Olen taas työssäni kohdannut sen miten välinpitämättömästi teini- ikäisen acne ihoon suhtaudutaan. Olen tehnyt useamman ihonpuhdistuksen nuorille joiden iho on todella pahassa kunnossa. Olen äidille kertonut että, tarvitaan ihotautiääkärin apua ehdottomasti etten minä kosmetologina voi enään yksin hoitaa. Äidit vaan hämmästelee että, noitten finnienkö takia lääkäriin, ei ikinä.
Nykyään luulisi että, vanhemmillakin olisi sen verran tietoa että, acne on vakava asia ja sen paras hoito on ihotautilääkärin ja kosmetologin yhteistyö.
Tuntuu pahalta kun näkee miten nuori kärsii ja tiedän että,jää pahat arvet sekä sieluun että, kasvoille.
Mutta miten vakuuttaa vanhemmat?
Hoitakaa lapsen acne ajoissa
6
1346
Vastaukset
- lili marlene
Hyvä kun nostat asian puheeksi. Itse kouluterveydenhoitajana näen tätä päivittäin. Tytöt joskus 12-13vuotiaina on niin tulehtuneiden finnien peitossa että, luulisi siihen puuttuvan jo isovanhemmat ja muukin suku. Etteikö kukaan lähipiirissä tajua miten suuri ongelma tämä on ja jättää tosiaan arpia.
Kun asiasta puhuu vanhemmille suurin osa suhtautuu ihan asiallisesti ja hakee apua. Tosi paljon on kuitenkin vähän pilkallista väheksyntää että, hormoonit hyrrää ja laittaa liikaa meikkiä joka finnit aiheuttaa ja kyllä se kohta ohi menee.
Eikä se rahasta ole kiinni, nuori saa jos mitkä harrastus välineet mutta, ihonhoitoon ei haeta apua.
Tytöille onneksi kosmetologille meno on ihan mielenkiintoista ja moni onkin niin ponteva että, varaa itse ajan. Sitten on vaan toivottava että, kosmetologi on ammattitaitoinen ja tekee rajan missä voi auttaa ja mikä tarvitsee ihotautilääkäriä.
Onneksi suurin osa saa paljon paranemista aikaan kun lapsi vaan kosmetologillekin asti pääsisi.- pitkä...
prosessi se,että pääsee viimein sinne ihotautilääkärille.Toisekseen,se parhain lääke Roaguttan on tosi kallis.Muut lääkkeet kun harvemmin auttavat.Saisivat alentaa tuon Roan hintaa,niin ehkä useimmat pystyisivät ostaa sitä.
- Sky-kosmetologi
pitkä... kirjoitti:
prosessi se,että pääsee viimein sinne ihotautilääkärille.Toisekseen,se parhain lääke Roaguttan on tosi kallis.Muut lääkkeet kun harvemmin auttavat.Saisivat alentaa tuon Roan hintaa,niin ehkä useimmat pystyisivät ostaa sitä.
Se on ihan totta että, acnen hoito on todella kallista tekee sen sitten lääkkeillä tai kosmetiikalla. Kuitenkin puhuin alussa perheistä joille raha ei ole ongelma vaan asenne. Olen myös sitä mieltä että, Roaccutane on liian vahvaa teini-ikäiselle. Helposti kasvu pysähtyy ja tulee paljon muita sivuoireita. Pitäisi ensin aloittaa kevyemmin antibiooteilla yms. ja siksi olisikin niin tärkeää että, hoito alkaisi ajoissa.
Acne on pitkälti perinnöllistä ja siksi osa tapaamistani perheistä osaa jo ajoissa miettiä miten lapsen ihoa hoitaa kun on acnen itse kokenut. Sitten on nämä aikuiset jotka tuntuvat kostavan omalle lapselleen että, kun minäkin kärsin finneistä niin kärsit sinäkin. - finniselkä
Kuinka vaikeaa on saada aikaa ihotautilääkärille Tampereen laisessa kaupungissa ja kananttaako ottaa mielummin yksityinen vai julkinen, millaiset hintaerot noissa on?
- sivustaseuraaja
finniselkä kirjoitti:
Kuinka vaikeaa on saada aikaa ihotautilääkärille Tampereen laisessa kaupungissa ja kananttaako ottaa mielummin yksityinen vai julkinen, millaiset hintaerot noissa on?
Kamalaa luettavaa kun oikeinkirjoitus on noin hukassa. Pilkku tulee että -sanaa ennen, ei jälkeen!
näin: syön omenoita, että saan kauniin ihon
ei näin: syön omenoita että, saan kauniin ihon (tuntuipa pahalta kirjoittaa näin)
huomatkaa myös välilyönti tuon pilkun jälkeen, kiitos.
- tyttö15v
Rakkaat vanhemmat:
Itse tiedän, kuinka kovat ulkonäköpaineet teini-ikäisillä tytöillä on. Omalla kohdallani akne on aiheuttanut itkukohtauksia, itsetunto romahti kovaa vauhtia alas ja joka aamu samat taistelut peilin edessä. Tunnen itseni todella itsekkääksi, onhan tässä elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin oma naama. Ei vaan jaksaisi, kun päässä kaikuu koko ajan "ruma!ruma!" ja vuorokaudesta menee about 15 tuntia omaa pärstää miettiessä ja loput nukkuessa. Säälittävää, eikö?
Ihotautilääkärillä olen käynyt, lääkkeet eivät vaan auta ja vahvempia en saa syödä.
Eikä kosmetologista ole mitään hyötyä jos tulehdus on ihon "alla".
Eli lääkettä vaan hakemaan, tulkaa vanhemmat järkiinne! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872