Valistakaa nyt tyhmää, mitä se meinaa ettei tuota suojaa (perus muovifrotee) saa laittaa vauvan pään alle? Eikö siis, vaikka päällä on tavallinen lakana? Entä jos päällä on petarikin?
Mulla ei ole varaa tällä hetkellä niihin älyttömän kalliisiin, hengittäviin suojiin...
Patjansuojus
5
1755
Vastaukset
- adoadaoa
ööö... siis se joka suojaa patjan pissalta laitetaan lakanan alle. meillä on se noin rintakehästä alas päin, en ole tietoisesti laittanut sitä siihen. se vaan on missä sattuu.. miksi sitä ei sais laittaa pään kohdalle? kai se suojus suojaa patjaa pulautukseltakin..
- 30+1
sellainen "älyttömän kallis" hengittävä suoja patjan suojuksena ja siinä petari päällä (vauvalla siis joustinpatja) ja ajattelin kyllä suojata vielä petarin tuollaisella koko petauspatjan kokoisella kulmista kuminauhoilla kiinnitettävällä muovifroteella...siihen sitten muovifroteen ja lakanan väliin vielä pyyhe...kaipaisin siis myös vastausta siihen miksei saa laittaa kasvojen kohdalle suojaa??? Itse en henk. koht kokisi petarin pesua kovin mielekkäänä usein, jopa päivittäin "pahimmassa tapuksessa" ja siksi senkin mielelläni suojaisin...pukluilta yms. "vuodoilta". Ja toista tuollaista kallista suojaa ei tod. ole varaa ostaa ja varsinkin kun ne sitten olisivat pyykissäkin joskus, niin milläkö sitä sitten suojaisi sängyn... on tämä vaikeaa... :)
- pään kohdalle
Tukehtumisvaaran vuoksi ei pään kohdalle, jos lapsi pyörähtää mahalleen ei kasvot muovifroteen kohdalla ilma kulje lainkaan.
- joo...
pään kohdalle kirjoitti:
Tukehtumisvaaran vuoksi ei pään kohdalle, jos lapsi pyörähtää mahalleen ei kasvot muovifroteen kohdalla ilma kulje lainkaan.
Kyllä mä olen käyttänyt muovifroteeta myös pään alla, lakana vaan välissä.
Muuten on kaikki puklut patjassa, petaria meillä ei ole käytetty laisinkaan. Lapsi on nukkunut mahallaan 3-kuukautisesta asti, ja aina on osannut pään kääntää niin että henki kulkee.
Jos lapsi pyörähtää mahalleen, normaali refleksi kääntää kyllä pään niin, että ilmatiet aukeaa. Eipä se henki kulje kovin hyvin pää patjassakaan.
Olisiko taas vähän turhaa hysteriaa?
- aurinkoinen*
Hommaa aitoa villaa oleva viltti ja käsittele se villanhoitoaineella (lanoliinilla). Saat siitä hyvän kosteutta pitävän ja hengittävän kosteussulun jonka voi laittaa lakanan alle tai petarin alle. Mä en käyttäisi muovifroteeta sen hiostavuudenkaan vuoksi. Ja sen alle tiivistyy kosteutta kondensaation vuoksi (eli patja kostuu helposti).
Vauvan pään alle kannattaa laittaa tyynyliina minkä sisällä harso. Imee pukluja eikä mene lakanaan asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875- 57734
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57710
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637