BMW 750i

meizi83

Tekisi mieli ostaa käyttöharrasteautoksi E38-korimallin 750i

Olen vain kerran ajanut E38:ia, joka oli 4.4 litraisella V8-moottorilla.
Onko V12-moottorisessa jotain erilaisuutta käytöksessä? Kuinka moottoria tarvitsee kierrättää normaalissa rauhallisessa ajossa, max. 2500?
Onko V12 hiljaisempi, vetää tasaisemmin?

Ylipäätänsä käyttökokemukset kiinnostaa.

49

3067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biistii

      omia kokemuksia ei kauheasti ole ko autoista mutta jos itse hakisin käyttöharrastepeliä valinta olisi mitä luultavammin 740iAL 4,4l moottorilla tämä siksi että itsellä tulee kilometrejä suht paljon ja se 5,4l V12 on hieman vanhanaikainen, vain 24 venttiilinen.. kulutuksessa on hurja ero kun V8:lla pääsee 7,5-8,5l/100 kulutuksiin V12 koneella ei alle 10l mennä ja kylmänä se syö jotain tähtitieteelistä.. eihän se silloin haittaa jos ei paljoa kilometrejä tule mutta
      itse lähtisin siitä että harrastepeliksi 750 ja käyttöharrastepeliksi 740

    • tserou

      Meillä oli perheessä tuollainen -95 750 harrasteautona kunnes muuttui käyttöautoksi. Harrasteautoksi se ei ehkä ole kaikista paras sillä vaikka osaa saakin hyvin niin sitä saa vähemmän kuin esim e39 540:een joka olisi järkevämpi valinta minun näkökulmastani. V12 moottorissa ei ole mitään kovin kummallista verrattuna kasiin. Voimaa löytyy hieman enemmän mutta ei ratkaisevasti. Ratkaisevia eroja ovat ne että V12 tosiaan menee tasaisemmin ja hiljaisemmin kuin kasi. Ja auto kyllä menee alle 10l/100km koska tasaisessa ajossa auto sammuttaa toisen puolen sylinteriryhmän sytytyksen ja ruiskutuksen, auto toimii siis suorana kutosena. Tätä ei huomaa ajettavuudessa lainkaan ja kun antaa kaasua niin auto alkaa heti vetämään kaikilla eikä toisen puolen sylinterien käynnistymisestä tule lainkaan viivettä. Yleisesti autonahan tuo on erittäin hieno ja mukava auto kunhan panostaa hyväkuntoiseen yksilöön sillä pääsääntöisesti jos jotain mekaanista laukeaa niin se tulee kalliiksi.

      • Eipä tuo M73 moottori sammuttele puolta moottoria, kyllä kaikki on käytössä koko ajan. Tästä huolimatta on mahdollista päästä alle 10l/100km, kunhan ajelee tasaista n. 100km/h tuntinopeutta tasaisella tiellä, kuten moottoritiellä.

        Mitä tulee tuohon alkuperäiseen kysymykseen käytössä olevista kierroksista, niin 5. vaihteen ollessa lukkiutuneena nopeudet ja vastaavat kierrosluvut ovat noin: 1000rpm ja 60km/h, 1500rm ja 90km/h, 2000rpm ja 120km/h, 3000rpm ja 180 km/h. Jos momentinmuunnin luistaa, niin kierroksethan toki kasvavat.

        Eli ei ainakaan Suomessa kannata koko ajan ajaa 2500rpm, ainakaan 5. vaihteella.


      • huono moottori.
        V12 kirjoitti:

        Eipä tuo M73 moottori sammuttele puolta moottoria, kyllä kaikki on käytössä koko ajan. Tästä huolimatta on mahdollista päästä alle 10l/100km, kunhan ajelee tasaista n. 100km/h tuntinopeutta tasaisella tiellä, kuten moottoritiellä.

        Mitä tulee tuohon alkuperäiseen kysymykseen käytössä olevista kierroksista, niin 5. vaihteen ollessa lukkiutuneena nopeudet ja vastaavat kierrosluvut ovat noin: 1000rpm ja 60km/h, 1500rm ja 90km/h, 2000rpm ja 120km/h, 3000rpm ja 180 km/h. Jos momentinmuunnin luistaa, niin kierroksethan toki kasvavat.

        Eli ei ainakaan Suomessa kannata koko ajan ajaa 2500rpm, ainakaan 5. vaihteella.

        Tämän päivän nelipyttyisillä autoilla voi ajaa vitosella hyvinkin alle 2000 kierroksen.


      • tyhmä!
        huono moottori. kirjoitti:

        Tämän päivän nelipyttyisillä autoilla voi ajaa vitosella hyvinkin alle 2000 kierroksen.

        kommentti.


      • Tiesitkö, että
        tyhmä! kirjoitti:

        kommentti.

        vanha bemari ei pärjää tämän päivän pikkuautoille missään ominaisuuksissa. Paitsi huonoissa sellaisissa.


      • varmaan joo
        Tiesitkö, että kirjoitti:

        vanha bemari ei pärjää tämän päivän pikkuautoille missään ominaisuuksissa. Paitsi huonoissa sellaisissa.

        Mites ajettavuus, ajomukavuus/sisämelu, varustelu, harvempiin nykyajan pikkuautoihin on edes saatavana samoja varusteita kuin esim. e38 BMW:ssä. Onko nuo sinun mielestä "huonoja" ominaisuuksia?


      • biistii
        huono moottori. kirjoitti:

        Tämän päivän nelipyttyisillä autoilla voi ajaa vitosella hyvinkin alle 2000 kierroksen.

        mutta ei taida olla vauhtia kun 60-70 ja kun tarpeeksi pitkään junnaat vitosella alle 2000rpm niin voit sanoa hyvästi vitosvaihteen akselin laakerille..


      • löytyy sitten
        varmaan joo kirjoitti:

        Mites ajettavuus, ajomukavuus/sisämelu, varustelu, harvempiin nykyajan pikkuautoihin on edes saatavana samoja varusteita kuin esim. e38 BMW:ssä. Onko nuo sinun mielestä "huonoja" ominaisuuksia?

        mm. i-pod, bluetooth vakiona, mp3,jne.... Salli mun nauraa.


      • menee laakerit.
        biistii kirjoitti:

        mutta ei taida olla vauhtia kun 60-70 ja kun tarpeeksi pitkään junnaat vitosella alle 2000rpm niin voit sanoa hyvästi vitosvaihteen akselin laakerille..

        Ei autoissa.


      • sulle vaan
        löytyy sitten kirjoitti:

        mm. i-pod, bluetooth vakiona, mp3,jne.... Salli mun nauraa.

        Tiedoton. Monessako PIKKUAUTOSSA nykypäivänäkään on tai on edes saatavilla: Parkkitutka, sähkösäätöiset penkit ja niskatuet, sähkösäätöistä rattia, edes vakionopeuden säädintä ei ole monessakaan pikkukinnerissä VAKIONA, saati automaattista ilmastointia. Lisääkin löytyy mutta tuskin tarvitsee kaikkea tässä luetella, saapa tuohon e38:n vaikka jääkaapin takapenkin käsinojan kohille, lisävarusteena toki, ja tais olla siihen pidennettyyn malliin. Ja mitäköhän ihmeellistä on mp3 soittimessa autossa? Taidat tosiaan olla hieman vajaatietoinen näissä asioissa, ehkei kandeis tulla naureskeleen noilla tiedoilla. Ja mitä ihmeellistä on muutenkaan jos tuon kokoluokan BMW:ssä on vaikka vanhempanakin parempi varustelu kuin jossain nykyajan pikkukinnerissä Kia Ceedissä, Peugeot 207:ssa yms. pikkuautoissa, miksi siitä pitää tulla tänne väittelemään, ja vielä todistelemaan puuta heinää?


      • nisun micrassa
        sulle vaan kirjoitti:

        Tiedoton. Monessako PIKKUAUTOSSA nykypäivänäkään on tai on edes saatavilla: Parkkitutka, sähkösäätöiset penkit ja niskatuet, sähkösäätöistä rattia, edes vakionopeuden säädintä ei ole monessakaan pikkukinnerissä VAKIONA, saati automaattista ilmastointia. Lisääkin löytyy mutta tuskin tarvitsee kaikkea tässä luetella, saapa tuohon e38:n vaikka jääkaapin takapenkin käsinojan kohille, lisävarusteena toki, ja tais olla siihen pidennettyyn malliin. Ja mitäköhän ihmeellistä on mp3 soittimessa autossa? Taidat tosiaan olla hieman vajaatietoinen näissä asioissa, ehkei kandeis tulla naureskeleen noilla tiedoilla. Ja mitä ihmeellistä on muutenkaan jos tuon kokoluokan BMW:ssä on vaikka vanhempanakin parempi varustelu kuin jossain nykyajan pikkukinnerissä Kia Ceedissä, Peugeot 207:ssa yms. pikkuautoissa, miksi siitä pitää tulla tänne väittelemään, ja vielä todistelemaan puuta heinää?

        on nuo aikaisemmin mainitut vakiona. Kuten myös parkkitutka, ylinopeusvaroitin toki ilmastointi sähöt ikkunoissa peileissä jne. Halutessasi voit teettää perseellesi sopivan penkin, vaikka sähköllä ja ilmanpaineella toimivan. Ketähän se on vajaa?


      • ole nisussa
        nisun micrassa kirjoitti:

        on nuo aikaisemmin mainitut vakiona. Kuten myös parkkitutka, ylinopeusvaroitin toki ilmastointi sähöt ikkunoissa peileissä jne. Halutessasi voit teettää perseellesi sopivan penkin, vaikka sähköllä ja ilmanpaineella toimivan. Ketähän se on vajaa?

        Vaan eipä kuitenkaan ole nissanissa vakiona parkkitutkaa tai automaattista ilmastointia.

        On selvää, ettei autossa joka on valmistettu ennen bluetoothin tai ipodin kehitystä ole noita varusteita. Eipä ole kuin reilun satasen investointi esim. ipodin liittäminen. tuskin on mikään maailmaa kaatava juttu.

        Voin kokemuksella sanoa, että kunnossa oleva E38 7-sarjan bemari (varsinkin 750i) on ajettavuudeltaan ja matkustusmukavuudeltaan vieläkin parempi kuin yksikään alle 50k€ uusi auto. Käyttökulut on sitten erikseen.

        Turhaan tulet tänne huutelemaan, kun on selvää ettet ole edes koskaan kyseisessä autossa sisällä käynyt.


      • kannattaa...
        ole nisussa kirjoitti:

        Vaan eipä kuitenkaan ole nissanissa vakiona parkkitutkaa tai automaattista ilmastointia.

        On selvää, ettei autossa joka on valmistettu ennen bluetoothin tai ipodin kehitystä ole noita varusteita. Eipä ole kuin reilun satasen investointi esim. ipodin liittäminen. tuskin on mikään maailmaa kaatava juttu.

        Voin kokemuksella sanoa, että kunnossa oleva E38 7-sarjan bemari (varsinkin 750i) on ajettavuudeltaan ja matkustusmukavuudeltaan vieläkin parempi kuin yksikään alle 50k€ uusi auto. Käyttökulut on sitten erikseen.

        Turhaan tulet tänne huutelemaan, kun on selvää ettet ole edes koskaan kyseisessä autossa sisällä käynyt.

        ostaa vanha 7 mieluummin kuin uusi 1,3 tai 5 sarjalainen?


      • biistii
        menee laakerit. kirjoitti:

        Ei autoissa.

        bemaria josta vitosvaihteen laakerit olis sököt.. sunnysta oli ilmeisesti lähtenyt rattaasta hampaatkin kun ei edes koko vaihdetta löytynyt corollassa vitonen piti vain pahaa ääntä eikä pysynyt päällä samoin hiacessa.. nämä siis omina kokemuksina.. itseasiassa nuo ovat ainoat omistamani japsit eli otannasta 100% sisälsi rikkinäisen vitosen ;)


      • vaan
        sulle vaan kirjoitti:

        Tiedoton. Monessako PIKKUAUTOSSA nykypäivänäkään on tai on edes saatavilla: Parkkitutka, sähkösäätöiset penkit ja niskatuet, sähkösäätöistä rattia, edes vakionopeuden säädintä ei ole monessakaan pikkukinnerissä VAKIONA, saati automaattista ilmastointia. Lisääkin löytyy mutta tuskin tarvitsee kaikkea tässä luetella, saapa tuohon e38:n vaikka jääkaapin takapenkin käsinojan kohille, lisävarusteena toki, ja tais olla siihen pidennettyyn malliin. Ja mitäköhän ihmeellistä on mp3 soittimessa autossa? Taidat tosiaan olla hieman vajaatietoinen näissä asioissa, ehkei kandeis tulla naureskeleen noilla tiedoilla. Ja mitä ihmeellistä on muutenkaan jos tuon kokoluokan BMW:ssä on vaikka vanhempanakin parempi varustelu kuin jossain nykyajan pikkukinnerissä Kia Ceedissä, Peugeot 207:ssa yms. pikkuautoissa, miksi siitä pitää tulla tänne väittelemään, ja vielä todistelemaan puuta heinää?

        sitten me nauretaan kaikki.
        Monessako JÄRKYTTÄVÄSSÄ UITTOLINTASSA nuo loppunrassatut "varusteet" oikeasti toimivat? Etkö tajua, että tuollainen sadannen omistajansa hylkäämä kolmen euron iso paska on Saksassa paalattavaa ympäristöjätettä, jota ei kaiken järjen mukaan saisi tänne takahikiän amisääliöille dumpata.
        Jessus.


      • biistii kirjoitti:

        mutta ei taida olla vauhtia kun 60-70 ja kun tarpeeksi pitkään junnaat vitosella alle 2000rpm niin voit sanoa hyvästi vitosvaihteen akselin laakerille..

        Jos ajaa E38 korisella 750:llä, jossa on M73 moottori, siten että 5. vaihde on päällä, ja kierroksia on 2000, niin nopeutta on tuolloin n. 120km/h. Jos kieroksia on 1500, niin nopeutta on n. 90km/h.

        Ainakin kaupunkialueella syntyy nopeammin muita menoeriä kuin vaihdelaatikkoremontti...


      • Nissanin mallissa
        ole nisussa kirjoitti:

        Vaan eipä kuitenkaan ole nissanissa vakiona parkkitutkaa tai automaattista ilmastointia.

        On selvää, ettei autossa joka on valmistettu ennen bluetoothin tai ipodin kehitystä ole noita varusteita. Eipä ole kuin reilun satasen investointi esim. ipodin liittäminen. tuskin on mikään maailmaa kaatava juttu.

        Voin kokemuksella sanoa, että kunnossa oleva E38 7-sarjan bemari (varsinkin 750i) on ajettavuudeltaan ja matkustusmukavuudeltaan vieläkin parempi kuin yksikään alle 50k€ uusi auto. Käyttökulut on sitten erikseen.

        Turhaan tulet tänne huutelemaan, kun on selvää ettet ole edes koskaan kyseisessä autossa sisällä käynyt.

        on vakiona mm. parkkitutka. Toki löytyy hinnat alkaen malliakin missä sitä ei ole. Bemariin kun rakennat kaikki samat kuin esim. siinä mikrassa, niin joudut tekemään tuhansien eurojen lisäostoksia. Mutta kun et edes tiedä euron (k????) lyhennettä, niin et voi muitakan asioita ymmärtää.


      • josta löytyy mm.
        ole nisussa kirjoitti:

        Vaan eipä kuitenkaan ole nissanissa vakiona parkkitutkaa tai automaattista ilmastointia.

        On selvää, ettei autossa joka on valmistettu ennen bluetoothin tai ipodin kehitystä ole noita varusteita. Eipä ole kuin reilun satasen investointi esim. ipodin liittäminen. tuskin on mikään maailmaa kaatava juttu.

        Voin kokemuksella sanoa, että kunnossa oleva E38 7-sarjan bemari (varsinkin 750i) on ajettavuudeltaan ja matkustusmukavuudeltaan vieläkin parempi kuin yksikään alle 50k€ uusi auto. Käyttökulut on sitten erikseen.

        Turhaan tulet tänne huutelemaan, kun on selvää ettet ole edes koskaan kyseisessä autossa sisällä käynyt.

        Parkkitutka, automaattinen ilmastointi,navigointi, jne. Nissan Micra
        5-ov I-Con 1,2 80 hp 4 A/T w/ Connect and Comfort pack 19545 €
        Toimituskulut
        Vapaa autoetu
        Käyttöetu
        Yhteensä
        Ota yhteyttä | Pyydä tarjous | Tee rahoituslaskelma


      • että siinä
        biistii kirjoitti:

        bemaria josta vitosvaihteen laakerit olis sököt.. sunnysta oli ilmeisesti lähtenyt rattaasta hampaatkin kun ei edes koko vaihdetta löytynyt corollassa vitonen piti vain pahaa ääntä eikä pysynyt päällä samoin hiacessa.. nämä siis omina kokemuksina.. itseasiassa nuo ovat ainoat omistamani japsit eli otannasta 100% sisälsi rikkinäisen vitosen ;)

        vanhassa sunnyssa oli viisi vaihdetta. Toki pitää mainita että sen ikäisistä pemareista kuskin penkit putoilivat lattian tasoon, moottorit laukesivat alle 40tkm.(sen vuoksi mm. jakohihnan vaihtoväli pudotettiin 30000km). Eli sunnyn ikäiset bemarit olivat silkkaa paskaa.


      • kulkee noin
        V12 kirjoitti:

        Jos ajaa E38 korisella 750:llä, jossa on M73 moottori, siten että 5. vaihde on päällä, ja kierroksia on 2000, niin nopeutta on tuolloin n. 120km/h. Jos kieroksia on 1500, niin nopeutta on n. 90km/h.

        Ainakin kaupunkialueella syntyy nopeammin muita menoeriä kuin vaihdelaatikkoremontti...

        neljääsataa. Taitaa olla mittarisi aika sekaisin, myös autossa.


      • nissan mikra
        josta löytyy mm. kirjoitti:

        Parkkitutka, automaattinen ilmastointi,navigointi, jne. Nissan Micra
        5-ov I-Con 1,2 80 hp 4 A/T w/ Connect and Comfort pack 19545 €
        Toimituskulut
        Vapaa autoetu
        Käyttöetu
        Yhteensä
        Ota yhteyttä | Pyydä tarjous | Tee rahoituslaskelma

        Katsopa huviksesi mitä tarkoittaa Micrassa "Comfort pack"...? Kyseessähän on lisävarustepaketti! Onko autossa, johon on valittu kaikki lisävarusteet mielestäsi nuo varusteet vakiona? Tuossa esimerkkiautossahan on lisävarusteita viidellä tonnilla, eli auton hinta on lisääntynyt 30%. Tervemenoa vaan autokaupoille noilla tiedoilla, hahaaaa..!

        20 k€ säälittävästä pikkuautosta, jossa on 1.2 litrainen vapari bensamoottori, kuka tuosta maksaa noin paljon!


      • jossain tapauksissa
        kannattaa... kirjoitti:

        ostaa vanha 7 mieluummin kuin uusi 1,3 tai 5 sarjalainen?

        Jos haluaa äärimmäisen hyvää matkustusmukavuutta ja ajettavuutta maantiellä/moottoritiellä ja hyvin tilaa, niin kyllä. 50k€ ei edes saa 5-sarjalaista muuta kuin jollain hinnat alkaen pikkumoottorilla ja ilman mitään varusteita.

        Pitää tietenkin muistaa, että vanhan auton ylläpitokulut voi olla eri luokkaa kuin uden auton. Turha laittaa viimeisiä pennejä kiinni uutena yli 150 000€ maksaneeseen autoon, ja vinkua sen jälkeen kun ylläpito maksaa.


      • Biistii
        kulkee noin kirjoitti:

        neljääsataa. Taitaa olla mittarisi aika sekaisin, myös autossa.

        sekaisin jos kuvittelet 330hv riittävän 400km/h vauhteihin ~2000kg kopassa ja sitäpaitsi huiput on rajoitettu 250km/h.. rajoittimen poistamalla n. 300km/h


      • Auto varusteineen
        nissan mikra kirjoitti:

        Katsopa huviksesi mitä tarkoittaa Micrassa "Comfort pack"...? Kyseessähän on lisävarustepaketti! Onko autossa, johon on valittu kaikki lisävarusteet mielestäsi nuo varusteet vakiona? Tuossa esimerkkiautossahan on lisävarusteita viidellä tonnilla, eli auton hinta on lisääntynyt 30%. Tervemenoa vaan autokaupoille noilla tiedoilla, hahaaaa..!

        20 k€ säälittävästä pikkuautosta, jossa on 1.2 litrainen vapari bensamoottori, kuka tuosta maksaa noin paljon!

        löytyy hintalistasta. On siis vakiovarusteinen. Toki siihen voi ostaa lisäksi muita lisävarusteita jos haluaa. Bemari ei ole koskaan osannut tehdä sellaista autoa joka kelpaisi sellaisenaan. Kannattaisi teikäläisen ensin opetella ne rahayksikötkin, vai onko 20k€ = 20 kadonnutta euroa?? Tosiasia on se, että Micra pesi varustelussa bemarin mennen tullen.


      • tuolla aikaisemmin
        Biistii kirjoitti:

        sekaisin jos kuvittelet 330hv riittävän 400km/h vauhteihin ~2000kg kopassa ja sitäpaitsi huiput on rajoitettu 250km/h.. rajoittimen poistamalla n. 300km/h

        jo todettu. Bemarikuskit luulevat paljon.


      • 30% HOOOOHOOOOHOOOO
        nissan mikra kirjoitti:

        Katsopa huviksesi mitä tarkoittaa Micrassa "Comfort pack"...? Kyseessähän on lisävarustepaketti! Onko autossa, johon on valittu kaikki lisävarusteet mielestäsi nuo varusteet vakiona? Tuossa esimerkkiautossahan on lisävarusteita viidellä tonnilla, eli auton hinta on lisääntynyt 30%. Tervemenoa vaan autokaupoille noilla tiedoilla, hahaaaa..!

        20 k€ säälittävästä pikkuautosta, jossa on 1.2 litrainen vapari bensamoottori, kuka tuosta maksaa noin paljon!

        Onko kaikilla penalisteilla noin hyvä matikkapää???? Comfort pack nostaa auton hintaa alle 3,5%. Euroissa 650€. Nyt ymmärrän miksi penaleista voi pyytää mitä tahansa. Niiden ostajat ovat ääliöitä.


