Mytomania

Mielenkiintoinen...

Mytomania on osittain samankaltainen persoonallisuushäiriö kuin narsismi, mitä sairastavat eivät itse tunnista sairauttaan, vaan haluavat jatkuvasti olla kaiken keskipisteenä, ja keksivät toinen toistaan paisutellumpia tarinoita saadakseen itselleen lisää huomiota. Toinen narsistinen piirre on se, ettei potilas myönnä virheitään, vaan valehtelee antaakseen itsestään kuvan "täydellisestä ihmisestä".

36

3417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä helkatin

Anne-juttuja, ei ketään kiinnosta. Mene mielenterveyspalstalle. Tiesitkö muuten, että narsisti ei ikinä masennu, moni ei tiennyt.

• kolahti kun

vastasit ja paljastit itsesi :D

• kolahtanut,
        kolahti kun kirjoitti:

vaan särähti. Ja lainaukseen kuuluu lainausmerkit. Jos se ei ollut lainaus, erikoista käyttää potilas-sanaa. Joko et osaa muodostaa omia lauseita ja aivopeseydyt täysin lukemastasi tai sitten suhtaudut toisiin ihmisiin varsin erikoisesti.

• sivusta..
        kolahti kun kirjoitti:

Sama tuli minullekin heti ekana mieleen... ;D

• R*****

Aina samat nimet esillä :/ Pakkomielle jollekkin !!!!!!!!!!!!!!!

• biin

Kyllä narsisiti masentuu. Sinulla ei ole tarpeeksi tietoa narsisimista.

• töppöhönö

Eikö koko elämä ole yhtä mytomaniaa, mikähän mahtaa ölla totuus?

• Kieku..

XD AHAHHAHHA !!

• Kieku..
        Kieku.. kirjoitti:

XD AHAHHAHHA !!

------>"Taasko näitä helkatin17.7.2009 11:08
        Anne-juttuja, ei ketään kiinnosta. Mene mielenterveyspalstalle. Tiesitkö muuten, että narsisti ei ikinä masennu, moni ei tiennyt. "

• kyllä ihmettelen

näitä näillä sivuilla olevia ns. diagnooseja. nehän saadaan yleensä lääkärin vastaanotolla tarkasti tutkien ei keskustelu palstalla hätäisiä viestejä hutkien.

• tässä....

"silimälasipäinen, sarjakuvahahmoksi naamioituva, ylioppilas, joknun pikkusisko, vähintään kahden kielen taitaja esim. ymmärtää mitä tarkoittaa:hijo de puta ja omaa myös monta matkapuhelinnumeroa

http://www.youtube.com/watch?v=DNT7uZf7lew

"
      pitää- tai sitten ei pidäpaikkaansa

.?

• ei ed.

ilmeisesti hänen mielestään lääketieteen mielenkiinnostavin alue on
        persoonallisuushäiriöt tai ainakin näillä palstoilla on usein aloituksia kyseisestä aiheesta.

• tarkoititko

prepaid -liittymiä vai...mielenkiintoinen kommentti!
        No saahan niitä olla, kun ei käytä rikolliseen toimintaan kuten,
        esimerkiksi häiriköintiin ja on ne omalla nimellänsä avannut.

• tai sitten ei käy
        tarkoititko kirjoitti:

prepaid -liittymiä vai...mielenkiintoinen kommentti!
        No saahan niitä olla, kun ei käytä rikolliseen toimintaan kuten,
        esimerkiksi häiriköintiin ja on ne omalla nimellänsä avannut.

tai!... sitten käy tai! sitten ei käykkään

.?

tai sitten ei käy kirjoitti:

tai!... sitten käy tai! sitten ei käykkään

.?

vielä asu Hesassa ja ole minun naapuri..näin julma ei kohtalokaan voisi olla?

• Oletko psykiatrian

asiantuntija vai itse olet päätellyt jostain annesta jotain juttuja.

Voisikin kysyä miksi valehtelemme, itse olen joutunut valehtelemaan suojatakseni itseäni ja lähiomaisia. Elän jatkuvasti elämänpiirissä joka pyrkii täydellisyyteen, en ole aikaisemmin ollut tarpeeksi vahva myöntämään oman heikkouteni jatkuvassa arvostelun maailmassa. Nyt olen saanut sisäistä vahvuutta ja pystyn tunnustumaan muille oman heikkouteni.

Vanhat "katujenkulkijat" tietävät, että harvoihin voi luottaa, koska ihmiset "kielivät", siksi he pitävätkin kuninkaina kylmähermoisia ja vaiteliaita persoonia. He saattavat keksiä tarinoita, jolloin he tietävät milloin tieto "vuotaa"....

Kysynkin nyt millaisesta perheestä mytomaani tulee, millaisessa kasvuympäristössä hän on elänyt? Pohdiskelua pliis, kun kerran aloitit tällaisen keskustelun.

• mut tulipa

mieleen et tarvitaanko siihen mitään tietynlaista kasvuympäristöä? Ei välttämättä.. Kun ihminen on sairas niin se on sairas. Siihen on turha silloin hakea syytä muualta. Kun sitä ei välttämättä muualta löydy.

• syntymekanisminsä
        mut tulipa kirjoitti:

mieleen et tarvitaanko siihen mitään tietynlaista kasvuympäristöä? Ei välttämättä.. Kun ihminen on sairas niin se on sairas. Siihen on turha silloin hakea syytä muualta. Kun sitä ei välttämättä muualta löydy.

aina eli siis mikä on mytomanian tai narsistisen persoonallisuushäiriöisen syntytausta tai kasvuympäristötekijät? Miksi sitä ilmenee enemmän miehillä?

• Sitä en
        syntymekanisminsä kirjoitti:

aina eli siis mikä on mytomanian tai narsistisen persoonallisuushäiriöisen syntytausta tai kasvuympäristötekijät? Miksi sitä ilmenee enemmän miehillä?

tiedä mut aloituksessahan puhutaan nimenomaan naisesta. Olen itsekin nähnyt muutaman aika vakavan tapauksen. Kaipa siitä voi parantua mut se kuulemma vaatii ihan hoitoa ja ennen kaikkea omaa halua parantua. Sittenkään ei kuulemma ole ihan varmaa et siitä vois täysin parantua. Sen verran mitä tiedän noista sairauksista..

• Ja ne
        Sitä en kirjoitti:

tiedä mut aloituksessahan puhutaan nimenomaan naisesta. Olen itsekin nähnyt muutaman aika vakavan tapauksen. Kaipa siitä voi parantua mut se kuulemma vaatii ihan hoitoa ja ennen kaikkea omaa halua parantua. Sittenkään ei kuulemma ole ihan varmaa et siitä vois täysin parantua. Sen verran mitä tiedän noista sairauksista..

suht vakavat tapaukset jotka olen nähnyt, ovat olleet naisia.

• mutta tutkimusten
        Sitä en kirjoitti:

mukaan suurin osa narsistisen persoonallisuushäiriöististä on miehiä, toki me naiset mielellään kannamme vastuun näissä narsisti-asioissa, naiset sallivat miehiltä aina enemmän kuin naisilta, pienet ja isot valheet katsotaan läpi sormien. Narsistit luovat meistä narsisteja, luovat ihmisen ilman identiteettiä.

Luultavasti naiset valehtelevat enemmän, mutta miksi. Heikkona ei jaksa olla aina heikko muiden vahvojen ympärillä, toisaalta vähän piruillaakseenkin...ei kantsis kaikkea ottaa aina niin vakavasti.

Valehtelu alkaa pienistä, esim. jos ostat uuden takin, puolisosi kysyi mitä maksoi, annat aina alemman hinnan.

• mutta et tunne
        Ja ne kirjoitti:

suht vakavat tapaukset jotka olen nähnyt, ovat olleet naisia.

tai tiedä heistä mitään oikeastaan eli luokittelet heidän mytomaaneiksi vain nähdyn perusteella, aika hatara päätelmä. Luultavasti olet nainen? Otaksun? Vain nainen tekee toiselle naiselle näin. Ennakkoajatuksia? Tämän takia jotkut naiset valehtelevat!!

• Siis sivusta
        mutta et tunne kirjoitti:

tai tiedä heistä mitään oikeastaan eli luokittelet heidän mytomaaneiksi vain nähdyn perusteella, aika hatara päätelmä. Luultavasti olet nainen? Otaksun? Vain nainen tekee toiselle naiselle näin. Ennakkoajatuksia? Tämän takia jotkut naiset valehtelevat!!

seurannut. Pelkkä kuuleminenhan olis ollut vielä vähemmän. Minua ei ole tähän mennessä kukaan väittänyt valehtelijaksi. Ja miksi niin tekisin? Olen sitä paitsi aika huonokin siinä.. :)

• piti lukea
        Sitä en kirjoitti:

aloitus uudelleen...siinä ei puhuta mitään että kyseessä on nainen.
        Mistä sinä sellaista päättelit...oliko se ratkaiseva sana(t) mielestäsi
        potilas vai täydellinen ihminen?

• tosiaan..
        piti lukea kirjoitti:

aloitus uudelleen...siinä ei puhuta mitään että kyseessä on nainen.
        Mistä sinä sellaista päättelit...oliko se ratkaiseva sana(t) mielestäsi
        potilas vai täydellinen ihminen?

taidettu puhua naisesta mut joku tuolla myöhemmin mainitsi Annen ja se jäi mieleeni.

• sulle...
        tosiaan.. kirjoitti:

taidettu puhua naisesta mut joku tuolla myöhemmin mainitsi Annen ja se jäi mieleeni.

vaan ketjun aikaisempaan viestiin, otsikko jaa a -viestiin.
        Nämä vaan linkittyy sillä tavalla, että uusin viesti menee
        alimmaiseksi.

• se olen
        sulle... kirjoitti:

vaan ketjun aikaisempaan viestiin, otsikko jaa a -viestiin.
        Nämä vaan linkittyy sillä tavalla, että uusin viesti menee
        alimmaiseksi.

joka sen kommentin 'Jaa a..' kirjoitti..

• Sä muuten

olet se linkittäjäkärsä-tyyppi? Taidat olla aikamoinen Annefani, niin mäkin me kaikki fanitamme näitä tyyppejä.

ihan vinkkinä. älä pohdiskele liikaa toisten ihmisten asioita, lähde elämään ulkosalle ja nauti.

• mielestä

mynthoonit on hyviä pastilleja!

• läkeröllit

vielä parempia..

• sillä kuuluisalla

Paroni Munchhausenilla siis mytomania?
      Se on kyllä aika ihqu mies..Mahtavia tarinoita!
      Mitä pahaa mytomaniassa?

• jatkakaa te...

joooopas, mulla ei tota sitten ainakaan ole, koska en ole täydellinen enkä haluaisi olla täydellinen. Ylpeänä kyllä voi ehkä joku pitää, koska luin jostain artikkelin,että ujo voi näyttää toisten silmissä ylpeältä, koska ei uskalla katsoa toisia silmiin ja muutenkin katsoo mitä puhuu ja missä ja kenelle puhuu........

• kaiken kestävä

Itse seurustelen parhaillaan patologisen valehtelijan kanssa. Huomasin sen suhteemme alkuaikoina, kun hän kertoi menneisyydestään asioita, joita ei ihan jokainen kaduntallaaja joutuisi kokemaan.. En kuitenkaan leimannut häntä valehtelijaksi vaan koitin mielessäni kuunnella, josko asioista olisi myöhemmin puhe, niin tiedän sen olevan totta. Eihän se meidän elämää haittaa millään tavalla, itselleni tulee vain harmistunut olo, kun kuuntelee sitä, miten hän on joskus ollut niin kovaa poikaa ja niin monta ihmistä hakannut. Ja sitä kuinka hänellä on kaikki sairaudet ja tekaistut kivut.. Toisinaan huomaan hänen valehtelevan minulle ihan turhia asioita. Kuten sen, että hän oli haulikolla ampunut kissan porukoidensa pihassa, kun meni hermot kulkukissaan. No kun olimme menossa tämän vanhempien luokse hän tokaisi, etten saisi mainita asiasta. Ymmärsin jo silloin tämän valheeksi. Kuitenkin vielä ollessamme kaksin kuiskasi, että kissa oli jäätynyt ennen kuin hän ampui, joten verta ei ollut lumella. Siinä oli kyllä pokan pettäminen herkässä. Annoin mennä. Olen huomannut näitä tilanteita kokiessani, että aika ei poista tätä, eikä myöskään se, että siitä mainitsee. Jos hän menee toisista puhumaan jotain tarua, se kannattaa kyllä mainita heti. Hänen pitäisi itse tajuta se, mitä tekee. Ja jos sitä ei itse tajua, en usko että myöskään voi parantua. Vielä vanhanakin selittää kuinka pienenä poikana hän oli kulmien kovin kundi...

• sairaus täytyy olla

Nimenomaan, "täydellinen ihminen." Vastaani on tullut yksi henkilö ns. patologinen valehtelija ja kuinka usein toistin hänelle sitä, että hän esittää täydellistä ihmistä. Valheet oli niin paksuja, että läpi ei menty. Ei mennyt minullekaan läpi nämä valheet vaan aloin epäillä, vaan kun eka kerran tämän tapasin, mietin mitä ihminen tavoittelee tuolla valehtelemisella, vai onko se vain rehvastelua? Mietin mistä niitä valheita hänelle tulee vai tuleeko ne normaastisti kuten sylki suuhun?
      Luottamusta ei synny tällaisen henkilön kanssa ja kaikki mitä henkilö sanoo, sitä vain ei voi ottaa mitenkään vastaan, koska epäilee asian kuuluvan valheiden kertomuksiin.

• juupijaapijåå

Taidan tuntea tälläisen naisen.. Mutta eihän se sitä myönnä kun on täydellinen ihminen.

• jotta näi

Jossai mäill nuit tuommossii o 200 kpl.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe