Mistä johtuu, että saan joka vuosi pieniä puutarhamansikoita? Olen lannoittanut niitä keväisin kanankakalla ja vielä lehmänlantalietteelläkin. Aina sama juttu. Lajikkeina ovat Jonsok ja Polka.
Pieniä puutarhamansikoita
5
297
Vastaukset
- se vika piilee
Heh, no siinä se ongelma piileekin eli mansikka kasvattaa vaan lehtipuskaa ja tulee pienet marjat jos antaa liikaa lannoitetta ja etenkin typpeä. Lehmänlantaliete on todella typpipitoista...
- .....
Laitappa 3-4 vuotta pelkkää syyslannoitetta niin alkaa tulla satoa =)
- uuteen
..... kirjoitti:
Laitappa 3-4 vuotta pelkkää syyslannoitetta niin alkaa tulla satoa =)
Jonsok ja Polka antavat parina ensimmäisenä vuonna isoja marjoja. Sitten seuraavina vuosina on kukkien määrä suuri, eikä suuria marjoja tule yhteensä edelleenkään enempää kuin silloin alussa. Ne kesän ensimmäiset marjat ovat suuria ja seuraavat pienempiä.
Jos istuttaisit uuteen maahan uudet taime, saisit taas vain isoja marjoja. Mutta mihin sinä niitä isoja tarvitset. Pienissä on enemmän flavonoideja (kuoressa), ovat siten terveellisempiä. Peniä on helpompi käytää, kun ei tarvitse viipaloida pakastuspurkkiin. uuteen kirjoitti:
Jonsok ja Polka antavat parina ensimmäisenä vuonna isoja marjoja. Sitten seuraavina vuosina on kukkien määrä suuri, eikä suuria marjoja tule yhteensä edelleenkään enempää kuin silloin alussa. Ne kesän ensimmäiset marjat ovat suuria ja seuraavat pienempiä.
Jos istuttaisit uuteen maahan uudet taime, saisit taas vain isoja marjoja. Mutta mihin sinä niitä isoja tarvitset. Pienissä on enemmän flavonoideja (kuoressa), ovat siten terveellisempiä. Peniä on helpompi käytää, kun ei tarvitse viipaloida pakastuspurkkiin.Kokeilenpa neuvojanne! Todella lehteä pukkaa ja myös rikkaruohoa vaikka on lakanan päällä kasvamassa. Onhan se hyöty vielä pienistä marjoista, että ne ovat makeampia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882