Kohdun sarkooma

todettu

Minulta on poistettu hiljattain kohdun sarkooma, joka oli silmämääräisesti rajoittunut.
Onko kenelläkään muulla kokemusta ko. sairaudesta?

8

3156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalon toveri

      Tervehdys!
      Sain saman tiedon aika pian jälkeesi.
      Haluaisin keskustella kanssasi privaatisti, jos se vain sopii. Jos s.p osoitteesi on joku muu kuin nimesi, tai voit tehdä toisen, niin ilmoita.

      • puolivälissä

        tehdyssä leikkauksessa poistettiin siis kohtu, munasarjat ja imusolmukkeita. Silmämääräisesti siis rajoittunut sarkooma. Mahdolliset jatkohoidot riippunevat patologin lausunnon perusteella. En ole kuitenkaan vieläkään saanut tietoa jatkosta, vaikka siitä luvattiin ilmoitaa kahden viikon kuluessa kotituessani heinäkuun 20.päivän paikkeilla. Tiedusteltuani tuloksia itse viivästyksen takia sairaalan osastolta ei asiasta tiedetty aluksi mitään ilmeisesti kirurgin loman johdosta. Myöhemmin ilmoitettiin, että asian johdosta voi olla levollisin mielin, sillä kiireellisissä tapauksissa olisi otettu joka tapauksessa yhteyttä avainhenkilöiden lomista huolimatta.


      • Miten sinulla on mennyt?
        puolivälissä kirjoitti:

        tehdyssä leikkauksessa poistettiin siis kohtu, munasarjat ja imusolmukkeita. Silmämääräisesti siis rajoittunut sarkooma. Mahdolliset jatkohoidot riippunevat patologin lausunnon perusteella. En ole kuitenkaan vieläkään saanut tietoa jatkosta, vaikka siitä luvattiin ilmoitaa kahden viikon kuluessa kotituessani heinäkuun 20.päivän paikkeilla. Tiedusteltuani tuloksia itse viivästyksen takia sairaalan osastolta ei asiasta tiedetty aluksi mitään ilmeisesti kirurgin loman johdosta. Myöhemmin ilmoitettiin, että asian johdosta voi olla levollisin mielin, sillä kiireellisissä tapauksissa olisi otettu joka tapauksessa yhteyttä avainhenkilöiden lomista huolimatta.

        Onko ollut sivuilmiöitä: virtsarakon toimintavaikeuksia, jalkojen raskautta, kävelyvaikeuksia, väsymystä? Minulla oli ja on edelleen, monesti on aika tuskaista tämä elämä.
        Minulla ei mitään jälkihoitoa, paitsi itse maksamalla akupunktio, lymfahieronta, yrttikuureja.


    • Sairaan omainen

      Miten syöpä oireili ja kiten todettiin. Pyydän pikaista vastausta sain juuri tietää läheiseni vakavasta sairaudesta ja tarvitsen pikaista tietoa ja apua. Hänellä on vielä hemoglobiini 40.

      • runsas

        verinen vuoto menopaussin jälkeen. Heti lääkäriin sen jälkeen, joten hemoglobiini oli vielä aivan normaali.


      • Edellinen kysyjä
        runsas kirjoitti:

        verinen vuoto menopaussin jälkeen. Heti lääkäriin sen jälkeen, joten hemoglobiini oli vielä aivan normaali.

        IHmettelen hoitomenetelmiä, kun rusaasti vuotava potilas vielä hoidetaan verta ohentavilla lääkkeillä ennen leikkausta tai sytostaattihoitoja. Potilas sai monta pussia verta ja sitten tuli verensiirrosta komplikaatioita. Potilaan suvussa (äidin)hemofiiliaa, joka ilmenee kuukautisten runsautena, synnytyksissä, hampaanpoiston yhteydessä ja leikkauksissa, mutta ei pienemmissä haavoissa eikä mustelmataipumusta ole. Suvussa myös infektioherkkyyttä , erityisesti A-influenssavirusten kohdalla., ilmenneyt erityisesti lapsena ko. potilaan kohdalla. Tuska tulevasta on lähiomaiselle liian suuri, kun hoitomenetelmät eivät oikein vakuuta oikeilta potilaan kokonaishoitoa ajatellen.


    • Anonyymi

      Hei, miten olette toipuneet leikkauksesta. Itsellä todettiin tämä sama ja olen menossa leikkaukseen missä poistetaan imusolmukkeet radikaalisti sekä munasarjat ja kohtu,

      • Anonyymi

        Hei,
        Minulla todettu sama. Kaksi viikkoa sitten poistettiin kasvain jonka piti olla myoma ( poistettiin myös kohtu ). Selvisikin että oli sarkooma. Nyt Odotan kutsua viipalekuvaukseen ja uuteen leikkaukseen, jossa poistetaan munasarjat ja munajohtimet, jotka edellisen leikkauksen jälkeen näyttivät terveiltä.
        Onko tällaisesta kokemusta? Olen aivan shokissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe