Näppyjä peniksessä

Pimpledick

Onko kellään samaa ongelmaa?
Mulla on esinahassa pieniä valkoisia näppyjä. Eivät oireile mitenkään, ovat vain kiusallisia.
Ei se mikään sukupuolitauti taida olla. Ne on vähä niinkun finnejä tai tukkeutuneita talirauhasia. Onko kellään neuvoa hyvää keinoa niiden poistamiseen?

218

226502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrdr

      no missäpäin esinahkaa sulla ne näppylät on? niitä tulee ja menee se on ihan normaalia, älä ala niitä pusertelemaan

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emuaid - http://hespac.com/emuaidfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.

        Kumpaas tuotetta käytit? Linkistä löytyy kahta erillaista purkkia ja kuinka pitkään vaikutuksilla meni?


    • sama juttu

      Kuvaamasi näppylät ovat suurella todennäköisyydellä ns. helmipapuloita. Ne ovat normaali ilmiö, joten ne eivät kaipaa mitään hoitotoimia. Niitä ei toki esiinny kaikilla miehillä. Niiden koko ja määrä vaihtelevat myös jonkin verran. Ainoa keino niiden poistoon on kirurgia, josta saattaa jäädä hieman arpikudosta, lasertoimenpiteestäkin. En usko, että kukaan lääkäri on kovin innostunut hoitamaan niitä kirurgisesti, koska se ei ole lääketieteellisesti mitenkään tarpeen. Esteettiset kysymykset ovatkin sitten jo makuasioita, joista kai ei sovi kiistellä. Lähinnä joku laserkirurgiaa tekevä lääkäri (kirurgi tai ihotautilääkäri) voisi tietenkin arvioida, kannattaako niitä poistaa, mikäli koet ne kovin häiritseviksi.

      • Jou69

        Olen 13 v ja millullakin on niitä samoja näppylöitä peniksen varressa ja terskan alla mitä minun pitäisi tehdä?? kertokaa joku


      • EiNiihinKuole

        Ei mitään.
        Mulla oli kans noita samoja nuorempana, ja nímenomaan varressa. Ja sit ne vaan jossain vaiheessa hävis ihan itsestään.
        Et pyörittele nyt sit ajankulukses vaikka peukaloitas siihen saakka?


      • Onkotarttuvaa

        Olen 14 v. Poika ja mulla on penis aikalailla täynä ihon värisiä näppylöitä ja peniksen suu aukko on täynä punaisia näppylöitä. Ovatko ne vaarallisia ja mitenkähän tytöt niihin suhtautuu


      • Anonyymi
        Onkotarttuvaa kirjoitti:

        Olen 14 v. Poika ja mulla on penis aikalailla täynä ihon värisiä näppylöitä ja peniksen suu aukko on täynä punaisia näppylöitä. Ovatko ne vaarallisia ja mitenkähän tytöt niihin suhtautuu

        Oletko löytnyt syytä minullakin on


      • Anonyymi

        Ei tällain kannata tehdä missään nimessä. Ellet sitten lääkärille halua mennä itkien ku nippuside on peniksen ympärillä.


      • Anonyymi

        Olipa asiaton kommentti ja huonoa huumoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko löytnyt syytä minullakin on

        kuiva runkkaus tuottaa noi tosijjaan


    • feelgood

      kirves

      • Help

        Minulla on kanssa valkoisia näppylöitä esinahan alla aivan terskan juuressa. En ole käynyt lääkärissä tämän takia. Näppylöitä on aika paljon, ja ne eivät ole lähteneet itsestään pois. Niitä on ollut jo useamman vuoden. Miten ne voisi saada pois?? Olen kuullut jostain liotus hoidostakin. Auttakaa joku!!


      • Ratkaisu!
        Help kirjoitti:

        Minulla on kanssa valkoisia näppylöitä esinahan alla aivan terskan juuressa. En ole käynyt lääkärissä tämän takia. Näppylöitä on aika paljon, ja ne eivät ole lähteneet itsestään pois. Niitä on ollut jo useamman vuoden. Miten ne voisi saada pois?? Olen kuullut jostain liotus hoidostakin. Auttakaa joku!!

        Ei huolta ne lähtevät kyllä itsestään pois ne ovat normaaleja pese ne vain päivittäin


    • peskää_kädet

      Mullakin on esinahan alla hyvin pieniä näppyjä ryppäässä ja ne on ollut pari vuotta enkä ole potenut oireita.Ainut ongelma, että tyttö huomaa?

    • Lapio

      Sama ongelma minulla. :/ Näppyjä on esinahassa melko harvakseltaan jokapuolella. Esinahan alapäässä paljon.
      Koska olen melko ujo poika, en viitsi kertoa vanhemmille mitään ja jopa kouluterveydenhoitajalle kertominen tuntuisi kiusalliselta.
      Mitään oireita ei näpyistä ole. Ovat kuin pieniä finnejä.

      Seksiä en viitsi harrastaa, ennenkuin asiaan saisi varmuuden. Asiantuntevat, viitsisittekö auttaa? Onko tarttuvaa?

      • anonym

        ITsellänikin on näitä valkoisia näppyjä, tosi ärsyttäviä, tulivat vähän aika sitten "kuopassa" on jotain pieniä näppyjä, niitä en tarkoita .Vaan "alapuolella" olevia näppyjä. Olen harrastanut suojaamatonta seksiä muutaman kerran, mutta en usko tämän johtuvan siitä.
        Näppylät eivät ole kipeitä Mutta todellinen kosmeettinen haitta ja pelottaa hieman lähteä mitään yrittämään kun pelkään että oraaliseksissä tyttö huomaisi jotain outoa. poika 15v ps. minulla on muutenkin atooppinen iho, liittyköhän siihen, en tiiä:/


      • Matias

        Ne on ihan tavallisia, ei kannata repiä, ne erottavat jotain ainetta(en muista mitä), sen takia pitäisi pestä terska vähintään kerran päivässä vedellä ja miedolla saippualla.


      • dude
        anonym kirjoitti:

        ITsellänikin on näitä valkoisia näppyjä, tosi ärsyttäviä, tulivat vähän aika sitten "kuopassa" on jotain pieniä näppyjä, niitä en tarkoita .Vaan "alapuolella" olevia näppyjä. Olen harrastanut suojaamatonta seksiä muutaman kerran, mutta en usko tämän johtuvan siitä.
        Näppylät eivät ole kipeitä Mutta todellinen kosmeettinen haitta ja pelottaa hieman lähteä mitään yrittämään kun pelkään että oraaliseksissä tyttö huomaisi jotain outoa. poika 15v ps. minulla on muutenkin atooppinen iho, liittyköhän siihen, en tiiä:/

        mullakin on noita samaisia näppylöitä , jotkut ovat isompia kuin toiset ja niitä on paljon pniksen varressa, enemmän peniksen ´´alapuolella´´ja peiniä melkein huomaamattomia. mitenköhän tytöt niihin reagoi!


      • apua
        Matias kirjoitti:

        Ne on ihan tavallisia, ei kannata repiä, ne erottavat jotain ainetta(en muista mitä), sen takia pitäisi pestä terska vähintään kerran päivässä vedellä ja miedolla saippualla.

        Onko normaalia että on esinahan alla valkoisia näppyjä. Finnin kaltaisia näppyjä minulla on peniksen alapuolella. Kuulostaisi kondyloomalta mutta seksiä en ole eläessäni harrastanut.


      • hgji
        apua kirjoitti:

        Onko normaalia että on esinahan alla valkoisia näppyjä. Finnin kaltaisia näppyjä minulla on peniksen alapuolella. Kuulostaisi kondyloomalta mutta seksiä en ole eläessäni harrastanut.

        genitaali herpes


      • .blä.

        nimi on fordyces spots


      • adsfasdd

        ei ole tarttuvaa, itelläni on niitä eikä oo tullu niille joita painanu


      • 17v likka
        dude kirjoitti:

        mullakin on noita samaisia näppylöitä , jotkut ovat isompia kuin toiset ja niitä on paljon pniksen varressa, enemmän peniksen ´´alapuolella´´ja peiniä melkein huomaamattomia. mitenköhän tytöt niihin reagoi!

        seurustellu muutaman vuoden jo jätkän kanssa, jolla on sama ongelma. Koska ne ei seksin laatuun tai mihinkään muuhunkaan vaikuta, ei ne minuakaan vaivaa. :D ja iha suihinkin otin jo suhteen alussa, pelkäämättä sitä, että sieltä hyökkää joku kondylooma. itsevarmuutta peliin niin ei tytöt huomaa edes niitä!


      • näppylöitä penikessä
        dude kirjoitti:

        mullakin on noita samaisia näppylöitä , jotkut ovat isompia kuin toiset ja niitä on paljon pniksen varressa, enemmän peniksen ´´alapuolella´´ja peiniä melkein huomaamattomia. mitenköhän tytöt niihin reagoi!

        Mullakin on samaisisa näppylöitä terskan alla ja varressa.ne on kivuliaita


      • red fanc

        niin voi olla maholista mut ei niistä tarvii huolehtiiiii. !!!!!!!!!!!


      • Jaa'a
        näppylöitä penikessä kirjoitti:

        Mullakin on samaisisa näppylöitä terskan alla ja varressa.ne on kivuliaita

        Ei ne sitten samoja ole, koska tämän pitäisi olla kivuton ja oireeton käyppä näyttääs niitä jossakin.


      • Äijjjjjjjä
        anonym kirjoitti:

        ITsellänikin on näitä valkoisia näppyjä, tosi ärsyttäviä, tulivat vähän aika sitten "kuopassa" on jotain pieniä näppyjä, niitä en tarkoita .Vaan "alapuolella" olevia näppyjä. Olen harrastanut suojaamatonta seksiä muutaman kerran, mutta en usko tämän johtuvan siitä.
        Näppylät eivät ole kipeitä Mutta todellinen kosmeettinen haitta ja pelottaa hieman lähteä mitään yrittämään kun pelkään että oraaliseksissä tyttö huomaisi jotain outoa. poika 15v ps. minulla on muutenkin atooppinen iho, liittyköhän siihen, en tiiä:/

        Minulla on finnejä naamassa suhk kohti ja itekkin olen ujo poika
        Ja pelottaa ovatko ne haitallisia


      • Karhupolar
        anonym kirjoitti:

        ITsellänikin on näitä valkoisia näppyjä, tosi ärsyttäviä, tulivat vähän aika sitten "kuopassa" on jotain pieniä näppyjä, niitä en tarkoita .Vaan "alapuolella" olevia näppyjä. Olen harrastanut suojaamatonta seksiä muutaman kerran, mutta en usko tämän johtuvan siitä.
        Näppylät eivät ole kipeitä Mutta todellinen kosmeettinen haitta ja pelottaa hieman lähteä mitään yrittämään kun pelkään että oraaliseksissä tyttö huomaisi jotain outoa. poika 15v ps. minulla on muutenkin atooppinen iho, liittyköhän siihen, en tiiä:/

        Mullakin noita näppyjä ja etooppinen iho


    • Scorpion

      Terve. Itse olen 17 vuotias nainen ja minulla esiintyy samanlaisia valkoisia finnin tapaisia näppylöitä alapäässä. Sukupuolitauti ei voi olla kyseessä koska ne ilmestyivät vielä ollessani neitsyt n. 1½v sitten. Mitä netistä löysin juttua niistä sanotaan vain miesten osalta, joten voi niitä kai naisellakin esiintyä. Lääkärillä käydessäni papa-kokeessa lääkäri ei huomannut mitään poikkeavaa. Ne eivät oireile mitenkään eikä niistä ole haittaa ollut. Netissä sanottiin että päivittäinen pesu vedellä toimii "hoitona". Ne saattavat kuulema hävitä tai kestää koko eliniän. Ja mitä tyttöihin tulee, tuskin kukaan kiinnittää niin paljon huomiota siihen millainen mulkku teillä on että saatte olla rauhassa.

      • murmur

        kaikki puhuvat pienistä näppylöistä. itse kävin vessassa ja kauhukseni huomasin että iso näppylä oli ilmestynyt penikseeni!. onko sekin normaalia vai onko se jonkinlainen sukupuolitauti?


      • muahahaha

        Huh :) hyvä tietää... Mut khyl ne vähä häirittee..


      • Vastaanopeestxd
        murmur kirjoitti:

        kaikki puhuvat pienistä näppylöistä. itse kävin vessassa ja kauhukseni huomasin että iso näppylä oli ilmestynyt penikseeni!. onko sekin normaalia vai onko se jonkinlainen sukupuolitauti?

        Mulla on semmone iso näppylä esinahan alla terskan alapuolella ja se kutiaa, tuli 2 päivää sitten juoksulenkin aikana palleihin punasia pieniä näppyjä ja palleihin kirvelee.
        ja oon 14v


      • BenjaminKaattari

        Vitut mitään juossu kävelit vaan


      • Anonyymi
        Vastaanopeestxd kirjoitti:

        Mulla on semmone iso näppylä esinahan alla terskan alapuolella ja se kutiaa, tuli 2 päivää sitten juoksulenkin aikana palleihin punasia pieniä näppyjä ja palleihin kirvelee.
        ja oon 14v

        Mulla on suuri patti kullin päässä ja siinä on halkio päässä mistä kusi tulee .Onko huolestuttavaa.


    • apua tarvitseva
    • ---

      Itelläki on semmosia näppyjä esinahassa. Oon ollu iha paniikissa että onko mulla joku sukupuolitauti, vaikka en oo seksiä harrastanu ikinä. Oikeesti helpotti älyttömästi tietää että muillaki on sama ongelma ja että ei oo vakavaa :) Nyt alkaa olla ajankohtanen, koska olen ihastunnut yhteen tyttöön ja seki ihastunu minuun. Pitkä matka tosin, joten katotaan mitä tapahtuu :/ 19v muuten olen.

    • XprF

      Minullakin on kun olin sairaalassa 3 päivää niin en pystyny pestä penistäni. nyt juuri äsken luin jonkun kommentin käytä haaleaa saippua vettä se auttaa. itaseltä lähti puolet heti ne vähän verestävät, se on normaalia, sukupuoli taudista ei ole kyse, koska en ole ikinä seksiä harrastanut.

      • arrghh

        Mulla on siittimessä ja kivespussissa useita...kutisevat! onko muillakkin oireillut kutinalla?


      • niimpänii
        arrghh kirjoitti:

        Mulla on siittimessä ja kivespussissa useita...kutisevat! onko muillakkin oireillut kutinalla?

        mullakin kutissu


      • pippelimiekkailija
        arrghh kirjoitti:

        Mulla on siittimessä ja kivespussissa useita...kutisevat! onko muillakkin oireillut kutinalla?

        Mul kutisee aina panon jälkee, paitsi kortsun kans eri juttu.


      • Saippuanero

        Saippuqvesi saattaa aiheuttaa terskan päällä olevaan kudokseen, ja se saattaa kuivua araksi


    • Näppylät

      juu eli pieniä valkoisia näppylöitä, terskan juuressa, ei kutise, eikä kyllä tyttökään ole niitä paljon huomannut. itseäni kyllä inhottaa, kun ne eivät lähde pois. noin 4 vuotta sitten tulivat. ihotautilääkärini ei osannut vastata muuta kuin sen että talirauhasen eritys on minulla suurta, jonka takia näitä näppylöitä voi ilmetä, myös finneistä olen kärsinyt, mutta eivät ole nämä näppylät vain lähteneet. mutta parasta kuitenkin että ei ole sukupuolitauti.

      • että...

        poikaystävälläni on myös , mutta kun tautien mahdollisuus on suljettu pois, eivät näpyt minua mitenkään kuvota, vaan annan suuseksiä mielelläni, ihan normaalisti. Puhukaa asioista niin ei tarvitse päänsä sisällä miettiä ja suurennella asioita mielettömiin mittasuhteisiin... :)


      • EI JUMA
        että... kirjoitti:

        poikaystävälläni on myös , mutta kun tautien mahdollisuus on suljettu pois, eivät näpyt minua mitenkään kuvota, vaan annan suuseksiä mielelläni, ihan normaalisti. Puhukaa asioista niin ei tarvitse päänsä sisällä miettiä ja suurennella asioita mielettömiin mittasuhteisiin... :)

        Nii eli kannattaa sanoo baaris sille random muijalle et lähe messiin kahtoo mun terskaa ku siin on valkosii näppyjä :D haha


    • löytyy

      no joko tähän kyseiseen vaivaan on löytynyt joku yksinkertaine hoitomuoto?tietääkö kukaan?

    • poika, 16

      Joo.. niitähän on monilla niitä helmipapuloita. nou hätä.. ne saattaa lähtee, tai sit ei, mutta pääasia on et se ei oo mikään sukupuolitauti
      - Poika, 16

      • poppatohtori

        eli tässä olis tarvittavat aineet lääkesalvan valmistamiseen.
        -asetonia
        -murskattua lasia
        -sammakonkutua
        -iguaanin ulostetta

        no joo, ei ollu hauska vitsi ees. ittellä kans ollu sama probleema useampi vuosi. apteekista saa resepti vapaasti sellasta suussa oleviin rakkuloihin käytettävää ainetta. tekee jonkun kalvon siihen palluran päälle. eli kun pesee kunnolla terskan ja sitten laittaa tota ainetta niihin palleroihin niin ne ainakin vähenee.


      • terskaton
        poppatohtori kirjoitti:

        eli tässä olis tarvittavat aineet lääkesalvan valmistamiseen.
        -asetonia
        -murskattua lasia
        -sammakonkutua
        -iguaanin ulostetta

        no joo, ei ollu hauska vitsi ees. ittellä kans ollu sama probleema useampi vuosi. apteekista saa resepti vapaasti sellasta suussa oleviin rakkuloihin käytettävää ainetta. tekee jonkun kalvon siihen palluran päälle. eli kun pesee kunnolla terskan ja sitten laittaa tota ainetta niihin palleroihin niin ne ainakin vähenee.

        ai vittu tuo sinun "lääkheesti" repi minun kullin aivan vituillensa!!! mulla ei enää seiso!

        no joo, parempi vitsi ko edellinen. ittelläki on, jo toista vuotta.. vierähti kivi syämmeltä ko sai tietää ettei ole sukupuolitauti. aivan 17v


      • helpottunut
        poppatohtori kirjoitti:

        eli tässä olis tarvittavat aineet lääkesalvan valmistamiseen.
        -asetonia
        -murskattua lasia
        -sammakonkutua
        -iguaanin ulostetta

        no joo, ei ollu hauska vitsi ees. ittellä kans ollu sama probleema useampi vuosi. apteekista saa resepti vapaasti sellasta suussa oleviin rakkuloihin käytettävää ainetta. tekee jonkun kalvon siihen palluran päälle. eli kun pesee kunnolla terskan ja sitten laittaa tota ainetta niihin palleroihin niin ne ainakin vähenee.

        voi herranisä ku voi ihminen helpottua. näppylöitä ollu varmaan 3-5vuotta ja kaikki mahdollinen on käynyt mielessä. palstan lukeminen helpotti oloa ja toi itsevarmuutta. mutta ei se sitä häpeää naisten keskuudessa pois vie. että oliskohan joillekkin lääkkeille nimeä mitä muut on käyttänyt? en ole kertonu asiasta vanhemmillekkaan enkä uskalla/kehtaa mennä lääkäriin. apteekinmyyjä saa luvan olla ainut kuka tietää:)


    • Apuahaluava

      Mul on aika sama ongelma. Oon huomannu et joku n. puol vuot sit mul on ilmestyny tällänen 1 valkonen näppylä. Oon vähä ihmetelly aina et mikä se on, ekaks kelasin et se ois joku finni mut nyt vähä epävarma olo.Se on kutissu välil, mut viimeaikoin aika paljonki. Jos muistan oikee ni ensimmäinen tuli ku leikkasin karvat pois. Ku heräsin tänää aamun ni huomasin sen kasvaneen isommaks ja se on aika kivulias ku siihe koskee. Se on just siin varressa, ei siel kivesten lähellä vaa yläpuolella siis. Enkä oo koskaa ollu sukupuoliyhdynnässä niin ei voi olla mikää seksitauti. auttakaa? oireileeko kellään samal taval?

      • kuikkakala

        apuahaluava, minulla oireilee täsmälleen samalla tavalla. minulla tosin ilmestyi 2. toinen kasvoi herätessäni isoksi ja koskeminen sattuu. noh, usealla täällä on sama, joten ei kai se vakavaa ole :P yritän olla koskematta siihen...


      • cfghjkh

        voi johtua vaan siitäkin, että menit ajelee ne karvat. Iho ei tykänny --> karvat yrittää kasvaa sisäänpäin, mistä voi tulla sellaisia punaisia näppylöitä ja sit toi valkoinen voi johtua ihan vaan siitä tosiaan, ettei iho tykännyt ja tulehtui lievästi --> yrittää pukata finniä/finnin kaltaista siihen.


    • kerran me vaa eletään

      Miehillä n50-80% on täysin normaaleita vähemmän tai enemmän näkyviä talirauhasia peniksessä joiden tarkoitusta ei tiedetä paitsi että ne tasapainoittavat ihon rasvoittumista kuivumiselta.. ne ovat täysin normaaleita ja vaarattomia. lisää tietoa löydät kun etsit vaikka wikipediasta tai googlesta sanalla fordyce spots tai sebaceous prominence.. eikös teille koulussa jo valistettu näistä asioista??

      • huoletunut

        lähteekö ne pois ikinä :SS


    • Joo on myös, ei haittaa
      • kanssa on

        iteläkin tosiaan on näitä näppyjä, tai pikemminkin ihopoimuja terskannupin alapuolella kummin puolin varsinaista "ihopoimua" mikä piettää terskannuppia, ja varressa kans oli näitä talipalloja, mitä lie olivat, hermostuin niistä ja kaivoin net pihalle neulalla! :D mutta nyt kun sain tietoa asiasta, silmää häiritsevät ei muuta :)


      • pate1234

        Mulla on just noita "pimplejä". Englantia kun en osaa lähes ollenkaan, en tiedä lukeeko tuolla mitään hoitokeinoista. Jos lukee niin voisitteko ystävällisesti postittaa ne minulle suomeksi.
        Kiitos!


      • niin se vain onn
        pate1234 kirjoitti:

        Mulla on just noita "pimplejä". Englantia kun en osaa lähes ollenkaan, en tiedä lukeeko tuolla mitään hoitokeinoista. Jos lukee niin voisitteko ystävällisesti postittaa ne minulle suomeksi.
        Kiitos!

        kirurginen hoito. laserleikkaus, muita vaihtoehtoja ei ole.

        huono hygienia, eikä mikään sukupuolitauti ole syynä tuohon. ne vain ovat, jostain syystä.


    • mullakin on

      Itsellänikin on näppylöitä, enemmän tai vähemmän valkoisia. Ensin epäilin sukupuolitautia, vaikken olekkaan menettänyt poikuuttani vielä. Niitä on ollut 1-2v peniksen alapuolella terskassa. Jos kirurgia tai laserhoito ei miellytä, suosittelen hyvää hygieniaa ja päivittäistä alapesua. Näppylöitä ei kannata kosketella. Heti, kun löysin tämän keskustelun, sain varmuuden siitä, ettei vaiva ole vakava. Jos kasseja kutittaa, syynä on niiden kasvu. Menee ohi muutamassa kuukaudessa.

      • ihminen1223

        mullakin on ollut n. vuoden ollu pari tollasta valkosta näppyä peniksen varressa. sitten, viimeyönä varmaankin raapaisin yhtä ja aamulla huomasin peniksessäni noin sentin korkuisen näpyn joka oli ihan veressä. nyt kirvelee niin saat*nasti jos hipaseekin siihen näppyyn. mistä täää voi johtua? olenko mahdollisesti voinut raapasita sitä vai mistä tää johtuuuuu??????? mikä lääke tähän auttaisi??


      • kduzhd
        ihminen1223 kirjoitti:

        mullakin on ollut n. vuoden ollu pari tollasta valkosta näppyä peniksen varressa. sitten, viimeyönä varmaankin raapaisin yhtä ja aamulla huomasin peniksessäni noin sentin korkuisen näpyn joka oli ihan veressä. nyt kirvelee niin saat*nasti jos hipaseekin siihen näppyyn. mistä täää voi johtua? olenko mahdollisesti voinut raapasita sitä vai mistä tää johtuuuuu??????? mikä lääke tähän auttaisi??

        Mulla ollut jo monia vuosia noita näppylöitä(talirauhasia vissii), eri kokoisia munan juuressa. Ei oo lähteny pois vaikka puristaa vaan pysyy samoissa paikoissa saman kokosina. Kerroit tosta sentin korkuisesta kipeästä näppylästä, veikkaan että se on vain finni mikä on ärtynyt kun oot raapassu sitä. Mullakin on ollut noita kipeitä, oon antanu olla pari päivää koskematta et ei oo niin arka ja sit vaa puristanu pois eikä oo tullu enää takas.. ja näitä kipeitä "finnejä" ei oo ollu munassa vaan tossa munakarvojen kohilla ja kivesten vieressä. Lääkkeistä en tiedä mutta hygieenia tekee ihmeitä. Mul noi ei oo kyl esiityny noin isoina mut silti on vieläkin pari kuukautta vanhoja "arpia" kun oon ajatellu puristaa kovaa et tulee kaikki störsset ulos. Joku 5 ollu ja kahdesta jäänyt jäljet, muut oon puristanu rauhallisemmin :) ikää:17


      • kuikkakala
        ihminen1223 kirjoitti:

        mullakin on ollut n. vuoden ollu pari tollasta valkosta näppyä peniksen varressa. sitten, viimeyönä varmaankin raapaisin yhtä ja aamulla huomasin peniksessäni noin sentin korkuisen näpyn joka oli ihan veressä. nyt kirvelee niin saat*nasti jos hipaseekin siihen näppyyn. mistä täää voi johtua? olenko mahdollisesti voinut raapasita sitä vai mistä tää johtuuuuu??????? mikä lääke tähän auttaisi??

        AIVAN TÄSMÄLLEEN SAMA ONGELMA! siis täysin sama. minulla oli 2 peniksen varressa, raapasin yhtä, toinen oli kasvanut isoksi, pienenä ne oli vaaleampia, ja kovia, kuin kiviä. nyt toinen on kasvanu tosi isoksi ja sattuu koskea pikkusenkaan. HALUUN SEN POIS! niin ja mainitsinko, itsellänikin oli noin vuoden nuo. ehihän tämä kestä kauan!?


      • joooooo1
        kuikkakala kirjoitti:

        AIVAN TÄSMÄLLEEN SAMA ONGELMA! siis täysin sama. minulla oli 2 peniksen varressa, raapasin yhtä, toinen oli kasvanut isoksi, pienenä ne oli vaaleampia, ja kovia, kuin kiviä. nyt toinen on kasvanu tosi isoksi ja sattuu koskea pikkusenkaan. HALUUN SEN POIS! niin ja mainitsinko, itsellänikin oli noin vuoden nuo. ehihän tämä kestä kauan!?

        Sama täälä, tosin minulla ei ole varressa vaan juuressa, karvojen kohdalla. Ollut pari kuukautta kohta tuolla.

        Kondylooma saattaa olla kyseessä.


      • äiti+ neljä poikaa
        kduzhd kirjoitti:

        Mulla ollut jo monia vuosia noita näppylöitä(talirauhasia vissii), eri kokoisia munan juuressa. Ei oo lähteny pois vaikka puristaa vaan pysyy samoissa paikoissa saman kokosina. Kerroit tosta sentin korkuisesta kipeästä näppylästä, veikkaan että se on vain finni mikä on ärtynyt kun oot raapassu sitä. Mullakin on ollut noita kipeitä, oon antanu olla pari päivää koskematta et ei oo niin arka ja sit vaa puristanu pois eikä oo tullu enää takas.. ja näitä kipeitä "finnejä" ei oo ollu munassa vaan tossa munakarvojen kohilla ja kivesten vieressä. Lääkkeistä en tiedä mutta hygieenia tekee ihmeitä. Mul noi ei oo kyl esiityny noin isoina mut silti on vieläkin pari kuukautta vanhoja "arpia" kun oon ajatellu puristaa kovaa et tulee kaikki störsset ulos. Joku 5 ollu ja kahdesta jäänyt jäljet, muut oon puristanu rauhallisemmin :) ikää:17

        Oma tavara on pestävä kunnolla.
        Miehet kuvittelevat sen huuhtoutuvan siinä samalla kun on suihkussa, NÄIN EI OLE.
        Penis ja kivekset on pestävä ihan erillisenä toimenpiteenä, esimerkiksi suihkussa ollessanne.

        Toinen tärkeä on; pestä kädet, joilla pidätte kiinni kalusta kustessa. Aviomieheni pesee kätensä, aina, mennessään kuselle ( TKL bussikuski) ja ehdottomasti ennen ruokailua toki myös WC käynnin jälkeen.

        http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/itsehoitotuotteet/lactacyd.html
        (myy jopa Vapaa Valinta 500 mg on jotain 5 euroa.

        Jos saat jostain syystä alueen kuivumaan
        http://www.bepanthen.fi/
        tietoa on hyvä ja käy alapään iholle, ei ärsytä limakalvoja..

        En ymmärrä miksi isät eivät opeta poikiaan, toki yhden aikuisen perheessä, se on, sen ainoa työ.
        Opettaminen voi olla sanallista, ei tarvitse missään iässä alkaa pitelemään, vaan ohjaa lapsen tekemään sen itse. Kasvattajan voi sanoa se on niin intiimi paikka, ettei siihen saa muut koskea.
        YKSI OSA KASVATUSTA , jolla menee jakeluun, myös moni muu alueen oppi.


      • Pelli-Troikko
        äiti+ neljä poikaa kirjoitti:

        Oma tavara on pestävä kunnolla.
        Miehet kuvittelevat sen huuhtoutuvan siinä samalla kun on suihkussa, NÄIN EI OLE.
        Penis ja kivekset on pestävä ihan erillisenä toimenpiteenä, esimerkiksi suihkussa ollessanne.

        Toinen tärkeä on; pestä kädet, joilla pidätte kiinni kalusta kustessa. Aviomieheni pesee kätensä, aina, mennessään kuselle ( TKL bussikuski) ja ehdottomasti ennen ruokailua toki myös WC käynnin jälkeen.

        http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/itsehoitotuotteet/lactacyd.html
        (myy jopa Vapaa Valinta 500 mg on jotain 5 euroa.

        Jos saat jostain syystä alueen kuivumaan
        http://www.bepanthen.fi/
        tietoa on hyvä ja käy alapään iholle, ei ärsytä limakalvoja..

        En ymmärrä miksi isät eivät opeta poikiaan, toki yhden aikuisen perheessä, se on, sen ainoa työ.
        Opettaminen voi olla sanallista, ei tarvitse missään iässä alkaa pitelemään, vaan ohjaa lapsen tekemään sen itse. Kasvattajan voi sanoa se on niin intiimi paikka, ettei siihen saa muut koskea.
        YKSI OSA KASVATUSTA , jolla menee jakeluun, myös moni muu alueen oppi.

        Juu, minullakin kutisi ihan mahottomasti, voi pojat.
        Mutta Kaikkonen suositteli minullekin, että vaiha Bepantheniin.
        No en mie vaihtanut. Mie vaihoin lääkäriä.


    • 27v
    • naineeeen

      lukea että mitä kaikkea miehillä on!!!
      koska ette ees tiedä mitä kaikkea naisilla on.
      kroonista pillusyöpää ja riippu tissit ja mitä vielä.
      hyvä että miehilläki on jotain tällasta hauskaa tautia.

    • fsd

      mulla on luomi peniksessä onko se normaalia?

      • lättyviikari h.c.

        Peniksen amputaatio auttaa.


      • d
        lättyviikari h.c. kirjoitti:

        Peniksen amputaatio auttaa.

        no mulla on sama ongelma... mutta umlla ei oo esinahkaa, oon ympärileikattu. mullaki on niitä ihmeen näppyjä peniksen "juuressa" ja sitte ku stondaa ni ku runkkaa ne näppylät tuntuuuu siinä :S ...


      • hjelp!
        d kirjoitti:

        no mulla on sama ongelma... mutta umlla ei oo esinahkaa, oon ympärileikattu. mullaki on niitä ihmeen näppyjä peniksen "juuressa" ja sitte ku stondaa ni ku runkkaa ne näppylät tuntuuuu siinä :S ...

        Kun heräsin tänä aamuna niin huomasin että peniksen varteen oli tullut finnin kokoinen näppy. Ajattelin vain että se on finni mutta nyt vahingossa raapaisin sitä ja sieltä alkoi tulla valkoista ainetta ulos ja hetken päästä hieman verta. Mistä on kyse?


      • juuhmo

        no kyllä on perkele


      • kyrpppä
        juuhmo kirjoitti:

        no kyllä on perkele

        ETTÄ peskää sitä mulkkua joka päivä. mulla on pari näppyä ja nekin tuli armeijassa ku ei päässy pesulle ;/
        pesulle runkkauksen jälkee, pesulle nussimisen jälkee, pesulle joka ilta.


      • Embulix
        kyrpppä kirjoitti:

        ETTÄ peskää sitä mulkkua joka päivä. mulla on pari näppyä ja nekin tuli armeijassa ku ei päässy pesulle ;/
        pesulle runkkauksen jälkee, pesulle nussimisen jälkee, pesulle joka ilta.

        Hei minulla on semmosia "keltaisia" näppylöitä peniksessä kaikkialla.. luin teidän kommentteja ja mietin onko nämä sittenkin valkoisia..?


      • dragon11111111111111
        kyrpppä kirjoitti:

        ETTÄ peskää sitä mulkkua joka päivä. mulla on pari näppyä ja nekin tuli armeijassa ku ei päässy pesulle ;/
        pesulle runkkauksen jälkee, pesulle nussimisen jälkee, pesulle joka ilta.

        noniiin asijaa se on kyl ihan hyvä käydä pesulla :)


      • Luomimies

        luomi voi olla vaikka korvassa. ihan normaalia on. mutta jos se häiritsee, ja luultavasti sen koosta riippuen häiritsee, käyhhän lääkärissä


    • näppylänä

      3-4v sitten tuli yks mut nyt niitä on parisenkymmentä suurimmat sentin luokkaa. ainoo haitta että hävettää pitää tollasta patalioonaa pusseissa

      • Pelastus ?

      • lol

        Mullekki tuli 1 v sitte ja sit ajattelin et se menee ohi mut ei oo menny


    • PenisNäppy

      Peniksen varressa on ihonvärisijä näppyjä. Jotkin isoja ja jotkin pieniä, kun niitä puristaa tulee pahanhajuista valkoista ainetta. Myös kivespusseissa on pieniä näppyjä ja jokaisesta lähtee yksi karva. vittumaista. Vois amputoida ton peniksen ku hävettää jos joku muija imee munaa ja näppylät tuntuu huulissa.

      • Kysyn vaan

        Jotkut mainitsevat, että saippua poistaa näppyjä mutta täytyy käyttää mietoa. Nyt kysyn miten mietoa sen tulisi olla?


      • Onko?
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Jotkut mainitsevat, että saippua poistaa näppyjä mutta täytyy käyttää mietoa. Nyt kysyn miten mietoa sen tulisi olla?

        Mun peniksessä esinahka ystyy terskaan sen ihopoimun kautta mutta myös päältä iho ikääänkuin yhtyy kiinni terskaan ja se on hankala pestä. Onko normalia ja lähteekö se iän myötä pois?


      • abcdef

      • näppyjen riivaama

      • PENIS
        näppyjen riivaama kirjoitti:

        Onko kukaan ostanut tuota englannista saatavaa CU-skin Cosmeceuticals- voidetta fordyce spottien hoitoon? Käyttökokemuksia siitä? Toimiiko voide?

        Linkki on http://www.fordycespots.com/?gclid=CLuWwIG3-Z0CFQWTzAodd165pg

        alkaa pikkase kyl vituttaa ku noita saatana näppyi tullu lisää, koht varmaa koko mulkku niitä täynnä..


      • PENIS
        PENIS kirjoitti:

        alkaa pikkase kyl vituttaa ku noita saatana näppyi tullu lisää, koht varmaa koko mulkku niitä täynnä..

        niijasit ku pääsee petii akka kysyy et mitä noi on, ei perkele


      • 14v
        Onko? kirjoitti:

        Mun peniksessä esinahka ystyy terskaan sen ihopoimun kautta mutta myös päältä iho ikääänkuin yhtyy kiinni terskaan ja se on hankala pestä. Onko normalia ja lähteekö se iän myötä pois?

        mulla oli ihan samanlainen ja se lähti pois ku vetelin esinahkaa ees taas.


      • hetken helpotus
        näppyjen riivaama kirjoitti:

        Onko kukaan ostanut tuota englannista saatavaa CU-skin Cosmeceuticals- voidetta fordyce spottien hoitoon? Käyttökokemuksia siitä? Toimiiko voide?

        Linkki on http://www.fordycespots.com/?gclid=CLuWwIG3-Z0CFQWTzAodd165pg

        reilusti toimitusaikaa ennemmin ja pakkauksesta päätellen kyseessä on
        asiallinen firma , paypalin kautta maksoin muutenkin joten kukaan ei voi luottokorttiakaan viedä
        katellaan kahden viikon päästä miltä näyttää , oli muutenkin englanninkielellä hyviä
        kirjoituksia anonyymeiltä ihmisiltä , ainoa heikko lenkki taitaa olla että iso mulkku = 2 pakettia


      • julli

    • tietämätön94

      olen huomannut että minulla on pieni näppy esinahkani sisällä, kun vetää esinahan terskan päältä pois niin ne näkyy, ne ovat hyvin pieni ja niitä on ympäri esi nahkaa en ole huomannut niitä ennen ne ovat niin kuin ryhmässä läheltä pitää katto että ne näkee... en tiedä onko sukupuoli tauti kalmydia testeissä olin viimeviikolla mutta tuloksia en ole vielä saanut...ne eivät oireile tai mitään muutakaan ovat vain? voisiko joku kertoa mitä ne ovat jos on samanlaisia..... en kyllä tiedä on shamppoon käyttöni alkanut aiheuttaa niitä pistän shamppoota aika paljon terskan alueelle... tuntuvat että ne olisivat lisääntyneet

      • BLABLABLABLALBABLALB

        ITSE OLEN 20-VUOTIAS JA MULLA ON OLLU NIITÄ AINA. JOSKUS VÄHEMMÄN JOSKUS ENEMMÄN. NIISTÄ EI OLE MITÄÄN HAITTAA EIVÄTKÄ NE TARTU. MUISTA VAAN UITTAA TATTIA KRAANAN ALLA MUUTAMAN KERRAN PÄIVÄSSÄ NIIN VOI VÄHÄN HELPOITTAA.. ONHAN NE KYL SEMI IRSTAITA :D


    • hoito keino

      Näppyihin esinahan alla on olemassa uuden lailnen hoito. Laser hoito on mahdollinen se ikään kuin höyrystää näpyt hoito on kivutun eikä se jätä miinkään laisia jälkiä

    • pena penttinen

      onneksi tuli löydettyä tämä keskustelu ihan vahingossa! itellä ollut varmaan kohta 6 vuotta tosipieniä valkoisia näppyjä terskan alaosassa. nyt helpotti kun tietää ettei kyseessä ole mikää tauti/vakava/epänormaali asia!! :)

      • ;(

        Meitsil noi on yli 40 mitä vittuu mie voin tehä : DD muija ei oo viel ainaka parkunu ku ei oo vissii huomannu, ei sille mitää oo tullu. Minuu häiritsee vitusti nuo ei kuitenkaa vissii mitää haittaa.. jumalauta


      • normaaleja

        Pearly penile papules

        Täysin normaali ilmiö.


    • haddem

      Näitä näppylöitä (fordyce's spots) on huomattavan monella, voisi sanoa että niin isolla osalla, ettei uskoisi. Joillakin näitä on enemmän ja joillain vähemmän; Tästä kertoo jo tämän keskustelun lukukertojen määräkin: ei tämä kiinnostaisi, jos ei olisi yleistä.

      Itsellänikin niitä siis on jonkun verran, ja lähdin ettimään netistä infoa ulkomaisilta saiteilta ja keskustelualueilta, jotka olivat perehtynyt juuri tähän ongelmaan. Mitään varmaa hoitoa ei tunnu olevan, vain jotkut saanut pysyvän korjauksen leikkauksella, jotkut eivät.
      Fordycespots.comin aine (cuskin) näyttäisi todennäköisesti olevan lähinnä rahastushuijaus, pari huonoa todistekuvaa: ei voi olla varma, että kahdessa kuvassa olisi edes sama henkilö. Ja muilla saiteilla oli raportteja aineen tehottomuudesta. Joku kuitenkin suositteli tätä http://organicskincare.com/Oil_Free_Sebum_Control_Moisturizer.htm cuskinin sijaan, halvempi mutta sama "vaikuttava aine".

      Tehokkain tapa on ilmeisesti kirurgiset toimenpiteet, laserleikkaus jne., mutta näilläkään ei voi taata pysyvää parannusta. Jotkut ovat löytäneet vähän apua tretinoin-voiteista, jotkut accutan-kuureista, mutta useissa tapauksissa näpyt on tullut takaisin hoidon jälkeen, ja jotkut sivuoireet on ollut hoidon aikana ikäviä. Joillakin edellä mainitut hoidot olivat taas toimineet aika heikosti. Jotkut taas ovat saaneet jonkinmoista helpotusta jojoba-öljystä. Kokemukset vaihtelee.

      Jotkut näistä näpyistä todella huolestuneet henkilöt olivat päätyneet niinkin hurjaan juttuun kuin itse-kirurgiaan. Eli itse poistanut näppyjä tietyllä metodilla tekemällä pienen haavan ja "suorittanut leikkauksen". En todellakaan suosittele, ja jos ihan välttämättä haluaa edes harkita, niin etsii netistä ohjeet ja varmistaa että on ymmärtänyt prosessin - ja etenkin mahdolliset seuraukset. Yksi oli poistanut yli 100 tällaista 'näppylärauhasta'.. Haittapuolena tuossakin kuulemma oli, että jotkut näpyt uusiutuivat usein ja jäi arpikudosta.

      Itsekin poistin vuosia sitten nuorena yhden tosi ärsyttävän tapauksen, ennen kuin olin edes lukenut mistään näistä, ja arpihan siitä jäi, pieni ja vaalea mutta kuitenkin. (Näppy ei kuitenkaan uusitunut). Enää en ole uskaltanut uusia moista operaatiota (infektioriskit huomioida ym.), eikä ole ollut tarviskaan, koska itsetunto on parempi eikä näpytkään ole loppujen lopuksi niin näkyviä tai tuntuvia. Ei tyttöystävänikään ole niistä huomauttanut mitään pitkän suhteen aikana, vaikka luultavasti jotain on voinut huomatakin, ja on innokas sänkyhommissa ;-)

      Mutta. Jos maailmalta nyt joku todella tehokas lääke tähän tulisi, niin kyllä mä voisin hyvinkin kokeilla. Tai jos ylimääräinen raha polttelisi taskussa, niin voisin harkita jotain laserleikkausta tai vastaavaa. Oma tilanne ei kuitenkaan paha ole ja häiritsee takaraivossa vain harvoina huonoina hetkinä, mutta pienellä vaivalla voisin korjauttaakin.

      Tai jos käsillä on ylimääräistä aikaa niin voisi huvikseen koittaa pienellä testirahalla noita kehuja & tyrmäyksiä saaneita hoitokeinoja (jojoba-öljy jne). Ja jos itse jotain pientä muutosta havaitsisi niin voisi kysäistä tyttöystävältä huomaako mitään erilaista :-)

      End of da reportt.

      • Tietäjä 14

        Terskassa olevat pikku pallerot vierekkäin ovat normaaleja kaikilla miehillä esiintyy niitä. Myös näppylöitä esiintyy suurella osalla miehistä etenkin pallien ja peniksen alapäässä. Itsellänikin. Hoitoa helmiäisnystyihin eli terskassa oleviin juttuihin ei ole eikä pidäkkään olla koska ne on kaikilla miehillä. Hyvä hygienia sen sijaan auttaa palleissa ja peniksessä olevien näppylöiden hoitoon. Osalla ne lähtevät ja osalla ei.

        Muita apuja: Sekoita rikkihappoa, lasinsiruja, ruutia, puhdistusainetta ja partakoneenteriä ja valele näitä penikseesi.

        Toinen hoito: peniksen amputaatio


      • hdem
        Tietäjä 14 kirjoitti:

        Terskassa olevat pikku pallerot vierekkäin ovat normaaleja kaikilla miehillä esiintyy niitä. Myös näppylöitä esiintyy suurella osalla miehistä etenkin pallien ja peniksen alapäässä. Itsellänikin. Hoitoa helmiäisnystyihin eli terskassa oleviin juttuihin ei ole eikä pidäkkään olla koska ne on kaikilla miehillä. Hyvä hygienia sen sijaan auttaa palleissa ja peniksessä olevien näppylöiden hoitoon. Osalla ne lähtevät ja osalla ei.

        Muita apuja: Sekoita rikkihappoa, lasinsiruja, ruutia, puhdistusainetta ja partakoneenteriä ja valele näitä penikseesi.

        Toinen hoito: peniksen amputaatio

        Aikamoinen tietäjä kun viittaat "palleroihin", "näppylöihin" ja "juttuihin".

        Hygienia on hyvä lähtökohta, mutta se ei ole hoito eikä juuri koskaan itsessään edes vähennä Fordyce's spotseja. Tämä siis, jos hygienilla tarkoitetaan lähinnä säännöllistä vesi & saippuapesua.

        Hyvin tavallasiahan nämä rauhaset (Fordyce's spots) ovat, luonnollisia jopa. Toisille nämä kovat rauhaset voivat olla sen verta näkyviä, että haittaa itsetuntoa niiden näkyvyyden takia.

        Voisin myöhemmin kirjoittaa kotikonstihoido(i)sta, kunhan olen itse testaillut ensin. Siihen liittyy kuuma vesihoito, tämän pitäisi pehmentää rauhasia, ehkä pienentääkin ja sulauttaa materiaalia kehoon (jää nähtäväksi). Ihon kuoriminen kemiallisesti, syväpuhdistussaippua ja öljyt, huijataan ihoa öljyllä niin iho ei tarvitse näitä rauhasia öljyämään ihoa.

        Suhtaudun tähän kotikonstiin toisaalta skeptisesti, toisaalta ennakkoluulottamasti. Annan itselleni luvan odottaa parannusta tilanteeseen, joskaan ei pysyvää ratkaisua. En tiedä milloin jaksan/ehdin aloittaa tällaisen vaivalloisen projektin, jonka aikana pitäisi säännöllisesti tehdä juttuja muutaman viikon ajan. Mutta luultavasti testaan ennen pitkään ja laitan sitten raporttia tänne.


      • hdem
        Tietäjä 14 kirjoitti:

        Terskassa olevat pikku pallerot vierekkäin ovat normaaleja kaikilla miehillä esiintyy niitä. Myös näppylöitä esiintyy suurella osalla miehistä etenkin pallien ja peniksen alapäässä. Itsellänikin. Hoitoa helmiäisnystyihin eli terskassa oleviin juttuihin ei ole eikä pidäkkään olla koska ne on kaikilla miehillä. Hyvä hygienia sen sijaan auttaa palleissa ja peniksessä olevien näppylöiden hoitoon. Osalla ne lähtevät ja osalla ei.

        Muita apuja: Sekoita rikkihappoa, lasinsiruja, ruutia, puhdistusainetta ja partakoneenteriä ja valele näitä penikseesi.

        Toinen hoito: peniksen amputaatio

        Pearly penile papules, eli näihin helmiäisnystyröihin on olemassa hoitokeino: CO2-laser. Se vaan ei ole mikään kotikonstikeino. http://www.nomorepapules.com/

        En tiedä miten helmiäisnystyröihin tehoaisi Fordyce's spotsiin käytettävät kotikonstikeinot. Jokin yhteys näillä voi olla.

        http://sebaceous.proboards.com/index.cgi?board=sebum&action=display&thread=170 tuossa alempana on jonkun kotikonstikeino PPP:hen, toimivuudesta en tiedä, mutta ei ihan leikiltäkään vaikuta.


      • m01m01m01
        hdem kirjoitti:

        Pearly penile papules, eli näihin helmiäisnystyröihin on olemassa hoitokeino: CO2-laser. Se vaan ei ole mikään kotikonstikeino. http://www.nomorepapules.com/

        En tiedä miten helmiäisnystyröihin tehoaisi Fordyce's spotsiin käytettävät kotikonstikeinot. Jokin yhteys näillä voi olla.

        http://sebaceous.proboards.com/index.cgi?board=sebum&action=display&thread=170 tuossa alempana on jonkun kotikonstikeino PPP:hen, toimivuudesta en tiedä, mutta ei ihan leikiltäkään vaikuta.

        Jeps eli etin googlesta apua ongelmaan ja sain selville että monella on ketsuppi toiminu. Ketsuppia vaan peniksen ympäristöön ja mullakin ongelma katos :D


      • Heikki Urologi
        m01m01m01 kirjoitti:

        Jeps eli etin googlesta apua ongelmaan ja sain selville että monella on ketsuppi toiminu. Ketsuppia vaan peniksen ympäristöön ja mullakin ongelma katos :D

        Näppylät viittaavat oireeseen rotten penis, eli mädäntynyt penis n. 5-8 vuoden jälkeen oireiden alkamisesta penis mädäntyy ja iho alkaa kuorioutua pois.

        Kyse ei ole mistään talirauhasista, eturauhasella ei ole omia talirauhasia. Hoito on Suomessa melko kehittymätöntä ja maksaa n. 5000-6000 euroa, laserilla hoidettavissa.


      • jappiewe
        Heikki Urologi kirjoitti:

        Näppylät viittaavat oireeseen rotten penis, eli mädäntynyt penis n. 5-8 vuoden jälkeen oireiden alkamisesta penis mädäntyy ja iho alkaa kuorioutua pois.

        Kyse ei ole mistään talirauhasista, eturauhasella ei ole omia talirauhasia. Hoito on Suomessa melko kehittymätöntä ja maksaa n. 5000-6000 euroa, laserilla hoidettavissa.

        Mulla kylmä vesi auttoi jonkun verran


      • asdasdsadsa
        jappiewe kirjoitti:

        Mulla kylmä vesi auttoi jonkun verran

        Joo teillä kaikilla on kuppa.


      • HOITOKEINO
        hdem kirjoitti:

        Pearly penile papules, eli näihin helmiäisnystyröihin on olemassa hoitokeino: CO2-laser. Se vaan ei ole mikään kotikonstikeino. http://www.nomorepapules.com/

        En tiedä miten helmiäisnystyröihin tehoaisi Fordyce's spotsiin käytettävät kotikonstikeinot. Jokin yhteys näillä voi olla.

        http://sebaceous.proboards.com/index.cgi?board=sebum&action=display&thread=170 tuossa alempana on jonkun kotikonstikeino PPP:hen, toimivuudesta en tiedä, mutta ei ihan leikiltäkään vaikuta.

        http://www.fordycespots.com/


      • Määävqaaa

      • muumimammaaamamamama
        m01m01m01 kirjoitti:

        Jeps eli etin googlesta apua ongelmaan ja sain selville että monella on ketsuppi toiminu. Ketsuppia vaan peniksen ympäristöön ja mullakin ongelma katos :D

        Annoitko vaikkuttaa ton ketsupin jonkun aikaa, esim 5 min ? 10 min ? ja sit iha vaa vedellä pesit poes ?


      • Mike6966
        hdem kirjoitti:

        Pearly penile papules, eli näihin helmiäisnystyröihin on olemassa hoitokeino: CO2-laser. Se vaan ei ole mikään kotikonstikeino. http://www.nomorepapules.com/

        En tiedä miten helmiäisnystyröihin tehoaisi Fordyce's spotsiin käytettävät kotikonstikeinot. Jokin yhteys näillä voi olla.

        http://sebaceous.proboards.com/index.cgi?board=sebum&action=display&thread=170 tuossa alempana on jonkun kotikonstikeino PPP:hen, toimivuudesta en tiedä, mutta ei ihan leikiltäkään vaikuta.

        http://pearly-penile-papules-removal.weebly.com/


      • penis

        mullaki on näppyjä mut ei esinahas vaa siinä toises nahas miksikä sitä sanottiinkaa siinä on monta semmosta melkee olematonta näppyä ja yks vähä isompi semmone valkone lähteekö ne itestää pois?


      • kohtalotoveri
        penis kirjoitti:

        mullaki on näppyjä mut ei esinahas vaa siinä toises nahas miksikä sitä sanottiinkaa siinä on monta semmosta melkee olematonta näppyä ja yks vähä isompi semmone valkone lähteekö ne itestää pois?

        Joo itellä löytyy kans noita näppylöitä kullin alapuolta ja ei haittaa mitään muutakuin itsetuntoa. hajosin jollekki jenkille ku oli sama ongelma ja oli menny leikkaan saksilla niitä ja sitte hieronu alkoholia pyyhkeellä pikkuveitikkaan XDD


      • bhih
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Joo itellä löytyy kans noita näppylöitä kullin alapuolta ja ei haittaa mitään muutakuin itsetuntoa. hajosin jollekki jenkille ku oli sama ongelma ja oli menny leikkaan saksilla niitä ja sitte hieronu alkoholia pyyhkeellä pikkuveitikkaan XDD

        Ootteko painanu niitä näppylöitänne ? mulla tulee niistä näppylöistä jotain saatanan valkosta mömmä? wtf? ja peniksen varressa niitä näppylöitä. finnin kaltasia.. Ikää 16.


      • miitahelv
        bhih kirjoitti:

        Ootteko painanu niitä näppylöitänne ? mulla tulee niistä näppylöistä jotain saatanan valkosta mömmä? wtf? ja peniksen varressa niitä näppylöitä. finnin kaltasia.. Ikää 16.

        mäki oon 16 ja ihan sama homma! toimiskohan toi ketsuppi? vai onko se joku jekku... :D

        perkele en haluu noin törkeitä niinku noissa kuvissa, äkkiä joku apu!


    • perkela

      Mulla on näitä samoja näppyjä, ja jos pesen ne päivittäin, niin lähteekö ne myös muualtakin, kun näitä on ympäri penistä..

      • .

        Miehet kuvittelevat sen huuhtoutuvan siinä samalla kun on suihkussa, NÄIN EI OLE.
        Penis ja kivekset on pestävä ihan erillisenä toimenpiteenä, esimerkiksi suihkussa ollessanne.

        Toinen tärkeä on; pestä kädet, joilla pidätte kiinni kalusta kustessa. mieheni pesee kätensä, aina, mennessään kuselle ( TKL bussikuski) ja ehdottomasti ennen ruokailua toki myös WC käynnin jälkeen.

        http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/itsehoitotuotteet/lactacyd.html
        (myy jopa Vapaa Valinta 500 mg on jotain 5 euroa.)

        Jos saat jostain syystä alueen kuivumaan
        http://www.bepanthen.fi/
        on hyvä ja käy alapään iholle, ei ärsytä limakalvoja..

        En ymmärrä miksi isät eivät opeta poikiaan, toki yhden aikuisen perheessä, se on, sen ainoa työ.
        Opettaminen voi olla sanallista, ei tarvitse missään iässä alkaa pitelemään, vaan ohjaa lapsen tekemään sen itse. Kasvattajan voi sanoa se on niin intiimi paikka, ettei siihen saa muut koskea.
        YKSI OSA KASVATUSTA, jolla menee jakeluun, myös moni muu alueen oppi.

        .


      • 17v helpottunut
        . kirjoitti:

        Miehet kuvittelevat sen huuhtoutuvan siinä samalla kun on suihkussa, NÄIN EI OLE.
        Penis ja kivekset on pestävä ihan erillisenä toimenpiteenä, esimerkiksi suihkussa ollessanne.

        Toinen tärkeä on; pestä kädet, joilla pidätte kiinni kalusta kustessa. mieheni pesee kätensä, aina, mennessään kuselle ( TKL bussikuski) ja ehdottomasti ennen ruokailua toki myös WC käynnin jälkeen.

        http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/itsehoitotuotteet/lactacyd.html
        (myy jopa Vapaa Valinta 500 mg on jotain 5 euroa.)

        Jos saat jostain syystä alueen kuivumaan
        http://www.bepanthen.fi/
        on hyvä ja käy alapään iholle, ei ärsytä limakalvoja..

        En ymmärrä miksi isät eivät opeta poikiaan, toki yhden aikuisen perheessä, se on, sen ainoa työ.
        Opettaminen voi olla sanallista, ei tarvitse missään iässä alkaa pitelemään, vaan ohjaa lapsen tekemään sen itse. Kasvattajan voi sanoa se on niin intiimi paikka, ettei siihen saa muut koskea.
        YKSI OSA KASVATUSTA, jolla menee jakeluun, myös moni muu alueen oppi.

        .

        Kyllä helpotti, ku kuuli että tosiaan se on tosi normallia että on jotain finnejä tai patteja peniksessä. Nähtävästi voivat olla monen laisia monen kokoisia eri värisiä ynm, miten näistä nyt sitten erottaa mikä on tautia ja mikä normaalia. Kynnys mennä oikeesti lääkäriin on kova, ainakin suurimmalle osalle. Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin kun ei yhdynnässä ole ollu ja on näppylöitä, voi olla varma ettei se ole tautia vaan normaalia kasvamista ynm. On hyvä että on tällanen netti olemassa.


      • Rohfessroi
        17v helpottunut kirjoitti:

        Kyllä helpotti, ku kuuli että tosiaan se on tosi normallia että on jotain finnejä tai patteja peniksessä. Nähtävästi voivat olla monen laisia monen kokoisia eri värisiä ynm, miten näistä nyt sitten erottaa mikä on tautia ja mikä normaalia. Kynnys mennä oikeesti lääkäriin on kova, ainakin suurimmalle osalle. Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin kun ei yhdynnässä ole ollu ja on näppylöitä, voi olla varma ettei se ole tautia vaan normaalia kasvamista ynm. On hyvä että on tällanen netti olemassa.

        Olen perehtynyt asiaan nyt monta vuotta ja kirjoittanut väitöskirjaa asiasta. Mutta paranemiseen auttaa kun laittaa erektioituneen peniksensä ulostekasaan (mieluiten omaansa, koska siihen on kertynyt omaa immunitteettiä) Ja jos tuo ei auttanut, suosittelen amputoimaan. Itse suosin muovista lusikkaa, jolla se hoituu kivuttomasti.


      • ??
        Rohfessroi kirjoitti:

        Olen perehtynyt asiaan nyt monta vuotta ja kirjoittanut väitöskirjaa asiasta. Mutta paranemiseen auttaa kun laittaa erektioituneen peniksensä ulostekasaan (mieluiten omaansa, koska siihen on kertynyt omaa immunitteettiä) Ja jos tuo ei auttanut, suosittelen amputoimaan. Itse suosin muovista lusikkaa, jolla se hoituu kivuttomasti.

        Minulla on kiveksissä pari melko isoakin vaaleaa näppyä. Isoin halkasijaltaan noin 5mm ja onhan se helvetin ruman näköinen. Onko kyse samasta vaivasta vai mikä vois olla?


      • hg+9j+gj+igerigrdjjo
        ?? kirjoitti:

        Minulla on kiveksissä pari melko isoakin vaaleaa näppyä. Isoin halkasijaltaan noin 5mm ja onhan se helvetin ruman näköinen. Onko kyse samasta vaivasta vai mikä vois olla?

        null


      • 15v
        hg+9j+gj+igerigrdjjo kirjoitti:

        null

        mullakin noita hemmetin näppyjä on kyrvän ala puolella ja pieniä kiveksissä onko iha perus? miten voi hoitaa??


      • DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
        17v helpottunut kirjoitti:

        Kyllä helpotti, ku kuuli että tosiaan se on tosi normallia että on jotain finnejä tai patteja peniksessä. Nähtävästi voivat olla monen laisia monen kokoisia eri värisiä ynm, miten näistä nyt sitten erottaa mikä on tautia ja mikä normaalia. Kynnys mennä oikeesti lääkäriin on kova, ainakin suurimmalle osalle. Maalaisjärjellä kun ajattelee, niin kun ei yhdynnässä ole ollu ja on näppylöitä, voi olla varma ettei se ole tautia vaan normaalia kasvamista ynm. On hyvä että on tällanen netti olemassa.

        Jos nyt ajatellaan niin sukupuolitaudit (jotkin) voivat tarttua myös äidiltä synnytyksessä.


    • 14v
    • Ei kukaan

      Ei oo näppyjä, mut kiveksis on luomi...

    • 13v

      mullakin on semmosii pienii näppyjä peniksessä. niitä on vaan peniksen alapuolella alapäässä mutta ei oo päällä yhtään..

    • 23423

      Mullakin on niitä näppyjä peniksen alapuolella aika paljon että lähteekö ne pois haluis tietää 13v kun oon

      • random14

        mulla on peniksen alapuolella todella paljon sellasia pieniä vähän punaisia näppylöitä ja siinä peniksen sivuilla ja peniksen alussa päällä valkoisia näppylöitä mutta ei sitten siinä päällä ole yhtään ja nuissa näppylöissä kasvaa karvat luulisin että talirauhasia ja kiveksissäkin on. mitäköhän mahtaavat olla. minulla on myös terskassa helmipapuloita


    • ralli kukkuloilla

      Mitä miltä naiset näistä helmiäsnystyröistä terkassa? Voisitteko harrastaa seksiä tai oletteko ? ja onko ne miten yleisiä

    • no niin

      mul on kaks punasta näppylää esinahassa sellasii finnin tyylisii, mut kutii aivan vitusti, koitin vähä puristella ni niist tuli sellast läpinäkyvää settii, ja näppylät on ollu mulla suunnilteen 3 kuukaut, vähä kiinnostais tietää mitä nämä mahtaapi olla? olen 16v enkä ole harrastanut seksiä.

    • selvisin

      mullakin on noita näppylöitä ja vähän hävettää aina näyttää ne tyttöystävälle mut luin näitä juttuja ja otin sen sitten puheeks se sanoi että sitä ei haittaa ollnekaan on se välillä miettinyt että mitä ne on mutta ei ole huolestunut

    • w/e

      mä sain tarpeekseni jo niist jote aloin repimää pois. sattuu aiva saatanasti mut pääsee sentää eroo niist...
      Poika 17v

    • JKL-BOY

      nyt mulla on tullu toinen kerta nä näppyjä mitä mun pitäisi tehää? help me?

    • mrairamiiarmmia

      ite oon 16v en oo harrastanu seksii tai mitää ja huomannu saman ongelman... säikähin eka et ei hitto mitä nuo on mut onneks luin noita kommentteja et ei oo mitää pahaa

    • sama juttu

      Minulla on ollut nyt vähän yli 3kk näitä näppylöitä ensin ne alkoivat esinahan yläpäästä jatkaen matkaansa aivan kivesten alapuolelle.Niitä on aivan helvetisti ja mietin että miten ne saisi pois

    • sama juttu2

      mulla myös noita valkosia näppyjä terskan alapäässä esinahan alla ja se kohta missä näitä esiintyy on tulipunainen ja kosketus herkkä. mietin vaan että onkohan toi jokin tulehdus ja pitäiskö käydä lääkäris että sais jonku antibiootti kuurin tohon vai?

    • näppyläpenis

      Mitä helvetin näppylöitä mulla on peniksen yläpuolella, ja peniksen varressa?? punasia, ihan niinku jotain pienen pieniä vesikelloja?? kutiaa niin saatanasti ettei kestä olla raapimatta. tohtorikaan ei tienny mitään, sano vaan että nuo kuluu puhki, jonka jälkeen ne sitte paranee(joskin jättää muuta ihoa vaaleammat, pysyvät arvet), ja menee sit omineen ohi ajan ja hygienian kanssa. VITULLA PÄÄHÄN.. NYT NIITÄ ON TAAS, JA JUMALAUT KUN KUTIAA VIELÄ ENEMMÄN KU 6 KK SITTE!!

    • Kysyjä

      Itsellä ollut samantapainen ongelma jo noin vuoden, yksi semi iso patti mulkun varresta löytyy missä on valkoinen pieni patti siinä päällä, en ole vanhenmille tästä maininnut, kaverille kerran vihjasin, mutta se ei tajuttu mitää, olen käynnyt miettimään, että onko kyseessä jokin herpes tjsp, kun olen kerran suu seksiä harrastanut, mutta muuten olen neitsyt, nyt olen näitä foorumeita lukenut ja useita vastauksia on tarjolla, mutta ajattelen itse nyt, että se on sellainen helmipampula tai mikä nyt olikaan, mutta jos jollainen on parempia vastauksia niin pistäkään viestiä!

    • Huolestunut 13v

      Mulla on tossa esinahan alapinnassa oleva näppylä joka on 1cmx1cm suuri,
      onko se jotenkin vaarallinen?
      P.S Ja olen neitsyt

      • penis poika69

        minullakin on toi sama juttu oon myös 13v ja sitä esiintyy murros iässä kun karvat kasvaa kastelet vaa tattiis kylmäs vedes ja peseydyt päivittäin autto mullakin


    • huhhuijaaa

      Kyllä helpotti kun sai tietää, että on ihan normaalia... (:
      Ei muuta, kun pesulle! :D

      • penis poika69

        TOTTA!!!!


      • penis poika69

        mull ainaki kutisee se on ihn normaa lia jos piän farkkui ni joss ne on kireät ni kives pussi on ahtaassa paikassa ja alkaa kutisemaan ja raavit ja tuntuu limaselta se hikeä kannattaa jää paloja tai kylmää vettä


    • Jurripekka

      Tää ei auta terskas oleviin näppyihin, mut jos sattuu olemaan varressa melkeen ihonvärisiä näppyjä niin auttaa (ainakin mulla :O) eli:

      pistät ponnarin eka kassien ja sladdin ympäri ja sit sama ponnari viel pelkästää veijarin ympäri... annat veikan kasvaa (puristus tuo verta) ja niist näpyistä tulee sitä samaa rasvaa mitä onkaan ku finneissä, ihan itsestään :D Periaattees ne on ku finnejä. Ei ne kaikki lähteny mut muutama ainakin.
      Jännä juttu mut mulla toimi !

      Ponnarin pitää puristaa mukavasti ei niin et sattuu :D

      • Jurripekka

        En lähtis sotkee mitää ketsuppii herkkupamppuun


    • 5rh

      Joo. Itselläni on ollut nuita näppyjä jo 6 vuotiaasta asti (Ainakin jos itse muistan) Eli esinahkan sisällä aivan ylhäällä ohuen nahkakerroksen alla on pienirykelmä valkoisia palluroita, ja kiveksiet mulkun varsi täynnä nuiyä näppyjä kanssa. Itsekki olen pelännyt, että mitä helvettiä tapahtuu. Tästä illasta lähtien alan peseen fairyllä tuon alapään. Mitä samppoota niitten pesuun kannattaa käyttää?

      Lisäksi kaikki näpyt ei ole nahan päällä vaan sisässä, että juuru näkee nahan läpi ne paukut. Auttakaa joku mua nytten ;/

      • HienomiesAl

        älä nyt perkele ala tiskiaineella sohimaa... kuorii tuhkatkin pesästä nii että ei jää jälelle ku kuoppa...


    • Turhautunut

      terskan reijän kohalt pilkottaa joku epämääränen tumma näppylä. onko syytä huolestua?

    • durod

      mulla n kans peniksen alapäässä valkoisia pieniä ja suuria näppyjä, mutta mitä ne on ja miten ne saa pois???? onko ne vaarallisia tai kuoleeko niihin!??????????

      • penis poika69

        mullaki on sama juttu anna olla jos pahenee ni käy lääkäris ja peseydy kunnolla ja kylmä vesi auttaa


    • penis poika69

      sama juttu oon 13v ja on nyt ollu 1v katoin mitä helvettiä mun peniksessä on mutt ihan harmittomia oo kerran repiny ei auttanu mitenkään antaa olla ja peseytyy kunnolla ni ajan myötä helpotaa
      P.S Olen neitsyt

    • Silee Nakki

      Itsellä lähti kaikki pois Roaccutan kuurin aikana!

    • nobody1

      onkose normaalia kun hepin pää on vihriä?

    • panomies2321

      mulla paljon pieniä finnejä juuressa kerra puristin yhen kun alko vituttaa turposi iha vitun isoksi mutta laskeutu yhdessä päivässä mutta ei kannata puristella niitä 14v poika

    • homonigga

      Mitäs jos vaikka katkaisisitte peniksennenne vaikka sirkkelillä? Sittenhän ei enää olisi näppylöitä.

    • apua tarvitseva

      Valkosia näppyjä kyrvän juuressa eivät oireile mutta pelottaa.. Aiheuttaako se syöpää?

    • kikkelimies77

      Omalla kohdalla tämä hoito on ollut ainut joka noihin vvitun näppylöihin on auttanut.
      http://tinyurl.com/Fordyce-PenilepapulesRemoval

      Toimii sekä fordyce spotseihin että helmiäispapuloihin. Toivottavasti on jollekulle tästä apua

      • Toimiko

        Tilasit tuolta? Millanen toimitus aika?


    • Eroon päässyt

      Googlettakaa: Pearly Penile Papules

    • Parantunut!

      Teepussit jalkoihin ja heittelette rusinoita ympäri taloa samalla ku hiiren maksa on esarin alla. Mulla autto

    • Kinggi

      Itselläkin peniksessä aika paljon valkoisia palluroita. Olen vetänyt käteen ja olen kyllä neitsyt ja murrosikä vaiheessa. Johtuuko Käteenvetämisestä vai murrosiästä? Ja ei kyseessä ole mitään vakavaa?

    • ...........

      vitu dorkat tääl kaikil on niit näppylöit = KAIKKI KUOLEE.......

    • Apu ois kivaa

      mul on myös näppylöitä peniksessä. kävin lääkärissä tarkistamassa että onko mulla mitää nii ei ollu (en kyllä kertonu että nuo näppylät epäilyttää) . ne alkaa häiritsee. käyn melkee joka päivä suihkussa ,mutta ne alkaa nyt vaan paheenee ku kesää tulee. onko mitään helppoa tapaa saaha ne pois. ei oo mukavaa-.- enkä kehtaa kertoa kellekkää.

    • Needhelpinthiscase

      Joo mullakin on tossa terskan alapuolella tollaisia "helminnappuloita" ja haluisin tietää että onko niistä mitään muuta keinoa päästä eroon kun leikkaus, ja mistä mahtavat johtua.

      14v poika.

    • jjhg

      loll

    • itselläni myös

      Ne ovat normaaleita nystyröitä (papulat), joiden koko vaihtelee ja jotka välittävät mm. tuntoaistimusta.

      Tämä on Lääkärin mielipide

    • Baze

      Siis jumalauta, että turhauttaa lukee näitä. Itellä on noita näppyjä terskan ympärillä ja esinahassa ja ne näkyy parhaiten erektiossa. Siis ei oikeesti v*ttu voi olla mahdollista, että länsimainen lääketiede pystyy nykyään taistelemaan jotai syöpää vastaan mutta tommosiin pieniin terska ja esarinäppyihin ei oo keksitty mitään hoitokeinoo. Kait se on lopetettava seksin harrastaminen kokonaan ku tommosta kehtaa kellekään näytellä. Turhauttaa..

    • HP

      Onko normaalia, jos näitä tulee lisää vielä murrosiän jälkeenkin? Ollut muutama tällainen yli 10 vuotta, mutta yht'äkkiä tuli 5 lisää. Voiko tietää ilman testiä, että ovatko kondyloomaa vai helmipapuja? Eivät suostuneet tekemään testiä terveyskeskuksessa, kun eivät kerran oireile.

      • dw

        Niitä voi tulla koska vain lisää. Vasta 50 ikävuotta lähestyessä ne lähtevät lähes kokonaan pois.


    • 18v tytsy

      Hei ihan tosi, älkää olko noin huolissanne pojjjaat!
      Mun poikaystävällä on ollu noita näppyjä kans jo pari vuotta enkä mä koe niitä mitenkää kiusallisiks tai mitään. Ei haittaa seksiä eikä muutenkaan viehättävyyttä, edes suihinottoa. Jos eivät oirele mitenkään nii älkää vaivatko päätänne sillä vaan olkaa hygieenisiä, menee ohi jos on mennäkseen :)

    • NO PRKL

      miteskun noita valkoisi näppyjä on huulilla,nenässä, kiveksissä ja esinahan alueella. koskaan en ole ollut yhdynnässä, minulla on ollut ne muutaman vuoden 6lk lähtien mitään ei ole oireillut, vain stressiä aihettanut siitä onko se jokin sukupuolitauti.. vastatkaa joku, lääkäriin en pahemmin uskalla mennä.

      • piruvie1

        itsellä on esinahassa (sisällä) ja huulissa (punaisen alueen sisälle ja lähinnä suun puolella) samoja valkoisia pienenpieniä"rakkuloita" ja rykelmiä" ollut jo varmaan 7-9 vuotta ja ne lisääntyvät hitaasti, en usko että kyseessä on sukupuolitauti mutta toivoisin että joku tietää mitä nuo ovat?


    • näppylämäki

      ei muuta ku näyttelemään vaan muijille sitä näppyarmeijaa:D mullaki on niitä ollu varmaan 5 vuotta terv 17v pihaorava

    • jUUzzzzzzzz

      kyrpää suuhun vaan!

    • auttava käsi
    • ???????

      Mulla on vaaleita pieniä pisteitä esinahan alussa ja lopussa vielä pienempiä pisteitä onko tää jotain iohottumaa?

    • anonym1

      mullakin on jotkin isoi toiset pienii mistä sais hoitoo?

    • peenis3

      minulla oli samllaisia lähti miltei heti pois kun pesin terskan ja muut huolellisesti joka päivä

      • pippelisoturi

        pilipippelinäppyläääh:)


    • juhi4

      Itselläni on sama ongelma. huomaan aina silloin kun esinakhkani on kireä hieman nolottaa harrastaa seksiö tyttöystäväni kanssa en ole kellekään kertonut

    • Kaustislainen

      Mulla on tossa terskan alaosassa kolme pintä vaaleaa pistettä jota ei kutia eikä satu, oikeastaan niissä ei ole mitään tunto. Ne on vaan siinä, mutta haluaisin tietää mitä ne on? Ne on siinä virtsa reiän alempana kohdalla oikealla puolella

    • sami131

      Mulla on semmoset kolme ihan kauhean pientä vaalea pistettä siinä frenulumin oikealla puolella, niitä ei kutita eikä satu mutta haluaisin tietää mitä ne on

    • Reiska6969

      Valkoiset näppylät tulevat "ylirunkkaamisesta" eli kalun iho ei kestä sitä.Yleensä nämä valkoiset näppylät ovat alajuuressa mutta tosi harrastajalla myös varressa. Viikko tai kaksi vemppaamatta sekä päivittinen rasvaaminen poistaa ongelman.

    • RunkrunkVAAsullekki

      Jep. Ite runkkaan 2kertaa päivässä koska naista saanut kuukauteen :( Niin alkoi tulla ne häviää kunhan vähentää runkkaamista ja pesee niitä huolella ja kunnolla löylyissä, ehehe ;D

    • Helmipapula

      Kaikille helmipapuloista kärsiville, ne ovat normaaleja joskin kiusallisia itsetunnon tuhoajia! Näihin näppylöihin ei ole olemassa "toimivaa" hoitoa. Erilaisia poppakonsteja (rahastusta) on tarjolla pilvin pimein, mutta apua niistä ei saa.
      Itselläni on ollut nyt kymmenisen vuotta terskan kruunun juurella näppyjä ja ilmestyivät ollessani kolmekymppinen.
      Tietämättömyys näiden näppyjen todenperäisyydestä on syytä käydä varmistamassa sukupuolitauteihin perehtyneellä lääkärillä, ihotautilääkäri! Itse kävin ensimmäiseksi ihan vaan terveyskeskuslääkärillä joka totesi ne muitta mutkitta kondyloomaksi eli visvasyyläksi (sukupuolitauti). Lääkkeeksi sain penslauksella käytettävää (pumpulipuikolla levitettävää lientä) nestettä. Lääke vain kuori ihon penslattavalla alueella punoittavaksi ja araksi, näpyt eivät kadonneet, eivätkä edes pienentyneet.
      SItten menin sukupuolitautien erikoislääkärille joka totesi ne helmipapuloiksi, harmittomiksi ja normaaleiksi. Lääkettä näihin ei ole ja tavallisesti ne eivät häviä tai vähene, toisn kuin joku tässä ketjussa mainitsi, että iän myötä katoaisivat, näin ei ole.
      Hygienialla ei ole mitään tekemistä näiden kanssa, slaikkaria pitää pestä niin kuin itseään muutenkin, mutta pesulla niistä ei pääse eroon eikä se myöskään niitä lisää. EI viileä vesi, ei kuuma, ei mieto saippua, ei mikään, ne on ja pysyy!
      Laaserhoidolla ei edes hoideta tätä vaivaa, mikäli papupoiden määrä ei ole aivan järkyttävä.Googlettamalla löytyy kuvia erilaisita paupakaluista.

      Se on pojat vaan niin, että me jotka niitä omaamme, me kannamme niitä kalussamme hautaan asti. Tiedän kokemuksesta, että ei paljoa lohduta kun kaikkialla sanotaan, että ne ovat normaaleja ja hamittomia. Kyllä se on paskamaista aikuisellekin kertoa ensimmäiseksi joka panolle, että mulla on kalussani tollasia pienia palluroita mutta ne on normaaleja ;) Ei siinä miehisyys mitenkään vahvoilla ole, puhumattakaan herkässä kasvuiässä olevasta nuoresta.

      Koittakaa jaksaa ja kaikesta huolimatta nauttikaa seksistä!

      • zaddhu

        Kärsin itse myös näistä vuosikausia. Eräänä päivänä sain tarpeekseni ja varasin ajan laserklinikalta Tallinnasta. Siellä nystyt poistettiin kikkelistäni. Toimenpide oli aika kallis ja epämukava ja toipumiseen meni noin viikko, ei seksiä ja erektion saamistakin piti välttää. Nyt jälkeenpäin voin todeta, että oli kaiken vaivan arvoinen. Olen tyytyväinen lopputulokseen.


      • Mr.
        zaddhu kirjoitti:

        Kärsin itse myös näistä vuosikausia. Eräänä päivänä sain tarpeekseni ja varasin ajan laserklinikalta Tallinnasta. Siellä nystyt poistettiin kikkelistäni. Toimenpide oli aika kallis ja epämukava ja toipumiseen meni noin viikko, ei seksiä ja erektion saamistakin piti välttää. Nyt jälkeenpäin voin todeta, että oli kaiken vaivan arvoinen. Olen tyytyväinen lopputulokseen.

        Mistä varasit ajan tonne tallinnaa ja paljon se oikeen maksoi?


    • good job.

      Mulla o luomi peniksen terska pääs ja sen takii e voi kusta virtsaputken päästä lääkärit veti kyrvän poikki.

    • Penisnäppy69

      Mullon kans noita. On niitä tossa esinahassa peniksen varrella. Niitä on niin paljon ettei pysty laskemaan edes mun arvio ois joku 80 . En viitsi puhua siitä vanhemille,mutta tietääkö joku jonkun luotettavan sivuston josta tätä voi ostaa tai onko kukaan ostanu ennen että tehoaako??

      • Penisnäppy69

        Korjaan* Mistä voi ostaa jotain hoito ainetta että onko kenelläkään kokemusta toimivasta aineesta


    • mitenpääseneroon??

      mullakin on noita valkoisia näppyjä esinahassa, etin tietoa netistä ja selvis et ne se on nimeltään "forcydes spots", samalla selvis että niitä voi olla myös huulissa, kävimpä kattomassa peiliin ja siellähän niitä oli ylähuulen "alla", ne on tosi huomaamattomia onnkes. mut esinahassa olevat ei oo yhtään niin huomaamattomia ja vaikuttaa kauheesti mun itsetuntoon.

    • help me tell me

      mulki on noit valkosii näppyi mut ei ne oo mitenkää haitannu. mut osaaks kukaa kertoo ku mun terska on aika arka ja siihen kirvelee ku siihe koskee et onko se ihan normaalia? seksikin alkaa jo pikkuhiljaa kiinnostaa ja aattelin et jos terskaa kirvelee seksin aikana. osaaks joku sanoo et onko se ihan normaalia vai et enkö vaa oo viel kypsä seksiin

      t:13v poika

    • 12v :o

      Olen itse 12v. Ja mulla on esinahan yläpäässä että alapäässä pieniä valkoisia patteja. Välillä kutisee tosi paljon. Auttaako jokapäiväinen pesu?

    • Helpotus

      Huh! Miettiny Vaikka kuinka pitää et mitä nää onn . Mutta nyt ku on näköjää muillaki iha samanlaine ongelma nii on kyl helpottunu olo. Mutta kyllä tuo koulu lääkäriki sanoo et iha terve oot ja katto sitä munaa . Mutta päätin varmistaa . Kiitos !

    • näppyläpippeli

      Olettekos testanneet sitruunan mehua noiden poistossa?
      Aikas paljon näyttää ulkomaisilla sivustoilla sitruunan mehua kehuttavan että lähtee näpyt pois muutamassa viikossa . itse juuri kävin 3 sitruunaa ostamassa ja maksoi 90 centtiä ja noi kyl riittää yli kuukaudeksi elleivät pilaannu ennen sitä. Testi siis alkakoon tästä :)==

    • Poitsu12345

      V'ttukun pelästyin... Itellä kans ollu noita näppyjä jo aika kauan ja niitä on kivespusseissa ja peniksen alapäässä tai siis siinä varren alkuosassa xDMietin kans et onko jotain vakavaa mut onneks en oo ainoo ja luin netistä juttuja nii ei oo mikää tauti tai mitään!(onneks).Nyt saan jatkaa elämääni rauhassa;)Auttaako pävittäinen pesu?Saippualla vai ilman?Ja onko jotain muita konsteja?Mulla noi ei oo kyllä kutissu yhtää D:...Entä auttaako paranemista jos ajelis karvat veks jos on joku kosnti millä ne saattas lähtee? :D-15v poika :D

      • Joku14vjonne

        Jokapäiväinen pesu ei auta. Ite oon koittanu, mutta siinä ne vielä on.


    • E-urologi.fi

      Helminystyrät/helmipapulat johtuvat HI-viruksesta tai syövästä. Jolaisella viiko elinaikaa.

      Paras vitsi ikinä. Haha.

    • 15vneitsyt

      oon huomannu about 1v sittullu heti ku vetää alassen esinahan niisiin terskan alapuolella on rykelmänä pieniä näppylöitä. Ja on myös siinä itse peniksen varressakin niitä. mitä ne on !!
      Sit hävettää ku menee sänkyy jonku muijan kaa ja se huomaa ne ja juoksee vitttuun paikalta.

      • 17w

        Ei oo vaarallisia itselläkin oli joskus n.1v sit esinahan ns alla mutta lähtivät sieltä itsekseen nyt on enää varressa


    • Joopsss

      Itellä samoja valkeita näppyjä. Ei mitään oireita oikeastaan, seksin jälkeen saattaa joskus vähä kutista. Ps. Tää sama keskustelu ketju ollu 12wee yllä :DDD

    • Nime

      Olen nuori ja minulla on ihon värisiä näppylöitä peniksessäni mitä ne voisi olla?

    • Aphomo

      Helpotti paljon kun sain tietää että ovat pelkkiä talirauhasia ps. Ei kannata puristella näitä

    • Rktasd

      Minä olen 10 vuotias ja minullakin on jo näppylöita peniksen esinahan sisällä

    • Xd2

      Oon 15 v täytän tänä vuonna 16 ja kun esinahan joka ei vielä ole ratkennut vetää äärimmilleen siinä esinahasta näkyy pieni valkoinen. Kivuton pallura kantsiiko huolestua

    • Juu_u

      Mullakin on samoja pieniä näppylöitä esinahan alla, välillä esinahan alta löytyy valkoisia kökköjä, toisinaan esinahan alta hieman "kutiaa" ja esinahan alunen on märkä "kutinan" aikana. Se ei voi olla seksitauti koska en oo harrastanu seksiä ikinä. Mistä on kyse?

    • poeka13

      mä oon 13 ja mul on kans pieniä valkoisia näppyjä peniksen varressa. kauan niissä kestää että lähtevät pois

    • Anonyymi

      Olen 13 vuotta ja mulla on ollut niitä ehkä nelisen vuotta ja en ole kiinnittänyt huomiota niihin

    • Anonyymi

      Melkein sama jottu mutta mun munassa oli joku läpi näkyvä valkoinen juttu joka lähti

    • Anonyymi

      Minulla on kives pusseissa finnin tapaisia näppylöitä. Olen koittanut puristaa ja joskus sieltä tulee finnin tapaista ainetta. Normaalia? Sitten esinahan ja penikseen välisessä esinahasta on pieniä valkeita näppylöitä. Häiritsee. Mietin mitähän tytöt sanoisivat koska. Saako mitenkään pois häiritsee!

    • Anonyymi

      Miks mun penis on ihan läski noin 10 min sen jälkeen ku saan orkun?

    • Anonyymi

      Miks mun kalusta tulee nii läski jos runkkaan?

      • Anonyymi

        Niin.Mieti sitä.Se ei siis läskisty kun et runkkaa.Sun kanntaa mennä lääkäriin tai ravitsemusterapeutille koskas läskiä tulee kun keho saa liikaa kaloreita.


    • Anonyymi

      Olen 14 vuotias poika ja minulla on penis.

    • Anonyymi

      EIOLE OLET sairas!!!!:.:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!::....ew,flwe

    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa se pikkupoikien nussiminen ja mulkun imeminen välittömästi. Näppylä tulevat peräsuolen sisäpinnalta suojaamattomassa yhdynnässä. Kieleen ne eivät Amerikkalaisten tutkimusten mukaan tartu, kun ei työnnä kieltään liian syvälle anaaliin.

    • Anonyymi

      mitä jos 14-vuotiaalla pojalla on iso näppylä esinahkassa ja se on torvonnut voisiko se olla syöpä🧐

    • Anonyymi

      Moro, en tiiä vastaileeko tänne kukaan enään mutta pistän nyt silti tänne. Eli oon 16v poika jolla on esinahan alla iholla sellasia ihonvärisiä ns. läiskä/paakku/piste rykelmiä. Ne ovat melko huomaamattomia mutta ne näkyy kuitenkin hyvin jos ihon levittää kireäksi ja salaman valossa katsoo. Rykelmät eivät mitään isoja ole, isoimmat noin 1x1cm. Ne ovat ns. ihon alaisia eli vaikka ihon levittäisi kireälle ja sormella tunnustelisi niin tuntuu melkein täysin sileältä ihon pinta missä rykelmät näkyy. Muistan, että jo aikas nuorena ensimmäiset rykelmät ilmestyi ja niitä iän mukana tullut hieman lisää sinne sun tänne esinahan alle. Koskaan niistä ei mitään haittaa ole ollut mutta itseään ne vain hieman ihmetyttävät. Täällä palstalla jo jollakin kuvaukseen sopivia rykelmiä olikin mutta selvää vastausta siihe että mitä ne ovat en saanut.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe