, ja siksi nostinkin kaikki harjakseni pystyyn, sanovat että nopeat syö hitaat, siksi puolustauduin, ja puolustaudun edelleenkin jos aletaan nurkkaan laittamaan, enkä vaan tuppisuuna odota mitä tuleman pitää.
Päätäni en pistä piiloon, silloin on silmät näkemättä ympärilleen.
Erilaisuus on rikkaus, ja nyhveröistä en pidä, jotka toisten perässä hymisee jotain, saamatta omaa mielipidettään kasaan.
Jokainen täälläkin elää jonkinlaista kotielämää tai ainakin leikkii elävänsä, kaikilla ei saata olla edes yhtään läheistä tai ystävää, se on ikävää ja heijastuu täälläkin.
Valitettavasti...sanoo Marakin *Kukkahame* kirjoitti:
Tutustua täällä tapaamiinsa ihmisiin, jos on se on pelkkää uteliaisuutta, ja arvatenkin siitä seuraisi jotain ikäviä seuraamuksia.
Olen suorapuheinen, ei ole koskaan ollut aikaa, kiertäen kaartaen kaunopuheisesti, ja miesten maailmassa sanotaan hämähäkkikin niin ku se on.
Ikimaailmassa en ole joutunut tällaiseen pyöritykseen ilkeiden sanavalintojen saattamana, ja siksi nostinkin kaikki harjakseni pystyyn, sanovat että nopeat syö hitaat, siksi puolustauduin, ja puolustaudun edelleenkin jos aletaan nurkkaan laittamaan, enkä vaan tuppisuuna odota mitä tuleman pitää.
Päätäni en pistä piiloon, silloin on silmät näkemättä ympärilleen.
Erilaisuus on rikkaus, ja nyhveröistä en pidä, jotka toisten perässä hymisee jotain, saamatta omaa mielipidettään kasaan.
Jokainen täälläkin elää jonkinlaista kotielämää tai ainakin leikkii elävänsä, kaikilla ei saata olla edes yhtään läheistä tai ystävää, se on ikävää ja heijastuu täälläkin.
Valitettavasti...sanoo Marakinoletko siis mies?
Miten se niin kova maailma,kyllä minäkin voin sanoa eläneeni "miesten maailmassa",jos sotilaan vaimona voi niin sanoa.Silti oman perheeni maailmassa,muunmuassa.
Mutta ei se miesten maailma ole minua kovettanut,päinvastoin,ehkä naisistanutkin enemmän.
Minulla ei ole tapana puolustella itseäni,ei tarvetta tehdä itseäni tykö,ei selitellä syitä eikä kertoa elämästäni tarkemmin.
Muistan toki,etten MINÄ ole täällä,siksipä ei ole edes tarvetta kovin harjakset pystyssä kulkea....mitä nyt pikkusen välillä,ihan pikkusen,ulvahtaa.
Niin makaa kuin petaa.
Älä hyvä ihminen ole niin vihainen.- Maalaismies*
susmorsian kirjoitti:
Herranen aika,mikä kirjo meitä onkaan erilaisia ihmisiä.Minä ainakin kirjoitan kirjoittamisen vuoksi. Nuo pienet mustat merkit saavat aikaan ihmeellisiä vaikutuksia, siinä kaikki. Toiset ne tekevät hulluiksi. Jotkut rakastuvat näiden merkkien tekijöihin, toisia ne suututtavat. Merkit siis puhuvat ja puhuttelevat, ts. vaikuttavat. Onhan se ihmeellistä.
Voin saada viestejä tuntemattomilta ihmisiltä kuin pullopostissa. Koetan tulkita mitä he ajattelevat elämästä ja kaikesta. Sitä tuntee olevansa akvaariokala, joka nokallaan tunnustelee lasia, näkee jotakin epämääräistä sen takana ja kuvittelee. On siinä liemessä muitakin erivärisiä kaloja, jotka elävät omaa elämäänsä.
Enempään pienet mustat merkit eivät pysty. Ne vain lähettävät signaaleja ympäristöönsä. Sinikynä kirjoitti:
Eli mielipiteisiimme vaikutetaan tahtomattamme ja myös tietämättämme.YLE TV-esitti taannoin dokumentin aiheesta "hevoskuiskaajasta". Hän terapoi Pohjois-Amerikan intiaaneilta omaksutun taidon vaikuttaa hevosen psyykeen.
Vaikeasti käsiteltävät hevoset olivat jonkun omistajan poikkeuksetta huonosti kohtelemia, tuittuja,äksyjä traumaattisia. No.
tunnettu hevosten tuntija ja kouluttaja kutsuttiin hätiin.
Oli syvästi mieltä koskettavaa nähdä, miten häiriytynyt, ihmisistä huonoja kokemuksia psyykeensä saanut eläin alkoi luottamaan tähän 'hevoskuiskaajaan'.
Dokkarin lopussa hän ratsasti vikurilla omistajankin suureksi ihmetykseksi.
Vedin hevosvertauksen siksi, että me ihmisetkin kuulumme nisäkkäisiin kuten 'alemmat' eläinystävämmekin.
Tajuntateollisuus, mainosmailman mahtajat tietävät keinot päästä vaikuttamaan ihmisten ostospäätöksiin. Sama politiikan suhteen.
Vain vahvat yksilöt tiesivät -30 luvun Saksassa, että nyt mennään vikaraiteella, mutta valtaanpäässyt järjestelmä pystyi estämään opposition muutostiet.
Henkilökohtainen asennemuokkaus.
Esoteerisillä menetelmillä asiaan vihkiytynyt kansalainen voi vaikuttaa asenneilmastoonsa ns. 'pitkässä juoksussa'. Kysymyksessä on tiedostamattoman
psyykenosan yhteyttäminen ns 'päivätajunnan' kanssa.
Tällaiset henkilökohtaiset projektit ovat koko yksilön elämänpituisia. Tavallaan osastoidaan piilotajunnnan tarpeeton kama mäkeen, niin että uutta voisi oppia.- kala akvaariossa!
Maalaismies* kirjoitti:
Minä ainakin kirjoitan kirjoittamisen vuoksi. Nuo pienet mustat merkit saavat aikaan ihmeellisiä vaikutuksia, siinä kaikki. Toiset ne tekevät hulluiksi. Jotkut rakastuvat näiden merkkien tekijöihin, toisia ne suututtavat. Merkit siis puhuvat ja puhuttelevat, ts. vaikuttavat. Onhan se ihmeellistä.
Voin saada viestejä tuntemattomilta ihmisiltä kuin pullopostissa. Koetan tulkita mitä he ajattelevat elämästä ja kaikesta. Sitä tuntee olevansa akvaariokala, joka nokallaan tunnustelee lasia, näkee jotakin epämääräistä sen takana ja kuvittelee. On siinä liemessä muitakin erivärisiä kaloja, jotka elävät omaa elämäänsä.
Enempään pienet mustat merkit eivät pysty. Ne vain lähettävät signaaleja ympäristöönsä.Juuri äsken sinisen taivaan alla viileässä vedessä uiskennelleena mielikuva ensin aivan tyrmäsi, mutta sitten ajattelin: noin se on!
Tämä nettiviestittely täällä on loppujen lopuksi yksinäistä, tukalaa ja ahdistavaa!
Siitäkö johtuu, että kalat tässä akvaariossamme käyvät toistensa kimppuun?
Ehkä kaikilla ei ole mahdollisuutta pulahtaa oikeisiin luonnonvesiin vapaan taivaan alla?
Tai keskustella oikeiden lajitovereitten kanssa maailman asioista, omista ja
muiden ongelmista?
HYvää tiistai-iltaa!
toivottelee Satu. - *Kukkahame*
susmorsian kirjoitti:
oletko siis mies?
Miten se niin kova maailma,kyllä minäkin voin sanoa eläneeni "miesten maailmassa",jos sotilaan vaimona voi niin sanoa.Silti oman perheeni maailmassa,muunmuassa.
Mutta ei se miesten maailma ole minua kovettanut,päinvastoin,ehkä naisistanutkin enemmän.
Minulla ei ole tapana puolustella itseäni,ei tarvetta tehdä itseäni tykö,ei selitellä syitä eikä kertoa elämästäni tarkemmin.
Muistan toki,etten MINÄ ole täällä,siksipä ei ole edes tarvetta kovin harjakset pystyssä kulkea....mitä nyt pikkusen välillä,ihan pikkusen,ulvahtaa.
Niin makaa kuin petaa.
Älä hyvä ihminen ole niin vihainen.Lyöttäydyit kovin ystävällisenä ihmisenä erään henkilön föliin, ja sitten aika pian alkoi koneesi lähetellä hyvin erikoislaatuista tekstiä juuri tuolle henkilölle.
Silloin minä ihmettelin sinua, ajattelin yhtä ja toista, olisi kyllä ollut tarvetta, vaikka kirjoittaa ihmettelystä.
Nyt olen seurannut että olet kuin tuulen mukaan taipuja, välillä ystävällinen, välillä vihainen ja joskus viinoissa sekava.
Älä ihminen ole tietävinäsikään mutta näin ajattelen,,, sinusta.
Enhän minäkään puolustele vaan kerroin taustaa, etten ole mikään kaunopuhuja, eikä koskaan edes taida tulla.
Halua useilla tehdä piikkimattoa. *Kukkahame* kirjoitti:
Lyöttäydyit kovin ystävällisenä ihmisenä erään henkilön föliin, ja sitten aika pian alkoi koneesi lähetellä hyvin erikoislaatuista tekstiä juuri tuolle henkilölle.
Silloin minä ihmettelin sinua, ajattelin yhtä ja toista, olisi kyllä ollut tarvetta, vaikka kirjoittaa ihmettelystä.
Nyt olen seurannut että olet kuin tuulen mukaan taipuja, välillä ystävällinen, välillä vihainen ja joskus viinoissa sekava.
Älä ihminen ole tietävinäsikään mutta näin ajattelen,,, sinusta.
Enhän minäkään puolustele vaan kerroin taustaa, etten ole mikään kaunopuhuja, eikä koskaan edes taida tulla.
Halua useilla tehdä piikkimattoa.olen sanonut,en selittele kirjoituskäyttäytymistäni.
Sinäpä sen sanoit,henkilön persoonasta voi erehtyä kätellessä täällä rankastikin......
Ajattele sentään positiivisemmin; on se kuitenkin aika monisärmänen tyyppi tää susmorsian,ei aina vaan illoo ja valloo,rakkautta ja rauhaa toivottele.
Voi-voi,nyt onkin ihan "seisova ilma" täällä, ei tuulen pihaustakaan...kyllä se vaikuttaa mielialaankin.susmorsian kirjoitti:
Herranen aika,mikä kirjo meitä onkaan erilaisia ihmisiä.sinäkin Sus sanot jonkinverran tuntevasi kirjoittajia, kirjoitusten perusteella, voihan se niin ollakkin, että puskasta kirjoittajan voit tunnistaakin, mutta et aina osu kohdalleen kirjoitustyylistä, kun olet maininnut minusta, että olisin kiukuinen, kun otan johonkin kantaa. Sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Toivottavasti unohdat sen sanan, tällainen väärä tulkinta on harmillinen.
Tulla tuntemaan syvällisemmin toisiamme on kyllä harhaa, yhdyn ajatuksiisi, se tunteminen mitä täältä saa, on kovin pintapuolista. Uskompa että jokainen on enemmän tai vähemmän "oma itsensä" kirjoitellessaan täällä, Kasvottomana voi hyvinkin olla käytökseltään erillainen, kuin elävässä elämässä.
Tässä minun mielipiteeni.monica kirjoitti:
sinäkin Sus sanot jonkinverran tuntevasi kirjoittajia, kirjoitusten perusteella, voihan se niin ollakkin, että puskasta kirjoittajan voit tunnistaakin, mutta et aina osu kohdalleen kirjoitustyylistä, kun olet maininnut minusta, että olisin kiukuinen, kun otan johonkin kantaa. Sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Toivottavasti unohdat sen sanan, tällainen väärä tulkinta on harmillinen.
Tulla tuntemaan syvällisemmin toisiamme on kyllä harhaa, yhdyn ajatuksiisi, se tunteminen mitä täältä saa, on kovin pintapuolista. Uskompa että jokainen on enemmän tai vähemmän "oma itsensä" kirjoitellessaan täällä, Kasvottomana voi hyvinkin olla käytökseltään erillainen, kuin elävässä elämässä.
Tässä minun mielipiteeni.huomasin sun mielipitees.Kuulehan,minä nimenomaan olen aina painottanut sitä,ettei todellakaan ole kuin ripaus ihmisestå täällä näissä kirjotuksissa.Ja tohon sun kiukkusuuteesi,kyllä sääki välillä oot,totta se,olenhan minäkii...heh. Sanoin vaan kerran,että älä nyt suutu,jos todenmukasii ollaan ja sekkii oli olevinnaan leikkii...
No mie lähen nyt ja panen koto-oven kiinni.hyvvää päivänjatkoo siulle!susmorsian kirjoitti:
huomasin sun mielipitees.Kuulehan,minä nimenomaan olen aina painottanut sitä,ettei todellakaan ole kuin ripaus ihmisestå täällä näissä kirjotuksissa.Ja tohon sun kiukkusuuteesi,kyllä sääki välillä oot,totta se,olenhan minäkii...heh. Sanoin vaan kerran,että älä nyt suutu,jos todenmukasii ollaan ja sekkii oli olevinnaan leikkii...
No mie lähen nyt ja panen koto-oven kiinni.hyvvää päivänjatkoo siulle!koska juuri koskaan en suutu, suuttumuksella tarkoitan sitä, kun menettää malttinsa ja syöksee suustaan ärräpäitä, ja sihen olotilaan pääsen hyvin harvoin.DDD
Hyvää päivänjatkoa sinulle kuin muillekin.- Maalaismies*
capt.cöpenick kirjoitti:
YLE TV-esitti taannoin dokumentin aiheesta "hevoskuiskaajasta". Hän terapoi Pohjois-Amerikan intiaaneilta omaksutun taidon vaikuttaa hevosen psyykeen.
Vaikeasti käsiteltävät hevoset olivat jonkun omistajan poikkeuksetta huonosti kohtelemia, tuittuja,äksyjä traumaattisia. No.
Oli syvästi mieltä koskettavaa nähdä, miten häiriytynyt, ihmisistä huonoja kokemuksia psyykeensä saanut eläin alkoi luottamaan tähän 'hevoskuiskaajaan'.
Vedin hevosvertauksen siksi, että me ihmisetkin kuulumme nisäkkäisiin kuten 'alemmat' eläinystävämmekin.
Tajuntateollisuus, mainosmailman mahtajat tietävät keinot päästä vaikuttamaan ihmisten ostospäätöksiin. Sama politiikan suhteen.
Vain vahvat yksilöt tiesivät -30 luvun Saksassa, että nyt mennään vikaraiteella, mutta valtaanpäässyt järjestelmä pystyi estämään opposition muutostiet.
Esoteerisillä menetelmillä asiaan vihkiytynyt kansalainen voi vaikuttaa asenneilmastoonsa ns. 'pitkässä juoksussa'. Kysymyksessä on tiedostamattoman
Tällaiset henkilökohtaiset projektit ovat koko yksilön elämänpituisia. Tavallaan osastoidaan piilotajunnnan tarpeeton kama mäkeen, niin että uutta voisi oppia.Vanheneminen loppuvaiheessaan on mielenkiintoista aikaa. Herätessään "nipistää" itseään ja lausuu nuo Aleksis Kiven suuhun pannut sanat "Minä elän". Päivä päivältä tuntee jotakin uutta tapahtuvan itsessään. Nyt se uusi on jonkin kehon osan pettäminen, muistin haurastuminen ja käytöksen oikkuilu.
Olemme vaimoni kanssa tehneet sellaisen sopimuksen ettemme soimaa toisiamme mistään. Hipiä on käynyt niin herkäksi että helposti pienikin huomautus saa suhteettoman merkityksen. Siis mieltä ja mielipiteitään joutuu muokkaamaan päivittäin.
Palstallakaan ei sovi panetella ketään. - Tajunnan
Maalaismies* kirjoitti:
Vanheneminen loppuvaiheessaan on mielenkiintoista aikaa. Herätessään "nipistää" itseään ja lausuu nuo Aleksis Kiven suuhun pannut sanat "Minä elän". Päivä päivältä tuntee jotakin uutta tapahtuvan itsessään. Nyt se uusi on jonkin kehon osan pettäminen, muistin haurastuminen ja käytöksen oikkuilu.
Olemme vaimoni kanssa tehneet sellaisen sopimuksen ettemme soimaa toisiamme mistään. Hipiä on käynyt niin herkäksi että helposti pienikin huomautus saa suhteettoman merkityksen. Siis mieltä ja mielipiteitään joutuu muokkaamaan päivittäin.
Palstallakaan ei sovi panetella ketään.Ihmisen tajunnan paras muokkaaja on järki tieto, tietoa ei voi käsitellä jos järki seisoo.
Maalaismies* kirjoitti:
Vanheneminen loppuvaiheessaan on mielenkiintoista aikaa. Herätessään "nipistää" itseään ja lausuu nuo Aleksis Kiven suuhun pannut sanat "Minä elän". Päivä päivältä tuntee jotakin uutta tapahtuvan itsessään. Nyt se uusi on jonkin kehon osan pettäminen, muistin haurastuminen ja käytöksen oikkuilu.
Palstallakaan ei sovi panetella ketään.Voi kuinka helppoa onkaan havaita noita toisen vikoja.
Niitä taitaa tulla iän myötä vain lisää.
Vai onko herkkyys häiriöille vain lisääntynyt?
Voi kun oppisi harkitsemaan, ennen kuin tokaisee jotain.
Harkitsemaan, voiko sanonnan käsittää väärin ja onko moitteesta loppujen lopuksi mitään hyötyä.capt.cöpenick kirjoitti:
YLE TV-esitti taannoin dokumentin aiheesta "hevoskuiskaajasta". Hän terapoi Pohjois-Amerikan intiaaneilta omaksutun taidon vaikuttaa hevosen psyykeen.
Tällaiset henkilökohtaiset projektit ovat koko yksilön elämänpituisia. Tavallaan osastoidaan piilotajunnnan tarpeeton kama mäkeen, niin että uutta voisi oppia.ja pidin siitä tosi paljon joskus kymmenisen vuotta sitten, kun sain sen lahjaksi teini-iästään asti ratsastaneelta tyttäreltäni.
Nicolas Evans kertoo siinä eläinten luonnonparantajasta, Tom Bookerista,
jolta Annie-äiti tulee pyytämään apua Pilgrim-ratsun kuntouttamisessa.
Viimemainittu Pilgrim on minusta oikeastaan kirjan ''päähenkilö'' ja sen kanssa
ratsastajatyttö Grace, jonka kehityskertomus tämä myös on.- huomaa jo!
susmorsian kirjoitti:
olen sanonut,en selittele kirjoituskäyttäytymistäni.
Sinäpä sen sanoit,henkilön persoonasta voi erehtyä kätellessä täällä rankastikin......
Ajattele sentään positiivisemmin; on se kuitenkin aika monisärmänen tyyppi tää susmorsian,ei aina vaan illoo ja valloo,rakkautta ja rauhaa toivottele.
Voi-voi,nyt onkin ihan "seisova ilma" täällä, ei tuulen pihaustakaan...kyllä se vaikuttaa mielialaankin.itsekin.
Koululaitos on asetettu paljon haltijaksi, sen pitäisi vastata nopeasti muuttuvan yhteiskunnan haasteisiin. Kansainväliset Pisa-tutkimuksetkin osoittavat, että suomalainen peruskoulu on onnistunut hyvin monessa tehtävässään, koulutuksen mallimaana Suomea pidetään. Sinikynän esiin ottama bloggari ja moni muukin ehkä muistelee omia kouluaikojaan ja ulkoa pänttäämistä, jo aikaa sitten on otettu tavoitteeksi oppia oppimaan.
Työsarkaa todellakin riittää mielipiteiden ilmaisussa ja keskutelutaidossa, suomalainen mentaliteettikin on suosinut hiljaa ja kiltisti koulun penkissä istujia. Kokouksissa istutaan hiljaa ja nurkan takana jupistaan. Vallan saa usein se, joka vallan haluaa.
Nyt niin moni muu taho kuin koulu ja koti kilpailevat lasten ja nuorten huomiosta, ja yhä tärkeämpää on opettaa tunnistamaan tekstilajeja. Mikä on vaikuttamaan tarkoitettua, mikä mielipidettä, mikä faktaa, mikä fiktiota. Väittelytaitoonkin pitää opettamalla opettaa, miten perustellaan väitteitä ja otetaan vastapuoli huomioon.
Eipä olisi pahitteeksi seniori-ikäistenkään paneutua tiedontulvan erittelyyn ja tunnistamiseen syvällisemmin. Tälläkin palstalla mielipiteiden vaihto (aika hölmö ilmaus muuten, ei niitä kannata ainakaan päikseen vaihdella) voisi saada uutta potkua, kun kävisimme väittelyä asiat vastakkain emmekä nokkapokkana. Nokikkain mielipiteiden "vaihto" voi taas olla kovinkin kiinnostavaa, ihan eri tasolla kuin kirjoittaen käyty.
Mielipidettä on oikeus muuttaakin, sillä nopea nykytiedotus tuo keskeneräisiä asioita ja puolitotuuksia esiin. Takinkääntäjä-poliitikko sen sijaan menettää helposti uskottavuutensa.
Naisillehan oikeus mielen muuttamiseen on perinteisesti herkemmin suotukin .Puhumattomuuskin on mielipide.
Kuinka usein henkilöä, varsinkin suomalaista miestä, sanotaan tuppisuuksi.
Etelän mies osaa kyllä puhua mukavia, niin naisemme väittävät, mutta entä asiapuheet avioliitossa, kuinkahan niiden kanssa kävisi?
Seka-avioliittojen onnistumisprosentit eivät ainakaan vakuuta.
Me sanotaan, että vaikeneminen on kultaa, mutta siitä ne erimielisyydet helposti tulevatkin.
Kestäsikö suomalainen nainen tasavertaita kielenkäyttäjää miehenään?
Olisiko silloin vastakkain kaksi jäkättäjää, vai rauhallista neuvottelijaa?- capt.cöpenick*
Jopel kirjoitti:
Puhumattomuuskin on mielipide.
Kuinka usein henkilöä, varsinkin suomalaista miestä, sanotaan tuppisuuksi.
Etelän mies osaa kyllä puhua mukavia, niin naisemme väittävät, mutta entä asiapuheet avioliitossa, kuinkahan niiden kanssa kävisi?
Seka-avioliittojen onnistumisprosentit eivät ainakaan vakuuta.
Me sanotaan, että vaikeneminen on kultaa, mutta siitä ne erimielisyydet helposti tulevatkin.
Kestäsikö suomalainen nainen tasavertaita kielenkäyttäjää miehenään?
Olisiko silloin vastakkain kaksi jäkättäjää, vai rauhallista neuvottelijaa?Ilo ja puhuminenkin ilman viinaa; teeskentelyä. Valitettavasti parisuhteessa se saa vain vitsin statuksen.
Toki juureva mökötyskin kuului meillä ainakin parisuhteen alkuaikoina käytettyihin strategioihin, mutta tämän osa-alueen vaikutukset muodostuivat liian
painostaviksi, etten sanoisi 'raskaiksi kokea'.
Havaintojeni mukaan naiset kokevat miehen puhumattomuuden rankaksi. Kokemus se opettaa vanhankin tikkaukon sopuisasti nokkaa koputtamaan.
sillai aamu ja päivä lähtee meitin 'havumajassa' jouhevammin käyntiin. - Sinikynä
capt.cöpenick* kirjoitti:
Ilo ja puhuminenkin ilman viinaa; teeskentelyä. Valitettavasti parisuhteessa se saa vain vitsin statuksen.
Toki juureva mökötyskin kuului meillä ainakin parisuhteen alkuaikoina käytettyihin strategioihin, mutta tämän osa-alueen vaikutukset muodostuivat liian
painostaviksi, etten sanoisi 'raskaiksi kokea'.
Havaintojeni mukaan naiset kokevat miehen puhumattomuuden rankaksi. Kokemus se opettaa vanhankin tikkaukon sopuisasti nokkaa koputtamaan.
sillai aamu ja päivä lähtee meitin 'havumajassa' jouhevammin käyntiin.mutta vaikeneminen on kultaa.
Tämä suomalainen sananlasku on silkkaa puppua, niin kuin niin monet sananlaskut.
Jos vaikeneminen olisi kultaa, niin mikä olisikaan helpoin tapa rikastua, kuin vaikenemalla.
Onneksi niin ei kuitenkaan ole.
Puhuminen on sitä vastoin kultaa.
Esimerkiksi kaikki kriisiapu perustuu suurelta osin puhumiseen.
Kun kriisissä oleva ihminen vaan saadaan puhumaan ahdistuksestaan ja kriisistään, niin se auttaa. Näin sanovat asiantuntijat.
Siis, jos avioliitossakin puhuttaisiin enemmän ja ystävälliseen sävyyn, niin paremmin sopu säilyisi talossa.
Mitä tällä "puheenvuorolla" oli tekemistä mielipiteiden kanssa.
No, se oli minun mielipiteeni, joka perustui toisten mielipiteisiin. - Ramoona*
Sinikynä kirjoitti:
mutta vaikeneminen on kultaa.
Tämä suomalainen sananlasku on silkkaa puppua, niin kuin niin monet sananlaskut.
Jos vaikeneminen olisi kultaa, niin mikä olisikaan helpoin tapa rikastua, kuin vaikenemalla.
Onneksi niin ei kuitenkaan ole.
Puhuminen on sitä vastoin kultaa.
Esimerkiksi kaikki kriisiapu perustuu suurelta osin puhumiseen.
Kun kriisissä oleva ihminen vaan saadaan puhumaan ahdistuksestaan ja kriisistään, niin se auttaa. Näin sanovat asiantuntijat.
Siis, jos avioliitossakin puhuttaisiin enemmän ja ystävälliseen sävyyn, niin paremmin sopu säilyisi talossa.
Mitä tällä "puheenvuorolla" oli tekemistä mielipiteiden kanssa.
No, se oli minun mielipiteeni, joka perustui toisten mielipiteisiin.Vaikeista asioista puhuminen, asioista niiden oikeilla nimillä, taittaa terän suurimmalta tuskalta ja ahdistukselta. Nykyaikana kyläyhteisöä vastaa ammatillinen kriisiapu. Ehkäpä tämä nettikeskustelukin on omiaan vapauttamaan hiljaa olemisen ihanteesta.
Niskavuorelaisittain sanottiin, että likainen pyyki pestään kotona, julkisivu piti säilyttää ihmisten onnen ja mielenrauhan hinnalla. Mutta Hämeeseen tuli Ilona, joka sai Aarnen kevätmyrskyn tavoin ravistelemaan maailmaa, tarttumaan sen kahvoihin.
Viimeinen lause edellisessä puheenvuorossa sisältääkin hyvin oleellista:
"Mielipiteeni, joka perustui toisten mielipiteisiin". :) - pilvi*
Ramoona* kirjoitti:
Vaikeista asioista puhuminen, asioista niiden oikeilla nimillä, taittaa terän suurimmalta tuskalta ja ahdistukselta. Nykyaikana kyläyhteisöä vastaa ammatillinen kriisiapu. Ehkäpä tämä nettikeskustelukin on omiaan vapauttamaan hiljaa olemisen ihanteesta.
Niskavuorelaisittain sanottiin, että likainen pyyki pestään kotona, julkisivu piti säilyttää ihmisten onnen ja mielenrauhan hinnalla. Mutta Hämeeseen tuli Ilona, joka sai Aarnen kevätmyrskyn tavoin ravistelemaan maailmaa, tarttumaan sen kahvoihin.
Viimeinen lause edellisessä puheenvuorossa sisältääkin hyvin oleellista:
"Mielipiteeni, joka perustui toisten mielipiteisiin". :)Riippuu niin paljon ihmisestä,kotioloista, jossa malli saadaan usein vanhempien käyttäytymisestä.
On ihmisiä,jotka lukkiutuvat täysin,jos yritämme lähestyä heidän ongelmiaan.
Psykologit tähdentävät sitä,että mitä enemmän yrittää saada keskustelua aikaan,sitä enemmän tuo toinen menee lukkoon.
Silloin on syytä luovuttaa,ja antaa tilanteen laueta ihan tavallisissa arjen askareissa pitäytymisessä.
Onneksi aika tekee tehtävänsä,kun tuo toinen saa tilaisuuden kypsytellä ajatuksiaan,mikä joillakin voi kestää kauan.Se vaatii kanssaihmisesltä ylivoimaisen paljon. Mutta mikään ei ole riemukkaampaa kuin,vaikka vuosien kuluttua,voida päästä yhteisymmärrykseen.
Onneksi niin komplisoituja ihmisiä harvoin osuu tielle,hauskinta ja vaivattominta on keskustella,jopa väitelläkin,ihmisen kanssa,jonka tuntee ja jonka huumorintaju herää keskusteltaessa näkemään itsensä ja vastapuolensa huvittavinakin yksilöinä,puolustamassa omaa näkökantaansa. pilvi* kirjoitti:
Riippuu niin paljon ihmisestä,kotioloista, jossa malli saadaan usein vanhempien käyttäytymisestä.
On ihmisiä,jotka lukkiutuvat täysin,jos yritämme lähestyä heidän ongelmiaan.
Psykologit tähdentävät sitä,että mitä enemmän yrittää saada keskustelua aikaan,sitä enemmän tuo toinen menee lukkoon.
Silloin on syytä luovuttaa,ja antaa tilanteen laueta ihan tavallisissa arjen askareissa pitäytymisessä.
Onneksi aika tekee tehtävänsä,kun tuo toinen saa tilaisuuden kypsytellä ajatuksiaan,mikä joillakin voi kestää kauan.Se vaatii kanssaihmisesltä ylivoimaisen paljon. Mutta mikään ei ole riemukkaampaa kuin,vaikka vuosien kuluttua,voida päästä yhteisymmärrykseen.
Onneksi niin komplisoituja ihmisiä harvoin osuu tielle,hauskinta ja vaivattominta on keskustella,jopa väitelläkin,ihmisen kanssa,jonka tuntee ja jonka huumorintaju herää keskusteltaessa näkemään itsensä ja vastapuolensa huvittavinakin yksilöinä,puolustamassa omaa näkökantaansa.Onhan koulukunta, joka sanoo, että 2 ensimmäistä vuotta lapsen elämässä on kaikkein ratkaisevimmat kasvavan lapsen elämässä.
Se, että 'mukula' tuntee olonsa rakastetuksi alusta alkaen on kai hyvin merkittävää.
Pikku sinttarat ja santut omivat tulevaan sosiaaliseen toimintamalliinsa vanhemmilta kopioimiaan malleja.
Esim. veljessarjamme toimii pitkälti kuin isämmekin teki. Nykyään Suomi on koulutusyhteiskunta.
Selvittyämme säännöstelyajoista, yhteiskuntamme 'silmää tekevät' ottivat käyttöön ruotsalaisen sallivan kasvatuksen linja.
Jokainen vanhempi kansalainen vetää näistä kasvatusmedoteista omat johtopäätöksensä: minkä verran lasten kasvatuksessa mentiin 'metsään'.- Yksi heistä
capt.cöpenick kirjoitti:
Onhan koulukunta, joka sanoo, että 2 ensimmäistä vuotta lapsen elämässä on kaikkein ratkaisevimmat kasvavan lapsen elämässä.
Se, että 'mukula' tuntee olonsa rakastetuksi alusta alkaen on kai hyvin merkittävää.
Pikku sinttarat ja santut omivat tulevaan sosiaaliseen toimintamalliinsa vanhemmilta kopioimiaan malleja.
Esim. veljessarjamme toimii pitkälti kuin isämmekin teki. Nykyään Suomi on koulutusyhteiskunta.
Selvittyämme säännöstelyajoista, yhteiskuntamme 'silmää tekevät' ottivat käyttöön ruotsalaisen sallivan kasvatuksen linja.
Jokainen vanhempi kansalainen vetää näistä kasvatusmedoteista omat johtopäätöksensä: minkä verran lasten kasvatuksessa mentiin 'metsään'.Monikohan meistä on saanut turvallisessa kodissa edes asua 5 ensimmäistä vuotta, monen isä oli sodassa ja äiti sai huoltaa ja etsiä ruokaa lapsilleen, isän sodasta saamat lomat meni varmasti jossain halonhakkuussa maaseudulla ainakin.
Nythän tiedetään kaikesta paljon enemmän, kaikki tutkitaan ja lasketaan jopa kalorien kulutus jo koulussa, vanhainkodeista puhumattakaan, ettei vaan turhaan vanhukset saa kaloreita, ja kuluta kalliita vaippoja.
En tiedä paljonkaan noista maahanmuuttajista, mutta jos Maraan uskominen ja miksi ei olisi, meillä tulee olemaan muutaman vuoden kuluttua työvoimapula.
Vaan eihän maahanmuuttajat ole tänne olleet tulemassakaan työhön, kielivaikeuksien takia ei niitä voi työhön noin vain ottaa, ja kielikurssit ei paljonkaan kiinnosta, kun elää muutenkin ilman että j o u t u u työhön.
Paljon on asioita joita me tavalliset ihmiset ei tiedetä maahanmuuttajista ja pakolaisista, miten Suomen laki ja säädökset heidän kohdallaan vaikuttaa. - capt.cöpenick*
Yksi heistä kirjoitti:
Monikohan meistä on saanut turvallisessa kodissa edes asua 5 ensimmäistä vuotta, monen isä oli sodassa ja äiti sai huoltaa ja etsiä ruokaa lapsilleen, isän sodasta saamat lomat meni varmasti jossain halonhakkuussa maaseudulla ainakin.
Nythän tiedetään kaikesta paljon enemmän, kaikki tutkitaan ja lasketaan jopa kalorien kulutus jo koulussa, vanhainkodeista puhumattakaan, ettei vaan turhaan vanhukset saa kaloreita, ja kuluta kalliita vaippoja.
En tiedä paljonkaan noista maahanmuuttajista, mutta jos Maraan uskominen ja miksi ei olisi, meillä tulee olemaan muutaman vuoden kuluttua työvoimapula.
Vaan eihän maahanmuuttajat ole tänne olleet tulemassakaan työhön, kielivaikeuksien takia ei niitä voi työhön noin vain ottaa, ja kielikurssit ei paljonkaan kiinnosta, kun elää muutenkin ilman että j o u t u u työhön.
Paljon on asioita joita me tavalliset ihmiset ei tiedetä maahanmuuttajista ja pakolaisista, miten Suomen laki ja säädökset heidän kohdallaan vaikuttaa.Nykyään jokaisessa aikuistuvassa ikäluokassa on tyyppejä, jotka katsovat voivansa tulla toimeen valtion toimeentulotuella.
Tämän asian voi tarkistaa kuntien sosiaalilautakunnissa toimineilta ihmisiltä. Liika helppous onkin pahempi miina kuin meidän sota-ajan lapsien.
Tai tältä se nyt vaan näyttää. - VAARALLISTA
capt.cöpenick* kirjoitti:
Nykyään jokaisessa aikuistuvassa ikäluokassa on tyyppejä, jotka katsovat voivansa tulla toimeen valtion toimeentulotuella.
Tämän asian voi tarkistaa kuntien sosiaalilautakunnissa toimineilta ihmisiltä. Liika helppous onkin pahempi miina kuin meidän sota-ajan lapsien.
Tai tältä se nyt vaan näyttää.varsinkin noille Afrikan ja Aasian maiden kaoottisista yhteiskunnista tänne meille saapuneille.
Miten he voisivat itsensä muuttaa toisenlaisiksi, mihin ovat alusta alkaen kasvaneet?
Kiihko, hillittömyys, tappelu, laiskana vetelehtiminen, tietokoneilla kirjastoissa ajan vietto, kahvilan pöydässä äänekkäästi ja röyhkeästi usein kännyköihinsä puhuen...
Helppo toimeentulo ja kantaväestön tyhminä pitäminen sekä keskenään viestittely ovat varmaan vaaraksi yhteiskuntarauhalle, se on nähty niin monissa maissa, Ranskassa, Ruotsiissa, Englannissa. - Suomi ei tule olemaan poikkeus. - nikkikin on
VAARALLISTA kirjoitti:
varsinkin noille Afrikan ja Aasian maiden kaoottisista yhteiskunnista tänne meille saapuneille.
Miten he voisivat itsensä muuttaa toisenlaisiksi, mihin ovat alusta alkaen kasvaneet?
Kiihko, hillittömyys, tappelu, laiskana vetelehtiminen, tietokoneilla kirjastoissa ajan vietto, kahvilan pöydässä äänekkäästi ja röyhkeästi usein kännyköihinsä puhuen...
Helppo toimeentulo ja kantaväestön tyhminä pitäminen sekä keskenään viestittely ovat varmaan vaaraksi yhteiskuntarauhalle, se on nähty niin monissa maissa, Ranskassa, Ruotsiissa, Englannissa. - Suomi ei tule olemaan poikkeus.Ruotsin Malmössa on juuri tilanne akuutti. Maahanmuuttajien jälkipolvi rettelöi niin, että poliisitkin pelkäävät mennä taltuttamaan ja pidättämään noita hurjimuksia.
Jos meilläkin suhtaudutaan leväperäisesti ylenmäärin maahan muuttajiin, sukuineen ja kaikkineen, olemme pian samassa liemessä. En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat puoltamassa ja sallimassa holtittoman maahan tulon.
Mitä noihin kerjäläisiin tulee, ne pitäisi hoitaa omassa maassaan. Romania kuuluu EU-valtioihin. On suorastaan häpeä, että he päästävät kerjäläisensä ympäri maailmaa tekemään pahojaan. Nyt he ovat löytäneet ruokajonot. Tännehän ne jäävät loisimaan, kun on helppoa ruokaakin saatavissa.
Kyllä minä säälin todellisessa puutteessa eläviä, mutta en sellaisia, jotka tänne tulevat elämään toisten kustannuksella.
Esim. tämä egyptiläinen vanha rouva, hänen pitäisi antaa jäädä. Hänen poikansa ovat luvanneet maksaa hänen kulunsa. Hän ei tulisi suomalaisten elätettäväksi. Pojiltahan voisi ottaa allekirjoitetun sitoumuksen, jossa he vakuuttavat maksavansa äitinsä kustannukset.
Eihän meidänkään sosiaaliturvamaksut kaikille riitä. Omatkin vanhukset kärsivät hoitokodeissa.
En ole lukenut koko ketjua, mutta ymmärsin, että yleensä keskustelusta ja mielipiteiden vaihdosta oli kysymys. Tässä jatkoin vain sivuten edellisiä.
Nyt olen varma, että saan tosi "ihmisystävälliset" mielipiteet vastaani.
- rofeetta
Mielipideilmasto on kielikuva, jolla halutaan kuvata kansan yleistä mielipidettä ajassa.
”Tunteita herättävissä asioissa yleinen mielipide muuttuu nopeasti ja voimakkaasti, mutta silti kaikki kiistävät koskaan ajatelleensa asiasta eri tavalla.”
Tässä on eräs näkökulma mielipideilmastosta.
Minkälainen mielipideilmasto vallitsee nyt, keskellä kauneinta suvea Suomessa?
Tietysti kuumin kesälomakausi ja säät ovat monien mielessä päällimmäisenä.
Mutta harva on voinut välttyä kuulemasta maatamme ravistelleesta ns. vaalirahajupakasta.
Suomihan on korruptiovapaa maa tai ainakin melkein. Näin meille on uskoteltu pitkät ajat. Ja me kansalaiset olemme uskoneet. Mielipideilmasto on ollut siltä osin seesteinen ja auvoinen.
Mutta miten on todellisuudessa? Sitä ei vielä tiedetä ja tuskin saadaan koskaan tietääkään koko totuutta.
Nyt paljastuneet korruptioepäilyt ovat paha isku vasten poliitikkojemme luotettavuutta.
Mielipideilmasto kansan keskuudessa on nyt hyvin epäilevä, jopa ärtynyt.
Kansalaiset eivät enää luota poliitikkoihimme.
Parhaiten kuvaa mielipideilmastoa äänestysaktiivisuus. Se on laskenut viimeisen kymmenen vuoden aikana melko dramaattisesti.
Jos se vielä laskee esim. siten, että vain 50 % äänestää vaaleissa, tarkoittaa se sitä, että joka toinen jättää äänestämättä. He ilmaisevat näin epäluottamuksensa poliitikkoja kohtaan.
Ainoa keino parantaa mielipideilmastoa maassamme, on täydellinen läpinäkyvyys poliitikkojen ja elinkeinoelämän välillä.
Odotellessa sitä, voi kulua paljon kahvia ja tupakkia.- vaalirahoitustasa.
Mitäs sillon tehhää?
- Hintriika*
Samanlainen kielikuva kuin mielipideilmasto on "yleinen mielipide". Ei sellaista ole olemassakaan. Näkeehän sen jo täällä. Kaikki todennäköisesti kuulumme kansaan, mutta mielipiteitä on vähintäänkin yhtä monta kuin kirjoittajaa. Joskus enemmänkin, koska jotkut tuntuvat vaihtavan mielipidettä kuin paitaa.
Poliitikkojen sananjulistukseen nuo termit kuuluvat. Kyllä kansa tietää, vaikka ei tietäisikään. Kielikuvilla luodaan mielikuvia. - sivusta seuraaja
Hintriika* kirjoitti:
Samanlainen kielikuva kuin mielipideilmasto on "yleinen mielipide". Ei sellaista ole olemassakaan. Näkeehän sen jo täällä. Kaikki todennäköisesti kuulumme kansaan, mutta mielipiteitä on vähintäänkin yhtä monta kuin kirjoittajaa. Joskus enemmänkin, koska jotkut tuntuvat vaihtavan mielipidettä kuin paitaa.
Poliitikkojen sananjulistukseen nuo termit kuuluvat. Kyllä kansa tietää, vaikka ei tietäisikään. Kielikuvilla luodaan mielikuvia.Näin kesähelteellä en kyllä jaksaisi futsia raskaita puolue- ja hallitsijoittemme asioita ja tekemisiä. Eihän ne mitään osaa ja mänttejä ovat, ainakin "yleisen mielipiteen" mukaan, johon mekin voittopuolisesti kaikki kuulumme. Välillä tuntuu, että me mielipiteittemme esittäjät kirjoittelemme oman pätemisen tarpeemme kuumentamina.
Kesäajan kirjoituksiin myös enemmän jutustelua ilman sen kummempaa väittelyä ja mielipiteitä, joista tahtoo aina tulla niin ankeita. - sivusta seuraaja
sivusta seuraaja kirjoitti:
Näin kesähelteellä en kyllä jaksaisi futsia raskaita puolue- ja hallitsijoittemme asioita ja tekemisiä. Eihän ne mitään osaa ja mänttejä ovat, ainakin "yleisen mielipiteen" mukaan, johon mekin voittopuolisesti kaikki kuulumme. Välillä tuntuu, että me mielipiteittemme esittäjät kirjoittelemme oman pätemisen tarpeemme kuumentamina.
Kesäajan kirjoituksiin myös enemmän jutustelua ilman sen kummempaa väittelyä ja mielipiteitä, joista tahtoo aina tulla niin ankeita.Ai mutta onhan tuolla Jepuliksen ketju, hihh..hii. Kevyttä sellaista erilaisine höysteineen. Kaksoisveli siellä ilakoi.
- Maalaismies*
Hintriika* kirjoitti:
Poliitikkojen sananjulistukseen nuo termit kuuluvat. Kyllä kansa tietää, vaikka ei tietäisikään. Kielikuvilla luodaan mielikuvia.Kai tuosta vaalirahoitusjupakasta uskaltaa sentään sanoa, että kansa ei hyväksy tapaa millä puolueet ovat sitä hoitaneet. En ainakaan ole kuullut enkä lukenut ainuttakaan puoltavaa mielipidettä.
- Hintriika*
Maalaismies* kirjoitti:
Kai tuosta vaalirahoitusjupakasta uskaltaa sentään sanoa, että kansa ei hyväksy tapaa millä puolueet ovat sitä hoitaneet. En ainakaan ole kuullut enkä lukenut ainuttakaan puoltavaa mielipidettä.
No joo, mutta mikä siinäkin asiassa on se oikea kansa? Osa hyväksyy toisten selitykset, osa toisten, ja ne toiset eivät taas hyväksy toisten selityksiä. Tänäänkin oli lehden yleisönosastossa täysin päinvastaisia mielipiteitä puoluerahoituksesta selityksineen. Minä ainakaan en tiedä, kuka heistä parhaiten edusti kansaa.
- rofeetta
Hintriika* kirjoitti:
Poliitikkojen sananjulistukseen nuo termit kuuluvat. Kyllä kansa tietää, vaikka ei tietäisikään. Kielikuvilla luodaan mielikuvia.Sinä väität, että yleistä mielipidettä ole olemassakaan.
Mikä mielipide se sitten on, kun kaikki eläkeläiset ovat sitä mieltä, että leikattu indeksi oli ja on edelleen suuri vääryys eläkeläisiä kohtaan.
Eikös se ole eläkeläisten yleinen mielipide.
Yleiseksi mielipiteeksi voidaan kutsua sellaista mielipidettä, jonka jakaa yli puolet väestöstä.
Mielipideilmasto on laajempi käsite.
Esimerkiksi kasvihuoneilmiölle on tehtävä jotain, ettei se tuhoaisi koko maapalloa.
Tämän mielipiteen jakaa tänään jo niin suuri osa maapallon ihmisistä, että voidaan sanoa, että mielipideilmasto on puhtaan ilmaston puolella.
Näin kaikella ystävyydellä parahin Hintriikka. - Hintriika*
rofeetta kirjoitti:
Sinä väität, että yleistä mielipidettä ole olemassakaan.
Mikä mielipide se sitten on, kun kaikki eläkeläiset ovat sitä mieltä, että leikattu indeksi oli ja on edelleen suuri vääryys eläkeläisiä kohtaan.
Eikös se ole eläkeläisten yleinen mielipide.
Yleiseksi mielipiteeksi voidaan kutsua sellaista mielipidettä, jonka jakaa yli puolet väestöstä.
Mielipideilmasto on laajempi käsite.
Esimerkiksi kasvihuoneilmiölle on tehtävä jotain, ettei se tuhoaisi koko maapalloa.
Tämän mielipiteen jakaa tänään jo niin suuri osa maapallon ihmisistä, että voidaan sanoa, että mielipideilmasto on puhtaan ilmaston puolella.
Näin kaikella ystävyydellä parahin Hintriikka.Kapinoin tuota sanaparia vastaan, koska minulle omassa koulutuksessani on painotettu, että "yleinen mielipide" on liian epämääräinen muoto. Puhekielessä sitä käytetään (minäkin joskus), ja poliitikot ym. käyttävät sitä tarkoituksellisesti. Sillä annetaan mielikuva, että KAIKKI ovat sitä mieltä.
Jos puolet kansasta on jotakin mieltä ja toinen puoli jotakin toista mieltä, niin onko silloin kaksi yleistä mielipidettä samasta asiasta?
Tämä juttu ei varmaankaan täällä keskustelupalstalla ole kamalan tärkeä, minulla vain tuo sanapari jysähtää kalloon, kun näen sen kirjoitetussa tekstissä. Ammattitauti!
Kaikella ystävyydellä, parahin rofeetta. - rofeetta
Hintriika* kirjoitti:
Kapinoin tuota sanaparia vastaan, koska minulle omassa koulutuksessani on painotettu, että "yleinen mielipide" on liian epämääräinen muoto. Puhekielessä sitä käytetään (minäkin joskus), ja poliitikot ym. käyttävät sitä tarkoituksellisesti. Sillä annetaan mielikuva, että KAIKKI ovat sitä mieltä.
Jos puolet kansasta on jotakin mieltä ja toinen puoli jotakin toista mieltä, niin onko silloin kaksi yleistä mielipidettä samasta asiasta?
Tämä juttu ei varmaankaan täällä keskustelupalstalla ole kamalan tärkeä, minulla vain tuo sanapari jysähtää kalloon, kun näen sen kirjoitetussa tekstissä. Ammattitauti!
Kaikella ystävyydellä, parahin rofeetta.Olen samaa mieltä Hintriikan kanssa siitä, että ilmaus "yleinen mielipide" on ylimalkainen ja palvelee hyvin arveluttaviakin tarkoitusperiä.
Sitä vastoin olen eri mieltä Hintriikan kanssa siitä, että tämäkin keskustelu on tärkeä tällä keskustelupalstalla. Paljon tärkeämpi, kuin jatkuva nokittelu, jota jotkut tuntuvat pitävän keskusteluna.
Jos kansasta tai kansanosasta puolet ovat samaa mieltä jostain asiasta, niin ei se tarkoita mielestäni sitä, että toinen osa on täysin päinvastaista mieltä.
Esim. suhtautumisemme EU:hun.
Noin puolet hyväksyy EU:n täysin, mutta sitten se toinen puoli jakaantuu EU-kriittisiin ja EU-vastustajiin. Viimeksi mainitut vaativat Suomen eroa EU:sta. Heillä on erona se, että EU-kriittiset kyllä hyväksyvät EU:n, mutta kritisoivat jotain toimintaa, kuten esim. EU:n byrokratiaa.
Yleistä mielipidettä EU:sta Suomessa voisi mielestäni luonnehtia siten, että se on "tietyin varauksin hyväksyvä". - Hintriika*
rofeetta kirjoitti:
Olen samaa mieltä Hintriikan kanssa siitä, että ilmaus "yleinen mielipide" on ylimalkainen ja palvelee hyvin arveluttaviakin tarkoitusperiä.
Sitä vastoin olen eri mieltä Hintriikan kanssa siitä, että tämäkin keskustelu on tärkeä tällä keskustelupalstalla. Paljon tärkeämpi, kuin jatkuva nokittelu, jota jotkut tuntuvat pitävän keskusteluna.
Jos kansasta tai kansanosasta puolet ovat samaa mieltä jostain asiasta, niin ei se tarkoita mielestäni sitä, että toinen osa on täysin päinvastaista mieltä.
Noin puolet hyväksyy EU:n täysin, mutta sitten se toinen puoli jakaantuu EU-kriittisiin ja EU-vastustajiin. Viimeksi mainitut vaativat Suomen eroa EU:sta. Heillä on erona se, että EU-kriittiset kyllä hyväksyvät EU:n, mutta kritisoivat jotain toimintaa, kuten esim. EU:n byrokratiaa.
Yleistä mielipidettä EU:sta Suomessa voisi mielestäni luonnehtia siten, että se on "tietyin varauksin hyväksyvä".En ole varma, mitä Sinä tarkoitit. Minä tarkoitin kuitenkin, että täällä keskustelupalstalla ei ole kamalan olennaista, sanooko "yleinen mielipide" vai "yli puolet kansasta" tai "suurin osa kansasta".
Vähän epäilen, että puolet kansasta hyväksyisi EU:n täysin. Minäkin hyväksyn jäsenyyden, mutta en ihan purematta niele kaikkea sieltä tulevaa. Luultavasti useimmat (onko se "yleinen mielipide"?) ovat jossakin suhteessa kriittisiä, vaikka eivät oile EU:n vastustajia.
Minulla on tänään(kin?) järki kesäterässä. Päästän viimeiset harmaat aivosolut vapaalle, sillä aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. - Maalaismies*
rofeetta kirjoitti:
Olen samaa mieltä Hintriikan kanssa siitä, että ilmaus "yleinen mielipide" on ylimalkainen ja palvelee hyvin arveluttaviakin tarkoitusperiä.
Yleistä mielipidettä EU:sta Suomessa voisi mielestäni luonnehtia siten, että se on "tietyin varauksin hyväksyvä".Yleistä mielipidettä on kautta aikojen ohjattu rahalla ja pelottelulla. Tyypillisiä ovat esim. Venäjällä juutalaisiin tähdättyjen pogromien järjestäminen. Ostettiin mellakoitsijaporukka tekemään pahojaan jotka pantiin juutalaisten piikkiin. Saatiin yleinen mielipide kiihotetuksi. Samaa harjoittivat natsit Saksassa. Ainahan välissä on toisin ajattelijoita, mutta heidän on parasta olla hiljaa. Yleinen mielipide pahimmillaan on murskaava. Saattaa se olla pelastavakin kuten talvisodan henki oli.
Maalaismies* kirjoitti:
Yleistä mielipidettä on kautta aikojen ohjattu rahalla ja pelottelulla. Tyypillisiä ovat esim. Venäjällä juutalaisiin tähdättyjen pogromien järjestäminen. Ostettiin mellakoitsijaporukka tekemään pahojaan jotka pantiin juutalaisten piikkiin. Saatiin yleinen mielipide kiihotetuksi. Samaa harjoittivat natsit Saksassa. Ainahan välissä on toisin ajattelijoita, mutta heidän on parasta olla hiljaa. Yleinen mielipide pahimmillaan on murskaava. Saattaa se olla pelastavakin kuten talvisodan henki oli.
Sotien ja taloudellisten taantumien aikana yleistä mielipidettä muokataan erityisen tehokkaasti, jopa propagandalla. Talvisodan henkeä Katainen kuulutti heti laman alussa, mutta enemmänkin tuntuu hajoita ja hallitse -periaate saaneen sijaa. Myönteistä on, että laman aikana yhteisöllisyys ja pehmeät arvot, kuten perhekeskeisyys, saavat kannatusta, kukkienkien myyntiluvut nousevat.
Raadollinen tosiasia kuitenkin on, että rahan haistavat piirit hyötyvät sotkemalla tahallisesti yleistä mielipidettä. Varsinkin laman alku ja loppu ovat kultakaivoksia joillekin . Asuntokuplasta puhuminen on yksi esimerkki, pelotellaan että asuntojen arvot putoavat, sitten asia osoittautuukin ihan päinvastaiseksi. Edellisen laman aikaan pankit ostivat pilkkahintaan ahdinkoon joutuneiden asuntoja. Osakkeiden arvot romahtavat, toiset eivät uskalla enää niihin sijoittaa, toiset taas ryntäävät ostamaan halpoja osakkeita. Kuluttakaa, meitä kehotetaan, säästäkää, sanoo järki.
Nuoret ovat erityisen herkkiä yleiselle mielipiteelle. Siitä surullisimpia osoituksia on anoreksiaan sairastuminen.- rofeetta
Maalaismies* kirjoitti:
Yleistä mielipidettä on kautta aikojen ohjattu rahalla ja pelottelulla. Tyypillisiä ovat esim. Venäjällä juutalaisiin tähdättyjen pogromien järjestäminen. Ostettiin mellakoitsijaporukka tekemään pahojaan jotka pantiin juutalaisten piikkiin. Saatiin yleinen mielipide kiihotetuksi. Samaa harjoittivat natsit Saksassa. Ainahan välissä on toisin ajattelijoita, mutta heidän on parasta olla hiljaa. Yleinen mielipide pahimmillaan on murskaava. Saattaa se olla pelastavakin kuten talvisodan henki oli.
Median rooli mielipiteiden muokkauksessa (tyhmä sana) on keskeinen.
Varsinkin sähköinen media (TV, radio ja internet) ovat merkittävässä asemassa kansan mielipiteiden muodostumisessa.
Kun niin on, niin ei ole yhdentekevää, kuka mediaa hallitsee.
Meillä Ylen pitäisi olla "kansan omistama ja hallinnoima" mediatalo.
Kansaa edustaa sen hallinnossa kansanedustajista koottu hallintoneuvosto, jonka paikat on jaettu eduskunnan voimasuhteiden mukaan.
Kun hallituksen luottamus on kiinni yksinkertaisesta enemmistöstä eduskunnassa, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, niin voitaneen sanoa, että Yle on hallituksen kontrollissa.
Mitä tästä seuraa?
Siitä seuraa, että Ylen uutistarjonta ja muukin ajankohtaisohjemisto on painottunut siten, että hallituksen ja hallituspuolueiden näkemykset kulloisestakin asiasta, sanelevat sanoman sisällön muokkauksen.
Ei painettu mediakaan ihan puhtoinen ole mielipiteiden ohjailusta.
Toimittajien henkilökohtaiset mielipiteet saattavat hyvinkin näkyä heidän teksteissään ja otsikoinnissa.
Vielä kannattaa mainita valtaeliitin pyrkimykset vaikuttaa median uutisointiin.
Tunnettu tosiasiahan on, että sekä poliittinen, että taloudellinen valtaeliitti keskitsee median edustajia, siis toimittajia runsas kätisesti. Se hipoo jo korruption tunnusmerkkejä.
Ainoa tarkoitus on vaikuttaa uutisointiin ja sen painotuksiin.
Ei toimittajille tarjoilla lounaita ja matkoja heidän sinisten silmien tähden.
Uutisia ja ajankohtaisohjelmia katsoessamme ja lukiessamme lehtiä kannattaa siis muistaa, että kuka kunkin uutisen takana on ja kuka sen kertoo. - Maalaismies*
rofeetta kirjoitti:
Median rooli mielipiteiden muokkauksessa (tyhmä sana) on keskeinen.
Varsinkin sähköinen media (TV, radio ja internet) ovat merkittävässä asemassa kansan mielipiteiden muodostumisessa.
Kun niin on, niin ei ole yhdentekevää, kuka mediaa hallitsee.
Meillä Ylen pitäisi olla "kansan omistama ja hallinnoima" mediatalo.
Kansaa edustaa sen hallinnossa kansanedustajista koottu hallintoneuvosto, jonka paikat on jaettu eduskunnan voimasuhteiden mukaan.
Kun hallituksen luottamus on kiinni yksinkertaisesta enemmistöstä eduskunnassa, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, niin voitaneen sanoa, että Yle on hallituksen kontrollissa.
Mitä tästä seuraa?
Siitä seuraa, että Ylen uutistarjonta ja muukin ajankohtaisohjemisto on painottunut siten, että hallituksen ja hallituspuolueiden näkemykset kulloisestakin asiasta, sanelevat sanoman sisällön muokkauksen.
Ei painettu mediakaan ihan puhtoinen ole mielipiteiden ohjailusta.
Toimittajien henkilökohtaiset mielipiteet saattavat hyvinkin näkyä heidän teksteissään ja otsikoinnissa.
Vielä kannattaa mainita valtaeliitin pyrkimykset vaikuttaa median uutisointiin.
Tunnettu tosiasiahan on, että sekä poliittinen, että taloudellinen valtaeliitti keskitsee median edustajia, siis toimittajia runsas kätisesti. Se hipoo jo korruption tunnusmerkkejä.
Ainoa tarkoitus on vaikuttaa uutisointiin ja sen painotuksiin.
Ei toimittajille tarjoilla lounaita ja matkoja heidän sinisten silmien tähden.
Uutisia ja ajankohtaisohjelmia katsoessamme ja lukiessamme lehtiä kannattaa siis muistaa, että kuka kunkin uutisen takana on ja kuka sen kertoo.Tyypillinen ja kohtalokas romahdus uutisoinnissa tapahtui, kun YLE sanoutui irti STT:stä ryhtyen itse niitä tekemään. Nyt saatetaan uutisista kuulla kuinka Sarasvuo ja Kuitunen lomailevat aurinkorannalla. Telkku on perinteisesti ollut demarien, radio kepun heiniä. Se näkyy ja kuuluu.
- Siinä meillä
Ramoona1 kirjoitti:
Sotien ja taloudellisten taantumien aikana yleistä mielipidettä muokataan erityisen tehokkaasti, jopa propagandalla. Talvisodan henkeä Katainen kuulutti heti laman alussa, mutta enemmänkin tuntuu hajoita ja hallitse -periaate saaneen sijaa. Myönteistä on, että laman aikana yhteisöllisyys ja pehmeät arvot, kuten perhekeskeisyys, saavat kannatusta, kukkienkien myyntiluvut nousevat.
Raadollinen tosiasia kuitenkin on, että rahan haistavat piirit hyötyvät sotkemalla tahallisesti yleistä mielipidettä. Varsinkin laman alku ja loppu ovat kultakaivoksia joillekin . Asuntokuplasta puhuminen on yksi esimerkki, pelotellaan että asuntojen arvot putoavat, sitten asia osoittautuukin ihan päinvastaiseksi. Edellisen laman aikaan pankit ostivat pilkkahintaan ahdinkoon joutuneiden asuntoja. Osakkeiden arvot romahtavat, toiset eivät uskalla enää niihin sijoittaa, toiset taas ryntäävät ostamaan halpoja osakkeita. Kuluttakaa, meitä kehotetaan, säästäkää, sanoo järki.
Nuoret ovat erityisen herkkiä yleiselle mielipiteelle. Siitä surullisimpia osoituksia on anoreksiaan sairastuminen.oli tulevaisuuvven toivo!
Moni pani toivosa siihe että, ko NAINEN tulloo presidentiksi saavat naiset apua. - farfar*
Siinä meillä kirjoitti:
oli tulevaisuuvven toivo!
Moni pani toivosa siihe että, ko NAINEN tulloo presidentiksi saavat naiset apua.Tarja Halonen on syntynyt kultalusikka suussa työläisperheeseen Helsingin Sörkkaan.
Nyt hän on miljonääri, eikä ole tehnyt oikeastaan "kunnon" työtä koko elämänsä aikana.
Aina on Tarja saanut tulonsa veronmaksajien rahoista, kansanedustajana, ministerinä ja nyt pressana.
Samoin on Mauno Koivisto. Turkulaisen köyhän työmiehen poika on nyt myös miljonääri. Ja samalla menetelmällä hän on kerännyt melkoisen omaisuutensa, kuin entinen puoluetoveri demareista Tarja Halonen.
Näin toimii kunnon duunari.
Miten se on mahdollista muutoin, kuin harrastamalla kähmintää?
- kilpalaulannaksi ,
paremmista mielipiteistään.
Kirjoittajat ovat kaikki lahjakkaita mielipiteen ilmaisijoita.
Mielestäni media on paras, ja tehokkain mielipide muokkaaja, esm. muokatessaan suvaitsevaisuutta yhteiskuntaamme, ym.
Maailma muuttuu kovaa vauhtia, samoin asiat, joten mielipiteet myös muuttuu yleisen käytännön mukaan.
Ihmisen henkinen kehitys prosessi on hidas, se näkee jatkuvien sotien muodossa, ei kehitytä neuvottelemalla saamaan sopua ja rauhaa, mieluummin tapetaan, rikotaan, säretään ja hajotetaan kaupunkeja, kuin suostutaan neuvottelupöytiin.
Ihminen on alkeellinen eläin!- Hintriika*
Tähän sanoitukseen Sinä kirjoitit 47. säkeistön. Tämä minun on 48. (ellei joku ehdi väliin). Tämä muistuttaa kansanlaulua. Sanoittajina me kaikki. Välillä joku yrittää kalevalalaisittain laulaa toisen suohon.
- *Kukkahame*
Hintriika* kirjoitti:
Tähän sanoitukseen Sinä kirjoitit 47. säkeistön. Tämä minun on 48. (ellei joku ehdi väliin). Tämä muistuttaa kansanlaulua. Sanoittajina me kaikki. Välillä joku yrittää kalevalalaisittain laulaa toisen suohon.
Ihan hyvä kun asiallista kertomista on niin se tuodaan esille, näin se mukavasti on edennyt ja säilynyt ehjänä.
Niin että me sodan aikana eläneet kun ei vielä kaikkea ollut tutkittu, olemme elämisen ja kokemuksiemme kautta muokanneet mielipiteemme, ja vielä osaamme sen kirjoittaa nykyaikaisella koneella.
Ainahan jokainen asia on se sitten laki tai vaikka talon rakennus, jonkin käyttöajan jälkeen pitää tehdä muutoksia ja hioa sitä sopivaksi, näin me tässä olemme puuttuneet aivan syystä rupattelemaan, miten mielestämme asiat olisi vieläkin paremmin.
Aivan tavallinen kansalainen on yleensä lainkuuliainen ja opettaa myös lapsilleen asioita jotka ovat aina olleet käytännössä esim, tervehtiminen, kiittäminen, avun anto silloin kun joku sitä tarvitsee, tavallaan näyttää sitä käytettyä tietä, minkä itse on hyväksi ja oikeaksi havainnut.
Pitää käydä työssä että saa rahaa, koska sitä ilman ei tule toimeen, paitsi että se pitää vaihtaa ruokaan ja vaatteisiin ym, raha sinänsä ei ole autuaaksi tekevä, mutta jos sitä ei ansaitse työllä ajautuu helposti sinne rikoksen poluille, meillä tavallisilla kun ei ole sitä instanssia joka maksaisi päivärahaa olemisistamme, eikä kukaan hyväksy tekemiämme matkalaskuja.
Näistä kahdesta viimeisestä on ollut kovat kädenväännöt Arkadianmäellä, liekö päästy mihinkään tulokseen, vai jatkavatko samalla tavalla., siksihän monella poliitikolla on kaksi kotia?? Näitä jalasmökkejä ainakin.
Politiikka vain on se joka hiihtää ladun vierestä eikä siellä näytä olevan tätä oikeudenmukaisuuden tuntoa kenelläkään, vaalien alla tulee paljastuksia ja sitten jälkeen paljastuu paljastajat, eipä siihen tavallisella kansalaisella ole muuta kuin jonkun kanssa keskustella. - Atolfia
*Kukkahame* kirjoitti:
Ihan hyvä kun asiallista kertomista on niin se tuodaan esille, näin se mukavasti on edennyt ja säilynyt ehjänä.
Niin että me sodan aikana eläneet kun ei vielä kaikkea ollut tutkittu, olemme elämisen ja kokemuksiemme kautta muokanneet mielipiteemme, ja vielä osaamme sen kirjoittaa nykyaikaisella koneella.
Ainahan jokainen asia on se sitten laki tai vaikka talon rakennus, jonkin käyttöajan jälkeen pitää tehdä muutoksia ja hioa sitä sopivaksi, näin me tässä olemme puuttuneet aivan syystä rupattelemaan, miten mielestämme asiat olisi vieläkin paremmin.
Aivan tavallinen kansalainen on yleensä lainkuuliainen ja opettaa myös lapsilleen asioita jotka ovat aina olleet käytännössä esim, tervehtiminen, kiittäminen, avun anto silloin kun joku sitä tarvitsee, tavallaan näyttää sitä käytettyä tietä, minkä itse on hyväksi ja oikeaksi havainnut.
Pitää käydä työssä että saa rahaa, koska sitä ilman ei tule toimeen, paitsi että se pitää vaihtaa ruokaan ja vaatteisiin ym, raha sinänsä ei ole autuaaksi tekevä, mutta jos sitä ei ansaitse työllä ajautuu helposti sinne rikoksen poluille, meillä tavallisilla kun ei ole sitä instanssia joka maksaisi päivärahaa olemisistamme, eikä kukaan hyväksy tekemiämme matkalaskuja.
Näistä kahdesta viimeisestä on ollut kovat kädenväännöt Arkadianmäellä, liekö päästy mihinkään tulokseen, vai jatkavatko samalla tavalla., siksihän monella poliitikolla on kaksi kotia?? Näitä jalasmökkejä ainakin.
Politiikka vain on se joka hiihtää ladun vierestä eikä siellä näytä olevan tätä oikeudenmukaisuuden tuntoa kenelläkään, vaalien alla tulee paljastuksia ja sitten jälkeen paljastuu paljastajat, eipä siihen tavallisella kansalaisella ole muuta kuin jonkun kanssa keskustella.peliä. Niin tuntuu olevan joka maassa. En usko, että siitä koskaan saadaan rehellistä, avointa foorumia.
Nuo kulukorvauksetkin on yksi porsaanreikä, jota näköjään voi käyttää miten sattuu. Siinä pitäisi olla tarkoin rajatut säännöt. Paljonko esim. taksia saa käyttää enimmillään ja minkä arvoista kakkosasuntoa saa pitää.
Englannissahan noiden kulukorvausten käyttö meni aivan överiksi. Ei meillä sentään niin hullusti ole asiat.
Sanotaan, että korppi ei korpin silmää noki, mutta politiikassa sekin on mahdollista. Nokkivat toisiaan, joskus suoraan, joskus kautta rantain.
Raha se on aina, joka puhuttaa. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Tuo vanha sananlasku totta on edelleenkin.
Saattaahan olla rehellisiäkin poliitikkoja, mutta useimmilla taitaa olla oma lehmä ojassa. Nytkin joku vihreä haluaa nostaa kansanedustajien palkkoja. Onhan noita nostettu yhtenään. Mitä suuremmaksi palkkansa hinaavat, sitä suurempaa eläkettä saavat heti pois pudottuaan.
On se niin väärin. - suomessa on
Atolfia kirjoitti:
peliä. Niin tuntuu olevan joka maassa. En usko, että siitä koskaan saadaan rehellistä, avointa foorumia.
Nuo kulukorvauksetkin on yksi porsaanreikä, jota näköjään voi käyttää miten sattuu. Siinä pitäisi olla tarkoin rajatut säännöt. Paljonko esim. taksia saa käyttää enimmillään ja minkä arvoista kakkosasuntoa saa pitää.
Englannissahan noiden kulukorvausten käyttö meni aivan överiksi. Ei meillä sentään niin hullusti ole asiat.
Sanotaan, että korppi ei korpin silmää noki, mutta politiikassa sekin on mahdollista. Nokkivat toisiaan, joskus suoraan, joskus kautta rantain.
Raha se on aina, joka puhuttaa. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Tuo vanha sananlasku totta on edelleenkin.
Saattaahan olla rehellisiäkin poliitikkoja, mutta useimmilla taitaa olla oma lehmä ojassa. Nytkin joku vihreä haluaa nostaa kansanedustajien palkkoja. Onhan noita nostettu yhtenään. Mitä suuremmaksi palkkansa hinaavat, sitä suurempaa eläkettä saavat heti pois pudottuaan.
On se niin väärin.kansanvalta, VAATIKAAMME muutosta.
Kansan tulee voida vaikuttaa liian suuriin palkkoihin ja palkkioihin.
Muuten meidät "ryöstetään" putipuhtaiksi.
Meillä kohta on vain muutama joka voi hyvin, suurin osa kansasta voi pahoin.
Seuraavat vaalit ON mielenkiintoiset. Nukkuva kansa on herännyt, muutos on väistämätön. - Atolfia
suomessa on kirjoitti:
kansanvalta, VAATIKAAMME muutosta.
Kansan tulee voida vaikuttaa liian suuriin palkkoihin ja palkkioihin.
Muuten meidät "ryöstetään" putipuhtaiksi.
Meillä kohta on vain muutama joka voi hyvin, suurin osa kansasta voi pahoin.
Seuraavat vaalit ON mielenkiintoiset. Nukkuva kansa on herännyt, muutos on väistämätön.kun tietäisi vielä, kuka kutsuu.
Ainahan me muutosta voimme vaatia, mutta kansan ääni taitaa olla kuin hyttysen yninä kesäisessä yössä.
En ole kovin optimistinen tuon nukkuvan kansan suhteen. Vieläkin taitaa olla tuolla kansalla liian hyvin asiat. Ei ole välttämätöntä mennä uurnille.
Lama menee ohi ja taas porskutellaan kuten ennenkin.
Odotatko Vasemmistopuolueesta onnen tuojaa Suomen kansalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2702115Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2511485- 411239
- 571144
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.6887Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.32860Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R6815- 43796
etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!47670Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa
missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.28662