Eli mites saa tuollaisen tietokoneen ATX virtalähteen lähtemään päälle?
Mitä pinnejä siis piti yhdistää?
Entä pitääkö lähteessä olla jokin kuoroma ja heti valmiina?
tietokoneen virtalähde
6
2553
Vastaukset
- maahan
maajohdin on musta. Vihreän johdon kytkeminen maahan käynnistää powerin.
http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2003/10/virtalahteet/- kuorman
Yllä olevasta linkistä:
"Näin käynnistät powerin
Teholähteen käynnistys tapahtuu kytkemällä emolevyn virtaliittimen PS_ON -nasta 14 johonkin mustalla johdolla liitetyistä maanastoista. Mikäli teholähteen virtaliitin on irrotettu emolevyltä ja nasta 14 kytketään maahan johdon pätkällä, niin laite ei välttämättä käynnistykään, tai mitattaessa jännitteitä huomataan niiden olevan toleranssien ulkopuolella.
Useimmat tietokoneiden teholähteet vaativat määrätyn minimikuormituksen toimiakseen. Kaikkia jännitelinjoja ei tarvitse kuormittaa, mutta ainakin 5 V linja vaatii noin yhden ampeerin kuorman. Ellei tätä kuormaa ole, niin jännitteen vakavointi ei kykene toimimaan ja suojapiirit kytkevät teholähteen pois toiminnasta. Näin hyvin suunnitellussa teholähteessä. Huonosti suunniteltu voi antaa aikansa iloisesti ylijännitteitä ja lakata hetken kuluttua totaalisesti toimimasta." - fct
kuorman kirjoitti:
Yllä olevasta linkistä:
"Näin käynnistät powerin
Teholähteen käynnistys tapahtuu kytkemällä emolevyn virtaliittimen PS_ON -nasta 14 johonkin mustalla johdolla liitetyistä maanastoista. Mikäli teholähteen virtaliitin on irrotettu emolevyltä ja nasta 14 kytketään maahan johdon pätkällä, niin laite ei välttämättä käynnistykään, tai mitattaessa jännitteitä huomataan niiden olevan toleranssien ulkopuolella.
Useimmat tietokoneiden teholähteet vaativat määrätyn minimikuormituksen toimiakseen. Kaikkia jännitelinjoja ei tarvitse kuormittaa, mutta ainakin 5 V linja vaatii noin yhden ampeerin kuorman. Ellei tätä kuormaa ole, niin jännitteen vakavointi ei kykene toimimaan ja suojapiirit kytkevät teholähteen pois toiminnasta. Näin hyvin suunnitellussa teholähteessä. Huonosti suunniteltu voi antaa aikansa iloisesti ylijännitteitä ja lakata hetken kuluttua totaalisesti toimimasta."> Useimmat tietokoneiden teholähteet vaativat määrätyn minimikuormituksen toimiakseen.
Minä olen 20 vuotta pulannut PC-koneiden parissa, nykyisin ammatikseni, enkä ole vielä yhteenkään tällaiseen törmännyt. Joissakin 80-luvun puolivälin laitoksissa ei ollut edes tuuletinta sisällä ja siltikin ne toimivat vailla mitään ulkopuolista kuormaa. - kuitenkin on
fct kirjoitti:
> Useimmat tietokoneiden teholähteet vaativat määrätyn minimikuormituksen toimiakseen.
Minä olen 20 vuotta pulannut PC-koneiden parissa, nykyisin ammatikseni, enkä ole vielä yhteenkään tällaiseen törmännyt. Joissakin 80-luvun puolivälin laitoksissa ei ollut edes tuuletinta sisällä ja siltikin ne toimivat vailla mitään ulkopuolista kuormaa.tullut sellainen eteen kun mikrobitissä niin kirjoittelee.
Ehkä hänellä on ollut enemmän kokemusta sieltä kauempaa.
Koskaan ei tule nähneeksi kaikki laitteita. - yksi...
kuitenkin on kirjoitti:
tullut sellainen eteen kun mikrobitissä niin kirjoittelee.
Ehkä hänellä on ollut enemmän kokemusta sieltä kauempaa.
Koskaan ei tule nähneeksi kaikki laitteita.Minullekin sattunut yksi Atx-virtalähde, joka ei lähtenyt ilman kuormaa toimimaan. Mutta kun tyrkkäsi kiintolevyn kuormaksi, niin jopa heräsi...
- rehqaerh
fct kirjoitti:
> Useimmat tietokoneiden teholähteet vaativat määrätyn minimikuormituksen toimiakseen.
Minä olen 20 vuotta pulannut PC-koneiden parissa, nykyisin ammatikseni, enkä ole vielä yhteenkään tällaiseen törmännyt. Joissakin 80-luvun puolivälin laitoksissa ei ollut edes tuuletinta sisällä ja siltikin ne toimivat vailla mitään ulkopuolista kuormaa.Vaihda kiireesti ammattia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733