miljoonakellon

hoitaminen

minulla on ensimmäisen kerran pari miljoonakelloa.toionen on idän puolen parvekkeella,johon paistaa aaamuaurinko,mutta iltapäivän ja illan on täysvarjo.toisen siirsin lännen puolen parvekkeelle,johon paistaa iltapäivä ja ilta-aurinko,helteellä paikka on paahteinen. kumpi on miljoonakellolle parempi paikka? lannoitan joka kastelukerta kekkilän vaaleanpunaisella jauheella,mutta siitä huolimatta kukinta ei ole runsasta.kysynkin teiltä miten miljoonakelloa kastekllaan ja lannoitetaan,jotta se kukkisi sellaisena kukkamerenä,jossa ei paljoa lehtiä joukosta erotu.mikä lannoite on hyvä(nimi) entä valoisuus.ostin alkukesästä alut puutarhalta ja istutin itse amppeliin,multana on kesäkukkamulta (kekkilä).kuinka usein itse kastelette miljoonakelloa entä jos istutatte itse alut,montako laitatte sellaiseen keskikokoseen katosta roikkuvaan amppeliin.pitääkö mullan välillä kuivahtaa
Toinen kysymys surfiniasta. voiko liika märkyys olla syy siihen jos jos kukinnot kuihtuvat pian

10

5750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viihtyvät molemmat

enemmän auringossa kuin varjossa. Lannoitetta tarvitsevat amppeleissa joka kastelukerralla, etenkin surfinia on oikea syöppö lannoitteiden ja veden kanssa, eli jos sinulla on surfinia oikeassa kasvupaikassa eli auringossa tuskin pystyt kastelemaan sitä liikaa. Amppeleihin voi istuttaa jopa 4 taita/23 cm amppeli, taimien koosta tietenkin riippuen. Miljoonakello on herkkä keräämään kirvoja joten jos kukinta ei ole runsasta voi syy olla niissä. Silloin ruiskuta Malan-valmisteella, auttaa hyvin nopeasti. Miljoonakello kärsii liiasta kastelusta eli anna mullan pinnan kuivahtaa aina kastelujen välissä. Surfiniassakin voi olla lajikekohtaisia eroja siinä miten kauan kukat kestävät hyvinä sekä nuput aukeavat. Olen huomannut itse että esim. tumman sininen väri on kestävä lajike, kun taas punainen kerrottu kuihduttaa nuput nopeasti. Pienikukalliset lajikkeet ovat hyvin kiitollisia kukkioita, kokeileppa niitä ensi kesänä. Laitanpa sinulle kuvan miten kauniisti voi surfinia vielä kukkia loppukesällä, kunhan jaksaa lannoittaa sitä säännöllisesti, kastella ja nyppiä vanhat kukat.

http://sadunpuutarha.webs.com/apps/photos/photo?photoid=36462707

• Anonyymi

Voiko miljoonakellon kastella alta ?

• Anonyymi

Voi kastella alta

• Anonyymi

Ostin 4 amppeli miljoonakelloa. Ovat roikkuneet hyvällä paikalla, mutta vain kaksi kukkii hyvin, yksi kuihtui ja yksi on kuihtumaisillaan. Ötököitä en ole kasveista löytänyt mutta yllätys oli suuri kun vain niissä elinvoimaisissa on terveet valkoiset juuret ja nämä kaksi muuta melkein ei mitään juuria. Missä vika?

• Anonyymi

Mun orvokkiamppeli kuihtui käsiin eikä mullan seasta löytynyt mitään kunnon juuria. Mä mokasin vai kuka tai mikä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun orvokkiamppeli kuihtui käsiin eikä mullan seasta löytynyt mitään kunnon juuria. Mä mokasin vai kuka tai mikä?

Jos kasvin ruukussa / amppelissa ei näy kunnollisia valkeita juuria on kasvi joko vasta ruukutettu eli ei myyntikuntoinen tai ollut kauppapuutarhalla todella huonolla hoidolla. Ensin mainittu voi vielä toipua kunhan juurtuu, jälkimmäinen on kompostitavaraa joten pyydä rahat takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kasvin ruukussa / amppelissa ei näy kunnollisia valkeita juuria on kasvi joko vasta ruukutettu eli ei myyntikuntoinen tai ollut kauppapuutarhalla todella huonolla hoidolla. Ensin mainittu voi vielä toipua kunhan juurtuu, jälkimmäinen on kompostitavaraa joten pyydä rahat takaisin.

Soitin orvokkiamppelista puutarhalle. Kuulemma oma vikani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soitin orvokkiamppelista puutarhalle. Kuulemma oma vikani.

Sulle on valehdeltu tai puhelimen toisessa päässä on ollut aivoton kukista mitään ymmärtävä tyyppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulle on valehdeltu tai puhelimen toisessa päässä on ollut aivoton kukista mitään ymmärtävä tyyppi.

Puutarhuri ja kasvihuoneyrittäjä itse oli langan päässä eli ilmeisesti valehteli. Enpä mene enää ko. puutarhalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puutarhuri ja kasvihuoneyrittäjä itse oli langan päässä eli ilmeisesti valehteli. Enpä mene enää ko. puutarhalle.

Voi olla ammattitaidoton tunari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3497
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1825
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1591
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1342
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      90
      1184
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      107
      1151
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1069
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      80
      905
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      20
      887
    Aihe