1.8 Carina E röpöttää

ErkkosenEro

Mulla on kumma vika Carinasa. Se aina välillä alkaa röpöttään ja siittä sillon samalla katoa veto kokonaan. Sitten vika poistuu itestään kun ajelee taas menemään ja kohta toimii taas ihan normaalisti.

Tulpat on uudehkot. Muita sähköosia ei kai ole vaihdettu, mutta kun ei oikein tiedä onko se vika polttoaine puolella vai josaki puolasa tai virrajakajasa tai misä lie?

Onko tämmösestä muilla havaintoa?

13

4169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VMToo9o988

      Mulla sama vika. nykii pikkasen isolla vaihteella ajettaessa , varsinkin ylämäessä. Joskus vika häviää kokonaan. Mikä lie.

      VMT

    • tojotalla

      testerissä,ei maksa ku parikymppiä.Vika voi olla Lamda anturissa.Välillä meni hyvin ja välillä tehot hukassa

      • ErkkosenEro

        Vois varmaan käyttää. Sepä onki eka kerta nyt lähes 100tkm aikana.

        Se melkein tuntuu kun ois yks muki pimiänä. Ei sitä tosin tiiä. Pakko se on kai laittaa kuntoon kun pitäs käydä perhelomalla. Muuten ei oo paljo häirinny nyt kesällä kun ajetaan mopolla.


      • Jyan
        ErkkosenEro kirjoitti:

        Vois varmaan käyttää. Sepä onki eka kerta nyt lähes 100tkm aikana.

        Se melkein tuntuu kun ois yks muki pimiänä. Ei sitä tosin tiiä. Pakko se on kai laittaa kuntoon kun pitäs käydä perhelomalla. Muuten ei oo paljo häirinny nyt kesällä kun ajetaan mopolla.

        Ilmeisesti yksi suutin pimenee kuumalla koneella. Kun kone alkaa röpöttää niin mittaa suuttimen väliset nastat. Normaalisti lukema on muistaakseni jotain 15-16kohm:in (vai oliko vain ohmia) paikkeilla. No ehjissä suuttimissa kuitenkin samat lukemat.


      • 1.8
        Jyan kirjoitti:

        Ilmeisesti yksi suutin pimenee kuumalla koneella. Kun kone alkaa röpöttää niin mittaa suuttimen väliset nastat. Normaalisti lukema on muistaakseni jotain 15-16kohm:in (vai oliko vain ohmia) paikkeilla. No ehjissä suuttimissa kuitenkin samat lukemat.

        Suutin suurella todenäköisyydellä. Itsellä aivan sama vaiva ja muuta syytä tuohon en ole löytänyt, sitä myös merkkimiehet ovat epäilleet.

        Jos auto sattuu röpöttämään paikalla ollessa niin rupeaa nyppimään niitä ruiskun liittimiä yksi kerrallaan irti auton käydessä, niin saa selvyyden millä pytyllä se vika on. Mittaamalla itselläni kaikki suuttimet näyttää samaa arvoa, joten silläkään ei välttämättä pysty viallista suutinta löytämään. Vika koodeja ei myöskään löydy.


      • ErkkosenEro
        1.8 kirjoitti:

        Suutin suurella todenäköisyydellä. Itsellä aivan sama vaiva ja muuta syytä tuohon en ole löytänyt, sitä myös merkkimiehet ovat epäilleet.

        Jos auto sattuu röpöttämään paikalla ollessa niin rupeaa nyppimään niitä ruiskun liittimiä yksi kerrallaan irti auton käydessä, niin saa selvyyden millä pytyllä se vika on. Mittaamalla itselläni kaikki suuttimet näyttää samaa arvoa, joten silläkään ei välttämättä pysty viallista suutinta löytämään. Vika koodeja ei myöskään löydy.

        No niin. Nyt on käyty testerisä. Vikakoodeja ei ole. Tulpat tuli katottua ja kuulemma virranjakaja ja käsittääkseni myös lambda. Kempeleen Kaarvanisa kävin.

        No mitään ei sillä reissulla parantunu. Parikymppiä se tosiaan maksoki. Vaikka työtä tais tulla vähä enemmän.

        No tänään on vaihdettu tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Ei vielä havaintoa viasta, mutta eipä oo ajettukkaan paljoa sen päälle.

        Mitähän luokkaa tuommonen uus ruiskusuutin mahtaa kustantaa ja kaippa ne sen viallisen jotenki voi löytää vaikkapa tuolla merkkihuollosa.


      • 1.8
        ErkkosenEro kirjoitti:

        No niin. Nyt on käyty testerisä. Vikakoodeja ei ole. Tulpat tuli katottua ja kuulemma virranjakaja ja käsittääkseni myös lambda. Kempeleen Kaarvanisa kävin.

        No mitään ei sillä reissulla parantunu. Parikymppiä se tosiaan maksoki. Vaikka työtä tais tulla vähä enemmän.

        No tänään on vaihdettu tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Ei vielä havaintoa viasta, mutta eipä oo ajettukkaan paljoa sen päälle.

        Mitähän luokkaa tuommonen uus ruiskusuutin mahtaa kustantaa ja kaippa ne sen viallisen jotenki voi löytää vaikkapa tuolla merkkihuollosa.

        Itse olen kysellyt tuota suutinta vähän ympäri suomen. Tojotalla hinta sen mitä kahdesta paikasta kysyny n.250€. Motonetissä näyttää hintaa olevan 115€ pk, soitin sinnekkin ja menee muutama viikko ennenkun saavat, tilataan kuulemma suoraan Saksasta, sanoi että kuorma tulee kolmen viikon päästä ja tulee silloin jos niitä siinä kuormassa on. Purkaamoilta näyttää kans olevan aika mahdotonta saada.


      • ellei
        ErkkosenEro kirjoitti:

        No niin. Nyt on käyty testerisä. Vikakoodeja ei ole. Tulpat tuli katottua ja kuulemma virranjakaja ja käsittääkseni myös lambda. Kempeleen Kaarvanisa kävin.

        No mitään ei sillä reissulla parantunu. Parikymppiä se tosiaan maksoki. Vaikka työtä tais tulla vähä enemmän.

        No tänään on vaihdettu tulpanjohdot ja polttoainesuodatin. Ei vielä havaintoa viasta, mutta eipä oo ajettukkaan paljoa sen päälle.

        Mitähän luokkaa tuommonen uus ruiskusuutin mahtaa kustantaa ja kaippa ne sen viallisen jotenki voi löytää vaikkapa tuolla merkkihuollosa.

        vikakoodeja löydy vian paikallistaminen on kyllä vaikeaa, tulpat irti ja hyvään valoon, mieluummin päivänvaloon niin sävyerosta voi päätellä mikä suutun kusee, tulppia ei tietenkään saa sekoittaa ja sävyero voi olla äärimmäisen pieni jos sävyero löytyy niin vaihdetaan paikkoja ja muutaman sadan kilometdin ajon jälkeen uusi tarkastus jos sävyero toistuu voi olla melko varma viallisesta suuttimesta. Romikselta toinen puola, ei paljon maksa tai kaverin kansa vaihtaa niin voi sulkea viallisen puolan pois laskuista. Virtalukon pohja voi tärinästä antaa virtakatkoksia, seurata minkäläisellä tiellä vika ilmenee. Poltoainepumppulla voi olla käyttötunnit lopussa, romikselta toinen. Kaikki johdot ja liittimet käytävä huolella läpi, erityisesti starttimoottorista lähtevät, taivuttelua ja vetämistä, vertailua ehjän johdon taipumiseen. Jos on katti niin se voi tuhoutua röpöttävällä koneella ajettaessa.


      • varmuudella
        ellei kirjoitti:

        vikakoodeja löydy vian paikallistaminen on kyllä vaikeaa, tulpat irti ja hyvään valoon, mieluummin päivänvaloon niin sävyerosta voi päätellä mikä suutun kusee, tulppia ei tietenkään saa sekoittaa ja sävyero voi olla äärimmäisen pieni jos sävyero löytyy niin vaihdetaan paikkoja ja muutaman sadan kilometdin ajon jälkeen uusi tarkastus jos sävyero toistuu voi olla melko varma viallisesta suuttimesta. Romikselta toinen puola, ei paljon maksa tai kaverin kansa vaihtaa niin voi sulkea viallisen puolan pois laskuista. Virtalukon pohja voi tärinästä antaa virtakatkoksia, seurata minkäläisellä tiellä vika ilmenee. Poltoainepumppulla voi olla käyttötunnit lopussa, romikselta toinen. Kaikki johdot ja liittimet käytävä huolella läpi, erityisesti starttimoottorista lähtevät, taivuttelua ja vetämistä, vertailua ehjän johdon taipumiseen. Jos on katti niin se voi tuhoutua röpöttävällä koneella ajettaessa.

        Kyllä se suutin vika on ja se on bosch:n suutin siellä.mulla on toi suutin numero niin ei tarvitse alkaa purkamaan jos joku haluaa tilata.itse tilasin bosch:n maahantuojalta ja maksoi 120€


      • ErkkosenEro
        varmuudella kirjoitti:

        Kyllä se suutin vika on ja se on bosch:n suutin siellä.mulla on toi suutin numero niin ei tarvitse alkaa purkamaan jos joku haluaa tilata.itse tilasin bosch:n maahantuojalta ja maksoi 120€

        Eipä se tietenkään tuolla rempalla korjautunu. Ensin meni lähellä 500 kilsaa ilman röpöttelyä ja mää jo olin lievästi optimistinen. Sitten se tuli ja on tullu sen jälkeen aika monesti.

        Just tuota mää aattelin itekki että eikös jossain Bocsh -autosähkökorjaamosa osata tuommosia vikoja jälestää ja uusia osiakin varmaan on saatavana. Pitänee täsä nousuviikolla käydä vähä arpoon semmosessa liikkeessä tuota asiaa.

        Vituttava vika joka tapauksesa on. Menee ja tulee ja tulee varmasti myös sillon kun pitäs lähtä 10 rekan jonoa ohittaan. Ei oikein ole vetoja pannusa.

        Toivotaan että Katti ei oo menny paskaksi. Kohta on katsastus ja siinähän se tulee esille kyllä jos se rikki on.


      • jalmarri
        varmuudella kirjoitti:

        Kyllä se suutin vika on ja se on bosch:n suutin siellä.mulla on toi suutin numero niin ei tarvitse alkaa purkamaan jos joku haluaa tilata.itse tilasin bosch:n maahantuojalta ja maksoi 120€

        Laitoin itse Boschin suuttimen autooni (toyota). ajelin 20,000km ja suutin sanoi itsensä irtisamaan tapaan, kuin edellinen auton oma suutin siis. kyselin asiaa toyotan huollosta ja sain vastaukseksi, että näin oli ollut aikaisemmin muillakin kyselijöillä. Joten itse heitin 150e hukkaan ja tilasin toyotalta uuden alkuperäis suutimen. maksoi toki 224e, mutta nyt toiminut kohta 100,000km ja ongelmasta ei ole ollut tietoakaan. Bosch rakenteessa on kuulemma, jotain mikä ei kestä ainakaan toyotan koneessa vaikka asiaa tiedusteltuani bosch edustajalta vakuutti suuttimen olevan samaa joka kohdasta mitä on toyotan omat osatkin


      • Arma62
        jalmarri kirjoitti:

        Laitoin itse Boschin suuttimen autooni (toyota). ajelin 20,000km ja suutin sanoi itsensä irtisamaan tapaan, kuin edellinen auton oma suutin siis. kyselin asiaa toyotan huollosta ja sain vastaukseksi, että näin oli ollut aikaisemmin muillakin kyselijöillä. Joten itse heitin 150e hukkaan ja tilasin toyotalta uuden alkuperäis suutimen. maksoi toki 224e, mutta nyt toiminut kohta 100,000km ja ongelmasta ei ole ollut tietoakaan. Bosch rakenteessa on kuulemma, jotain mikä ei kestä ainakaan toyotan koneessa vaikka asiaa tiedusteltuani bosch edustajalta vakuutti suuttimen olevan samaa joka kohdasta mitä on toyotan omat osatkin

        Alkuperäinen suutin on Bossilainen ainakin mun autossa oli kun vaihdoin.
        Tilasin motonetista kun ei ole tyyppivika, niin ei ole hyllyssä.
        Muuten oli samanlainen, mutta puolta halvempi kuin toyotalla kun ei ole niin paljon välikäsiä.


      • ErkkosenEro
        Arma62 kirjoitti:

        Alkuperäinen suutin on Bossilainen ainakin mun autossa oli kun vaihdoin.
        Tilasin motonetista kun ei ole tyyppivika, niin ei ole hyllyssä.
        Muuten oli samanlainen, mutta puolta halvempi kuin toyotalla kun ei ole niin paljon välikäsiä.

        Auto tuli viimein loppu kesästä korjattua. Lopen auto kulki vien esiintyessä vain kahdella pytyllä. No kolmos ja nelospytyn suuttimet piti vaihtaa. Bosch korjaamo homman hoiti ja osat makso 145 euroo kappale ja työ vähä reilun tunnin. Autolla on ajettu sen päätteeksi varmaankin jotain 10tkm ja hyvin pelaa. Autokuume mitä tuli koko kesä sairastettua niin kuoli kokonaan sen myötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe