Apu Kartalin-voiteesta

Kipasti

Olen saanut uskomattoman hyvän avun Kartalin-voiteesta. Tilasin tätä voidetta verkkoapteekin kautta, maksoi n. 25 ekee/125g postikuluineen, kannattaa muuten kokeilla. Voidettahan saa useista Tallinnan apteekeistakin ja alle 20 ekee. Käytän jatkuvasti Trexania (sekä foolihappoa) mutta jostain syystä tänä kesänä tuntui että se ei auta yhtään, läiskät alkoivat paksuuntua ja ikäänkuin tulehtuivat, olivat tosi kipeetkin. Nyt olen käyttänyt tuota Kartalinia-voidetta Trexanin ohella kolmisen viikkoa ja kappas vain läiskät ovat selvästi ohentuneet osittain jopa parantuneet, tiedä sit onko apu hetkellistä, saanpahan edes hetken käyttää hihattomia puseroita sekä shortseja. Kokeile ihmeessä!!

87

17615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ki78

      Ihme voide on!! Minulla on ollut psori 13 vuotta, ja olen sinä aikana kokeillut jos jonkinlaista tököttiä. Ilman mitään huomattavia tuloksia :( Olen tammikuusta asti käyttänyt Kartalin voidetta ja ihoni ei ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa. Tulokset alkoivat näkyä aika nopeasti. Nyt entisten läiskien kohdalla on jäljellä vain vähän tummempi iho alue. Hiuspohjan psoria on vähän hankalampi hoitaa koska voide on hyvin sottaista, hiusrajaan se kyllä käy. Mutta tähän ongelmaan olen kokeillut olla käyttämättä shampoota (kuivattaa hiuspohjaa liikaa ja sitten kutisee), pesen hiukseni 1-2 krt viikossa käyttäen hoitoainetta. Olen nyt käyttänyt tätä metodia n. 2kk kutina ja hilseily on vähentynyt huomattavasti :) Joten eikun kokeilemaan ei siinä mitään menetä.

      • silu24

        mulla on ollu psori hiuspohjassa, josta se sitte pikkuhiljaa levisi, n.8 vuotta ja huomasin sen jo aikasessa vaiheessa että ainoat shampoot jotka sopii mun hiuspohjaan on näitä Erisanin ja LV:n valmistamia mietoja hajustamattomia tuotteita jotka on allergialiiton hyväksymiä. Ei pahene kutiaminen eikä ihottumat.

        Lääkäriltä sain ensidiagnoosin aikaan reseptin bemetson 1mg:lle jota hiuspohjaan 2-4 viikkoa 2 väli viikkoa kerran päivässä ja tämä on kyllä ilmiömäinen linimentti hiuspohjalle! Se ei oo kortisoonipohjasta vaan on samantyyppistä ku steroidivoiteet mutta juoksevaa. Kannattaa jutella lääkärin kans tämän läyttöönotosta jos ei ole jo!


      • sorivaan
        silu24 kirjoitti:

        mulla on ollu psori hiuspohjassa, josta se sitte pikkuhiljaa levisi, n.8 vuotta ja huomasin sen jo aikasessa vaiheessa että ainoat shampoot jotka sopii mun hiuspohjaan on näitä Erisanin ja LV:n valmistamia mietoja hajustamattomia tuotteita jotka on allergialiiton hyväksymiä. Ei pahene kutiaminen eikä ihottumat.

        Lääkäriltä sain ensidiagnoosin aikaan reseptin bemetson 1mg:lle jota hiuspohjaan 2-4 viikkoa 2 väli viikkoa kerran päivässä ja tämä on kyllä ilmiömäinen linimentti hiuspohjalle! Se ei oo kortisoonipohjasta vaan on samantyyppistä ku steroidivoiteet mutta juoksevaa. Kannattaa jutella lääkärin kans tämän läyttöönotosta jos ei ole jo!

        Toihan on samaa kortisoonipaskaa (kortikosteroidi) kuin mikä tahansa muukin psoriin tehoava linimentti ja VAHVA sellainen! Siinä vaiheessa kun joku Daivonex toimii,saa olla onnellinen,se kun EI OLE kortisonipohjainen toisin kuin tämä mainitsemasi myrkky.


      • lapio
        silu24 kirjoitti:

        mulla on ollu psori hiuspohjassa, josta se sitte pikkuhiljaa levisi, n.8 vuotta ja huomasin sen jo aikasessa vaiheessa että ainoat shampoot jotka sopii mun hiuspohjaan on näitä Erisanin ja LV:n valmistamia mietoja hajustamattomia tuotteita jotka on allergialiiton hyväksymiä. Ei pahene kutiaminen eikä ihottumat.

        Lääkäriltä sain ensidiagnoosin aikaan reseptin bemetson 1mg:lle jota hiuspohjaan 2-4 viikkoa 2 väli viikkoa kerran päivässä ja tämä on kyllä ilmiömäinen linimentti hiuspohjalle! Se ei oo kortisoonipohjasta vaan on samantyyppistä ku steroidivoiteet mutta juoksevaa. Kannattaa jutella lääkärin kans tämän läyttöönotosta jos ei ole jo!

        Kyllä vain Kartalinia voi hiuspohjaan käyttää. Hiukset lyhyiksi ja tv:tä katsellessa pieniä määriä sormenpäällä ja toisela kädellä hiukset sivuun. Käytin 12 vuotta Diprosalicia, Daivonexia, Bemetsonia ja Daivobetiä sekä liuoksina että voiteina ja sitten yhden tuubin Kartalinia ja se on poissa! Käytin siis satoja euroja kortisoneihin yli kymmenen vuoden aikana ja sitten alle kolmen kympin tuubilla kahdessa kuukaudessa kaikki hilseilevät läiskätparanivat, jäljellä on vain ynpäröivää aluetta tummempi läiskä.


      • Löysää tavaraa
        lapio kirjoitti:

        Kyllä vain Kartalinia voi hiuspohjaan käyttää. Hiukset lyhyiksi ja tv:tä katsellessa pieniä määriä sormenpäällä ja toisela kädellä hiukset sivuun. Käytin 12 vuotta Diprosalicia, Daivonexia, Bemetsonia ja Daivobetiä sekä liuoksina että voiteina ja sitten yhden tuubin Kartalinia ja se on poissa! Käytin siis satoja euroja kortisoneihin yli kymmenen vuoden aikana ja sitten alle kolmen kympin tuubilla kahdessa kuukaudessa kaikki hilseilevät läiskätparanivat, jäljellä on vain ynpäröivää aluetta tummempi läiskä.

        Millainen koostumus sillä tuubissa olevalla Kartalinilla on, kun itse tilasin viimeksi ja tuli sellaista löysää mömmöä purkissa, ja on aikas tuhraava? Täytyy olla koko ajan pari pakastepussia purkin ympärillä. Se mömmö on jotenkin niinkuin keskeneräisen tuntuista, kun siinä on jotain pieniä rakeitakin, ihan kuin suola- tai sokerirakeita, kun sitä levittää. 2 edellistä satsia olivat sellaista ruskeaa tasaista vaseliinimaista voidetta.


      • täyttä luonnon kamaa
        sorivaan kirjoitti:

        Toihan on samaa kortisoonipaskaa (kortikosteroidi) kuin mikä tahansa muukin psoriin tehoava linimentti ja VAHVA sellainen! Siinä vaiheessa kun joku Daivonex toimii,saa olla onnellinen,se kun EI OLE kortisonipohjainen toisin kuin tämä mainitsemasi myrkky.

        kortisoonia nähännykkää :DDDD


      • Kartalin Takaisin
        Löysää tavaraa kirjoitti:

        Millainen koostumus sillä tuubissa olevalla Kartalinilla on, kun itse tilasin viimeksi ja tuli sellaista löysää mömmöä purkissa, ja on aikas tuhraava? Täytyy olla koko ajan pari pakastepussia purkin ympärillä. Se mömmö on jotenkin niinkuin keskeneräisen tuntuista, kun siinä on jotain pieniä rakeitakin, ihan kuin suola- tai sokerirakeita, kun sitä levittää. 2 edellistä satsia olivat sellaista ruskeaa tasaista vaseliinimaista voidetta.

        Kartalin auttoi, tämä uusi Bioapril ei.
        Purkissa lukee made in EU.
        Alkuperäinen Kartalin oli Siperian Yliopiston kehittämä tuote.
        Saisikohan sitä Venäjälta, Läänemaan apteekki laittaa tehottoman kopion tulemaan.


      • 61v

        Voiko tuota kartalinvoidetta käyttää häpyhuuliinkin?


      • kartalin

        Kartalin on rrinomainen ongelma-ihon, kuten psoriasiksen, kuivan ja hilseilevän ihon hoitoon.

        hrttps://kartalin.fi


    • Nicci.

      voide tuo Kartalin. Pitäis varmaan kokeilla. Tuota kalsipotrioliahan on lääkevoiteissakin jotka ovat reseptillä. Esim. Daivonex sisältää sitä.

      >Kalsipotrioli on D-vitamiinijohdos, joka vastaa teholtaan III-luokan kortisonia. Se soveltuu lievän ja keskivaikean läiskäpsoriasiksen hoitoon.<

      KARTALINISTA
      - uusi suojaava-ehkäisevä voide, joka auttaa lieventämään psoriaasia.
      - kalsipotriolia ja naturalisia sekä ekologisesti puhtaita komponentteja sisältävä voide.

    • Nicci.

      Tilasin yhden purkillisen ja aion tilata lisää sitten kun alkaa loppua. Vie tosi hyvin aihiotkin pois niin ettei pääse kehittymään kun itselläni on guttata ja siinä ilmestyy aina näitä pikkupaukamia ensin ennenkuin tulee se paksu hilse sen paukaman päälle. Ei ole uuri mitään enää jäljellä ja 2 vuotta olin kuin rokkotautinen. Alkoi hammastulehduksesta.
      Lääkärikin sanoi että olen kuin pilkkukuumeinen kun joka puolella oli näitä helakan punaisia näppyjä. Jälkiä enää jkv mutta nekin alkavat vaaleta pikku hiljaa. Heti kun ilmestyy näppy jonnekin niin voitelen siihen Kartalinia eikä mene kauaakaan kun on parantunut. Se selvästikin hillitsee tulehdusta. Ihanaa kun on pitkästä aikaa taas puhtaat sääretkin:) Kohta vois alkaa vaikka rakastumaan...

      • Nicci.

        täynnä olevat posketkin ovat nyt varsinaiset persikkaposket. Nimittäin pyllynposket:)


      • r

        Oletteko ollut syömättä kananmunia ja kirpeänmakuisia ruokia? Ja sitten se ehdoton alkoholikielto... Ostin sitä purkin ja mukana tulleet ohjeet vaan kuullostivat aika hurjilta. Oletteko siis noudattanut ruokavaliota ja mitä on tapahtunut jos olette esim juoneet?


      • Pentti52
        r kirjoitti:

        Oletteko ollut syömättä kananmunia ja kirpeänmakuisia ruokia? Ja sitten se ehdoton alkoholikielto... Ostin sitä purkin ja mukana tulleet ohjeet vaan kuullostivat aika hurjilta. Oletteko siis noudattanut ruokavaliota ja mitä on tapahtunut jos olette esim juoneet?

        Onkos tuo nyt kovinkin vaikeaa olla ilman alkoholia ja munia ja muuta kirpenmakuista ruokaa ? - Itse olen ollut Paganon dietillä monta kuukautta ja se on vasta dietti ! Olen koettanut elellä muutenkin vähäkalorisella ja vähäisellä hiilihydraattimäärällä, mutta vaikeaa se on ollut. Sen dietin kanssa kannattaa olla varovainenkin, koska helposti tulee vitamiinipuutostiloja.
        Bio-Kartalenia olen ottanut kolme päivän ajan. Vaikutukset ovat olleet melko dramaattisia. Luultavasti A vitamiinin puutostilasta johtuen, minulla oli melkoisia lihassärkyjä ja kipuja. Jo kahden päivän B-K:n käytön jälkeen säryt katosivat ja nukkumaankin pystyi oikein hyvin. Jatkuva nälkä katosi myös. - Tutkin netistä mitä Bio-Kartalen sisältää ja siellähän oli mm. retinolia, eli suomeksi A-vitamiinia, samoin D ja E vitamiineja ko voide sisältää. Katsotaanpa nyt miten tuo voide muuten vaikuttaa. Minulla on ollut keskivaikea psori ja ainakin psoriläiskät ovat pehmenneet ja hilseily on vajaassa viikossa vähentynyt huomattavasti.
        Etelä-Eurooppaan lähden ottamaan aurinkokylpyjä ja merivesikylpyjä pikapuolin. Katsotaan miten tämä hoito tehoo. - Viime vuonna psori väheni melkoisesti noilla hoidoilla. Toivottavasti se katoa samalla hoidolla BioKartalen voiteella...


    • Nicci.

      kun ensimmäinen purkkimeni aikas nopeasti. Oikeastaan en edes tarvitsisi sitä voidetta kun ihottuma on käytännöllisesti katsoen parantunut. Laitan aivan ohuelti niihin kohtiin joissa on hennon vaaleanpunaisia länttejä. Siis muisto siitä että niissä kohdissa on ollut psoriasista. Paranee ne arvetkin nopeasti kun siveleen ohuelti tätä Kartalinia. On ollut monta vuotta nämä läiskät, siis pohkeet ihan täynnä kuten molemmat pakaratkin ja ympäri sääriä sekä kyynärpäissä ja olkavarsien ulkosyrjillä.

      Harmittaa vain kun ei ollut jo kesällä että olisin voinut nauttia kesästä käytämällä kevyitä vaatteita. Olen monta vuotta joutunut peittämään pitkähihaislila puseroilla ja kulkemaan pitkäthousut jalassa kesäisinkin kun olen hävennyt niitä kirkkaan punaisia näppyjä ja läiskiä:(
      Toivon vain sydämestäni ettei enää tule yhtä pahaksi. Onneksi olen löytänyt tämän voiteen. Yritän kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän kun ei enää ole tarvetta jotta iho reagoi hoitoon jatkossakin eikä totu liiaksi.

      • Nicci.

        edes avannut tätä uutta purkkia jonka tilasin varoiksi kun iho on edelleen terve ja arpiläiskät sääristä lähes kokonaan vaalenneet! Ihanaa! Ei ole vuosiin ollut sääret terveet ja olen kesäisinkin joutunut peitämään ne pitkillä housuilla kun ovat olleet niin täynnä guttataa että olis vain herättänyt huomiota ja olen hävennyt niitä. Voi kunpa ensi kesänä voisin kulkea paljain säärin! Ja lyhythihaisella puserolla! Suunnittelen jo että laitan jotain hohdevoidetta niihin kun lähden jonnekin. Vaikka parempi varmaan on käyttää ihan pisara vain puhdasta hajusteetonta voidetta,mutta sitä vain innostuu jos on vuosikaudet putkeen ollut karstaista rupea täynnä.
        En ole uskaltanut syödä yhtään tomaattia enkä ketsuppia kun olen niitäkin epäillyt että pahentavat psoria.


    • r

      Oletteko ollut syömättä kananmunia ja kirpeänmakuisia ruokia? Ja sitten se ehdoton alkoholikielto... Ostin sitä purkin ja mukana tulleet ohjeet vaan kuullostivat aika hurjilta. Oletteko siis noudattanut ruokavaliota ja mitä on tapahtunut jos olette esim juoneet?

      • iholla

        sitä mietin että kuinka kauan Kartalinia pitää käyttää, että se alkaa toimimaan? Kokemuksia?


      • TiinaEA
        iholla kirjoitti:

        sitä mietin että kuinka kauan Kartalinia pitää käyttää, että se alkaa toimimaan? Kokemuksia?

        Tilasin kolmisen viikkoa sitten purkin tätä voidetta ja käyttöä on nyt takana kaksi viikkoa. Tulokset on tosi hyviä! :) Taustatietona, että psoria on mulla ollut jo noin 20 vuotta. Viimesen noin kuuden vuoden ajan sitä on ollut etenkin käsivarsissa ja jaloissa, ja olen käyttänyt siksi kesäisinkin pitkähihaisia/lahkeisia paitoja ja housuja. Jalat ovat olleet tänä talvena ok, mutta käsissä on rumia läiskiä. Mutta nyt, tämän kahden viikon Kartalinin käytön jälkeen hilseily on hävinnyt käsistä ja jäljellä on enää sellaiset tummemmat läiskät! :) Olen todella iloinen ja harmittaa vain se, etten ole tajunnut koittaa Kartalinia aiemmin! Tuloksia huomasin jo parin päivän käytön jälkeen, joten alkoi tehota tosi nopeasti.
        Aion käyttää vielä viikon, pari ja sitten kokeilla muita voiteita. Pelkään sitä, että iho tottuu tähän ja läiskät tulisivat takaisin. Mutta kehotan oikeasti kokeilemaan, mikään hoito ei ole mulla tehonnut näin hyvin (käytössä on ollut mm. Daivonex). Sotkevaa touhua kyllä on ja voide haisee pahalle, mutta olen levittänyt tätä iltaisin ja käyttänyt pitkähihaista vanhaa paitaa, jottei mm. vuodevaatteet sotkeennu.

        En ole noudattanut mukana tulleita ruokavalio-ohjeita, mutta syön muutenkin harvoin paistettuja ja kirpeitä ruokia ja käytän alkoholia vain satunnaisesti (max kerran kuukaudessa), joten ajattelin, että eivät nuo satunnaiset syömiset/juomiset niin paljon vaikuta.


      • _w_
        TiinaEA kirjoitti:

        Tilasin kolmisen viikkoa sitten purkin tätä voidetta ja käyttöä on nyt takana kaksi viikkoa. Tulokset on tosi hyviä! :) Taustatietona, että psoria on mulla ollut jo noin 20 vuotta. Viimesen noin kuuden vuoden ajan sitä on ollut etenkin käsivarsissa ja jaloissa, ja olen käyttänyt siksi kesäisinkin pitkähihaisia/lahkeisia paitoja ja housuja. Jalat ovat olleet tänä talvena ok, mutta käsissä on rumia läiskiä. Mutta nyt, tämän kahden viikon Kartalinin käytön jälkeen hilseily on hävinnyt käsistä ja jäljellä on enää sellaiset tummemmat läiskät! :) Olen todella iloinen ja harmittaa vain se, etten ole tajunnut koittaa Kartalinia aiemmin! Tuloksia huomasin jo parin päivän käytön jälkeen, joten alkoi tehota tosi nopeasti.
        Aion käyttää vielä viikon, pari ja sitten kokeilla muita voiteita. Pelkään sitä, että iho tottuu tähän ja läiskät tulisivat takaisin. Mutta kehotan oikeasti kokeilemaan, mikään hoito ei ole mulla tehonnut näin hyvin (käytössä on ollut mm. Daivonex). Sotkevaa touhua kyllä on ja voide haisee pahalle, mutta olen levittänyt tätä iltaisin ja käyttänyt pitkähihaista vanhaa paitaa, jottei mm. vuodevaatteet sotkeennu.

        En ole noudattanut mukana tulleita ruokavalio-ohjeita, mutta syön muutenkin harvoin paistettuja ja kirpeitä ruokia ja käytän alkoholia vain satunnaisesti (max kerran kuukaudessa), joten ajattelin, että eivät nuo satunnaiset syömiset/juomiset niin paljon vaikuta.

        Olen käyttänyt kartalinia nyt 11 pv ja ihoni pn pahentunut sekä tulehtunut paljon. Kuuluukohan tämä asiaan? Tuoteselosteessa sanotaan, että ihottuma voi pahentua aloituksen aikana. Pahentuiko sinulla yhtään alussa?


      • Nicci.
        _w_ kirjoitti:

        Olen käyttänyt kartalinia nyt 11 pv ja ihoni pn pahentunut sekä tulehtunut paljon. Kuuluukohan tämä asiaan? Tuoteselosteessa sanotaan, että ihottuma voi pahentua aloituksen aikana. Pahentuiko sinulla yhtään alussa?

        minulta kysynytkään mutta olen käyttänyt Kartalinia. En tiedä minkä tyyppinen psori sinulla on mutta itselläni on paksuhilseinen psoriasis guttata. Käytin hilseen kuorintaan 20% salisyylivaseliinia ja lääkevoiteena Kartalinia. En muista että olisi mitään pahentumista tapahtunut, nopeasti parani läiskät eikä ole tarvinnut viiteen kuukauteen käyttää voidetta. Kai sekin on yksilöllistä. Laitoin voidetta ohuelti. Laitatkohan liian paksulti sitä? Tai jos olet jollekin ainesosalle allerginen.


      • _w_
        Nicci. kirjoitti:

        minulta kysynytkään mutta olen käyttänyt Kartalinia. En tiedä minkä tyyppinen psori sinulla on mutta itselläni on paksuhilseinen psoriasis guttata. Käytin hilseen kuorintaan 20% salisyylivaseliinia ja lääkevoiteena Kartalinia. En muista että olisi mitään pahentumista tapahtunut, nopeasti parani läiskät eikä ole tarvinnut viiteen kuukauteen käyttää voidetta. Kai sekin on yksilöllistä. Laitoin voidetta ohuelti. Laitatkohan liian paksulti sitä? Tai jos olet jollekin ainesosalle allerginen.

        Kiitos vastauksesta! Minulla ei ole paksuhilseinen, mutta guttala kyllä. hmm.."tuoteselosteessa" oli, että voi pahentua alussa, mutta hilsettä on kyllä lähtenyt irti. Läiskät ovat suurentuneet. Tapahtuiko sinulla tälläistä? Testaan voidetta nyt ainoastaan yhdessä jalassa ja muualla muuta voidetta. Voi tietenkin olla mahdollista, että olen allerginen jollekkin sen ainesosista. Saako salisyylivaseliinia apteekista ilman reseptiä?


      • Nicci.
        _w_ kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Minulla ei ole paksuhilseinen, mutta guttala kyllä. hmm.."tuoteselosteessa" oli, että voi pahentua alussa, mutta hilsettä on kyllä lähtenyt irti. Läiskät ovat suurentuneet. Tapahtuiko sinulla tälläistä? Testaan voidetta nyt ainoastaan yhdessä jalassa ja muualla muuta voidetta. Voi tietenkin olla mahdollista, että olen allerginen jollekkin sen ainesosista. Saako salisyylivaseliinia apteekista ilman reseptiä?

        saa apteekista ilman reseptiä. Ainakin Yliopiston apteekissa on hei dän omaa voidettaan 20%:na.
        Myös Vitabalansin valmistamaa myydään apteekissa mutta on muistaakseni vain 10%:ta ja itselläni ainakin tuo 20%:nen tehosi paremmin.
        Mutta jos sinulla ei ole paksua hilsekerrosta niin sitten et välttämättä tarvitse tuota Salisyylivaseliinia. Se on vain sen takia että kuorisi hilseen ja lääkevoide pääsisi paremmin vaikuttamaan.
        Joskus nuo psoriläiskät leventyvät jotenkin lääkevoidehoidon alussa. Siis madaltuvat mutta leviävät leveyssuuntaan. se voi vaikuttaa siltä että pahenee kun läntti laajenee vaikkei sitä olekaan.
        Sitten muuttuvat tumman punaisiksi ja tuo tummuminen tarkoittaa että parantuminen on alkanut. Lopuksi saattaa jäädä ns.arpiläntti, siis muuta ihoa hieman tummempi läntti tervettä ihoa, ennenkuin vaalenee ja häviää kokonaan.

        Tässä linkissä tietoa Vitabalansin vaseliinista.

        http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/VE9102080


      • TiinaEA
        _w_ kirjoitti:

        Olen käyttänyt kartalinia nyt 11 pv ja ihoni pn pahentunut sekä tulehtunut paljon. Kuuluukohan tämä asiaan? Tuoteselosteessa sanotaan, että ihottuma voi pahentua aloituksen aikana. Pahentuiko sinulla yhtään alussa?

        Minulla ei pahentunut alussa ollenkaan eli ihan heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen iho näytti paremmalta. Eli hilse alkoi hävitä samoin tein ja läiskät vähän tummua. Tuo aine värjää vähän vaatteitakin ja on tummaa eli en tuota läiskien tummentumista ihmetellyt. Ja Nicci tuossa alempana kommentoikin, että muuttuivat ensin punaisemmiksi (hilse hävisi) ja ehkä vähän laajemmiksi, minullekin kävi noin. Minulla tähän liittyi myös enemmän kutinaa kuin tavallisesti. Lopetin käytön jo ennen pääsiäistä ja nyt olen vain rasvaillut alueita. Jäljellä on vielä tuollaiset erottuvat tummemmat läikät, mutta nekin näyttävät jo selkeästi vaalenneen.

        Veikkaisin, että sinulla voisi olla jotain allergiaa jotakin voiteen ainesosaa kohtaan. Olen lukenut jonkun muunkin kommentin, että Kartalinin käyttö piti lopettaa, kun se aiheutti punaisia paukamia. Minulla on läiskäpsoriasis, ei mikään kovin paksuhilseinen, joten en käyttänyt hilseen kuorintaan erikseen mitään. Valitettavasti en oikein osaa muuta neuvoa :/ Olen lisäksi nyt syönyt D-vitamiinia, kun jonkun kokemuksista luin, että sekin voisi vaikuttaa psoria helpottavasti. Ja eipä siitä D-vitamiinista muutenkaan haittaa ole, mutta omien kokemusten perusteella en osaa sanoa, onko sillä psoriini ollut mitään vaikutusta.


      • _w_
        TiinaEA kirjoitti:

        Minulla ei pahentunut alussa ollenkaan eli ihan heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen iho näytti paremmalta. Eli hilse alkoi hävitä samoin tein ja läiskät vähän tummua. Tuo aine värjää vähän vaatteitakin ja on tummaa eli en tuota läiskien tummentumista ihmetellyt. Ja Nicci tuossa alempana kommentoikin, että muuttuivat ensin punaisemmiksi (hilse hävisi) ja ehkä vähän laajemmiksi, minullekin kävi noin. Minulla tähän liittyi myös enemmän kutinaa kuin tavallisesti. Lopetin käytön jo ennen pääsiäistä ja nyt olen vain rasvaillut alueita. Jäljellä on vielä tuollaiset erottuvat tummemmat läikät, mutta nekin näyttävät jo selkeästi vaalenneen.

        Veikkaisin, että sinulla voisi olla jotain allergiaa jotakin voiteen ainesosaa kohtaan. Olen lukenut jonkun muunkin kommentin, että Kartalinin käyttö piti lopettaa, kun se aiheutti punaisia paukamia. Minulla on läiskäpsoriasis, ei mikään kovin paksuhilseinen, joten en käyttänyt hilseen kuorintaan erikseen mitään. Valitettavasti en oikein osaa muuta neuvoa :/ Olen lisäksi nyt syönyt D-vitamiinia, kun jonkun kokemuksista luin, että sekin voisi vaikuttaa psoria helpottavasti. Ja eipä siitä D-vitamiinista muutenkaan haittaa ole, mutta omien kokemusten perusteella en osaa sanoa, onko sillä psoriini ollut mitään vaikutusta.

        No niin, olen nyt käyttänyt kartalinin alun pahentumisen jälkeen n. kuukauden ja nyt läiskät ovatkin hävinneet miltein kokonaan. Aika jännästi se minulla vaikutti. Ensimmäiset kolme viikkoa iho oli todella huonossa kunnossa ja paheni, mutta nyt tilanne onkin lähtenyt toiseen suuntaan.:)
        Kutina oli aivan mieletön ja söin allergialääkettä siihen, joka kyllä auttoi. Kyllä kartalinista apua on ollut enemmän kuin mistään muusta voiteesta jota olen käyttänyt ja voin sanoa, että kaikki on tullut kokeiltua a:sta ö:hön.


      • A
        _w_ kirjoitti:

        No niin, olen nyt käyttänyt kartalinin alun pahentumisen jälkeen n. kuukauden ja nyt läiskät ovatkin hävinneet miltein kokonaan. Aika jännästi se minulla vaikutti. Ensimmäiset kolme viikkoa iho oli todella huonossa kunnossa ja paheni, mutta nyt tilanne onkin lähtenyt toiseen suuntaan.:)
        Kutina oli aivan mieletön ja söin allergialääkettä siihen, joka kyllä auttoi. Kyllä kartalinista apua on ollut enemmän kuin mistään muusta voiteesta jota olen käyttänyt ja voin sanoa, että kaikki on tullut kokeiltua a:sta ö:hön.

        ajattelin myös kokeilla kartalinia, koska mikään muu ei ole auttanut. Olen rasvannut noin kuukauden kyynärpäitä ja kammenien päällä olevia läiskiä.Tällä hetkellä tilanne se, että kyynärpäät ovat huomattavasti parantuneet ja vaalentuneet selkeästi,kämmenin päällä oleva iho on välillä parempi ja välillä pahempi, mutta parempi kuin koskaan aikaisemmin.Odotan innolla mitä tulee tapahtuman..


      • r
        A kirjoitti:

        ajattelin myös kokeilla kartalinia, koska mikään muu ei ole auttanut. Olen rasvannut noin kuukauden kyynärpäitä ja kammenien päällä olevia läiskiä.Tällä hetkellä tilanne se, että kyynärpäät ovat huomattavasti parantuneet ja vaalentuneet selkeästi,kämmenin päällä oleva iho on välillä parempi ja välillä pahempi, mutta parempi kuin koskaan aikaisemmin.Odotan innolla mitä tulee tapahtuman..

        Olen käyttänyt Kartalinia 4 pv ja nyt jo tuntuu että punaisuus on vähentyny ja muutenki tuntuu iho sileämmältä. Uskallan jo toivoa että tää oikeesti auttaa. Ikinä ei oo ykskään kortisoni taikka muu auttanu muuta kun vähentämään pahinta tulehdusta. Eli ettei iho oo ollu kosketusarka, muttä tää on siis jo nyt haalistanut vähän. TODELLAKIN VOIN SUOSITELLA!!!!


      • A
        r kirjoitti:

        Olen käyttänyt Kartalinia 4 pv ja nyt jo tuntuu että punaisuus on vähentyny ja muutenki tuntuu iho sileämmältä. Uskallan jo toivoa että tää oikeesti auttaa. Ikinä ei oo ykskään kortisoni taikka muu auttanu muuta kun vähentämään pahinta tulehdusta. Eli ettei iho oo ollu kosketusarka, muttä tää on siis jo nyt haalistanut vähän. TODELLAKIN VOIN SUOSITELLA!!!!

        kiinnostunut kovasti kuinka pitkän aikaa olette käyttäneet kartalinia, kuinka kauan sitä ylipäätään "saa" käyttää??


      • Nimai
        A kirjoitti:

        kiinnostunut kovasti kuinka pitkän aikaa olette käyttäneet kartalinia, kuinka kauan sitä ylipäätään "saa" käyttää??

        Täytyy ensimmäistä kertaa itsekin kehua jotain voidetta, aiemmista tuhansista eri ötökeistä ei tällaista apua ole ollut!
        Minulla on ollut psoriaasi noin 16 vuotta. Alkoi päänahasta ja viimeiset vuodet sellaista pieniläikkäistä suurin piirtein koko vartalo täynnä (=rokkotautinen, niin kuin joku edellä kuvasi). Olen käyttänyt Kartalin voidetta nyt 2 viikkoa. Ensimmäisen kolmen päivän ajan iho meni punaiseksi ja olo oli aika hankala. Pidin pari päivää taukoa ja jatkoin voitelua. Sen koommin ei ole mitään negatiivista ilmaantunut. Iho on käytännössä 90% parantunut! Jäljellä on vain vaaleat läiskät, jotka pikkuhiljaa näyttävät muuntuvan terveeksi ihoksi.

        En voi kyllä muuta kuin suositella. Ei tämäkään varmasti kaikilla toimi, niin kuin ei kait mikään, mutta minun iho on parantunut enkä tällaista muutosta ole vielä nähnyt (muualla kuin Aasian auringon alla, jossa iho parantuu noin viikossa, hetkellisesti)

        Toivottavasti aiemmin tänne kommentoineet voisivat kertoa onko oireet palanneet vai saiko voiteesta pitkäaikaisen avun. Itse ainakin haluan uskoa, että elämä on nyt todella muuttunut!


    • omena56

      Minulta saa puolikkaan kartalin purkin 4e, kunhan vain tulee hakemaan Helsingistä.

      Kartalin ei sopinut minulle, siirryin ruokavalioon ja psori häipyi 2,5 kk:ssa ja
      voiteena ainoastaan Ceridal-kosteusvoide käytössä.

      Sitä on tullut käytettyä 30 psorivuoden aikana jos jonkinlaista voidetta, mistään
      en saanut kuin korkeintaan väliaikaisen avun ja kun minulla on myös nivelpsori, niin
      lääkärit tarjoavat vain solumyrkkyjä, mutta niitähän en ole suuhuni laittanut enkä ole katunut.
      Kaikki muuttui ruokavaliolla, psori lähtee sisältäpäin ja se mitä suuhun laittaa näkyy psoriaatikoilla
      ihottumana ja nivelvaivoina. Jokaisen kannattaa ainakin kokeilla ruokavaliota, haittaahan siitä ei ole.

      Jos kartalin purkki kiinnostaa, voi ottaa yhteyttä emailiin [email protected]

      • A

        olen käyttänyt kartalinia nyt todella kauan ja yhtäjaksoisesti,siitä asti kun aloitin kirjoittaa tänne.Levitän ohuelti iltaisin.Iho huomattavasti parempi kuin koskaan,todella pahoja jaksoja ei ole tullut.Osittain lähtenyt jopa kokonaan,jäljellä vaaleat läiskät.Myös kutina lähes kokonaan pois.Olen todella iloinen siitä, että ihoni on näinkin hyvä.Suosittelen edes kokeilemaan jos et ole saanut muualta apua.Minua vaan se mietityttää saakohan voidetta käyttää näin pitkään yhtäjaksoisesti, en tiedä uskallanko lopettaa sitä..:/


      • eppeee cool
        A kirjoitti:

        olen käyttänyt kartalinia nyt todella kauan ja yhtäjaksoisesti,siitä asti kun aloitin kirjoittaa tänne.Levitän ohuelti iltaisin.Iho huomattavasti parempi kuin koskaan,todella pahoja jaksoja ei ole tullut.Osittain lähtenyt jopa kokonaan,jäljellä vaaleat läiskät.Myös kutina lähes kokonaan pois.Olen todella iloinen siitä, että ihoni on näinkin hyvä.Suosittelen edes kokeilemaan jos et ole saanut muualta apua.Minua vaan se mietityttää saakohan voidetta käyttää näin pitkään yhtäjaksoisesti, en tiedä uskallanko lopettaa sitä..:/

        Malttakaa käyttää tarpeeksi ohuelti, ja tarpeeksi pitkä jakso (2kk).


      • Pentti52
        A kirjoitti:

        olen käyttänyt kartalinia nyt todella kauan ja yhtäjaksoisesti,siitä asti kun aloitin kirjoittaa tänne.Levitän ohuelti iltaisin.Iho huomattavasti parempi kuin koskaan,todella pahoja jaksoja ei ole tullut.Osittain lähtenyt jopa kokonaan,jäljellä vaaleat läiskät.Myös kutina lähes kokonaan pois.Olen todella iloinen siitä, että ihoni on näinkin hyvä.Suosittelen edes kokeilemaan jos et ole saanut muualta apua.Minua vaan se mietityttää saakohan voidetta käyttää näin pitkään yhtäjaksoisesti, en tiedä uskallanko lopettaa sitä..:/

        Kannattaisi välillä käydä lääkärissä ja pyytää tarkistamaan verikokeissa maksa-arvot, koska voiteen sisältämä A, E ja D vitamiinit kertyvät maksaan ja liiallisena kertymänä voivat aiheuttaa muunlaisia terveysongelmia...


      • Ihon läpi ei
        Pentti52 kirjoitti:

        Kannattaisi välillä käydä lääkärissä ja pyytää tarkistamaan verikokeissa maksa-arvot, koska voiteen sisältämä A, E ja D vitamiinit kertyvät maksaan ja liiallisena kertymänä voivat aiheuttaa muunlaisia terveysongelmia...

        tasan tarkkaan imeydy juuri mitään tuosta voiteesta! Pillerit on eriasia kuule Pena!


      • Pentti52
        Ihon läpi ei kirjoitti:

        tasan tarkkaan imeydy juuri mitään tuosta voiteesta! Pillerit on eriasia kuule Pena!

        Vai ei mitään imeydy ihon läpi... Hehheh... Kyllä ihmisen iho on semmoinen siivilä, että kun siihen jotain levität ja annat olla, niin varmasti läpi menee. Mihin luulet Diprosalic voiteen avun perustuvan ? Kortisonia menee ihon sisään että suhisee. Joskus kortisonista voi saada myrkytyksenkin. Se tuntuu mm. silmissä...


    • JL

      Minäkin laitoin Kartalinin tilaukseen 10 vuoden prori-taiston turhauttamana. Mikään ei ole auttanut, ja vaikeaa on enää uskoa mihinkään uuteen.
      Tämä palsta kyllä antaa sen kuvan, että ehkäpä on toivoa...
      Minäkin viestittelen kunhan pääsen näkemään tuloksia!

    • Kipasti

      Mulle valitettavasti tuo apu oli hyvin lyhytkestoista, muutaman kuukauden. Yritin Kartalinia uudestaan mutta ei mitään tehoa, paheni vaan.
      Nykyään olen joutunut siirtymään tuohon biologiseen lääkkeeseen (Humira) jota pistän kahden viikon välein, tämä on pitänyt psorin loitolla, olishan se ollut parempi jos tuolla luontaistuotteella olis ollut pidempiaikainen vaikutus mutta kun ei niin ei, oli muuten ainoa joka edes hetkellisesti paransi jos ei varsinaisia lääkkeitä oteta huomioon.
      Toivottavasti edes joku saa avun Kartalinista, paranemisia kaikille ja hyvää kevään jatkoa!

    • Kerro psoriasiksesta

      Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

      Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

      Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

      Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

    • Pettynyt_

      Tilasin jo kolmannen purkin Kartalinia. Aikaisemmat voiteet ovat olleet hyvin pakattuja. On ollut kaksi kantta ja voidekin on olut vaseliinimaista.
      Nyt kun sain tilaamani purkin, niin olin pettynyt kun purkki oli erilainen. Siinä oli vain yksi kansi ja sekin oli huonosti kiinni. Purkki oli tahriintunut tuotteeesta ja tuotteen koostumus oli paljon vetisempää. Purkki oli laitettu vielä sellaiseen pakastepussiin ja solmittu kiinni kai sen takia ettei vuoda lähetyskuorestä läpi. Olin tosi hämmentynyt ja mietin että kannattaisikohan laittaa palautetta ja kysyä miksi oli niin tökerö lähetys? Hinta oli sentään 27,92€. En ole vielä kokeillut tätä uutta tuotetta kun on vähän vielä edellistä jäljellä.
      Onko kukaan muu tilannut viimeaikoina sieltä verkkoapteekista sitä, että osaisi kertoa onko samanlaista kokemusta? Onko sama tuote vai onko siitä eri versioita? Se oli kuvassa aivan erinäköinen pakkaus kuin todellisuudessa. Saamani purkki oli valkoinen muovinen purkki jossa kierrekansi joka huonosti laitettu kiinni.

      Toisessa kuvassa siisti tuubi.

      http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/52691

      http://www.vaivaton.com/product/1740-1-40542

    • HOito toimii!

      ONKO Kellään tieto mistä sais niitä tuubeja? Toimiiko toi samalla tavalla toi purkki? Onko kokemuksia?

      Tuubit toimii 2v lähes ilman psorii!!!:) Nyt näyttäs tulevan!

    • Hoito toimii

      Kysyi verkko apteekista asiaa missä voide tässä vastaus:

      Hei,
      Kartalin voiteen sisältämä Solidol on kielletty aine Euroopassa, minkä
      takia tuotetta ei saa enää myydä.


      MItäköhän myrkkyä sitä on taas itseensä laittanut. Onko tietoo?

      • Susku2009

        Uudella nimellä myynnissä Biocartalen => Bioarpil Tilasin jus ihan epätoivoisena, teidän kokemusten innoittamana..


      • Pettynyt_*_
        Susku2009 kirjoitti:

        Uudella nimellä myynnissä Biocartalen => Bioarpil Tilasin jus ihan epätoivoisena, teidän kokemusten innoittamana..

        Kerro sitten täällä kun olet saanut voiteen. Millaisessa pakkauksessa on.

        Miten se säilyy kun sisältää kalanmaksaöljyä ja säilytetään huoneenlämmössä? Ja kerro mitä ainesosia siinä on. Ainakin edellisessä satsissa jonka ostin, oli jotain, en muista enää mitä se oli, mutta googlettamalla päätin että heitän loput menemään. Eikä ollut siitä aineesta mainintaa netin tuoteselosteessa.


    • vesimies661

      Tuotetta saa venäjältä ja iso tuubi maksaa vajaa 20€ . Työkaverini käytti tuota rasvaa erittäin pahaan psoriin kukauden. Tulos oli ällistyttävä!! Hänellä todella iso ja paksu länttistä tuo psori. Nyt jäljellä vähän ihoa tummemat laikut ihossa. TÄYSIN parantunut psori! Suositteli minulle tuota luonnon tuotetta, kun omistan myös tuon psorin ;)....öööö vajaat 40 vuotta.

      • Omatekoinen hoito

        Mitenkäs olis jos tekis itse jonkin sekoituksen ja säilyttäisi jääkaapissa varmuuden vuoksi. Laittais vaikka sitruunan makuista kalanmaksaöljyä niin ei haisisi niin pahalle, sitten kookosöljyä, vähän salisyylivaseliinia, avocadoöljyä, oliiviöljyä, porkkanaöljyä ja hunajaa.
        Ajattelin kokeilla tällaista sekoitusta ja voidella sillä säännöllisesti. Vois olla hyväkin tuote ja ihan omatekoinen ja tietäisi mitä se siältää. Kaikki ovat terveellisiä luonnontuotteita.
        Kerron sitten että tehosiko:)


      • Iso Jallu

        Olen sairastanut psoria 4 vuotta ja monet mömmöt kokeiltu, ilman tulosta. Nyt
        sain Kartaliinia, alkuperäistä venäläistä, Prahasta apteekista nimeltä :
        BIO TRADE CZ spol. s. r.o Postiosoite: Rohåcova 1095/77 Praha 3 PSC 13000
        Puhelin : 420 775 110 390 E-mail: [email protected] . Henkilö nimeltä TATIANA
        puhuu eglantia. Tuubi on 100 gr. ja maksaa 39 e kuluineen.Olen itse käyttänyt
        voidetta 3 kuukautta ja psori on hävinnyt. Kannattaa kokeilla !

        Hyvää Kesää


      • dfgjk

        Se oli jo käännetty, rasvan alkuperäiset sivut.


    • jfhaö

      voikohan tuota Kartalia käyttää kun imettää ... psori ollut yli 10 vuotta kyynärpäässä ja alapään karvoitusalueella. No,nyt vasta tk-lääkäri otti koepalan ja tuloksena olikin Dermatiitti eli ihotulehdus??
      Ja tähän asti ovat olleet varmoja että se on psori. Tämäkin lääkäri sanoi,että ainakin koepalakohdassa oli tuo mutta voihan se muuten olla psori.
      Huoh....

      Kun imettää ei voi mennä aromaterapiaankaan ja niissäkin on luonnonaineita... nii mitenköhän tämä kartalin?
      Ajattelin tilata tuolta verkkoapteekista Bioarpilia,jos se auttaisi.

      • että semmosta..

        Lueskelin näitä ja menin sitten tilaamaan verkkoapteekista Bioarpilia. Rahat kyllä meni tililtä heti mutta mitään lähetystä sieltä ei sitten tullutkaan. He väittävät että se onneton rasvapurtilo olisi lähtenyt sieltä kaksi viikkoa sitten mutta tämän paikkakunnan postiin sitä ei ainakaan nimelläni ole koskaan tullut. Yritän huomenissa perua koko tilausta ja vaatia rahojani takaisin, saas nähdä, epäilen vaan että euroseni menivät verkkoapteekin porukan virkistystilille.... Kelleen muulle käynyt näin tämän putiikin kanssa?


      • että semmosta
        että semmosta.. kirjoitti:

        Lueskelin näitä ja menin sitten tilaamaan verkkoapteekista Bioarpilia. Rahat kyllä meni tililtä heti mutta mitään lähetystä sieltä ei sitten tullutkaan. He väittävät että se onneton rasvapurtilo olisi lähtenyt sieltä kaksi viikkoa sitten mutta tämän paikkakunnan postiin sitä ei ainakaan nimelläni ole koskaan tullut. Yritän huomenissa perua koko tilausta ja vaatia rahojani takaisin, saas nähdä, epäilen vaan että euroseni menivät verkkoapteekin porukan virkistystilille.... Kelleen muulle käynyt näin tämän putiikin kanssa?

        Edellisen jälkeen tapahtui, että verkkoapteekki palautti rahani ihan asiallisesti, joten on kyllä luotettava putiikki, postilaitos vaan petti tällä kertaa. Tuota Kartaliinia/Bio Tradea kysyin viime viikolla Unkarissa apteekista, mutta eipä siellä ollut edes mitään vastaavaa. Aurinkoista kesää ja paljon D-vitamiinia vaan kaikille!


      • Kartsukki
        että semmosta kirjoitti:

        Edellisen jälkeen tapahtui, että verkkoapteekki palautti rahani ihan asiallisesti, joten on kyllä luotettava putiikki, postilaitos vaan petti tällä kertaa. Tuota Kartaliinia/Bio Tradea kysyin viime viikolla Unkarissa apteekista, mutta eipä siellä ollut edes mitään vastaavaa. Aurinkoista kesää ja paljon D-vitamiinia vaan kaikille!

        Entäs täältä, uskaltaisko täältä tilata vai vetääkö taas Itellan rupisammakot välistä?:/

        http://www.amazon.co.uk/Astrofarma-Kartalin-Psoriasis-Cream/dp/B008R9CQCG

        Se Kartalin ja Biokartalen, niin eikös ne ole eri voiteita? Olen kokeillut molempia ja se aito alkuperäinen Kartalin oli hyvää tavaraa, mutta se jäljitelmä oli jotain ihan tehotonta mössöä. Purkkikin oli huonosti suljettu ja oli vuotanut ja sutannut matkalla.

        Sitä alkuperäistä Kartalinia ei ole enää suomesta saavana.


      • Pentti52
        Kartsukki kirjoitti:

        Entäs täältä, uskaltaisko täältä tilata vai vetääkö taas Itellan rupisammakot välistä?:/

        http://www.amazon.co.uk/Astrofarma-Kartalin-Psoriasis-Cream/dp/B008R9CQCG

        Se Kartalin ja Biokartalen, niin eikös ne ole eri voiteita? Olen kokeillut molempia ja se aito alkuperäinen Kartalin oli hyvää tavaraa, mutta se jäljitelmä oli jotain ihan tehotonta mössöä. Purkkikin oli huonosti suljettu ja oli vuotanut ja sutannut matkalla.

        Sitä alkuperäistä Kartalinia ei ole enää suomesta saavana.

        Mä olen ostanut Bioarpilia Tallinnan apteekista. Hyvin tuntuu löytyvän.


    • maisuli1

      Tilasin eilen Puolasta Astrofarman tekemää venäläistä Kartalinia. Hinta 36 e .

      Firman nimi on Lambertis sp ja e-mail on [email protected].. Maksoin suoraan pankkitilille euroiss.a .Nyt vaan odottelen tuleeko ja kauanko toimitus kestää.Ainakin vastasivat heti sähköpostiin ja kertoivat, että Astrofarma omistaa kyseisen Lambertiksen.

    • Psoriaatikko2vuotta

      Minäkin olen nyt kokeillut tätä "ihmerasvaa" ja kyllä, toimii ainakin minulla! Minulla läiskiä on päänahassa ja korvien takana. Olen levittänyt iltaisin rasvan, jakauksittain, ja nyt käyttöä takana 2vk ja useampi välipäiväkin joukossa. Läiskät ei hilseile paitsi toisen korvan takana AIVAN pientä hilseilyä vielä jossain kohti, kutinaa ei ollenkaan, punoitus vähentynyt ja muuttunut ehkä juuri edellä mainitusti tummemmaksi. En voi muuta kuin kehua tuotetta oman kokemukseni perusteella ja haju&koostumus yllätti positiivisesti aiemmin kuullun/luetun perusteella :D eli ei se nyt niin kamalalle haise eikä sotkekaan erityisemmin vaikka rusehtavaa onkin. Tilasin tuotteen suomesta yrttiakatemia.fi ja hinta 30€ postikulut joten ei todellakaan kallis tuote! Sieltä samaisesta paikasta ostin myös saippua/shampoon joka (Argalia) joka myös valmistettu ongelmaihoisille. Voi käyttää siis päästä varpaisiin ja oma ihoni on kyllä todella sileä ja silkkisen tuntunen ja hiuksetkin pesee mielestäni erittäin hyvin muttei "liikaa".

    • ykstestaaja

      Olen tehnyt testiä/vertailu Kartalin ja Dermalex:Psoriasis voiteen kanssa nyt viikon. Suurimmat ongelmat kyynärpäät, sormet ja kantapäät. Molemmilla on kropassani oma puoli. Käyttö molemmilla 2-3 kertaa päivässä.
      Viikon aikana hilseily on loppunut molemmilla puolilla, ehkä Kartalin puolella nopeammin. Dermalexin puolella ongelma alueet ovat vähemmän punaiset, mutta ero ei ole iso. Kartalin puolella vaikuttaa että ongelma-alueet ovat pienentyneet, mutta voi olla kuvitteluakin. Kutinaa ei ole ollut. Dermalexin käytön alussa oli pientä poltetetta (ei paha) hetken voiteen laiton jälkeen, mutta sekin on loppunut.

      Mainitaan vielä että ongelman kanssa on leikitty lääkärien opastuksella ja kortisonien kanssa jo useamman vuoden.

      Viikon päästä lisää.

    • ykstestaaja

      Lisäystä vähän nopeammin kuin viikko.
      Kartalinin käyttö on nyt koko kropassa. Selvästi auttaa paremmin tässä vaiheessa. Kädet alkaa olla siinä iskussa, että ulkopuolinen ei nopealla vilkaisulla huomaa tavallisesta poikkeavaa. Itse näkee epätasaisuudet ja hivenen punertava läikät.

      • ykstestaaja

        Niin lisätään vielä, että kun Dermalexin jälkeen siirryin heti Kartaliniin, niin kutinaa oli jonkin verran voidelluissa paikoissa.


    • ykstestaaja

      Taas on mennyt tovi eteenpäin noin 20 päivää aloituksesta. Jouduin vähentämään käytön kerran ennen nukkumaan menoa. Hyvien kelien vuoksi havaitsin että aurinko aiheutti ongelmia ulkona ollessa. Mielestäni tuli pientä rokkoa ja kutinaa voideltuihin alueisiin. Mutta ongelma poistui suhteellisen nopeasti. Nyt aamulla voitelen Dermalexin voiteella, joten olen nyt sekakäyttäjä.

      Ilmeisesti jotain parantumista on havaittavissa, mutta hitaasti. Ongelma kohdat ovat edelleen epätasaiset ja punaiset, mutta hilseilyä ei ole ollut pahemmin.

      Näillä tiedoilla en vielä laita kaikkia vetoja/panoksia Kartaliniin, mutta myöhemmin lisää.

    • ykstestaaja

      Taas on mennyt tovi eteenpäin noin 20 päivää aloituksesta. Jouduin vähentämään käytön kerran ennen nukkumaan menoa. Hyvien kelien vuoksi havaitsin että aurinko aiheutti ongelmia ulkona ollessa. Mielestäni tuli pientä rokkoa ja kutinaa voideltuihin alueisiin. Mutta ongelma poistui suhteellisen nopeasti. Nyt aamulla voitelen Dermalexin voiteella, joten olen nyt sekakäyttäjä.

      Ilmeisesti jotain parantumista on havaittavissa, mutta hitaasti. Ongelma kohdat ovat edelleen epätasaiset ja punaiset, mutta hilseilyä ei ole ollut pahemmin.

      Näillä tiedoilla en vielä laita kaikkia vetoja/panoksia Kartaliniin, mutta myöhemmin lisää.

      • Apu.Cien-lotionista

        Olen harkinnut ostaa Kartalinia monen vuoden jälkeen. Hoitelen nyt läiskiä hilseestä matalammiksi kun ovat olleet niin karstaiset ja hilseilevät. Ihmeen hyvän avun olen saanut Lidlin Cien merkkisestä vartalovoiteesta joka on hajusteeton ja väriaineeton, ja valmistettu yhdessä allergialiiton kanssa. Se on niin edullista että olen raaskinut laittaa voidetta kunnolla iholle ja läiskiin kunnon kerroksen. Apteekin perusvopoiteisiin menisi omaisuus näin reippaalla voitelulla.
        Lattiat oli täynnä hienojakoista psorihilsettä ja jouduin pyyhkimään lattioita monta kertaa päivässä. Nyt ei ole hilsekasoja ollut lattioilla muutamaan viikkoon kun olen voidellut tällä Lidlin sensitive lotionilla. Peseytymiseen käytän saman sarjan suihkugeeliä.


      • Apu.Cien-lotionista

        Taas ostin 2 putelia tuota Cien lotionia. Yksi puteli maksaa n. 3euroa. Ei siis vararikkoa tee ja monesta kotaa on jo kokonaan psori parantunut eikä uusia länttejä ole enää tullut. Joissain kohdissa on sitkeämmässä mutta ehdottomasti hilseily ja kutina vähentynyt. Jotkin läiskät ovat alkaneet parantua läiskän keskeltä niin että aivan puhdasta ihoa. Yritän pitää näppini kurissa ja olla raapimatta tai hankaamatta. Olen huomannut että jos stressaan esim. puhelimessa kotona itsekseni niin huomaamatta alan hangata psoriläiskää ja sehän ei ole hyväksi. Oikeasta polvesta esim. on kokonaan parantunut.
        Voitelen aamuin illoin reilusti ja on miellyttävää kun on täysin hajutonta ja miellyttävyyttä lisää erittäin huokea hinta. Paljon uskoa vielä peliin niin uteliaana seuraan mitä tuleman pitää...


      • Apu.Cien-lotionista
        Apu.Cien-lotionista kirjoitti:

        Taas ostin 2 putelia tuota Cien lotionia. Yksi puteli maksaa n. 3euroa. Ei siis vararikkoa tee ja monesta kotaa on jo kokonaan psori parantunut eikä uusia länttejä ole enää tullut. Joissain kohdissa on sitkeämmässä mutta ehdottomasti hilseily ja kutina vähentynyt. Jotkin läiskät ovat alkaneet parantua läiskän keskeltä niin että aivan puhdasta ihoa. Yritän pitää näppini kurissa ja olla raapimatta tai hankaamatta. Olen huomannut että jos stressaan esim. puhelimessa kotona itsekseni niin huomaamatta alan hangata psoriläiskää ja sehän ei ole hyväksi. Oikeasta polvesta esim. on kokonaan parantunut.
        Voitelen aamuin illoin reilusti ja on miellyttävää kun on täysin hajutonta ja miellyttävyyttä lisää erittäin huokea hinta. Paljon uskoa vielä peliin niin uteliaana seuraan mitä tuleman pitää...

        Lisään vielä että rintojen alla oli kivuliasta taivepsoria ja sekin on parantunut kokonaan tällä Cien lotionilla. Tuntuu että, jokainen on yksilö, mutta että oma psoriasikseni saa avun kosteuttavasta kermamaisesta lotionista eikä mistään vaseliinipohjaisista tai tosi rasvaisista voiteista. Siis kosteutta kosteutta vaan lisää iholle!


    • ykstestaaja

      Nyt on mennyt vähän yli kuukausi. Yksikään alue ei ole parantunut. Kylläkin ovat pysyneet parempana ja jokin alue on pienentynyt. Välillä näyttää että mennään vauhdilla parempaan suuntaan, mutta vähän myöhemmin vauhdilla pahempaan. Keskiarvo on että alueet ovat pysyneet ennallaan ja punaisena. Pahimpina hetkin mukaan tulee myös vähän hilseily ja kutinaa, mutta voitelun jälkeen ok. Olen taasen siirtynyt käyttämään Kartalinia 2 kertaa päivässä, ilman muita voiteita.

    • ykstestaaja

      Reilut puolitoista kuukautta, edelleen vakaa tilanne. Aamulla ja illalla voitelu. Heti hilseilyä jos kertakin jää välistä. Muutamissa kohdissa "ihottuman" pienenemistä on havaittu. Kerran oli 2 päivää kovaa kutinaa, silloin joutui pitäämään taukoa sen ajan. Mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia.

    • meijuli1

      Onko kukaan kokeillut guttataan eli pilkkupsoriin Kartalista?
      Miten pystyy laittamaan,kun miljoona pikkupsoropilkkua ja terveelle iholle ei hyvää tee?
      Miten te sen tökötin hajun kanssa?

    • ykstestaaja

      Pari kuukautta takana. Yksikään kohta ei ole parantunut, mutta selvää parantumista on havaittavissa. Kuitenkin muistaen, että onhan nyt kesä. Edelleen 2 kertaa päivässä.

      Hajuun tottuu ja mielestäni haihtuu nopeasti laiton jälkeen. Kylläkin jos tuoksusta puhutaan niin menee miehiselle puolelle. :)

    • koekeillutjakokeillut

      Ei apua Kartalin-voiteesta.Luulin,kun edellisellä kerralla parani,mutta psorias nyt on välillä ollut muutenkin oireeton ja näinollen luulin,että apu tuosta.Pahensi vaan.
      Eli ihan -0 tai -

    • ykstestaaja

      En ole lääkäri ja enkä yritä olla. Käsittääkseni psoriin ei ole tiedossa syy/seuraus suhdetta. Paljon on kyllä "mutu" tuntumaan. Varmaakaan näillä tököttien kanssa parantumisesta ei voi puhua, vaan taudin kanssa toimeen tulemisesta.

    • 61v

      Mitäs voidetta olette käyttäneet häpyhuulien näppykutinaan (ei karstaa)? Ihotautilääkäri lupasi dermovat 0,5mg esim.kolmena iltana peräjälkeen ja sitten 3 pv väliä.psoriliiton vinkkinä käytän myöskin yliopiston apteekin valmistavaa voidetta: hydrocortison. 500mg,sulfur 1g,aqualan ad 50g
      On muutes jumalaton kutina 😧😠😩välillä etenkin aamuyöstä.(Asun 6 kerr.mieli tekisi heittää koko "torttu" parvekkeelta alas😂)Olis naapureilla ihmettelemistä,mikä lintu lensi) ? Antakaa vinkkejä hyvät naiset!!!!
      Psori diag.n.2 vuotta sitten (olen siis noviisi)säärissä läiskäpsoria......gynegol.vuosi sitten sanoi olevan pientä punaista näppylää "alahuulissa" uskoi olevan myös psoria (ilman kokeita).

    • ykstestaaja

      Kolme ja puoli kuukautta takana. Läiskät ovat pysyneet ennallaan, eivät ole kasvaneet eivätkä pienentyneet. Nyt auringon valon vähentyessä vähän jännittää, kerron tilannekatsausta myöhemmin. Käytössä on ollut pientä säännöstelyä, kun uuden duupin saatavuus on vähän heikko.

    • ykstestaaja

      Neljä- ja puolikuukautta Kartalin voidetta takana. Tällä viikolla siirryin osaksi kortisoniin. Yhteenveto tässä vaiheessa: Kartalin voide piti taudin ojennuksessa ja ihon ilman hilseilyä tai halkeilua. Ongelmakohdat näyttivät punaiselta ja "normaali" ihottumalta tämän voiteen ansiosta. Joissakin kohdissa voide pienensi tautikohtaa ja jos havaitsi uuden alun niin se korjaantui nopeasti Kartalinilla. Mutta "paranimisesta" minun kohdalla ei voi sanoa.

      Tämä jälkeen jatkan testailua lääkärin määräämään kortisonin ja vuoroin Kartalin kanssa. Siitä myöhemmin lisää.

      Yksi havainto vähän sivuraiteelta. Loppu kesäaikana nälkä pääsi yllättämään ja heti ei päässyt sapuskan eteen. Sitten kuin pääsi tasoittamaan vähän energiavajetta, niin seuraavana päivänä jotkut kohdat olivat hävinneet/parantuneet kokonaan. Kylläkin tulivat aikanaan takaisin.

    • Tapa-Psoriasis

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14763699/tapa-psoriaasis

      Lukekaa...

    • Fagge

      ykstestaaja: Kiitos kattavasta raportoinnista! Sellaista utelisin, että oletko käyttänyt tätä "uutta" Kartalinia, vai venäläistä "alkuperäistä"? Tuote ei ole siis minulle tuttu, mutta luin ketjun läpi, ja kokemukset tuolla ketjun alkupäässä, eli vuosikymmenen alkupuolella kirjoitetut viestit, olivat positiivisempia. Sen jälkeen kun joku mainitsi että EU kieltänyt mömmön, niin vaikuttaisi että harvempi saanut apua uudesta versiosta.

      Esimerkiksi tällainen sivusto tuli vastaan: https://www.kartalin.uk/
      Onkohan tuo tuote edelleen samaa kuin mitä ketjun alkupään kirjoittajat ovat käyttäneet?

      • ykstestaaja

      • Anonyymi
        ykstestaaja kirjoitti:

        Aluperästä nykyisin ei voi olla varma, mutta tuubin kyljestä ei löydy länsimaisia aakkosia ja suu oli sinetöity. Kuva vastaavan näkyisestä paketista:
        https://malaruska.com/files/uploads/ruski-preparat-kartalin-krema-tuba.jpg

        Hei juuri tätä kuvassa näkyvää voidetta ostin vuoden alussa, ja koska asun ulkomailla sain sen siskoltani ¨kuriirin¨ avulla vasta pari kk sitten. Loistava. Ei tarvinnut käyttää kuin pari kertaa niin kaikki lähti. Sanottakoon että oma psorini alkoi jo 1980-luvulla, alussa tosi paha, koko vartalolla punottavia läikkiä, mutta ei kuitenkaan pahin mahdollinen. Hiuspohjaan sain sitä liuotinta mitä ei enää saa. Ensin yritin vegaaniruokavaliolla, ei tulosta. Sitten sain lääkäriltä asetyylisalisyylivoidetta jolla lähti kaikki. On sen jälkeen kokeiltu Daivonexia ym mutta siitä paha että täällä missä asun ei sitä saa, ja Suomessa piti käydä yksityisellä. Muutama vuosi sitten alkoi täälläkin kehittyvässä maassa jo olla kaikenlaista lääkettä ja paljon halvempaa, joten ne auttoivat pahimman yli. Mitään niistä normivoiteista ei kannata käyttää auringossa. Ja pieni kommentti eräälle henkilölle - D-vitamiini ei säilöydy maksaan kuten A-vitamiini. Viime vuosina oma psori on ollut enemmänkin punottavia pahkuroita, selvää ihotulehdusta mitä psori siis oikeasti onkin. Nyt tämän ihmevoiteen Kartalinin ansiosta iho on aivan terve. Enkä edes käytä sitä kuin tosi harvoin. Usein öisin laitan jotain Aloe-kosteusvoidetta. Ilmeisesti maksan takia kannattaa olla varovainen näiden lääkkeiden kanssa.


    • Nicci
    • Anonyymi

      Ostin Kartalin-voidetta Venäjältä, vihreä tuubi. Käytin n.3viikkoa polvien ja nilkkojen psoriläikkiin, välillä unohdin laittaa. Nyt n. 2kk ilman hilseläikkiä, iho ent. läikkien kohdalla hieman punaisempi. Eli ainakin itselle noinkin lyhyellä hoidolla todellakin apua! Aloitin viimein päänahan voitelun viikko sitten. Jo nyt hilseily, joka oli todella runsasta ja rasittavaa, on vähentynyt huomattavasti, ja iho parempi, punottaa kyllä. Eli itselläni ainakin tuo Venäjältä ostettu (apteekista, maksoi n.14euroa) Kartalin todellakin toimii! Ihohud.fi sivusto näyttää myyvän samannäköistä tuubia. Hinta tosin 35euroa...

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jatkoa, päänahan voitelua jatkui n. 3-4 viikkos yhteensä ja tilanne nyt puolivuotta myöhemmin se, että päänahasta ei mitään vaivaa ollut koko talvena! Ei hilseilyä tai kutinaa. Nyt ehkä muutama pikku läiskä, en ole tarkemmin tutkinut kun eivät juuri kutise. Toiseen polveen tullut 3, pientä sormenpään kokoista laikkua. Olen todella onnellinen siitä että törmäsin Kartaliniin täällä keskustelupalstoilla, kun epätoivoissani etsin apua. Diprosalic liuos ei enää auttanut ja muutenkaan e halunnut siirtyä vahvempiin lääkemömmöihin.


    • Anonyymi

      mikäs tämä KARTALIN-A on ?

      uusi parempi maku vai mikä..

      tilasin kokeeksi vai olisko alkuperäinen ollut parempi, onko joku tuota jo kokeillut

    • Anonyymi

      Mistä tuota kertalin voidetta saa

    • Anonyymi

      Otan sen tänne, toimitetaan viikossa
      kartalin-voide.fi

    • Anonyymi

      Ostakaa mikä auttaa lievempiin, kun sairaus vakavoituu ei mikään poppavoiteet auta mitää ei yleesä mitkään voiteet, rauhoittavat kyllä.
      Omakohtainen sairauteni, ei siihen auttanu enään suunkautta otettavat lääkkeet, nykyään saan rokotuksena, se toimii toistaiseksi.
      Kun korona muuntuu niin psori muuntuu yksilö tasolla, muistan 30 vuotta sitten, silloin pärjäsi auringolla ja perusvoiteella, se oli silloin.

    • Anonyymi

      Mitä aineosia voide sisältää? Missään ei ole selvitystä siitä. Olisi tärkeää ihmisen jolla on paljon allergioita tietää...ilmiselvästi on jonkinlainen riski, koska kehoitetaan ottamaan myös allergialääkettä voidetta käytettäessä..?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe