haasteena Kevo

jo on

Olemme porukka 60-kymppisiä mummuja ja pappoja ja olemme vaeltaneet lapissa jonkin verran Hetta-Pallas väliä kymmenkunta kertaa ja kerran Haltilla Norjan puolelta Gualasjärveltä, ja sitten pienenpiä reittejä sekä tietysti Karhunkierrosta on tullut kulettua. Nyt on tullut vielä mieleen jospa Kevon kanjonin vielä näkisi. Mikä olisi paras ajankohta lähteä sinne ajatellen itikoita sekä vesien korkeutta , vai riippuuko se sateiden määrästä.
Haltin valloitus oli kyllä sellainen saavutus, että diplomi siitä pitäivi saada ainakin tälläisen 60-kymppisen, uskoisin Kevon olevan helpompi urakka, vai mitä mieltä?

3

1120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jos

vain polvet kestää portaita nousta ja laskeutua, niitä siellä on muutamassa kohdassa. Sateet saa vedet tulvimaan ja käyttökielto ylityksissä voi olla muutaman päivän jos niin käy. Haltilla en ole vielä käynnyt.

• ...

....niin kevolla on vähemmän nousuja ja laskuja ja portaita kuin Karhunkierroksella. Karhunkierros on ehdottomasti vaikeakulkuisempi kuin Kevo.

Reumaattisen kannattaa harkita tarkoin kahluita, onko sen arvoista, mutta ehkä muutenkaan reumaattiset eivät enempi vaeltele.

Tosin minulla ei ole kokemusta miten vaikea on sulaoja-fiellu väli, muuten koko reissu on kyllä karhunkierrokseen verrattuna helpompi kulkuisempi.

• Etelän Jänkhä Joonas

Olen kiertänyt lähes kaikki Pohjois Lapin vaellusreitit, Kevon parikin kertaa. Kevo on mielestäni upein reitti. Kun lähtee Sulaojalta ja sitten saavuttaa kanjonin pään niin kokee tedella tulleensa Luojan temppeliin, todella upea reitti. Makuasia mutta kannatan retkiajankohdaksi kesäkuun puoltaväliä eli heti kun Kevon luonnonpuistoon on retkeily sallittua. Jokien ylityksiä on neljä mutta kahlaamoilta löytyy ylitysvaijerit ja suosittelen vaellussauvoja ja kahluutossuja. Jalat pitää olla hyvässä kunnossa, nousua kanjonista paljakalle ja laskua kanjoniin on paljon. Kannattaa varata aikaa riittävästi jotta ehtii nauttia luonnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe