Nuniin. Olen 15 vuotias tyttö. Olen harrastanut 7 vuotiaasta asti koripalloa ja aloin n. 12-13 vuotiaana kasvissyöjäksi. 10 vuotiaana aloin tuntemaan jo pientä väsymystä mutta nykyään olen ihan_ hirveen_ väsynyt. Minulla on 5 kertaa viikossa reenit 2 tuntia, ja ne ovat muutenkin todella rankat. En aina syö niin hyvin kun pitäisi. Tarvitsen myös suunnilleen 10 tunta unta yössä ja viimeisen 5 vuoden aikana en ole nukkunut keskimäärin kuin 8 tuntia.
Pystyn tekemään reeneissä kaiken mitä muutkin, tosin se vaatii enemmän tahdonvoimaa multa kun muilta koska väsyttää ihan sikana.
Samoin lenkillä pystyn juoksemaan suunnilleen yhtä kauan ja yhtä pitkään kuin muut mutta vaatii hirveästi tahdonvoimaa.
Oireita:
-lihakset väsyy helposti, ja uuvun helposti (oikeastaan olen lähes koko ajan väsynyt ja uupunut)
-huono tasapaino(mutta ei aina, yleensä vain yöllä silloin kun olen ihan kuoleman väsynyt, tämä tasapaino juttu ilmeni vasta ehkä 2 kuukautta sitten)
-paikat puutuu helposti, mutta ei itsestään kuitenkaan
-keskittymisvaikeudet(olen kyllä aina ollut vähän adhd ei sen puoleen)
Mutta eniten mietityttäis tämä ikuinen hirveä väsymys mikä ei lopu koskaan. onko mahollisesti muita sairauksia johon kuuluis tosi kova väsymys?
Olen myös luultavasti vähän masentunut 3 vuotta (en nyt rupea sanomaan minkä takia) joten voisiko väsymys johtua siitäkin sitten?
Mitä pitäis tehdä.. help.
Onko mulla ms-tauti?
12
1018
Vastaukset
- tutkittu
perusverikokeet? Hemoglobiini, kilpirauhasarvot jne. Väsymyksesi voi johtua myös masennuksesta kuten itse epäilit. Iältäsi olet liian nuori ms:iin. Harjoittelusi on kyllä rankkaa. Oikea, terveellinen ravinto ja säännölliset ruoka-ajat ovat tärkeitä. Myös riittävä lepo on tarpeen. Muistathan venytellä ennen ja jälkeen treenien!!! Sinun kannattaisi mennä juttelemaan terveyden-/sairaanhoitajan kanssa ja käydä verikokeissa. Sekä tarvittaessa lääkäriin.
- A-pu-a
Juuh, verikokeissa käyty. Ei mitään ihmeellistä muutakuin se hemoglobiini laskenut aika paljon sitten viime kerran. Pissatkin otettiin. : D Niissä oli jotain ihan vähän valkuaista mutta ei siihen reagoida kun sitä oli niin vähän. En kai tiedä onko mitään kilpirauhasarvohommeleita otettu. ei kait.
Ajattelin sitten että oisko mulla joku kilpirauhasen vajaatoiminta? Huimaus ei kyllä sovi siihen. Mutta ei ole kauheesti ruokahalua, oon laiha, en saa mitään aikaseks, joskus tuntuu että hengityskään ei kulje kunnolla, ärtynyt, väsynyt ja uupunut, ja päässä huippaa sillon tällöin. Mulla tuossa joskus 6 kk sitten ilmesty myös tollane pälvikalju jonka onneksi voin peittää hiuksilla.. Unohin tuossa mainita nuita joitain.. :p
Olen kyllä ollu väsyny niin kauan kun jaksan muistaa. Mistä ihmeestä se voi johtua. - ........................
A-pu-a kirjoitti:
Juuh, verikokeissa käyty. Ei mitään ihmeellistä muutakuin se hemoglobiini laskenut aika paljon sitten viime kerran. Pissatkin otettiin. : D Niissä oli jotain ihan vähän valkuaista mutta ei siihen reagoida kun sitä oli niin vähän. En kai tiedä onko mitään kilpirauhasarvohommeleita otettu. ei kait.
Ajattelin sitten että oisko mulla joku kilpirauhasen vajaatoiminta? Huimaus ei kyllä sovi siihen. Mutta ei ole kauheesti ruokahalua, oon laiha, en saa mitään aikaseks, joskus tuntuu että hengityskään ei kulje kunnolla, ärtynyt, väsynyt ja uupunut, ja päässä huippaa sillon tällöin. Mulla tuossa joskus 6 kk sitten ilmesty myös tollane pälvikalju jonka onneksi voin peittää hiuksilla.. Unohin tuossa mainita nuita joitain.. :p
Olen kyllä ollu väsyny niin kauan kun jaksan muistaa. Mistä ihmeestä se voi johtua.ne pitää ottaa erikseen, eivät kuulu perusverikokeisiin
- A-pu-a
........................ kirjoitti:
ne pitää ottaa erikseen, eivät kuulu perusverikokeisiin
jjoo tarkistin tehty on eikä ollu mitään.
- A-pu-a
A-pu-a kirjoitti:
jjoo tarkistin tehty on eikä ollu mitään.
ja vielä sellanen että kättä rupes ihan äskön polttamaan ihan sikana ja piti laittaa kylmää vettä siihen et loppuis. tosta vaan. sit se tuntu vähä jäykält.. 8/ vtu.
- voit muuten uupua
A-pu-a kirjoitti:
ja vielä sellanen että kättä rupes ihan äskön polttamaan ihan sikana ja piti laittaa kylmää vettä siihen et loppuis. tosta vaan. sit se tuntu vähä jäykält.. 8/ vtu.
totaalisesti.pistä elämäsi normaaleihin kuvioihin.lepää ja karsi kaikki
ylimääräinen rasitus pois. - idea.
A-pu-a kirjoitti:
Ota vaikka Chlamydia pneumoniae vasta-aineet. Tri Strattonin mukaan (keuhkoklamydia asiantuntija) tiitterit yli 1:64 on merkki aktiivisesta kroonisesta infektiosta, vaikka olisi oireeton. Luultavasti monet saavat yli 1:64, mutta näinhän se onkin... sitten ei kun omaa hoitoa väsäämään. Ja itseasiassa ADHD viittaisi siihen infektioon.
- vierestä seurannut
idea. kirjoitti:
Ota vaikka Chlamydia pneumoniae vasta-aineet. Tri Strattonin mukaan (keuhkoklamydia asiantuntija) tiitterit yli 1:64 on merkki aktiivisesta kroonisesta infektiosta, vaikka olisi oireeton. Luultavasti monet saavat yli 1:64, mutta näinhän se onkin... sitten ei kun omaa hoitoa väsäämään. Ja itseasiassa ADHD viittaisi siihen infektioon.
Tutki Verisyöpä / luuydinsyöpä.
- 26
Tää ei oo oikee paikka ruveta arpomaan, mikä sairaus on kyseessä vai onko mikään. Enkä ymmärrä sitäkään, että apua ja neuvoa haetaan tälläsiltä palstoilta. Sitä varten lapsilla/nuorilla ihmisillä noin yleensä ottaen on vanhemmat&huoltajat ja kouluterveydenhuolto. Ja jos sua nyt jo tutkitaan, en nää mitään syytä kenenkään lähteä taas jälleen kerran tekemään jos jonkin sortin diagnooseja kenellekään.
- !!!!!!!!
Selkee provo!!!!!
- vanhajutska
Tää meni jo....kolme vuotta sitten.
- 21
Niinpä olikin :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275055Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133048Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481139Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138924Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43889- 113836
- 37804
- 142733