Mulla on kumma vika Carinasa. Se aina välillä alkaa röpöttään ja siittä sillon samalla katoa veto kokonaan. Sitten vika poistuu itestään kun ajelee taas menemään ja kohta toimii taas ihan normaalisti.
Tulpat on uudehkot. Muita sähköosia ei kai ole vaihdettu, mutta kun ei oikein tiedä onko se vika polttoaine puolella vai josaki puolasa tai virrajakajasa tai misä lie?
Onko tämmösestä muilla havaintoa?
1.8 Carina E röpöttää
13
4569
Vastaukset
- VMToo9o988
Mulla sama vika. nykii pikkasen isolla vaihteella ajettaessa , varsinkin ylämäessä. Joskus vika häviää kokonaan. Mikä lie.
VMT - tojotalla
testerissä,ei maksa ku parikymppiä.Vika voi olla Lamda anturissa.Välillä meni hyvin ja välillä tehot hukassa
- ErkkosenEro
Vois varmaan käyttää. Sepä onki eka kerta nyt lähes 100tkm aikana.
Se melkein tuntuu kun ois yks muki pimiänä. Ei sitä tosin tiiä. Pakko se on kai laittaa kuntoon kun pitäs käydä perhelomalla. Muuten ei oo paljo häirinny nyt kesällä kun ajetaan mopolla. - Jyan
ErkkosenEro kirjoitti:
Vois varmaan käyttää. Sepä onki eka kerta nyt lähes 100tkm aikana.
Se melkein tuntuu kun ois yks muki pimiänä. Ei sitä tosin tiiä. Pakko se on kai laittaa kuntoon kun pitäs käydä perhelomalla. Muuten ei oo paljo häirinny nyt kesällä kun ajetaan mopolla.Ilmeisesti yksi suutin pimenee kuumalla koneella. Kun kone alkaa röpöttää niin mittaa suuttimen väliset nastat. Normaalisti lukema on muistaakseni jotain 15-16kohm:in (vai oliko vain ohmia) paikkeilla. No ehjissä suuttimissa kuitenkin samat lukemat.
- 1.8
Jyan kirjoitti:
Ilmeisesti yksi suutin pimenee kuumalla koneella. Kun kone alkaa röpöttää niin mittaa suuttimen väliset nastat. Normaalisti lukema on muistaakseni jotain 15-16kohm:in (vai oliko vain ohmia) paikkeilla. No ehjissä suuttimissa kuitenkin samat lukemat.
Suutin suurella todenäköisyydellä. Itsellä aivan sama vaiva ja muuta syytä tuohon en ole löytänyt, sitä myös merkkimiehet ovat epäilleet.
Jos auto sattuu röpöttämään paikalla ollessa niin rupeaa nyppimään niitä ruiskun liittimiä yksi kerrallaan irti auton käydessä, niin saa selvyyden millä pytyllä se vika on. Mittaamalla itselläni kaikki suuttimet näyttää samaa arvoa, joten silläkään ei välttämättä pysty viallista suutinta löytämään. Vika koodeja ei myöskään löydy. - ErkkosenEro
1.8 kirjoitti:
Suutin suurella todenäköisyydellä. Itsellä aivan sama vaiva ja muuta syytä tuohon en ole löytänyt, sitä myös merkkimiehet ovat epäilleet.
Jos auto sattuu röpöttämään paikalla ollessa niin rupeaa nyppimään niitä ruiskun liittimiä yksi kerrallaan irti auton käydessä, niin saa selvyyden millä pytyllä se vika on. Mittaamalla itselläni kaikki suuttimet näyttää samaa arvoa, joten silläkään ei välttämättä pysty viallista suutinta löytämään. Vika koodeja ei myöskään löydy.No niin. Nyt on käyty testerisä. Vikakoodeja ei ole. Tulpat tuli katottua ja kuulemma virranjakaja ja käsittääkseni myös lambda. Kempeleen Kaarvanisa kävin.
No mitään ei sillä reissulla parantunu. Parikymppiä se tosiaan maksoki. Vaikka työtä tais tulla vähä enemmän.
No tänään on vaihdettu tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Ei vielä havaintoa viasta, mutta eipä oo ajettukkaan paljoa sen päälle.
Mitähän luokkaa tuommonen uus ruiskusuutin mahtaa kustantaa ja kaippa ne sen viallisen jotenki voi löytää vaikkapa tuolla merkkihuollosa. - 1.8
ErkkosenEro kirjoitti:
No niin. Nyt on käyty testerisä. Vikakoodeja ei ole. Tulpat tuli katottua ja kuulemma virranjakaja ja käsittääkseni myös lambda. Kempeleen Kaarvanisa kävin.
No mitään ei sillä reissulla parantunu. Parikymppiä se tosiaan maksoki. Vaikka työtä tais tulla vähä enemmän.
No tänään on vaihdettu tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Ei vielä havaintoa viasta, mutta eipä oo ajettukkaan paljoa sen päälle.
Mitähän luokkaa tuommonen uus ruiskusuutin mahtaa kustantaa ja kaippa ne sen viallisen jotenki voi löytää vaikkapa tuolla merkkihuollosa.Itse olen kysellyt tuota suutinta vähän ympäri suomen. Tojotalla hinta sen mitä kahdesta paikasta kysyny n.250€. Motonetissä näyttää hintaa olevan 115€ pk, soitin sinnekkin ja menee muutama viikko ennenkun saavat, tilataan kuulemma suoraan Saksasta, sanoi että kuorma tulee kolmen viikon päästä ja tulee silloin jos niitä siinä kuormassa on. Purkaamoilta näyttää kans olevan aika mahdotonta saada.
- ellei
ErkkosenEro kirjoitti:
No niin. Nyt on käyty testerisä. Vikakoodeja ei ole. Tulpat tuli katottua ja kuulemma virranjakaja ja käsittääkseni myös lambda. Kempeleen Kaarvanisa kävin.
No mitään ei sillä reissulla parantunu. Parikymppiä se tosiaan maksoki. Vaikka työtä tais tulla vähä enemmän.
No tänään on vaihdettu tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Ei vielä havaintoa viasta, mutta eipä oo ajettukkaan paljoa sen päälle.
Mitähän luokkaa tuommonen uus ruiskusuutin mahtaa kustantaa ja kaippa ne sen viallisen jotenki voi löytää vaikkapa tuolla merkkihuollosa.vikakoodeja löydy vian paikallistaminen on kyllä vaikeaa, tulpat irti ja hyvään valoon, mieluummin päivänvaloon niin sävyerosta voi päätellä mikä suutun kusee, tulppia ei tietenkään saa sekoittaa ja sävyero voi olla äärimmäisen pieni jos sävyero löytyy niin vaihdetaan paikkoja ja muutaman sadan kilometdin ajon jälkeen uusi tarkastus jos sävyero toistuu voi olla melko varma viallisesta suuttimesta. Romikselta toinen puola, ei paljon maksa tai kaverin kansa vaihtaa niin voi sulkea viallisen puolan pois laskuista. Virtalukon pohja voi tärinästä antaa virtakatkoksia, seurata minkäläisellä tiellä vika ilmenee. Poltoainepumppulla voi olla käyttötunnit lopussa, romikselta toinen. Kaikki johdot ja liittimet käytävä huolella läpi, erityisesti starttimoottorista lähtevät, taivuttelua ja vetämistä, vertailua ehjän johdon taipumiseen. Jos on katti niin se voi tuhoutua röpöttävällä koneella ajettaessa.
- varmuudella
ellei kirjoitti:
vikakoodeja löydy vian paikallistaminen on kyllä vaikeaa, tulpat irti ja hyvään valoon, mieluummin päivänvaloon niin sävyerosta voi päätellä mikä suutun kusee, tulppia ei tietenkään saa sekoittaa ja sävyero voi olla äärimmäisen pieni jos sävyero löytyy niin vaihdetaan paikkoja ja muutaman sadan kilometdin ajon jälkeen uusi tarkastus jos sävyero toistuu voi olla melko varma viallisesta suuttimesta. Romikselta toinen puola, ei paljon maksa tai kaverin kansa vaihtaa niin voi sulkea viallisen puolan pois laskuista. Virtalukon pohja voi tärinästä antaa virtakatkoksia, seurata minkäläisellä tiellä vika ilmenee. Poltoainepumppulla voi olla käyttötunnit lopussa, romikselta toinen. Kaikki johdot ja liittimet käytävä huolella läpi, erityisesti starttimoottorista lähtevät, taivuttelua ja vetämistä, vertailua ehjän johdon taipumiseen. Jos on katti niin se voi tuhoutua röpöttävällä koneella ajettaessa.
Kyllä se suutin vika on ja se on bosch:n suutin siellä.mulla on toi suutin numero niin ei tarvitse alkaa purkamaan jos joku haluaa tilata.itse tilasin bosch:n maahantuojalta ja maksoi 120€
- ErkkosenEro
varmuudella kirjoitti:
Kyllä se suutin vika on ja se on bosch:n suutin siellä.mulla on toi suutin numero niin ei tarvitse alkaa purkamaan jos joku haluaa tilata.itse tilasin bosch:n maahantuojalta ja maksoi 120€
Eipä se tietenkään tuolla rempalla korjautunu. Ensin meni lähellä 500 kilsaa ilman röpöttelyä ja mää jo olin lievästi optimistinen. Sitten se tuli ja on tullu sen jälkeen aika monesti.
Just tuota mää aattelin itekki että eikös jossain Bocsh -autosähkökorjaamosa osata tuommosia vikoja jälestää ja uusia osiakin varmaan on saatavana. Pitänee täsä nousuviikolla käydä vähä arpoon semmosessa liikkeessä tuota asiaa.
Vituttava vika joka tapauksesa on. Menee ja tulee ja tulee varmasti myös sillon kun pitäs lähtä 10 rekan jonoa ohittaan. Ei oikein ole vetoja pannusa.
Toivotaan että Katti ei oo menny paskaksi. Kohta on katsastus ja siinähän se tulee esille kyllä jos se rikki on. - jalmarri
varmuudella kirjoitti:
Kyllä se suutin vika on ja se on bosch:n suutin siellä.mulla on toi suutin numero niin ei tarvitse alkaa purkamaan jos joku haluaa tilata.itse tilasin bosch:n maahantuojalta ja maksoi 120€
Laitoin itse Boschin suuttimen autooni (toyota). ajelin 20,000km ja suutin sanoi itsensä irtisamaan tapaan, kuin edellinen auton oma suutin siis. kyselin asiaa toyotan huollosta ja sain vastaukseksi, että näin oli ollut aikaisemmin muillakin kyselijöillä. Joten itse heitin 150e hukkaan ja tilasin toyotalta uuden alkuperäis suutimen. maksoi toki 224e, mutta nyt toiminut kohta 100,000km ja ongelmasta ei ole ollut tietoakaan. Bosch rakenteessa on kuulemma, jotain mikä ei kestä ainakaan toyotan koneessa vaikka asiaa tiedusteltuani bosch edustajalta vakuutti suuttimen olevan samaa joka kohdasta mitä on toyotan omat osatkin
- Arma62
jalmarri kirjoitti:
Laitoin itse Boschin suuttimen autooni (toyota). ajelin 20,000km ja suutin sanoi itsensä irtisamaan tapaan, kuin edellinen auton oma suutin siis. kyselin asiaa toyotan huollosta ja sain vastaukseksi, että näin oli ollut aikaisemmin muillakin kyselijöillä. Joten itse heitin 150e hukkaan ja tilasin toyotalta uuden alkuperäis suutimen. maksoi toki 224e, mutta nyt toiminut kohta 100,000km ja ongelmasta ei ole ollut tietoakaan. Bosch rakenteessa on kuulemma, jotain mikä ei kestä ainakaan toyotan koneessa vaikka asiaa tiedusteltuani bosch edustajalta vakuutti suuttimen olevan samaa joka kohdasta mitä on toyotan omat osatkin
Alkuperäinen suutin on Bossilainen ainakin mun autossa oli kun vaihdoin.
Tilasin motonetista kun ei ole tyyppivika, niin ei ole hyllyssä.
Muuten oli samanlainen, mutta puolta halvempi kuin toyotalla kun ei ole niin paljon välikäsiä. - ErkkosenEro
Arma62 kirjoitti:
Alkuperäinen suutin on Bossilainen ainakin mun autossa oli kun vaihdoin.
Tilasin motonetista kun ei ole tyyppivika, niin ei ole hyllyssä.
Muuten oli samanlainen, mutta puolta halvempi kuin toyotalla kun ei ole niin paljon välikäsiä.Auto tuli viimein loppu kesästä korjattua. Lopen auto kulki vien esiintyessä vain kahdella pytyllä. No kolmos ja nelospytyn suuttimet piti vaihtaa. Bosch korjaamo homman hoiti ja osat makso 145 euroo kappale ja työ vähä reilun tunnin. Autolla on ajettu sen päätteeksi varmaankin jotain 10tkm ja hyvin pelaa. Autokuume mitä tuli koko kesä sairastettua niin kuoli kokonaan sen myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11936Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46929Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849