Elomme vuodet !

Kun katselen elämäni rantoja
sekä muistojen helminauhaa,
nään sammaloituneita kantoja
ja syvää tunteiden rauhaa.

Nuo vuodet kuin virtoja elämän
ne helminä kädellä kiiltää,
tunnen menneiden aikojen ikävän
mikä kaipuuna rintaani viiltää.

En silti mä suruinen olla voi
niin paljon elämä antaa,
kun rakkauden sävel hiljaa soi
on helpompi taakatkin kantaa.

Nää leikit lasten ja nuorien
luo uskoa tulevaisuuteen,
rinnassa vaarien, muorien
tuo toivoa päivään uuteen.

On nuorissa toivo tämän maan
sen vanhakin vielä muistaa,
pappa polvelleen pienen saa istumaan
kyllä juttu se meiltä luistaa.

Niin rientää vuodet ja aatokset
nyt hopea kulmilla hohtaa,
on kultaa nuo vuodet mennehet
kun rakkaus tietä johtaa.

4

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      minä nöyrryn
      Sinun kanssasi koen ja elän
      kaikki parhaimmat, kultaiset vuoteni
      kokonaisen ihmiselämän

      hopea on kuin kruunu
      Luojan kiitos vuosistamme
      mutta sen kanssa kuihdumme lopulta pois
      muutumme tähdiksi

      Runosi elämän rannat, elämän virrat ja rakkauden sävelet
      kuljettaa ja pitää lukijaa otteessaan. Nuorissa on todellakin
      toivo, vanhuutemme valo ja liekki.

      Kiitos jälleen lukunautinnosta.

      • keriytyy auki hiljalleen
        jättäen jälkeensä muistot,
        jotka lämmittävät läpi elämän.

        Nuorethan jatkaa
        kun päätämme matkaa,
        tään pyöreän pallon
        mis jalkoja tallon.
        Ain rakkaus voittaa
        vaik vierestä soittaa,
        jää muistot myös meistä
        elonvirrassa eksyneistä.

        KIITOS linda Sinulle. J


    • Elämän pitkistä rannoista
      muodostuen muistojen helminauha
      jota muistellessa saa aikaan ikävän
      jossa kuitenkin soinnut rakkauden kitaran
      lapsen, lastenlapset, ah miten ihanaa
      ja rakkaus kaikkeen mitä vuodet ovat tuoneet mukanaan.

      Näin se menee, sinun kaunista ja tunteikasta runoasi myötäillen. :)

    • LuciaMaria

      En voinut olla vastaamatta, kun tunsin monet ajatuksistasi kuin omikseni?!
      Hiljainen hymy huulillani luin hyvin virtaavaa runoasi, todella pehmeän
      taitavasti kirjoitettua :))
      Rakkautta on monenlaista, yksi niistä on lämmin rakkaus omiin lapsenlapsiin.
      Mikä sen ihanampaa, kun pienen lapsenlapsen kädet kiertyvät kaulaan ja kuuluu
      pienen pojan lause: Mummu, minä lakattan tinua ikuitetti. Mietin miten hän voi ikuisuuden tietää :))

      Kiitos kauniista runostasi, se sai hyvälle mielelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe