miljoonakellon

hoitaminen

minulla on ensimmäisen kerran pari miljoonakelloa.toionen on idän puolen parvekkeella,johon paistaa aaamuaurinko,mutta iltapäivän ja illan on täysvarjo.toisen siirsin lännen puolen parvekkeelle,johon paistaa iltapäivä ja ilta-aurinko,helteellä paikka on paahteinen. kumpi on miljoonakellolle parempi paikka? lannoitan joka kastelukerta kekkilän vaaleanpunaisella jauheella,mutta siitä huolimatta kukinta ei ole runsasta.kysynkin teiltä miten miljoonakelloa kastekllaan ja lannoitetaan,jotta se kukkisi sellaisena kukkamerenä,jossa ei paljoa lehtiä joukosta erotu.mikä lannoite on hyvä(nimi) entä valoisuus.ostin alkukesästä alut puutarhalta ja istutin itse amppeliin,multana on kesäkukkamulta (kekkilä).kuinka usein itse kastelette miljoonakelloa entä jos istutatte itse alut,montako laitatte sellaiseen keskikokoseen katosta roikkuvaan amppeliin.pitääkö mullan välillä kuivahtaa
Toinen kysymys surfiniasta. voiko liika märkyys olla syy siihen jos jos kukinnot kuihtuvat pian

10

7216

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viihtyvät molemmat

enemmän auringossa kuin varjossa. Lannoitetta tarvitsevat amppeleissa joka kastelukerralla, etenkin surfinia on oikea syöppö lannoitteiden ja veden kanssa, eli jos sinulla on surfinia oikeassa kasvupaikassa eli auringossa tuskin pystyt kastelemaan sitä liikaa. Amppeleihin voi istuttaa jopa 4 taita/23 cm amppeli, taimien koosta tietenkin riippuen. Miljoonakello on herkkä keräämään kirvoja joten jos kukinta ei ole runsasta voi syy olla niissä. Silloin ruiskuta Malan-valmisteella, auttaa hyvin nopeasti. Miljoonakello kärsii liiasta kastelusta eli anna mullan pinnan kuivahtaa aina kastelujen välissä. Surfiniassakin voi olla lajikekohtaisia eroja siinä miten kauan kukat kestävät hyvinä sekä nuput aukeavat. Olen huomannut itse että esim. tumman sininen väri on kestävä lajike, kun taas punainen kerrottu kuihduttaa nuput nopeasti. Pienikukalliset lajikkeet ovat hyvin kiitollisia kukkioita, kokeileppa niitä ensi kesänä. Laitanpa sinulle kuvan miten kauniisti voi surfinia vielä kukkia loppukesällä, kunhan jaksaa lannoittaa sitä säännöllisesti, kastella ja nyppiä vanhat kukat.

http://sadunpuutarha.webs.com/apps/photos/photo?photoid=36462707

• Anonyymi

Voiko miljoonakellon kastella alta ?

• Anonyymi

Voi kastella alta

• Anonyymi

Ostin 4 amppeli miljoonakelloa. Ovat roikkuneet hyvällä paikalla, mutta vain kaksi kukkii hyvin, yksi kuihtui ja yksi on kuihtumaisillaan. Ötököitä en ole kasveista löytänyt mutta yllätys oli suuri kun vain niissä elinvoimaisissa on terveet valkoiset juuret ja nämä kaksi muuta melkein ei mitään juuria. Missä vika?

• Anonyymi

Mun orvokkiamppeli kuihtui käsiin eikä mullan seasta löytynyt mitään kunnon juuria. Mä mokasin vai kuka tai mikä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun orvokkiamppeli kuihtui käsiin eikä mullan seasta löytynyt mitään kunnon juuria. Mä mokasin vai kuka tai mikä?

Jos kasvin ruukussa / amppelissa ei näy kunnollisia valkeita juuria on kasvi joko vasta ruukutettu eli ei myyntikuntoinen tai ollut kauppapuutarhalla todella huonolla hoidolla. Ensin mainittu voi vielä toipua kunhan juurtuu, jälkimmäinen on kompostitavaraa joten pyydä rahat takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kasvin ruukussa / amppelissa ei näy kunnollisia valkeita juuria on kasvi joko vasta ruukutettu eli ei myyntikuntoinen tai ollut kauppapuutarhalla todella huonolla hoidolla. Ensin mainittu voi vielä toipua kunhan juurtuu, jälkimmäinen on kompostitavaraa joten pyydä rahat takaisin.

Soitin orvokkiamppelista puutarhalle. Kuulemma oma vikani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soitin orvokkiamppelista puutarhalle. Kuulemma oma vikani.

Sulle on valehdeltu tai puhelimen toisessa päässä on ollut aivoton kukista mitään ymmärtävä tyyppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulle on valehdeltu tai puhelimen toisessa päässä on ollut aivoton kukista mitään ymmärtävä tyyppi.

Puutarhuri ja kasvihuoneyrittäjä itse oli langan päässä eli ilmeisesti valehteli. Enpä mene enää ko. puutarhalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puutarhuri ja kasvihuoneyrittäjä itse oli langan päässä eli ilmeisesti valehteli. Enpä mene enää ko. puutarhalle.

Voi olla ammattitaidoton tunari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      114
      1361
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      736
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      132
      697
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      499
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      490
    11. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      468
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    13. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      463
    14. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      96
      459
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      458
    16. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    18. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51