      • ajaako ne amikset
        vaan kirjoitti:

        sitten me nauretaan kaikki.
        Monessako JÄRKYTTÄVÄSSÄ UITTOLINTASSA nuo loppunrassatut "varusteet" oikeasti toimivat? Etkö tajua, että tuollainen sadannen omistajansa hylkäämä kolmen euron iso paska on Saksassa paalattavaa ympäristöjätettä, jota ei kaiken järjen mukaan saisi tänne takahikiän amisääliöille dumpata.
        Jessus.

        Jo e38:llakin, empä ole montaa amis e38:a nähny. Tuolla periaatteella puolet suomen autokannasta pitäisi paalata jos 94-01 vuoden autot on jo paaliin meneviä. Paremmassa kunnossahan nuo uitto e38:t on kun monet saman ikäset muut autot. Menkää vaa urpot muualle naureskelemaan. Ja hinnat on täällä suomessa kyllä vaikka ois kuinka uitettu niin vielä ihan kohillaan, ilmaseks saat vaan kasan paskaa, sama pätee kaikissa muissakin merkeissä.


      • sanisani
        että siinä kirjoitti:

        vanhassa sunnyssa oli viisi vaihdetta. Toki pitää mainita että sen ikäisistä pemareista kuskin penkit putoilivat lattian tasoon, moottorit laukesivat alle 40tkm.(sen vuoksi mm. jakohihnan vaihtoväli pudotettiin 30000km). Eli sunnyn ikäiset bemarit olivat silkkaa paskaa.

        Nissanin sunny ajan vaihteethan on tunnetusti paskat, tyyppivika, vitosvaihe niistä vanhemmiten menee aina, joko ei pysy päällä tai ei mene ollenkaan päälle. Itse olen omistanut useita e30 bemareita ja yksikään penkki ei ole kyllä putoillut, eikä koneet lauenneet vaikka vanhoja romuja oli kaikki. Jos japanilaisen hyvän auton haluaa niin toyota tai honda, mieluummin toyota, kulkee nii kauan ku kori kestää ympärillä, joissain yksilöissä ei kestä kovin kauaa.


      • autoista mitään.
        sanisani kirjoitti:

        Nissanin sunny ajan vaihteethan on tunnetusti paskat, tyyppivika, vitosvaihe niistä vanhemmiten menee aina, joko ei pysy päällä tai ei mene ollenkaan päälle. Itse olen omistanut useita e30 bemareita ja yksikään penkki ei ole kyllä putoillut, eikä koneet lauenneet vaikka vanhoja romuja oli kaikki. Jos japanilaisen hyvän auton haluaa niin toyota tai honda, mieluummin toyota, kulkee nii kauan ku kori kestää ympärillä, joissain yksilöissä ei kestä kovin kauaa.

        Olitko syntynytkään kun sunny oli olemassa.


      • varmana
        Biistii kirjoitti:

        sekaisin jos kuvittelet 330hv riittävän 400km/h vauhteihin ~2000kg kopassa ja sitäpaitsi huiput on rajoitettu 250km/h.. rajoittimen poistamalla n. 300km/h

        mene ilman rajoitinta 300 km/h. 260 km/h on lähempänä.


      • oikeassa!
        ajaako ne amikset kirjoitti:

        Jo e38:llakin, empä ole montaa amis e38:a nähny. Tuolla periaatteella puolet suomen autokannasta pitäisi paalata jos 94-01 vuoden autot on jo paaliin meneviä. Paremmassa kunnossahan nuo uitto e38:t on kun monet saman ikäset muut autot. Menkää vaa urpot muualle naureskelemaan. Ja hinnat on täällä suomessa kyllä vaikka ois kuinka uitettu niin vielä ihan kohillaan, ilmaseks saat vaan kasan paskaa, sama pätee kaikissa muissakin merkeissä.

        Kaikki 94-01 -vuosimallin muutkin paskat pitäisi nekin paalata. Tässä maassa on Euroopan vanhin autokanta, keskimäärin yli 10 vuotta! Mutta että roudata noita muiden hylkäämiä saastuttavia vanhoja paskoja tänne vielä lisää, kun autokantaa pitäisi nuorentaa!
        Etkö tajua, nuo entiset mahtiautot, siis nykyiset mahtilintat, ovat jo ilmaisia muualla? Juuri siksihän täkäläiset ääliöt ostaa niitä ja maksaa päälle kauheat verot. Ja sitten niille ei saisi nauraa?
        Laki ei kiellä noiden linttojen tänne roudaamista ainoastaan siksi, että valtio pumppaa mahtavat verotulot noilta ääliöiltä.

        Ne ovat siis kasa paskaa.


      • on hörhö?
        Auto varusteineen kirjoitti:

        löytyy hintalistasta. On siis vakiovarusteinen. Toki siihen voi ostaa lisäksi muita lisävarusteita jos haluaa. Bemari ei ole koskaan osannut tehdä sellaista autoa joka kelpaisi sellaisenaan. Kannattaisi teikäläisen ensin opetella ne rahayksikötkin, vai onko 20k€ = 20 kadonnutta euroa?? Tosiasia on se, että Micra pesi varustelussa bemarin mennen tullen.

        Jotkut valmistajat myyvät autoja varustetasoilla(lisävarusteet on koottu varustetasoiksi) kuten Nissan ja muut japanilaiset, ja toiset taas kuten bemari myyvät lisävarusteet yksitäin tai paketteina. Kummassakin tapauksessa vakiovarusteinen auto on samalla moottorilla ja korilla varustettu hankintahinnaltaan halvin auto. Voisihan bemarikin koota hintalistan, jossa on autosta mainitu erikseen jokainen mahdollinen varusteluvaihtoehto hintoineen, tulisi vaan helvetin pitkä hintalista. Saksalaiset autonvalmistajat antavat ostajalle mahdollisuuden räätälöidä auto itselleen sopivaksi, eikä tarjoa valmista pakettia niinkuin muut. Ei bemunkaan business-mallit ole vakiovarusteisia, vaikka ne erikseen hinnastossa onkin mainittu vaan niissä on business-lisävarustepaketti. Ymmärrätkö?

        Nissan micran tapauksessa 1,2 l bensakoneinen perusmalli on Visia varustetason 5-ovinen malli, hinta 14 595 €. "Huippumalli" on N-Tec malli Comfort paketilla ja automaattilaatikolla. ja hintaa 19 545€. Varusteita (N-Tec varustetaso, automaattiloota ja comfort paketti) on siis perusmalliin verrattuna laitettu viidellä tonnilla, joka on itse asiassa yli kolmannes perusmallin hankintahinnasta. Tätä jos et ymmärrä, nin asiasta lienee enää turha vääntää.

        k€="kiloeuroa"=tuhatta euroa on ihan normaali puhekielen ilmaisu täällä meillä päin. Ehkä se sitten joskus ensi vuosikymmenellä kotiutuu myös sinne Juntinperälle, mistä "teikäläinen" kirjoittelee.


      • Tiesitkö
        on hörhö? kirjoitti:

        Jotkut valmistajat myyvät autoja varustetasoilla(lisävarusteet on koottu varustetasoiksi) kuten Nissan ja muut japanilaiset, ja toiset taas kuten bemari myyvät lisävarusteet yksitäin tai paketteina. Kummassakin tapauksessa vakiovarusteinen auto on samalla moottorilla ja korilla varustettu hankintahinnaltaan halvin auto. Voisihan bemarikin koota hintalistan, jossa on autosta mainitu erikseen jokainen mahdollinen varusteluvaihtoehto hintoineen, tulisi vaan helvetin pitkä hintalista. Saksalaiset autonvalmistajat antavat ostajalle mahdollisuuden räätälöidä auto itselleen sopivaksi, eikä tarjoa valmista pakettia niinkuin muut. Ei bemunkaan business-mallit ole vakiovarusteisia, vaikka ne erikseen hinnastossa onkin mainittu vaan niissä on business-lisävarustepaketti. Ymmärrätkö?

        Nissan micran tapauksessa 1,2 l bensakoneinen perusmalli on Visia varustetason 5-ovinen malli, hinta 14 595 €. "Huippumalli" on N-Tec malli Comfort paketilla ja automaattilaatikolla. ja hintaa 19 545€. Varusteita (N-Tec varustetaso, automaattiloota ja comfort paketti) on siis perusmalliin verrattuna laitettu viidellä tonnilla, joka on itse asiassa yli kolmannes perusmallin hankintahinnasta. Tätä jos et ymmärrä, nin asiasta lienee enää turha vääntää.

        k€="kiloeuroa"=tuhatta euroa on ihan normaali puhekielen ilmaisu täällä meillä päin. Ehkä se sitten joskus ensi vuosikymmenellä kotiutuu myös sinne Juntinperälle, mistä "teikäläinen" kirjoittelee.

        että KAIKKI MUUT myyvät eri varustetasoilla autoja. BMW on automaailman surkea poikkeama. Mutta täytyyhän niitä itsepäisiä aaseja aina olla.

        Tosiaankin olet junttilasta kiloeurojesi kanssa. Perunoita hankitaan kiloittain ja kultaa. EI RAHAA, muuten kuin jos vaikka haluat kilon verran kolikoita????? Mikä sitten sen kasan arvo lieneekään.


      • sanoin
        Tiesitkö kirjoitti:

        että KAIKKI MUUT myyvät eri varustetasoilla autoja. BMW on automaailman surkea poikkeama. Mutta täytyyhän niitä itsepäisiä aaseja aina olla.

        Tosiaankin olet junttilasta kiloeurojesi kanssa. Perunoita hankitaan kiloittain ja kultaa. EI RAHAA, muuten kuin jos vaikka haluat kilon verran kolikoita????? Mikä sitten sen kasan arvo lieneekään.

        Laadukkaat saksalaiset automerkit kuten bemari, mersu, Porsche ja Audi myyvät lisävarusteet erikseen, kansanautot ja japsit myyvät varustetasoja. Bemarilla ja mersulla on muutamia "perusvarustepaketteja" (nämä kuitenkin koostuvat yksittäisistä varusteista jotka saa hankittua muutenkin kuten M-Sport, Lifestyle, Business, AMG performance, AMG-Sport yms.) ja ne on hinnoiteltu erikseen.

        Oletko koskaan kuullut, että rahasta puhutaan myös "tonneissa", vaikka kyseessä on massan lisäyksikkö? Tulee mieleen vanha sanonta "Puututaan mihin pystytään", kun et enää pysty faktatiedoilla pärjäämään niin puutut kieliasuun...

        Tässä sinulle vielä tiedoksi BMW E38 7-sarjan vakio- ja lisävarusteet:
        http://www.7-forum.com/modelle/e38/preise_ausstattung.php#SerienAusstattung
        http://www.7-forum.com/modelle/e38/highline_ausstattung.php
        http://www.7-forum.com/modelle/e38/sonderausstattung.php


        Noita voit verrata jumaloimasi nissan micran kahteen varustelutasoon ja yhteen lisävarustepakettiin.


      • autoista
        autoista mitään. kirjoitti:

        Olitko syntynytkään kun sunny oli olemassa.

        Jonkin verran. Ja EN ole syntynyt vielä kun sunny on keksitty, sillä asialla ei liene mitään tekemistä sen kanssa että tiedän e30 bemun aikaisissa nissaneissa olevan tyyppivikana vitosvaihteen reistailu vanhemmiten. Tiedätköhän itse yhtään mitään autoista, kohan vaan täällä leukojasi louskuttelet.


      • paholainen iski
        autoista kirjoitti:

        Jonkin verran. Ja EN ole syntynyt vielä kun sunny on keksitty, sillä asialla ei liene mitään tekemistä sen kanssa että tiedän e30 bemun aikaisissa nissaneissa olevan tyyppivikana vitosvaihteen reistailu vanhemmiten. Tiedätköhän itse yhtään mitään autoista, kohan vaan täällä leukojasi louskuttelet.

        siis minusta ei ollut tietoakaan kun ensimmäinen sunny keksittiin.


      • vanhenemisesi
        autoista kirjoitti:

        Jonkin verran. Ja EN ole syntynyt vielä kun sunny on keksitty, sillä asialla ei liene mitään tekemistä sen kanssa että tiedän e30 bemun aikaisissa nissaneissa olevan tyyppivikana vitosvaihteen reistailu vanhemmiten. Tiedätköhän itse yhtään mitään autoista, kohan vaan täällä leukojasi louskuttelet.

        vaikuttaa siihen käsivoimaan, kun ei aukea autosta ovet, turvavyö jäykkä, vaihteet ei mene päälle, kytkin ei mene pohjaan,.................leukasi taitavat olla ainoat mitkä heiluu ja liikkuu tuulen mukana.


      • BMWsti
        Tiesitkö kirjoitti:

        että KAIKKI MUUT myyvät eri varustetasoilla autoja. BMW on automaailman surkea poikkeama. Mutta täytyyhän niitä itsepäisiä aaseja aina olla.

        Tosiaankin olet junttilasta kiloeurojesi kanssa. Perunoita hankitaan kiloittain ja kultaa. EI RAHAA, muuten kuin jos vaikka haluat kilon verran kolikoita????? Mikä sitten sen kasan arvo lieneekään.

        Eihän se sun elämääsi varmaan muuttanut olisi, vaikka olisit ollut hereillä/läsnä ne yläasteen tunnit.

        Kilo ei ole painomitta.

        Kilo (tunnus k) on SI-järjestelmän kerrannaisyksikön etuliite, joka tarkoittaa tuhatkertaista (103). Esimerkiksi kilometri (km) on tuhat metriä.

        Puhekielessä kilolla tarkoitetaan usein kilogrammaa.

        Tietokonetekniikassa kilo tarkoittaa usein myös määrää 1024 (210). kbps tarkoittaa yhtä kilobittiä eli 1000 bittiä sekunnissa


      • sanoa, kuin
        sanoin kirjoitti:

        Laadukkaat saksalaiset automerkit kuten bemari, mersu, Porsche ja Audi myyvät lisävarusteet erikseen, kansanautot ja japsit myyvät varustetasoja. Bemarilla ja mersulla on muutamia "perusvarustepaketteja" (nämä kuitenkin koostuvat yksittäisistä varusteista jotka saa hankittua muutenkin kuten M-Sport, Lifestyle, Business, AMG performance, AMG-Sport yms.) ja ne on hinnoiteltu erikseen.

        Oletko koskaan kuullut, että rahasta puhutaan myös "tonneissa", vaikka kyseessä on massan lisäyksikkö? Tulee mieleen vanha sanonta "Puututaan mihin pystytään", kun et enää pysty faktatiedoilla pärjäämään niin puutut kieliasuun...

        Tässä sinulle vielä tiedoksi BMW E38 7-sarjan vakio- ja lisävarusteet:
        http://www.7-forum.com/modelle/e38/preise_ausstattung.php#SerienAusstattung
        http://www.7-forum.com/modelle/e38/highline_ausstattung.php
        http://www.7-forum.com/modelle/e38/sonderausstattung.php


        Noita voit verrata jumaloimasi nissan micran kahteen varustelutasoon ja yhteen lisävarustepakettiin.

        olet haistapaska tyyppi. Esim. mersun varustetasoja E:stä. tavallinen e, avantgarde, elegance. Audista esim. amb. attr ja porschesta esim. boxter ja boxter s. Ja kaikkiin saa myös lisävarusteita niin kuin esim japseihin jenkkeihin jne. OLET TÄYSIN LYÖTY. Oletko koskaan kuullut, että rahasta puhutaan myös "tonneissa", TAAS VÄÄRIN. Puhutaan tuhansissa. OLET TODELLAKIN LYÖTY, SINÄ ONNETON ÄIDINPIKKUPALLERO.


      • TÄÄLLÄ ON
        BMWsti kirjoitti:

        Eihän se sun elämääsi varmaan muuttanut olisi, vaikka olisit ollut hereillä/läsnä ne yläasteen tunnit.

        Kilo ei ole painomitta.

        Kilo (tunnus k) on SI-järjestelmän kerrannaisyksikön etuliite, joka tarkoittaa tuhatkertaista (103). Esimerkiksi kilometri (km) on tuhat metriä.

        Puhekielessä kilolla tarkoitetaan usein kilogrammaa.

        Tietokonetekniikassa kilo tarkoittaa usein myös määrää 1024 (210). kbps tarkoittaa yhtä kilobittiä eli 1000 bittiä sekunnissa

        moneen kertaan yritetty avuttomille sanoa. KILOEUROJA EI OLE OLEMASSAKAAN. EIKÄ KEIJUKAISIA EIKÄ LENTÄVIÄ LUUTIA NOIDAN PERSEEN ALLA. Sulla ei taida olla bemaria kun tunnut lähes järkevältä.


      • BMWsti
        TÄÄLLÄ ON kirjoitti:

        moneen kertaan yritetty avuttomille sanoa. KILOEUROJA EI OLE OLEMASSAKAAN. EIKÄ KEIJUKAISIA EIKÄ LENTÄVIÄ LUUTIA NOIDAN PERSEEN ALLA. Sulla ei taida olla bemaria kun tunnut lähes järkevältä.

        Koska luetunymmärtäminen ei näytä olevan vahvin puolesi niin toistan, näin apukoulussakin kuulemma tehdään.

        Kilo (tunnus k) on SI-järjestelmän kerrannaisyksikön etuliite, joka tarkoittaa tuhatkertaista (103). Esimerkiksi kilometri (km) on tuhat metriä.

        Puhekielessä kilolla tarkoitetaan usein kilogrammaa.

        Tietokonetekniikassa kilo tarkoittaa usein myös määrää 1024 (210). kbps tarkoittaa yhtä kilobittiä eli 1000 bittiä sekunnissa

        Pää pois perseestä, se kilo todellakin tarkoittaa "tuhat kertaa" ei 1000g niinkuin sivitysmätön voi kuvitella.


      • SUURI ÄÄLIÖ.
        BMWsti kirjoitti:

        Koska luetunymmärtäminen ei näytä olevan vahvin puolesi niin toistan, näin apukoulussakin kuulemma tehdään.

        Kilo (tunnus k) on SI-järjestelmän kerrannaisyksikön etuliite, joka tarkoittaa tuhatkertaista (103). Esimerkiksi kilometri (km) on tuhat metriä.

        Puhekielessä kilolla tarkoitetaan usein kilogrammaa.

        Tietokonetekniikassa kilo tarkoittaa usein myös määrää 1024 (210). kbps tarkoittaa yhtä kilobittiä eli 1000 bittiä sekunnissa

        Pää pois perseestä, se kilo todellakin tarkoittaa "tuhat kertaa" ei 1000g niinkuin sivitysmätön voi kuvitella.

        MUTTA SE EI TARKOITA KILOEUROJA, JOISTA ON OLLUT KYSE JA VAIN NIISTÄ. VAI PITÄÄKÖ VIELÄ KERTOA, ETTÄ RIPAUS LEIVINJAUHETTA PÄÄLLE. KÄYT VARMAAN OSTOKSILLAKIN JA MAKSAT RIPAUKSELLA KILOEUROJA. HOOOOOHOOOOOOOHOHOHOOOOOOHOOOOOHOOOOOOHOOOOOHOOOOO


      • tuolla selitetään
        vanhenemisesi kirjoitti:

        vaikuttaa siihen käsivoimaan, kun ei aukea autosta ovet, turvavyö jäykkä, vaihteet ei mene päälle, kytkin ei mene pohjaan,.................leukasi taitavat olla ainoat mitkä heiluu ja liikkuu tuulen mukana.

        nissanin paskoja vaihteita.


      • urpo....
        sanoa, kuin kirjoitti:

        olet haistapaska tyyppi. Esim. mersun varustetasoja E:stä. tavallinen e, avantgarde, elegance. Audista esim. amb. attr ja porschesta esim. boxter ja boxter s. Ja kaikkiin saa myös lisävarusteita niin kuin esim japseihin jenkkeihin jne. OLET TÄYSIN LYÖTY. Oletko koskaan kuullut, että rahasta puhutaan myös "tonneissa", TAAS VÄÄRIN. Puhutaan tuhansissa. OLET TODELLAKIN LYÖTY, SINÄ ONNETON ÄIDINPIKKUPALLERO.

        Olen todellakin LYÖTY, mahtava sanan säiläsi on saanut minut aivan suunniltaan kauhusta ja täysin pohjattomaan epätoivoon.

        En tiedä oletko jotenkin vammainen tyyppi, vai etkö vain omaa normaalin ihmisen asioiden omaksumiskykyä?

        Mersun E sarjassa ei ole varustetasoja, vaan malliversioita. Tämän voit käydä toteamassa vaikka valmistajan kotisivuilla, jos et muuten usko. Esimerkiksi elegancen varusteet eivät sisälly avantgarden varustetasoon, tai toisinpäin. Toisin kuin japsien tai kansanvaunujen "varustetasoissa".

        Audilla ei ole mainitsemiasi varustelutasoja, muuten kuin A3:n osalta. Muihin malleihin varusteet ostetaan kuten bemariin ja mersuunkin.

        Porschella ei myöskään ole varustelutasoja. Porschen Boxter ja Boxter S eivät myöskään ole saman auton eri varustetasoja, vaan Boxter S:ssä on mm. eri moottori. Niihin saa/täytyy hankkia vanteita lukuunottamatta täysin samat lisävarusteet.

        Tämän enempää en jaksa asiasta kanssasi vääntää, vaikka kaltaisesi trolli sitä varmaan hamaan ikuisuuteen jaksaisikin.

        Pistä kuule vaikka huomenna pyhäpuku päälle ja matkusta "teikäläistä" lähimpään kaupunkiin mersun jälleenmyyjälle. Kysele vähän varustelutasoista sun muista ja voit ehkä oppia jotain autoista, juntti.


      • pemarin toiminta
        tuolla selitetään kirjoitti:

        nissanin paskoja vaihteita.

        tuli selväksi ja niiden kuskien "toiminta".


      • hehh
        ole nisussa kirjoitti:

        Vaan eipä kuitenkaan ole nissanissa vakiona parkkitutkaa tai automaattista ilmastointia.

        On selvää, ettei autossa joka on valmistettu ennen bluetoothin tai ipodin kehitystä ole noita varusteita. Eipä ole kuin reilun satasen investointi esim. ipodin liittäminen. tuskin on mikään maailmaa kaatava juttu.

        Voin kokemuksella sanoa, että kunnossa oleva E38 7-sarjan bemari (varsinkin 750i) on ajettavuudeltaan ja matkustusmukavuudeltaan vieläkin parempi kuin yksikään alle 50k€ uusi auto. Käyttökulut on sitten erikseen.

        Turhaan tulet tänne huutelemaan, kun on selvää ettet ole edes koskaan kyseisessä autossa sisällä käynyt.

        hyvin heitetty


      • se heitti?
        hehh kirjoitti:

        hyvin heitetty

        ????????


    • löytyy paljon

      myös muita harrastuksia. Esim. pituushyppy tai jalkapallo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe