koskas teillä on jätetty päikkärit pois?
meillä 3v kaksoset ja päikkäreille laitto menee ihan jees.istun vieressä ja molemmat on hiljaa,mutta sängyssä pyöritään ja kurkitaan koko ajan,että joko äiti lähti,että vois pelleillä.
kestää 40min,että molemmat nukahtavat.huh huh..ja illalla sitten pelleillään sängyssä melkein tunti,kun en jaksa enää illalla kyttäillä.
nukkuvat päikkäreitä sit kuitenkin 1.5-2h. no välillä 1h.
koska päikkärit pois?
3
441
Vastaukset
- ...
Meillä ei poikaa enää kolmevuotiaana kotona päikkäreille laitettu, tarhassa ne nukkui kyllä, kun piti sen verta aikasemmin aamulla herätä kun kotona ollessaan.
Joskus saattoi leikin lomassa tai videota katsellessa nukahtaa, mutta sitten illalla nukkumaan meno olikin aikamoista taistelua.
Unentarvehan on todellakin yksilöllistä, niin lapsilla kuin aikuisillakin. Jos illalla nukahtaminen on todella hankalaa, niin kannattaa miettiä, josko päiväunet voisi jättää väliin.- sassuli85
Olen ollut "tarhatätinä", ja huomannut että jotkut lapset kaipaavat päikkäreitä vielä eskarissa, mutta taas kun olin itse pieni, äitini kertoi että lopetin päiväunet kokonaan viikko sen jälkeen kun täytin vuoden. Sen jälkeen ei vaan saanut nukkumaan, 10 tunnin yöunet nukuin. Muistan itse tapauksen kun olin päiväkodissa noin 3-vuotiaana, ja kauhea tappelu oli, kun täti väitti että kaikki lapset nukkuu pävällä, ja minä vänkäsin ettei äiti ja iskäkään pakota... Iskä kävi juttelemassa, ja sain sitten muiden nukkuessa tehdä käytävässä palapeliä.
- kun nukkuu...
Meillä koska 3,5v. menee vielä päikkäreille nätisti ei olla katsottu tarpeelliseksi lopetella niitä mitenkään...mummolassa tai kylässä ei tietenkään malta...matkoilla nukahtaa kuitenkin autoon niiden varsinaiseen aikaan...mut elämä on sillai vapaampaa, ettei se kaadu siihen, jos ei päikkäreitä ota sit vain iltaunille aikaisemmin...normaalisti menee 21-22 unten maille ja unen tarvehan riippuu paljon päivän tapahtumista, liikkuu ja leikkii paljon....eli unet vielä ihan hyvä ottaa, ei siitä ainakaan haittaa ole...........: ) päikkärit korkeintaan 1-2 tuntia, muuten voi pyöriä illalla myöhään sängyssä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409