saksalainen elämäntyyli

suomineito91

Olen hyvin kiinostunut saksalaisesta elämäntyylistä, olen 18-vuotias nuori neiti ja olen miettint saksaan muuttamista lähivuosina. Etenkin kiinostaa baijerilais saksa. Onko täällä ketään kuka on seurannut saksalaista saippuasarjaa Sturm der liebem eli suomeksi lemmen viemää? mitä mietä olette siitä, minkälaisen kuvan se sarja antaa saksalaisesta perhe idylli rakkaus elämästä? kertoisitteko te jotka saksassa olette paljon aikaanne viettäneet että mitä syö aikuinen saksalainen nainen, mitkä ovat suosittuja baijerilais harrastuksia yms. kaikki mahd. mistä voisi olla hyötyä minulle.

Kertokaa myös seuraavista kaupungeista: München, Kopenhagen, berliini yms. :) olen kiitollinen jo etukäteen vastauksistanne.

5

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buschmann

      Es fällt mir schwer zu glauben, daß Deine Frage ernst gemeint ist. Wenn es
      Dir dennoch ernst ist und Du hilfreiche Antworten erwartest, solltest Du Dir in
      Zukunft mehr mühe beim Stellen Deiner Frage geben und beschreiben, worum es Dir genau geht.
      Also, folgendes. Der Fernsehserie, Sturm der Liebe, hat mit wirklichkeit
      etwa soviel zu tun als der Kinofilm, Krieg der Sterne. Was die einzelnen bayerischen Frauen essen, trinken oder sonst machen, ist nicht möglich
      zu sagen weil das Land Bayer doch ca.12,4 millionen Einwohner hat.
      Über bayerische hobbys kann man nur sagen, daß Stiefelwerfen wird es kaum sein.
      Zum schluß noch ein Tipp. Kopenhagen befindet sich auf halbinsel Jylland und der
      gehört zu Dänemark

      • und dazu

        Zu den bayerischen Hobbys gehört auch nicht das Melkenhockerwerfen,was wie ich gehört habe, viel Freude und Spass bei den Mitmachern und Zuschauern macht.
        Die bayerischen Frauen essen beim Frühschoppen immer Radi und Brezeln ja trinken Weizenbier dazu. Ist wohl wahr.
        Das Leben im "Strum der Liebe" ist genau wie bei Hans Jedermann. Alle wohnen im 5-Sterne-Hotel im Alpengebiet und geniessen das Leben.
        Alles Gute:)


      • heißt auch
        und dazu kirjoitti:

        Zu den bayerischen Hobbys gehört auch nicht das Melkenhockerwerfen,was wie ich gehört habe, viel Freude und Spass bei den Mitmachern und Zuschauern macht.
        Die bayerischen Frauen essen beim Frühschoppen immer Radi und Brezeln ja trinken Weizenbier dazu. Ist wohl wahr.
        Das Leben im "Strum der Liebe" ist genau wie bei Hans Jedermann. Alle wohnen im 5-Sterne-Hotel im Alpengebiet und geniessen das Leben.
        Alles Gute:)

        Melkschemelwerfen. Das macht man auch in Finnland in Kangaslampi (in Savo). Da gibt es sogar WM davon:) Wer hat von wem etwas abgekupfert?? Also brauchst du nicht nach Bayern...Radi kann man auch hier kaufen und Weizenbier gibt es auch bei Alko.

        PS. Sturm der Liebe und viele andere Seifenopern sind halt Märchen für Erwachsene. Die Wirklichkeit wäre wohl nicht so interessant zu schauen.


    • Nipottaja

      Kerrothan mikä on kimmokkeesi kiinnostukseesi Saksaan.

      Asuin siellä 34 vuotta. Saksassa on jotain 15.000 suomalaista, heidän juttujaan löytää nettipalstoilta, kysy heiltä. Ja opettele puhumaan saksaa, englanti ei riitä!!!

      http://www.suomalaiset.de/
      http://rengas.de/kahvila-forum/
      http://dfg-portal.de/news.php

      Koska kerrot olevasi nuori nainen, niin sen sanon ja painokkaasti sanonkin, että älä aliarvioi suomalaisia miehiä!

      • arvuuttelija

        "sanon ja painokkaasti sanonkin, että älä aliarvioi suomalaisia miehiä!"

        Ehkä se "kimmoke" on lähempänä kuin sinä arvaatkaan! :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe