pieksämäkeläiset

just joo

Ihme jengiä. Kaikki niin jotain ollakseen ja köyhiä juppeja koko porukka! Täältä on päästävä pois!!!! Aina toisista juoruamassa, jopa tuntemattomille!!! Hohhoijaa... Häpeän pieksämäkeläisyyttäni... Katsokaa ihmiset peiliin

73

3122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on?

Hän muuttaa sitten pois, eikä käytä aikaansa tänne palstalle kirjoitteluun. Menee hyvää muutto- ja peiliin tuijotus aikaa hukkaan.

• ex-opiskelija

Opetettiinko Sinulle äidinkielen tunnilla yhdyssanoja? Perushäiriköille voisi olla muuten ihan oma ketju täällä, kun eivät hallitse oikeinkirjoitusta.

• lukeneena
        ex-opiskelija kirjoitti:

Opetettiinko Sinulle äidinkielen tunnilla yhdyssanoja? Perushäiriköille voisi olla muuten ihan oma ketju täällä, kun eivät hallitse oikeinkirjoitusta.

"Opetettiinko Sinulle äidinkielen tunnilla yhdyssanoja? Perushäiriköille voisi olla muuten ihan oma ketju täällä, kun eivät hallitse oikeinkirjoitusta."

Ei se välttämättä opetuksesta ole kiinni. Onko lukihäiriö tuttu?

• ex-opiskelija
        lukeneena kirjoitti:

"Opetettiinko Sinulle äidinkielen tunnilla yhdyssanoja? Perushäiriköille voisi olla muuten ihan oma ketju täällä, kun eivät hallitse oikeinkirjoitusta."

Ei se välttämättä opetuksesta ole kiinni. Onko lukihäiriö tuttu?

Okei, siitä siis oli kysymys. Kiitos selvennyksestä :) Yhdyssanat silti kirjoitetaan yhteen ;)

• Puun lehti
        ex-opiskelija kirjoitti:

Okei, siitä siis oli kysymys. Kiitos selvennyksestä :) Yhdyssanat silti kirjoitetaan yhteen ;)

Pysymään aiheessa.

Miten toi yhdyssana juttu liittyy Pieksämäkeläisyyteen?
        Ai, anteeksi. En tajunnut heti. Te alkuperäis Pieksämäkeläiset olette tollasia pilkun "viilaajia". Meinas mennä visti härskiksi heti kättelyssä, mutta sain maltettua mieleni. Eiköhän se olisi parasta keskittyä aiheeseen ja jätetään toi pilkun "viilaaminen" vaikka Turkulaisille.

Aiheeseen siis:
        Oma kantani on, että tällähetkellä Pieksämäellä ei ole muuta hyvää kuin hyvä sää. Ihmiset on just tollasia seläntakana marmattajia, joilla on kyllä kovat puheet, mutta suoraan harva puhua yhtään mitään. Ja jos antaa takas samalla mitalla, niin sitten jauhetaan paskaa entistä enemmän seläntakana. Ei kovinkaan suoraselkästä menoa täälläpäin, aika selkärangatonta. Itse en ole jaksanut kenestäkään paskaa juuri puhua seläntakana, vaikka rajat ovat myös minunkin mitassa. Ota noista nytten selvää, eiköhän tämä Pieksämäen meininki ole nähty.
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,Paikallisille vähän sitä "viilattavaa",,,,,,,,,,,,,,,,,

• Selkärankainen?
        Puun lehti kirjoitti:

Pysymään aiheessa.

Ai, anteeksi. En tajunnut heti. Te alkuperäis Pieksämäkeläiset olette tollasia pilkun "viilaajia". Meinas mennä visti härskiksi heti kättelyssä, mutta sain maltettua mieleni. Eiköhän se olisi parasta keskittyä aiheeseen ja jätetään toi pilkun "viilaaminen" vaikka Turkulaisille.

Aiheeseen siis:
        Oma kantani on, että tällähetkellä Pieksämäellä ei ole muuta hyvää kuin hyvä sää. Ihmiset on just tollasia seläntakana marmattajia, joilla on kyllä kovat puheet, mutta suoraan harva puhua yhtään mitään. Ja jos antaa takas samalla mitalla, niin sitten jauhetaan paskaa entistä enemmän seläntakana. Ei kovinkaan suoraselkästä menoa täälläpäin, aika selkärangatonta. Itse en ole jaksanut kenestäkään paskaa juuri puhua seläntakana, vaikka rajat ovat myös minunkin mitassa. Ota noista nytten selvää, eiköhän tämä Pieksämäen meininki ole nähty.

Näistä kirjoituksista ei ota selvyyttä selvänäkään. Kukahan näitä vääntää? Raippaa kinttuun jos mennään täysin selkärangattomaksi.

• Paikallinen viilaaja
        Puun lehti kirjoitti:

Pysymään aiheessa.

Aiheeseen siis:

Oijoijoi.... Nyt on jonkun tunteita loukattu pahemman kerran, hävetkää kaikki muut Pieksämäkeläiset!

Toivotaan että ruohon on kerrankin vihreämpää aidan toisella puolella. Tosin haluaisin pari esimerkkiä jostain kaupungista missä ei olisi selkärangattomia "viilaajia" tai "jotain olevinaan" ihmisiä?

Ja toivottavasti on jo nimet siirretty toisen kaupungin kirjoille? Nimittäin siihen asti olet vielä Pieksämäkeläinen ja kuulut tuohon yleistämääsi joukkoon.

Olen aina ihmetellyt että missä nämä valittajat pyörivät? Itse törmään niihin vain täällä foorumilla valittamassa nimettöminä. Mutta niin kai sitä makaa kuin petaa, itsehän olet seurasi valinnut. Ja jos kovin alkaa naapureita kyttäämään ja muista puhumaan paskaa selän takana, niin ei mene kauaakaan että saa potut pottuina.

Toivottavasti naapurikaupungeissa toteutuu kaipaamasi utopia. Olen onnellinen valintasi suhteen, nyt vain alat sanoista tekoihin (ethän halua olla niitä jotka vain valittavat mutta eivät saa koskaan mitään konkreettista aikaiseksi?)

• Mitä hyvää siis?
        Paikallinen viilaaja kirjoitti:

Oijoijoi.... Nyt on jonkun tunteita loukattu pahemman kerran, hävetkää kaikki muut Pieksämäkeläiset!

Toivotaan että ruohon on kerrankin vihreämpää aidan toisella puolella. Tosin haluaisin pari esimerkkiä jostain kaupungista missä ei olisi selkärangattomia "viilaajia" tai "jotain olevinaan" ihmisiä?

Ja toivottavasti on jo nimet siirretty toisen kaupungin kirjoille? Nimittäin siihen asti olet vielä Pieksämäkeläinen ja kuulut tuohon yleistämääsi joukkoon.

Olen aina ihmetellyt että missä nämä valittajat pyörivät? Itse törmään niihin vain täällä foorumilla valittamassa nimettöminä. Mutta niin kai sitä makaa kuin petaa, itsehän olet seurasi valinnut. Ja jos kovin alkaa naapureita kyttäämään ja muista puhumaan paskaa selän takana, niin ei mene kauaakaan että saa potut pottuina.

Toivottavasti naapurikaupungeissa toteutuu kaipaamasi utopia. Olen onnellinen valintasi suhteen, nyt vain alat sanoista tekoihin (ethän halua olla niitä jotka vain valittavat mutta eivät saa koskaan mitään konkreettista aikaiseksi?)

Joskus etäisyyttä ottamalla näkee asiat erittäin hyvin. Suosittelen. Ja pieksämäkeläisistä ei ainoastaan tällä palstalla valiteta, jos tosiaan niin luulit. Onhan se hienoa, että itse viihdyt tuossa selkäänpuukottajien paratiisissa. Ellet vaan nyt itse kuulu näihin? Pieksämäeltä tunsin muutamia hyviä tyyppejä aikoinaan, ja yksi heistä oli kukkakauppias, joka muuten surmattiin juurikin paikkakuntalaisen toimesta. Tuo ei hirveesti lisännyt positiivista ajattelua paikkakunnan suhteen.

• ei ollut tarkoitus

Anteeksi.

Ja kukahan se täällä marmattaa. Varmaan tuli nyt nasevasta kommentista hyvä mieli. Sai taas joku pönkitettyä egoaan, niin että ei päätä näy.

Ei se mitään "Utopiaa" ole että muualla on asiat paremmin. Enemmän mielekästä tekemistä, paremmat koulutus ja työ mahdollisuude. Ja muuta sellaista mukavaa, jota kohta puolin entinen kotikaupunki ei pysty tarjoamaan. Tyypeillä on mukavempaa, kun on mielekästä tekemistä, niin aikaa ei jää naapureiden asioiden kaiveluun ja juoruiluun. Eli säästyn kateellisilta ihmisiltä ja muilta urpoilta, joilla ei ole muuta tekemistä kun seurata naapurin tekemisiä (joidenkin pitäis hankkia elämä ihan oikeasti).

Sä tietenkin voit tänne jäädä, jos kerran niin tykkäät asua täällä. Minä olen saanut tarpeekseni jo tästä Pieksämäkeläisyydestä ja vaihdan vaihdetta isommalle.

Ps. Onko joku väittäny, että muutan naapurikuntiin. Niin älä sylki suussa keksi mitään puppua, ihan vaan sen takia, koska se ei ole totta.

• Vanteeksi
        ei ollut tarkoitus kirjoitti:

Anteeksi.

Ja kukahan se täällä marmattaa. Varmaan tuli nyt nasevasta kommentista hyvä mieli. Sai taas joku pönkitettyä egoaan, niin että ei päätä näy.

Ei se mitään "Utopiaa" ole että muualla on asiat paremmin. Enemmän mielekästä tekemistä, paremmat koulutus ja työ mahdollisuude. Ja muuta sellaista mukavaa, jota kohta puolin entinen kotikaupunki ei pysty tarjoamaan. Tyypeillä on mukavempaa, kun on mielekästä tekemistä, niin aikaa ei jää naapureiden asioiden kaiveluun ja juoruiluun. Eli säästyn kateellisilta ihmisiltä ja muilta urpoilta, joilla ei ole muuta tekemistä kun seurata naapurin tekemisiä (joidenkin pitäis hankkia elämä ihan oikeasti).

Sä tietenkin voit tänne jäädä, jos kerran niin tykkäät asua täällä. Minä olen saanut tarpeekseni jo tästä Pieksämäkeläisyydestä ja vaihdan vaihdetta isommalle.

Ps. Onko joku väittäny, että muutan naapurikuntiin. Niin älä sylki suussa keksi mitään puppua, ihan vaan sen takia, koska se ei ole totta.

Naapurikuntiin tai kauemmaksi, ihan sama. Silti kaipaan vieläkin esimerkkejä paikasta missä ei ole A) kyttääjiä B) kateellisia C) paskanpuhujia.

Paluumuuttajana Pieksämäelle on tullut nähtyä parikin isompaa ja pienempää pitäjää ja samanlaisia vesipäitä on kaikkialla. Toiset vaan pukeutuu kuin juntit ja toiset niinkuin jupit, mutta kun katsoo pintaa syvemmälle, niin huomaa yhteläisyydet.

Mutta ihan oikeasti suosittelen muuttamaan toisaalle. Vaikka asian oppisikin kantapään kautta, niin eipähän jää asia harmittamaan vanhempana ("jäi sekin sitten tekemättä, stana...").

• Anonyymi
        Puun lehti kirjoitti:

Pysymään aiheessa.

Aiheeseen siis:

Ei nämä Pieksämäkeläiset ymmärrä lukemaansa jos yksikin pilkku väärässä kohden. ÄO valitettavasti liian pieni, Pieksämäkeläisille selvennys, tuo ÄO tarkoittaa älykkyysosamäärä.

• Anonyymi
        Mitä hyvää siis? kirjoitti:

Joskus etäisyyttä ottamalla näkee asiat erittäin hyvin. Suosittelen. Ja pieksämäkeläisistä ei ainoastaan tällä palstalla valiteta, jos tosiaan niin luulit. Onhan se hienoa, että itse viihdyt tuossa selkäänpuukottajien paratiisissa. Ellet vaan nyt itse kuulu näihin? Pieksämäeltä tunsin muutamia hyviä tyyppejä aikoinaan, ja yksi heistä oli kukkakauppias, joka muuten surmattiin juurikin paikkakuntalaisen toimesta. Tuo ei hirveesti lisännyt positiivista ajattelua paikkakunnan suhteen.

Saman kukkakauppiaan tunsin. Rauha sielulleen.

• Anonyymi
        Vanteeksi kirjoitti:

Naapurikuntiin tai kauemmaksi, ihan sama. Silti kaipaan vieläkin esimerkkejä paikasta missä ei ole A) kyttääjiä B) kateellisia C) paskanpuhujia.

Paluumuuttajana Pieksämäelle on tullut nähtyä parikin isompaa ja pienempää pitäjää ja samanlaisia vesipäitä on kaikkialla. Toiset vaan pukeutuu kuin juntit ja toiset niinkuin jupit, mutta kun katsoo pintaa syvemmälle, niin huomaa yhteläisyydet.

Mutta ihan oikeasti suosittelen muuttamaan toisaalle. Vaikka asian oppisikin kantapään kautta, niin eipähän jää asia harmittamaan vanhempana ("jäi sekin sitten tekemättä, stana...").

Isommissa kaupungeissa saa elää rauhassa,kun ei erehdy tutustumaan kehenkään,mutta auta Armias,jos moikkaat jotakuta,saat riesan. Itse olen saanut elää omissa oloissani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saman kukkakauppiaan tunsin. Rauha sielulleen.

Minäkin tunsin. Ihana ihminen oli.

• just joo

samaa se on kuule muuallakin.. kannattaisi tutustua myös muihin kaupunkeihinkin kuin tähän. ihmisiä on erilaisia ja pitää vain olla sotkeentumatta tietynlaisiin. älä sano mtn ennenkuin tiedät asioista.

• Anonyymi

Stadissa ei kukaan tuntematon puhu paskaa. Ja hyvin rauhassa saa mennä ja tulla. Naapurit ei vingu.

• Anonyymi

Ei ketään ole pakko päästää elämäänsä.

• vaan on

Varmaan tämä kyseinen ongelma on joka paikkakunnalla. Täällä sen vaan huomaa helpommin kun on niin pienet ympyrät.. Ihmiset on vaan NIIN HELVETIN KATEELLISIA, toiset ihmiset vaan pärjää elämässä ja sekös ottaa päähän. Sehän olisi liian helppoa jos jokainen eläis omaa elämäänsä eikä puuttuisi/sotkisi toisten asioita, mutta näitäkin ihmisiä on oltava, koska olemmehan kaikki (Luojan kiitos) erilasia. Täytyy olla niitä kateellisia, "pahanilman lintujakin". Oishan se outoa jos kaikki osais iloita toisten onnesta ja olla toivomatta kellekkään pahaa.

Se on vaan harmi että ihmiset näyttää tyhmyytensä..

• ex-opiskelija

Huomasin saman ilmiön, vaikken ollut edes paikkakuntalainen. Pieksämäkeläiset teinit ainakin ovat ihan valtakunnan tasolla omaa luokkaansa. Joukossa tyhmyys tiivistyy, ja aivot on jätetty narikkaan jo kotoa lähdettäessä kaupungille tai kouluun.

Onneksi ei tässä pellekylässä tarvitse enää tässä elämässä viihtyä/käydä. Pieksämäki on savon mustalammas mitä suurimmassa määrin.

• Lex-opiskelija
        ex-opiskelija kirjoitti:

Huomasin saman ilmiön, vaikken ollut edes paikkakuntalainen. Pieksämäkeläiset teinit ainakin ovat ihan valtakunnan tasolla omaa luokkaansa. Joukossa tyhmyys tiivistyy, ja aivot on jätetty narikkaan jo kotoa lähdettäessä kaupungille tai kouluun.

Onneksi ei tässä pellekylässä tarvitse enää tässä elämässä viihtyä/käydä. Pieksämäki on savon mustalammas mitä suurimmassa määrin.

Tämä sinun asenne, se on aina yhtä positiivinen jo navat käännetään. Olet toistanut tätä samaa ja taas huomasit saman ilmiön, Yllätys.. yllätys. Eli tämä sinun Tuttu juttu on yllättävän Juttu tuttu.

Teinit on varmaan omaa luokkaansa, hyvä. Siinä on silloin varaa joukossa tyhmentyäkin. Ja se Savon mustalammas taidat itse ollakin, päää. Aivot täytyykin jättää narikkaan silloin kun on tarpeen. Jos et asu enään täällä, niin eihän sulle silloin pitäisi se viihtyvyys olla ongelma. Vai onko osa kehosta tai hilseistä jäänyt Pieksämäelle.

Ei ilkeillen vaan tyydyttikö vastaukset?

• ex-opiskelija
        Lex-opiskelija kirjoitti:

Tämä sinun asenne, se on aina yhtä positiivinen jo navat käännetään. Olet toistanut tätä samaa ja taas huomasit saman ilmiön, Yllätys.. yllätys. Eli tämä sinun Tuttu juttu on yllättävän Juttu tuttu.

Teinit on varmaan omaa luokkaansa, hyvä. Siinä on silloin varaa joukossa tyhmentyäkin. Ja se Savon mustalammas taidat itse ollakin, päää. Aivot täytyykin jättää narikkaan silloin kun on tarpeen. Jos et asu enään täällä, niin eihän sulle silloin pitäisi se viihtyvyys olla ongelma. Vai onko osa kehosta tai hilseistä jäänyt Pieksämäelle.

Ei ilkeillen vaan tyydyttikö vastaukset?

Ikävää, että pahoitit mielesi. Mutta se ei muuta mitenkään käsitystäni Pieksämäestä. Eiköhän meistä jokaisesta löydy se musta lammas, kun tarpeeksi haetaan. Ja jos ei muuten löydy, niin mehevillä jutuillahan voi värittää, että saa näyttämään siltä. Hauskaa loppuelämää vaan sullekin :)

p.s. Tulis nyt se Sukari järkiinsä...

• Mun koti on täällää!
        ex-opiskelija kirjoitti:

Ikävää, että pahoitit mielesi. Mutta se ei muuta mitenkään käsitystäni Pieksämäestä. Eiköhän meistä jokaisesta löydy se musta lammas, kun tarpeeksi haetaan. Ja jos ei muuten löydy, niin mehevillä jutuillahan voi värittää, että saa näyttämään siltä. Hauskaa loppuelämää vaan sullekin :)

p.s. Tulis nyt se Sukari järkiinsä...

Kaikenlaista.Sanoisinko vaikka, että hankkkaa elämä.Mistä tahansa.Mutta hankkikaa, ettei tarvi aikaa kuluttaa tänne kirjoitteluun.
        Sekin kertoo jo paljon, että koneella pitää notkua ja mustamaalata milloin mitäkin.Lääkitys kohdalleen, niin siitä masennuksestakin pääsee.
        Ihanaa, vettä sataa tänään...saa tehtyä kotihommia.
        Oikein mahtavaa viikkoa kaikille pieksämäkeläisille!!

• Paikallinen viilaaja
        ex-opiskelija kirjoitti:

Voi kyynel, voin miltei tuntea tuskasi :(

Jos minäkin olisin saanut nokilleni joltain nuoremmiltani (=teinit) siinä vaiheessa kun olin lähes aikuisiässä (=opiskelija) niin varmasti olisin saanut jonkinlaiset traumat pitkäksi aikaa.

Joten toivottavasti löydät jonkun hyvän terapeutin. Jumalan siunausta ja jaksamista!

• ex-opiskelija

Jos minäkin olisin saanut nokilleni joltain nuoremmiltani (=teinit) siinä vaiheessa kun olin lähes aikuisiässä (=opiskelija) niin varmasti olisin saanut jonkinlaiset traumat pitkäksi aikaa.

Joten toivottavasti löydät jonkun hyvän terapeutin. Jumalan siunausta ja jaksamista!

Heh...ei tässä ole mistään nokkiin saamisista kyse. Vaan siitä, että millaisia paikkakuntalaiset ylipäätään olivat. Kerroin vain oman näkemykseni, kun satuin tuolloin 90-luvun pintaan vaikuttamaan paikkakunnallanne. Nykymeiningistähän mulla ei olekaan muuta tietoa kuin se mitä saa lukea lehtien palstoilta tai täältä. Vaikken olekaan uskovainen, niin kompataan nyt Sinua. Jumalan siunausta ja jaksamista :)

• ex-opiskelija

Tulipa tuosta vielä mieleen sellainen juttu, kun luin kirjoituksesi uudelleen, että jos saisin tosiaan teineiltä turpiini, mitä suuresti kovin epäilen, niin eipä tuosta traumoja kovin tulisi. Vastapuolesta en menisi niin takuuseen. Joillekin voisi tulla jopa niin paljon traumoja, että pitäisi huudella vielä jälkeenkinpäin asiasta vuosien jälkeen teinimäiseen tapaan.

Olenpa kuullut sellaistakin, että paikkakuntanne teinit ovat jaksaneet ottaa oikein elämäntehtäväkseen pilatakseen jonkun toisen elämän. Silloin mullekin jo herää kysymys, että mikä teidän teinejänne oikein vaivaa? Silloin en ihmettelisi, jos uhrillekin tulisi jo tuosta traumoja.

• mitä sanot
        ex-opiskelija kirjoitti:

Tulipa tuosta vielä mieleen sellainen juttu, kun luin kirjoituksesi uudelleen, että jos saisin tosiaan teineiltä turpiini, mitä suuresti kovin epäilen, niin eipä tuosta traumoja kovin tulisi. Vastapuolesta en menisi niin takuuseen. Joillekin voisi tulla jopa niin paljon traumoja, että pitäisi huudella vielä jälkeenkinpäin asiasta vuosien jälkeen teinimäiseen tapaan.

Olenpa kuullut sellaistakin, että paikkakuntanne teinit ovat jaksaneet ottaa oikein elämäntehtäväkseen pilatakseen jonkun toisen elämän. Silloin mullekin jo herää kysymys, että mikä teidän teinejänne oikein vaivaa? Silloin en ihmettelisi, jos uhrillekin tulisi jo tuosta traumoja.

teineistä Pmäellä. Ne onnettomat teinit, varsinaiset känniääliöt ovat pilanneet monien nuorten elämän ja aikuistenkin tekemällä kaikenlaista jäynää, todella.

• Ihan samaa mieltä
        ex-opiskelija kirjoitti:

Ja minä olen kuullut että aidan vihreämmällä puolella ei ilkikurisia nuoria olisi lainkaan. Ainoastaan Pieksämäellä kiusaavat, näin olen kuullut...

• nimimerkki?
        ex-opiskelija kirjoitti:

Vähän niinkuin leffassa Paha Maa... Kuinka henkilöt siirtävät omaa pahaa oloaan toiselta toiselle. Hyvin menee kun saadaan toinenki voimaa pahoin, yhtä pahoin kuin itsekkin voi. Kannattais, jos on paha olla, niin vähän skarpata, eikä jakaa sitä muille, vaan tehdä asialle jotain, vaikka piste. Kyllä se menee pois jos keskittymään siihen hyvään mitä on vielä jäljellä. Keskittyy niihin hyviin ja mukaviin asioihin ja hetkiin joita saa kokea. Ja antaa huonojen hetkien mennä ohitse, ilman että jää roikkumaan niihin.

Kyllä noitten nuorten suusta kuule yhtä sun toista välillä. Mutta loppupeleissä ne tuhoaa vaan omaa elämäänsä ja yrittää tuhota läheistensäkin elämän siinä sivussa. Mutta se on jokaisesta itsestään kiinni mitä elämällään tekee ja viettääkö sen nauraen ja hymyillen, vai mieluummin itkien, vittuillen ja toiselle kuoppaa kaivaen.

Varmaan jokainen sisimmässään tietää mihin suuntaan oma elämä on tällähetkellä lipumassa. Olisko aika tarkistaa kurssia kapteeni?

• By Thunderstruck
        nimimerkki? kirjoitti:

Vähän niinkuin leffassa Paha Maa... Kuinka henkilöt siirtävät omaa pahaa oloaan toiselta toiselle. Hyvin menee kun saadaan toinenki voimaa pahoin, yhtä pahoin kuin itsekkin voi. Kannattais, jos on paha olla, niin vähän skarpata, eikä jakaa sitä muille, vaan tehdä asialle jotain, vaikka piste. Kyllä se menee pois jos keskittymään siihen hyvään mitä on vielä jäljellä. Keskittyy niihin hyviin ja mukaviin asioihin ja hetkiin joita saa kokea. Ja antaa huonojen hetkien mennä ohitse, ilman että jää roikkumaan niihin.

Kyllä noitten nuorten suusta kuule yhtä sun toista välillä. Mutta loppupeleissä ne tuhoaa vaan omaa elämäänsä ja yrittää tuhota läheistensäkin elämän siinä sivussa. Mutta se on jokaisesta itsestään kiinni mitä elämällään tekee ja viettääkö sen nauraen ja hymyillen, vai mieluummin itkien, vittuillen ja toiselle kuoppaa kaivaen.

Varmaan jokainen sisimmässään tietää mihin suuntaan oma elämä on tällähetkellä lipumassa. Olisko aika tarkistaa kurssia kapteeni?

Kaikki ajallaan. Katsotaan ensin yksi leffa loppuun.

• ..?..
        By Thunderstruck kirjoitti:

Kaikki ajallaan. Katsotaan ensin yksi leffa loppuun.

; )

• asunut mäellä
        ..?.. kirjoitti:

; )

asusivat perkeleet muualla kun siellä perseessä niin näkisivät raukat muun maailman menoa ihan erilaista porukkaa Pieksämäellä pohjosessa sellaset miehet ottasi selkään joka ilta ja etelässä saisivat henkeään pelätä sellaset selkäänpuukottajat.

• ...
        asunut mäellä kirjoitti:

asusivat perkeleet muualla kun siellä perseessä niin näkisivät raukat muun maailman menoa ihan erilaista porukkaa Pieksämäellä pohjosessa sellaset miehet ottasi selkään joka ilta ja etelässä saisivat henkeään pelätä sellaset selkäänpuukottajat.

Ja mitähä vielä!! p.mäki on ihan jees paikka asua!! Jotkut vaan on niin saatanan tyhmiä et niistä pitää jauhaa seläntakana paskaa..hommais ystäviä eikä kavereita tai sit ei pitäis sekoilla ja pöllöillä kylillä mistä kaikki saa jutun aihetta!!

Niin ja tietty muualla on varmasti parempi asua..joka paikassa on sama meno ja jauhanta, jotkut kaupungit on vaan asukasluvultaan niin isoja että kaikki siellä ei tunne kaikkia!!

Mutta parempaa ja rauhallisempaa elämää jossain muualla..

• joo`o
        ex-opiskelija kirjoitti:

Heh...ei tässä ole mistään nokkiin saamisista kyse. Vaan siitä, että millaisia paikkakuntalaiset ylipäätään olivat. Kerroin vain oman näkemykseni, kun satuin tuolloin 90-luvun pintaan vaikuttamaan paikkakunnallanne. Nykymeiningistähän mulla ei olekaan muuta tietoa kuin se mitä saa lukea lehtien palstoilta tai täältä. Vaikken olekaan uskovainen, niin kompataan nyt Sinua. Jumalan siunausta ja jaksamista :)

mut hei nythän eletään jo 2000 lukua..

• Anonyymi

Se on vaan hyvä,että pärjää jotkut hyvin. Kannattaa järkeviin asioihin panostaakin.

• Anonyymi
        mitä sanot kirjoitti:

teineistä Pmäellä. Ne onnettomat teinit, varsinaiset känniääliöt ovat pilanneet monien nuorten elämän ja aikuistenkin tekemällä kaikenlaista jäynää, todella.

Ei kai 20-25v enää teinejä ole?

• Anonyymi
        nimimerkki? kirjoitti:

Ei toisten pahaa oloa kannata ottaa niskaansa. Huudelkoon,supitelkoon. Mitä nuista. Ohi vaan.

• Anonyymi
        ex-opiskelija kirjoitti:

Enpä ole ajatellut ,että pitäisi miettiä millaisia ihmiset ovat. Muutto työn perässä on syy,miksi muuttaisin pois. En sen takia,että miettisin millaisia ihmiset on missäkin. Kaikkialla on kaikenlaisia ,mutta itse sen päättää välittääkö niistä. Monet ihmiset ovat ilmaa minulle. Ei tulisi mieleenkään tuijotella ketään. Hyvin sivistymätöntä sellainen. Kehittäkää itseänne.

• Anonyymi
        Mun koti on täällää! kirjoitti:

Kaikenlaista.Sanoisinko vaikka, että hankkkaa elämä.Mistä tahansa.Mutta hankkikaa, ettei tarvi aikaa kuluttaa tänne kirjoitteluun.
        Sekin kertoo jo paljon, että koneella pitää notkua ja mustamaalata milloin mitäkin.Lääkitys kohdalleen, niin siitä masennuksestakin pääsee.
        Ihanaa, vettä sataa tänään...saa tehtyä kotihommia.
        Oikein mahtavaa viikkoa kaikille pieksämäkeläisille!!

Tähän olen törmännyt Pieksämäellä, että siellä määräillään, mitä saa tehdä, missä kirjoitella, mistä kirjoittaa, miten elää. Mikäs tuomari sinä olet määräämään ketään. Tiedätkö, mitä tarkoittaa sananvapaus, ihmisoikeudet ja yleensä ihmisyys. Pieksämäellä se näyttää unohtuneen.

• ex-opiskelija

Jos satuitte katsomaan teeveetä lauantaina tv1:lta (1.8.), niin aihe käsitteli onnellisuutta. Euroopassa on maailman onnellisimmat ihmiset, ja Suomi pääsi peräti kakkostilalle. Mutta vastapainoksi löydettiin Suomen onnettomin paikkakunta.

Repesin melkein liitoksistani, kun juontaja hehkutti paikkakunnan olevan Pieksämäki. Muutamia paikkakuntalaisia haastateltiinkin ohjelmassa, ja eläkeläiset vaikuttivat varsin onnellisilta ja tyytyväisiltä. Mutta nuoremmat haastateltavat suorastaan pistivät paikkakuntaa 6-0. Mutta saihan paikkakuntanne silti hieman näkyvyyttä muutoin. Ettei kirjoitus menisi negatiiviseksi, niin täytyy nostaa tietysti tämä eläkeläisten positiivisuus myös toki esiin paikkakunnallanne. Ei kaikki siis ole niin onnettomia, kuin tuosta pätkästä voisi kuvitella.

• nyt on vuosi 2009

Kun hitaat YLE:n toimittajat ovat jo päässeet ajatuksissaan 90-luvulle asti. Tuosta Helsingin Sanomien epätieteellisestä lehtijutustahan on jo melkoisesti aikaa. Taisi olla 1993 tai -94 kun tuo Pieksämäki aiheinen juttu kirjoitettiin.

• Ihana kesä
        nyt on vuosi 2009 kirjoitti:

Kun hitaat YLE:n toimittajat ovat jo päässeet ajatuksissaan 90-luvulle asti. Tuosta Helsingin Sanomien epätieteellisestä lehtijutustahan on jo melkoisesti aikaa. Taisi olla 1993 tai -94 kun tuo Pieksämäki aiheinen juttu kirjoitettiin.

Pieksämäki on joidenkin mielestä kaikin puolin huono paikka. Motkotetaan oikein televisiossakin. Motkottajat voisivat muuttaa kehitysmaihin, jospa siellä vaikka sattuis olemaan asiat paremmin kuin Pieksämäellä.

Tervemenoa ostamaan menolippu ja hyvää matkaa!

• Totuuden torvi

On että täällä ei ole kahta kaupungin kasvulle elintärkeää asiaa!

Ne ovat koulutus ja työpaikat. Koulutuksella tarkoitan riittävän monipuolista ja korkeatasoista koulutusta, eikä näitä autonasentaja ja rakennusmies tyyppisiä koulutuksia joita löytyy joka kylästä.

Kaupungista puuttuu Ammattikorkeakoulu ja Yliopistotasoinen koulutus lähes kokonaan. Metsäoppilaitokselta löytyy yksi Mikkelin AMK-linja ja sisiksen DIAK kouluttaa yhtä tai kahta AMK linja.

Suurin osa nuorista lähtee opiskelemaan pakon edessä naapurikaupunkeihin tai kauemmaksikin. Hyvin harva heistä enää opiskelun jälkeen palaa takaisin koska kaupungissa on hyvin vähän töitä näille korkeasti koulutetuille.

• "faktaa"

Omasta talonyhtiöstäni on lähtenyt viimeisen kymmenen vuoden aikana noin puolenkymmentä nuorta opiskelun perässä toisiin kaupunkeihin ja vaikka kaikki ovat jo valmistuneet niin yksikään ei ole palannut takaisin.
        Yliopistokaupungit keräävät parhaimmat opiskeluikäiset nuoret ja pitävät ne opiskelun jälkeenkin.
        Nämä suuret koulukaupungit pysyvät väestodemografialtaan nuorina niihin muuttavien opiskelijoiden vuoksi. Opiskeulujen jälkeen perheenperustaminen ja lapsien syntyminen lisää vain kaupunkien elinvoimaisuutta.
        Lisäksi korkeastikoulutettujen palkkatulot ovat suuremmat joka lisää näiden kaupunkien verotuloja ja siten parantaa palveluja.
        Pienet kaupungit sen sijaan saavat matalapalkkaiset ja eläkeläiset hoidettavakseen samalla kun verotulot pienenevät vuosi vuodelta.

Tästä aiheutuu viheliäinen kierre.

Tämän vuoksi Pieksämäkeläisten ei todellakaan pitäisi missään tapauksessa vastustaa mitään uusia investointeja ja kehityssuunnitelmia. On suorastaan edesvastuutonta katsella ja lukea kuinka jotkut henkilöt ja tahot yrittävät kampittaa kaupungille annettuja vähäisiä mutta suuria mahdollisuuksia. Suomessa on lukuisia pikkukaupunkeja jotka toivovat että heille olisi ojennettu samanlaisia oljenkorsia kuin Pieksämäelle. Vastaavia ei todellakaan tule uudestaan pitkiin aikoihin jos enää koskaan.
        Nyt leikitään tulella ja edessä on elämän tai kuoleman väliset valinnat.
        Jos tässä epäonnistutaan niin mitään hyvää ei siitä seuraa kenellekään!

• Minkäs teet!
        "faktaa" kirjoitti:

Omasta talonyhtiöstäni on lähtenyt viimeisen kymmenen vuoden aikana noin puolenkymmentä nuorta opiskelun perässä toisiin kaupunkeihin ja vaikka kaikki ovat jo valmistuneet niin yksikään ei ole palannut takaisin.
        Yliopistokaupungit keräävät parhaimmat opiskeluikäiset nuoret ja pitävät ne opiskelun jälkeenkin.
        Nämä suuret koulukaupungit pysyvät väestodemografialtaan nuorina niihin muuttavien opiskelijoiden vuoksi. Opiskeulujen jälkeen perheenperustaminen ja lapsien syntyminen lisää vain kaupunkien elinvoimaisuutta.
        Lisäksi korkeastikoulutettujen palkkatulot ovat suuremmat joka lisää näiden kaupunkien verotuloja ja siten parantaa palveluja.
        Pienet kaupungit sen sijaan saavat matalapalkkaiset ja eläkeläiset hoidettavakseen samalla kun verotulot pienenevät vuosi vuodelta.

Tästä aiheutuu viheliäinen kierre.

Tämän vuoksi Pieksämäkeläisten ei todellakaan pitäisi missään tapauksessa vastustaa mitään uusia investointeja ja kehityssuunnitelmia. On suorastaan edesvastuutonta katsella ja lukea kuinka jotkut henkilöt ja tahot yrittävät kampittaa kaupungille annettuja vähäisiä mutta suuria mahdollisuuksia. Suomessa on lukuisia pikkukaupunkeja jotka toivovat että heille olisi ojennettu samanlaisia oljenkorsia kuin Pieksämäelle. Vastaavia ei todellakaan tule uudestaan pitkiin aikoihin jos enää koskaan.
        Nyt leikitään tulella ja edessä on elämän tai kuoleman väliset valinnat.
        Jos tässä epäonnistutaan niin mitään hyvää ei siitä seuraa kenellekään!

Koulut ovat alkamassa tässä elokuun puolivälissä ja loputkin syyskuun alussa joten Pieksämäeltä lähtee lähiviikkojen aikana sankoin joukoin nuoria pois tulematta enää koskaan takaisin.

• !!!
        Minkäs teet! kirjoitti:

Koulut ovat alkamassa tässä elokuun puolivälissä ja loputkin syyskuun alussa joten Pieksämäeltä lähtee lähiviikkojen aikana sankoin joukoin nuoria pois tulematta enää koskaan takaisin.

Näin loppukesästä näkee kaupungilla tavallista enemmän harmaita kuomullisia peräkärryjä liikenteessä. Ne on kaikki opiskelun vuoksi pois muuttavia nuoria.

• rimanalitus
        Minkäs teet! kirjoitti:

Sillä se paikkakunnan työllisyys hoituu, se ei muuta tarvitse. Kohta työllisyys lähes 100 % ja asukkaita 100

• -jokunen-
        Minkäs teet! kirjoitti:

Saattaa näistä pieniosa joskus palata, tämä se on pienten kaupunkien heikkous. Ei pystytä tai löydy halua vastata oikealla tavalla muuttotappioon. Jotain siinä täytyy olla pielessä?

• muualle
        Minkäs teet! kirjoitti:

Muutin tossa vähä aika sitten pois muualle ja täytyy sanoa, että homma lähti heti paremmin rullaamaan muualla. Oikeastaa niin hyvin, että ylitti kaikki ennakko odotukset ja tavoitteet. Löysin aika nopeasti ympärilleni ennakkoluulottomia sympaattisia ystäviä. Sellaiset ystävät oli Pieksämäellä kiven alla. Mulla on täällä paljon harrastuksia, uusia naamoja ja haasteita, kyllä mulle kelpaa. Homma toimii paremmin, kun se teitin vittuilu, vinoilu ja ennakkoluulinen asennoituminen kaikkeen. Varmaan johtuu tuosta teidän paskanjauhanta ja juoruilu kulttuurista, että niitä ennakkoluuloja syntyy. Sellanen on todella ikävää, että on joitakin henkilöitä kohtaan ennakkoluuloja, vaikka ei olisi koskaan sen henkilönkanssa puhunut, niin leimaa otsaan vaan. Saatte iskee niitä leimoja toistenne otsaan sen minkä kerkeette. Kyllähän Pieksämäellä elää, ei siinä mitään, mutta miksi pitäisi, jos muualla homma toimii kerran paremmin?

• Uneliasolen
        muualle kirjoitti:

Muutin tossa vähä aika sitten pois muualle ja täytyy sanoa, että homma lähti heti paremmin rullaamaan muualla. Oikeastaa niin hyvin, että ylitti kaikki ennakko odotukset ja tavoitteet. Löysin aika nopeasti ympärilleni ennakkoluulottomia sympaattisia ystäviä. Sellaiset ystävät oli Pieksämäellä kiven alla. Mulla on täällä paljon harrastuksia, uusia naamoja ja haasteita, kyllä mulle kelpaa. Homma toimii paremmin, kun se teitin vittuilu, vinoilu ja ennakkoluulinen asennoituminen kaikkeen. Varmaan johtuu tuosta teidän paskanjauhanta ja juoruilu kulttuurista, että niitä ennakkoluuloja syntyy. Sellanen on todella ikävää, että on joitakin henkilöitä kohtaan ennakkoluuloja, vaikka ei olisi koskaan sen henkilönkanssa puhunut, niin leimaa otsaan vaan. Saatte iskee niitä leimoja toistenne otsaan sen minkä kerkeette. Kyllähän Pieksämäellä elää, ei siinä mitään, mutta miksi pitäisi, jos muualla homma toimii kerran paremmin?

Mihinkäs muuten muutit?

• muualle kanssa
        muualle kirjoitti:

kyllä se niin on, että sellanen mökki, millaset tavat. Ja Pmäellä se näkyy....tuo ed teksti on täyttä puhetta, asiaa siis. Mikäs se Pmäellä on parasta kun mehevä juoru, joka saa kansan liikkelle. Torilla on marttakerhot, enkä tarkoita pelkkää naisporukkaa, taitaa enempi äijät juoruta toisten asioita. Toinen on kahviot, huoltoasemat. Samat tyypit vaihtaa vaan paikkaa, :D--huvittaa ihan. Ja kertovat mitä ovat toisessa paikassa kuulleet. Eihän Pmäellä tarttee lehteen mitään laittaa, kun tänään aamusta tapahtuu, niin puolen päivän aikaan jo puolet väestä tietää. Melkoista juoruporukkaa ja paskan jauhajaa....
        On nimittäin omaa kokemusta siitä, miten uteliaita tietyt tahot ovat, jopa omat kaverit (muka kavereita) selvittää mun asioita ja juttuja, puhuvat minusta pahaa, kuultu sekin,,,Että ei Pmäellä voi luottaa kehenkään, ei kehenkään. Jo lapset pitää opettaa tähän :/...Itte annan mennä toisest sissään ja toisest ulos, ja sopivan tilanteen tullen annan asian tulla sitten esille..Ja siinäkö sitten naurattaa kun selityksiä kuulee...hahahahahha

• ex-opiskelija
        muualle kirjoitti:

Olen tyytyväinen puolestasi. Mitä suotta asumaan paikkakunnalla, jossa ei viihdy kertomistasi syistä johtuen. Vaikka itse vain opiskelinkin aikoinaan, niin homman juju tuli varsin nopeasti selville.

Olen vilpittömästi onnellinen puolestasi. Olkoon uusi paikkakunta odotuksiasi vastaava. Olet tehnyt suuren päätoksen, mutta tuskin kuitenkaan kovin vaikean. Tsemiä :)

• +++++
        muualle kanssa kirjoitti:

kyllä se niin on, että sellanen mökki, millaset tavat. Ja Pmäellä se näkyy....tuo ed teksti on täyttä puhetta, asiaa siis. Mikäs se Pmäellä on parasta kun mehevä juoru, joka saa kansan liikkelle. Torilla on marttakerhot, enkä tarkoita pelkkää naisporukkaa, taitaa enempi äijät juoruta toisten asioita. Toinen on kahviot, huoltoasemat. Samat tyypit vaihtaa vaan paikkaa, :D--huvittaa ihan. Ja kertovat mitä ovat toisessa paikassa kuulleet. Eihän Pmäellä tarttee lehteen mitään laittaa, kun tänään aamusta tapahtuu, niin puolen päivän aikaan jo puolet väestä tietää. Melkoista juoruporukkaa ja paskan jauhajaa....
        On nimittäin omaa kokemusta siitä, miten uteliaita tietyt tahot ovat, jopa omat kaverit (muka kavereita) selvittää mun asioita ja juttuja, puhuvat minusta pahaa, kuultu sekin,,,Että ei Pmäellä voi luottaa kehenkään, ei kehenkään. Jo lapset pitää opettaa tähän :/...Itte annan mennä toisest sissään ja toisest ulos, ja sopivan tilanteen tullen annan asian tulla sitten esille..Ja siinäkö sitten naurattaa kun selityksiä kuulee...hahahahahha

Jos ei tarvitse tekstiä lehteen niin voisihan sen kaiken tiedon kertoa kuvilla ilman tekstiä. Siinä olisi aivan tarpeeksi.

• *¤%¤#

Kaikki mitä muut näkee, niin siitä puhutaan.Ei kannata välittää juoruista yms.koska asiat muuttuu aikas nopeeta.Torilla kun pieraset ni kilsan päässä on jo paska housussa.Welcome to Pieksamaeki! Jos itte tiä t et juorut on paskaa ni anna olla.JOS ON TOTTA NI MITÄS MENIT TEKEEN???

• Minkä väristen lasien läpi täällä ympärilleen katsellaan, kun joka ikinen asia tuntuu olevan pielessä. En ole ollenkaan samaa mieltä, ettei täällä olisi mitään hyvää.

Minulla on täällä hyviä ystäviä, vaikka olin välillä poissa yli 20 v. Uusiakin on tullut paluumuuttoni jälkeen. Harrastusmahdollisuuksia on tämän kokoiselle kaupungille ihan riittämiin, ainakin näin keski-ikäiselle. Nuorisollehan ei tunnu olevan millään paikkakunnalla mitään - kas kun katsotaan jälleen mustien lasien läpi.

Yliopistoja ja kaikkia muita koulutuslaitoksia ei todellakaan ole jokaisessa pienessä kaupungissa, sillä ei tämä väestöpohja riitä yliopiston perustamiselle Pieksämäki-nimiseen kylään.

Ottakaas pois ne mustat lasit silmiltänne ja katselkaa ympärillenne, lukekaa lehtiä, seuratkaa aikaanne. Ja ennenkaikkea aktivoitukaa muuhunkin kuin pelkkään paskanjauhantaan joka tuutissa. Ei joka asiasta tarvitse rahaa saada, aina löytyy tekemistä sitä haluavalle.

Kuinkahan moni täälläkin pitkään työttömänä olleista on valmis aamuisin heräämään aikaisin ja lähtemään töihin, jos se mahdollisuus tulee? On niin hyvä nimettömänä valittaa kaikesta, kun ei itse olla valmiita tekemään yhtään mitään asioiden eteen.

HERÄTYS valittajat, muuttakaa kaupunkiamme paremmaksi esittämällä rakentavia ehdotuksia - jos se oma ego suinkin antaisi periksi positiivisuudelle!

• ex-opiskelija
        Salpietari kirjoitti:

Minkä väristen lasien läpi täällä ympärilleen katsellaan, kun joka ikinen asia tuntuu olevan pielessä. En ole ollenkaan samaa mieltä, ettei täällä olisi mitään hyvää.

Minulla on täällä hyviä ystäviä, vaikka olin välillä poissa yli 20 v. Uusiakin on tullut paluumuuttoni jälkeen. Harrastusmahdollisuuksia on tämän kokoiselle kaupungille ihan riittämiin, ainakin näin keski-ikäiselle. Nuorisollehan ei tunnu olevan millään paikkakunnalla mitään - kas kun katsotaan jälleen mustien lasien läpi.

Yliopistoja ja kaikkia muita koulutuslaitoksia ei todellakaan ole jokaisessa pienessä kaupungissa, sillä ei tämä väestöpohja riitä yliopiston perustamiselle Pieksämäki-nimiseen kylään.

Ottakaas pois ne mustat lasit silmiltänne ja katselkaa ympärillenne, lukekaa lehtiä, seuratkaa aikaanne. Ja ennenkaikkea aktivoitukaa muuhunkin kuin pelkkään paskanjauhantaan joka tuutissa. Ei joka asiasta tarvitse rahaa saada, aina löytyy tekemistä sitä haluavalle.

Kuinkahan moni täälläkin pitkään työttömänä olleista on valmis aamuisin heräämään aikaisin ja lähtemään töihin, jos se mahdollisuus tulee? On niin hyvä nimettömänä valittaa kaikesta, kun ei itse olla valmiita tekemään yhtään mitään asioiden eteen.

HERÄTYS valittajat, muuttakaa kaupunkiamme paremmaksi esittämällä rakentavia ehdotuksia - jos se oma ego suinkin antaisi periksi positiivisuudelle!

Ihailen asennettasi. Hienoa että viihdyt Pieksämäellä. Ehkä positiivisuutesi tarttuu joskus vielä näihin jo tässäkin ketjussa tutuksi tulleisiin paskanjauhajiin. Työmaasi on iso, enkä kahdehdi Sinua pätkääkään.

Onnea valitsemallesi tielle.

• valtakirjalla
        Salpietari kirjoitti:

Minkä väristen lasien läpi täällä ympärilleen katsellaan, kun joka ikinen asia tuntuu olevan pielessä. En ole ollenkaan samaa mieltä, ettei täällä olisi mitään hyvää.

Tässäpä on ensimmäinen rakentava ehdotukseni: Pöytäniemeen Pieksänjärven rannalle saatava pöydät ja penkit, miten sillä voi olla nimenä pöytäniemi jos siellä ei edes ole pöytää ollut 25 vuoteen?

Ei pitäisi olla kummoinen kuluerä kaupungille kun olisi niin maireeta siellä jyypätä kaikkien pienten töpselinenä ystävien kesken. Toinenkin pyyntö olisi, sellainen että olisi ne polttopuut valmiina puujakkaran paistoon. Sytytysnesteet löytyy omasta jalkon jassista. Ystävällisesti, puistojemisti.

• Anonyymi

Ja mitä sitten,nautin siitä mikä muiden mielestä outoa ja juorun aihetta. Uh ah.

• Anonyymi
        Salpietari kirjoitti:

Eipä nuo mihinkään yliopistoon kykenisi paikalliset nuoret.

• Anonyymi

Pöytäniemeen kupille!

• Anonyymi

Synnyin 60 luvulla Pieksämäellä ja ei siellä meininki muutu näköjään. Aikoinaan kyttäsivät 80 luvulla kuka piti äitiyslomaa pitempään. Siihen aikaan,kun se oli aika lyhykäinen. Sitten juorusivat,jos joku elikin miehen palkalla. Miehelle se ei ollut ongelma,muille tuntui toisten asiat tai oletukset toisten elämästä olevan harraste. Tällä hetkellä odotan eläkettä. Saan todella hyvää työeläkettä,koska olen nuoresta asti töissä ollut. Välillä tosin ne äitiyslomat,mutta ei siihen aikaan voinut millään kotihoitotuilla lorvia kotona. Ei tullut kuuloonkaan. Eikä saatu muitakaan tukia!

• Anonyymi

Pieksämäki on kuin vieras planeetta täällä telluksella. Asukkaat eroaa muista ihmisistä paljon, todella outoa porukkaa, aivan kuten unessa olisivat, missä on Pieksämäkeläisten ajatus kun esimerkiksi liikenteessä ovat tai kaupassa, ihme hiihtäjiä, mieli tekisi joskus kopauttaa nyrkillä päähän ja huutaa HALOO!

• Anonyymi

Kun muutin Pieksämäelle täällä oli vähän yli 10000asukasta. NYT ON JOTAIN18000.

• Anonyymi

Kasvaakohan Pieksämäkijoskus 2117 50000asukkaan rautatien risteyskaupungiksi.

• Anonyymi

Pieksämäki,,,rautatien varteen kasvanut syylä jossa asuu kiiveri Protesteineen ja Puunhakkaaja matti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieksämäki,,,rautatien varteen kasvanut syylä jossa asuu kiiveri Protesteineen ja Puunhakkaaja matti.

Pätkäväisänen on myös

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pätkäväisänen on myös

Yks velloksistako

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yks velloksistako

Tä onko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tä onko

Juu on

• Anonyymi

Pöyhkeys vie perikatoon, ylpeys käy lankeemuksen edellä. Parempi elää hiljaa köyhien parissa kuin jakaa saalista röyhkeiden kanssa.”

Tämän päivän kilpailuyhteiskunnassa nöyryyttä ei enää pidetä niinkään selkeästi hyveenä, vaan henkilön olisi osattava myydä itsensä tuloksentekijänä niin työnantajalle kuin menestyvänä persoonana sosiaalisessa maailmassakin.

• Anonyymi

Onko pätkän veljen eukko yrittäjä.Vai yrittää olla.

• Anonyymi

Pätkän veli on etelä suomessa Hitsarina ei yrittäjä.

• Anonyymi

Tuntuu että Pieksämäellä on paljon hyvää vaikka on taantuma. Ja Savonsolmu paloi sekä Asemalla lipunmyynti onainoastaan lippuautomaatissa. KIITOS

• Anonyymi

Muutin pois 20vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe