Eli siis, ollaan lähdössä koirani (4kk) kanssa sukulaisiin ja taitamme matkan junalla. Matka kestää kolme tuntia ja taajamjunassa ei ilmeisesti ole eläinvaunua (vai kuinka? )Joudumme siis matkustamaan konnarivaunussa, kellään kokemuksia tästä? Miten sujuu, istutaanko lattialla vai onko siellä ihan penkit ym? Mitä olisi hyvä ottaa huomioon?
Koiran kuljettaminen taajamajunassa
7
2761
Vastaukset
- rinkeli
aikanani matkusttin koirani kanssa taajamajunalla, jotkut konnarit antoivat matkustaa normaali vaunussa, toiset laittoivat konnarivaunuun/tavaravaunuun. Konnari/tavaravaunussa ei ainakaan silloin ollu mitään penkkejä ja yleensä siellä oli aika kylmä. Joten mukaan viltti/tyyny jonka päällä itse istua ja koirulille myös jotain lämmikettä/pehmustetta!
Mukavaa junamatkaa! Taajamajunissa on nykyään omat vaununsa lemmikkien kanssa matkaaville. Tunnistat vaunun siitä, että vaunun ulkopuolella on koiran kuva (muissa vaunuissa koiran kuvan päällä on rasti merkkinä, että vaunuun ei saa tuoda eläimiä.) Voit kysyä lipunmyynnistä ennakkoon mihin kohtaan laituria lemmikieläinvaunu pysähtyy. Vaunu on siis ihan tavallinen junanvaunu, ei eroa mitenkään muista vaunuista. Taajamajunassa koira matkustaa ilmaiseksi.
Matka kestää kuitenkin aika pitkään noin pienen pennun kanssa. Kannattaa huomioida se, että koira on tehnyt tarpeensa ennen matkaa, jotta ei satu vahinkoa junassa. Myös vettä on hyvä olla matkassa. Muuten sitten vaan matkaatte rauhallisissa tunnelmissa, ole itse rauhallinen, niin koirakin on. Ja muiden matkaajien annetaan myös matkustaa rauhassa, eli koira ei saa moikkailla muita vaunussa olevia.- nykyään
Koiran matka maksaa 5 euroa matkan pituudesta riippumatta. Jos koirasi on pieni, ota sille mukaan oma boxi, tai ainakin pyyhe jos aiot antaa sen istua penkillä.
Taajamajunassa Helsinki-Lahti tai Lahti-Helsinki väliä olen matkannut koirani kanssa kymmeniä kertoja. Ikinä koiran matka ei ole maksanut senttiäkään!
Itse asiassa tarkastin tuon vielä VRn sivuilta - koira todellakin matkustaa TAAJAMAJUNASSA ILMAISEKSI.- lähijuna
rottweiler-mami kirjoitti:
Taajamajunassa Helsinki-Lahti tai Lahti-Helsinki väliä olen matkannut koirani kanssa kymmeniä kertoja. Ikinä koiran matka ei ole maksanut senttiäkään!
Itse asiassa tarkastin tuon vielä VRn sivuilta - koira todellakin matkustaa TAAJAMAJUNASSA ILMAISEKSI.Helsinki-Lahti-Helsinki välillä ei liikennöi taajamajunaa vaan pääkaupunkiseudun LÄHIJUNA (tai sitten toki pitkän matkan junia, Pendolino jne mutta ei taajamajunaa)
Taajamajuna on juna joka toimii jatkoyhteytenä pitkänmatkan juniin muualla kuin pääkaupunkseudulla. Pysähtyy sellaisilla pikkupysäkeillä joilla pitkän matkan junat eivät.
Lähijunassa koirasta ei tarvitse maksaa. Pendolino, Intercity jne lemmikki on 5e/lemmikki, kolmesta sitten ilm 50% lipun hinnasta.
Eli taajamajunasta en tiedä joutuuko maksamaan vai ei... lähijuna kirjoitti:
Helsinki-Lahti-Helsinki välillä ei liikennöi taajamajunaa vaan pääkaupunkiseudun LÄHIJUNA (tai sitten toki pitkän matkan junia, Pendolino jne mutta ei taajamajunaa)
Taajamajuna on juna joka toimii jatkoyhteytenä pitkänmatkan juniin muualla kuin pääkaupunkseudulla. Pysähtyy sellaisilla pikkupysäkeillä joilla pitkän matkan junat eivät.
Lähijunassa koirasta ei tarvitse maksaa. Pendolino, Intercity jne lemmikki on 5e/lemmikki, kolmesta sitten ilm 50% lipun hinnasta.
Eli taajamajunasta en tiedä joutuuko maksamaan vai ei...Kamala lukihärö. Oikoradan valmistumisen jälkeen Lahti-Hki radalla liikennöivä Z-juna on todellakin lähijuna - eikä taajamajuna (kuten sitä nimitettiin ennen oikorataa). Näin ollen kokemukseni koiran ilmaisista junamatkoista liittyy LÄHIJUNAAN - eikä siis taajamajunaan. Taajamajunina ja lähiliikenteen junina kulkee kuitenkin myös samoja junia, siis niitä uusia "kiskobusseja".
Yritin vielä VRn sivuilta asiaa selvittää, mutta taajamajunan maksuista en löytänyt infoa.- lähijuna
rottweiler-mami kirjoitti:
Kamala lukihärö. Oikoradan valmistumisen jälkeen Lahti-Hki radalla liikennöivä Z-juna on todellakin lähijuna - eikä taajamajuna (kuten sitä nimitettiin ennen oikorataa). Näin ollen kokemukseni koiran ilmaisista junamatkoista liittyy LÄHIJUNAAN - eikä siis taajamajunaan. Taajamajunina ja lähiliikenteen junina kulkee kuitenkin myös samoja junia, siis niitä uusia "kiskobusseja".
Yritin vielä VRn sivuilta asiaa selvittää, mutta taajamajunan maksuista en löytänyt infoa.Jotenkin ajattelin itse niin että kun maksusta ei ole mainintaa, maksetaan;)
Mutta pitänee vielä mainita että sen mitä olen taajamajunassa Itä-Suomessa matkannut niin minusta siellä oli kyllä ihan lemmikkivaunu eli ei tarvinnut missään lattialla kököttää;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864