tammikuun alku

-------

Hei!

Olen kyllä selaillut palstan aiempia keskusteluja Meksikon säähän liittyen. Melkein kaikki suosittelevat matkan ajoittamista helmi-huhtikuulle. Itsellä olisi tarkoitus lähteä tammikuun joulukuun lopussa/tammikuun alussa kahden viikon reissuun PDC:iin. Voiko sinne turvallisin mielin mennä kelien puolesta? Onko sää NIIN erilaista helmi-huhtikuussa, että matka kannattaisi ajoittaa siihen? Ainakaan sademäärissä ei ole kovinkaan suuria eroja.. mutta kertokaahan nyt viisaammat, joilla on henkilökohtaista KOKEMUSTA keleistä joulu-tammikuussa. Onko hyvä ajankohta lähteä reissuun?

Kiitos jo etukäteen:)

7

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon

      yhden "tammikuun" saa poistaa tuolta tekstista häiritsemästä:)

      • tammikuusta

        Kokeiltu on joulukuu, tammikuu ja maaliskuu. Tammikuu on siellä talvikuukausi kuten täälläkin. Tuulista saattaa olla ja joskus iltaisin viileääkin. Maaliskuussa on selvästi lämpimämpää. Kyllä siellä tammikuussakin tarkenee ja nahka palaa varomattomalta varmasti. Suomen talvesta käsin ajatellen lienee varsin yhdentekevää, onko päivällä 28 vai 31 astetta. Paikalliset sanovat toukokuun parhaaksi kuukaudeksi, mikä pitänee paikkansa.


    • hus pois

      tänne vaan vähän alempana on Meksiko osia. Vai onko meksiko sinusta Pohjois-Amerikassa? Kelit on kyllä kohdallaan myös tuolloin.

      • hus hus vaan sinulle

        vähän tarkemmin ennen kuin alat kommentoimaan.


    • Meksikoon ihastunut

      Lähdimme PDC:n 11.1.2009, mennessämme oli aurinkoista, mutta seuraavat 3-4 päivää pilvistä, ajoittain satoi ja tuuli melkoisesti. Kaikesta tästä huolimatta ihastuimme paikkaan niin, että ensi tammikuussa lähdemme samaan aikaan sinne, nyt kolmeksi viikoksi. Joten en voi muuta kuin suositella.

      • ulrica1

        Olemme olleet tammikuun PDC:ssä kaksi vuotta sitten ja meille ihan riittävästi aurinkoa ja todellakin nahka paloi.
        Nyt olemme taas lähdössä kuukaudeksi 3.1.2010, koska ihastuimme paikkaan ja varsinkin Riu Lupitaan. Meillä jäi myös monta ihanaa kohdetta käymättä vaikka olimme viimeksikin kuukauden.


    • Henttan

      Olin PDC:ssa viime tammikuun alussa 2 viikkoa valmismatkalla.

      Päivisin oli lämmintä, muutamina iltoina tuuli puhalteli melko vilpoisesti. College/villatakki oli tarpeen, poplarikaan ei olisi ollut liikaa.
      Loman loppupäässä oli 5 sadepäivää - mikä kyllä hiukan harmitti.

      Kuitenkaan säät eivät haitanneet ja olenkin lähdössä ensi tammikuussa uudelleen Meksikoon. Nyt kolmeksi viikoksi omatoimisesti akselille Isla Mujeres - Tulum - PDC.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe