Miten oikaista väärinkäsitys?

???

Ja vielä niin, ettei loukkaa toista?

Tilanne:
Mies ja nainen, nainen ei ole kiinnostunut miehestä romanttisessa mielessä, mutta mies luulee että on. Nainen on typeryyttään mennyt mukaan flirttailuun ja mies on ottanut sen tarpeettoman tosissaan. Nainen haluaisi olla vain kaveri, mutta mies luulee naisen haluavan suhdetta.

Mies luulee, että nainen esittää tai on hankala ja epävarma, aikä siksi uskalla antautua mihinkään enempään miehen kanssa.

Mies on ihan kiva, joten nainen ei haluaisi loukata tai nöyryyttää miestä sanomalla asiasta suoraan. Nainen on ehkä jo loukannut miestä muutaman kerran, mutta mies suuressa kärsivällisyydessään on "katsonut läpi sormien".

Tilanne on jatkunut niin kauan, että on turha toivo, että mies ajan myötä tajuaisi asian.

Kysymys oli siis: Miten ilmaista asia miehelle niin, ettei hän loukkaannu ja että kaveruus voisi säilyä. Vai onko ylipäätään mahdollista pysyä kavereina, jos mies on ihastunut naiseen?

30

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se mies

odottaa kuitenkin kokoajan enemmän kuin ystävyyttä. Voi olla jopa mustasukkainen. Ainakin tod.näk. näin on.

• ap.

Voihan se olla noin, kyseisestä miehestä on vaan aika vaikea sanoa, onko mustasukkainen vai ei. Se on niin ylpeä, ettei kovin helposti myönnä olevansa.

• esimeRRkiksi
        ap. kirjoitti:

Voihan se olla noin, kyseisestä miehestä on vaan aika vaikea sanoa, onko mustasukkainen vai ei. Se on niin ylpeä, ettei kovin helposti myönnä olevansa.

kutsunut sua huoraksi, jos juttelet jonkun toisen kanssa?

Tuosta tunnistaa nyt ainakin moukan mustasukkaisuuden.

• kertomalla

ja keskustelemalla suoraan ja rehellisesti miten asiat ovat. Itse ainakin pidän rehellisyydestä oli se miten katkera tahansa.

• ehdottanut

suhdetta, niin mitä olet vastannut? Et kai mitään epämääräistä? Siinä paikassa on aika lausua julki totuus: en halua suhdetta, vaan kaveruutta!

• mitä tarkoittaa flittailu. Edellyttäen, että hän on sanonut flirttailleensa kanssasi.
      Kyse on voinut olla iskuyrityksestä, minkä sinä olet ajatellut flirtiksi.

Sano suoraan, vaikka hän voi pitää sitä suurena loukkauksena.
      Toinen vaihtoehto on, että elätte onnettomina elämänne loppuun asti.

• random_N

Et sinä panttaa totuutta miehen takia vaan itsesi. Sinua se kirpaisee se totuuden hetki. Mutta pelko pois ja asia esiin kiertelemättä.

Ystävyys on mahdollinen vain avoimen keskustelun jälkeen.

• pian........

mutta kun touhu on jatkunut jo turhan pitkään, ei ehkä kannata paljastaa ettet ole missään vaiheessa ollut todella kiinnostunut. Pieni valkoinen valhe (esim): mies vaikutti sen verran mukavalta että ajattelit katsoa syntyykö välillenne jotain spesiaalia, mutta valitettavasti luonto päätti ettei kipinöintiä ole tarpeeksi eikä sille vaan voi mitään.

• AaTset

Naisen olis parempi antaa, kun on jo noin pitkään vedättänyt. Oharin tekeminen tuossa vaiheessa voi olla vaarallista.

• lcnkas

ei tuosta enää ole muuta ulospääsyä kuin mennä sen kanssa naimisiin ja sitten viikon päästä sanoa, että on alkanut tuntua, että ollaan kasvettu erillemme. Sitten vaan jättää eropaperit vetämään.

Näin välttyy ikävältä keskusteluylta toiselle ihmiselle.

• viisaasti kalavesillä.

Älä enää yritä mitään,vaan tee välit sleviksi miehelle : ette edes tapaa,hyvänpäiväntuttavinahan melkein kahvitellaan,ja kahvi on nykyään F-kuppi 85:sena.

• vfsda

niin anna sen ymmärtää, että olet löytänyt uuden ihastuksen.

• dayum

tuo on huono idea, luulisi olevan sama olla avoin, tai edes suht avoin. Etenkin jos kerran kaveria haluaa olla jatkossakin.

• vänksy

mulla on tavallaan kokemusta tuosta. Kaverukset nyt voi puhua keskenään, se on ihan nomaalia, jossei jopa suotavaakin kaveruussuhteen ylläpitämiseksi:), niin mun mielestä tuossa tilanteessa on ihan ok kysyä siltä toiselta, että onko sillä mahdollisesti jotain halua enempäänkin, kuin vaan kaveruuteen ja sitten sanoa, et halusi vaan varmistaa että kumpikin tietää, missä mennään.. Kaverille nyt voi sanoa ihan mitä vaan ilman et tarvii pelätä, että toinen suuttuu, ainakin jos on pidemmästä kaveruudesta kyse.

Ja mitä kaveruutta sellainen ees on, jossa ei voi puhua.. !?
      Mutta mä näkisin, et huumorilla tosta selvitään. Ainakin omassa tapauksessa se auttoi. En sit tiedä, jos tosta tekee haudanvakavan asian, niin voi mennä vaikeeks, mut parempi ois, kun ei tekisi siitä niin vakavaa ja maatakaatavaa juttua, kun sen ei sellainen ole pakko olla.

Ja tottakai kaveruus/ystävyys voi jatkua. Se on ihan yleistä naisen ja miehen välisissä ystävyyssuhteissa, et toisella saattaa ihastusta olla, mutta ei sen tarvi tarkoittaa välien katkeamista. Yleensä puhuminen auttaa kaikkeen, niin myös tähänkin.

• cdcasd

"mun mielestä tuossa tilanteessa on ihan ok kysyä siltä toiselta, että onko sillä mahdollisesti jotain halua enempäänkin, kuin vaan kaveruuteen ja sitten sanoa, et halusi vaan varmistaa että kumpikin tietää, missä mennään.. "

Minusta tuo kuulostaisi siltä, että etenkin kysyjä itse olisi kiinnostunut menemään pidemmälle. "Missä mennään" on kans sellainen asia... sen voi ymmärtää kysymykseksi siitä että missä vaiheessa suhteemme on.

Jos se vastaa, ettei ole asiaa ajatellutkaan, mutta voishan sitä kokeillakin, mitäs sitten? Sanoa, että minuapa ei kiinnosta?

• vänksy
        cdcasd kirjoitti:

"mun mielestä tuossa tilanteessa on ihan ok kysyä siltä toiselta, että onko sillä mahdollisesti jotain halua enempäänkin, kuin vaan kaveruuteen ja sitten sanoa, et halusi vaan varmistaa että kumpikin tietää, missä mennään.. "

Minusta tuo kuulostaisi siltä, että etenkin kysyjä itse olisi kiinnostunut menemään pidemmälle. "Missä mennään" on kans sellainen asia... sen voi ymmärtää kysymykseksi siitä että missä vaiheessa suhteemme on.

Jos se vastaa, ettei ole asiaa ajatellutkaan, mutta voishan sitä kokeillakin, mitäs sitten? Sanoa, että minuapa ei kiinnosta?

ehkäpä just tuossa on se syy, miks mulla ei parisuhdejutut onnistu. Mulla on kommunikointi- ja ymmärtämishäiriö :) Miten voikin ihmiset ymmärtää niin erilailla juttuja. Mulla noita väärinymmärryksiä on tapahtunut, useammin kuin vaan kerran. Mutta tosiaan, ei ihme, kun miellän jutut niin erilailla mielessäni. Onneks silti vastapuolella on ollut tarpeeks kärsivällisyyttä et on jaksanut olla välittämättä mun jutuistani ja pistänyt ne varmaan vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. heh :)

Kyllä mä taas kerran vakuutuin, et mut on luotu miehen kanssa vaan korkeintaan ystävyyssuhteseen. Siihen mulla on potentiaalia, mutta heti kun tulee joku muu kyseeseen, niin alkaa ongelmat.
        Tai sit ois paras olla vaan hiljaa puhumatta. Joskus se vaan on kaikkein parasta. Eipä ainakaan tuu väärinkäsityksiä. :D

Mutta, tuli mieleen yks juttu. Jos sille toiselle, eli aloittajan tapauksessa sille miehelle, vaikka kertoisi jostain uudesta ihastuksestaan tai miehestä, jonka kanssa on, niin voisko se kauttarantain välittää sille sen viestin, että naisen kiinnostus suuntautuu nyt ihan toisaalle. Kaverithan nyt voi keskenään puhua
        kaikesta, miksei myös uusista suhteistaan. Se vois olla sellainen hellävarainen tapa kertoa asiasta..

• tarvitaan, mutta noissa tilanteissa, kun se flirttaava osapuoli ei ole kovin täysissä valoissa liikkeellä, niin hänellä on joku narsistinen asenne asian suhteen, ettei huumoria pahemmin kestetä. Aletaan siis ottaa itseen siitä, jos pystyy huumorilla suhtautumaan siihen, että on saanut paskaa kohtelua(tunteensiirto ei toimi?). Toisekseen flirttaaja flirttaa siksi, että saisi toisen kiinnostumaan itsestään tositarkoituksessa. Kyseessä on myös oman vahvuuden osoitus suhteessa toiseen ja riippuvuuden peilaaminen toiseen(oman riippuvuuden osoittaminen toisen ihmisen kautta projektiivisesti).

• vänksy
        dazu kirjoitti:

tarvitaan, mutta noissa tilanteissa, kun se flirttaava osapuoli ei ole kovin täysissä valoissa liikkeellä, niin hänellä on joku narsistinen asenne asian suhteen, ettei huumoria pahemmin kestetä. Aletaan siis ottaa itseen siitä, jos pystyy huumorilla suhtautumaan siihen, että on saanut paskaa kohtelua(tunteensiirto ei toimi?). Toisekseen flirttaaja flirttaa siksi, että saisi toisen kiinnostumaan itsestään tositarkoituksessa. Kyseessä on myös oman vahvuuden osoitus suhteessa toiseen ja riippuvuuden peilaaminen toiseen(oman riippuvuuden osoittaminen toisen ihmisen kautta projektiivisesti).

kaverukset kyllä tuntee toisensa sen verran hyvn, et tietää millä tavoin toista kohdella.
        Eleet kertovat jo myös paljon. Kyllä jos ihmisellä hiukankin on sellaista tunnelyä, niin se osaa kyllä hoitaa homman hienosti ja nätisti, kun se tiedostaa sen, koska voi sanoa ja mitä voi sanoa.
        Mulla ainakaan ei oo ystävieni kanssa mitään ongelmia tuon suhteen. Vuosien kuluessa kyl oppii toisen tavat ja sen, miten herkkä se on, ja miten sille kuuluu puhua..
        Mä itse olen aika herkkä mutta koska mä tiedän, et muut tietää sen, mä aina itse koitan vakuutella ettei mua nyt ihan silkkihansikkain sentään tarvii käsitellä. Pakko munkin on joskus oppia ottamaan pettymyksiäkin vastaan.

• vänksy kirjoitti:

kaverukset kyllä tuntee toisensa sen verran hyvn, et tietää millä tavoin toista kohdella.
        Eleet kertovat jo myös paljon. Kyllä jos ihmisellä hiukankin on sellaista tunnelyä, niin se osaa kyllä hoitaa homman hienosti ja nätisti, kun se tiedostaa sen, koska voi sanoa ja mitä voi sanoa.
        Mulla ainakaan ei oo ystävieni kanssa mitään ongelmia tuon suhteen. Vuosien kuluessa kyl oppii toisen tavat ja sen, miten herkkä se on, ja miten sille kuuluu puhua..
        Mä itse olen aika herkkä mutta koska mä tiedän, et muut tietää sen, mä aina itse koitan vakuutella ettei mua nyt ihan silkkihansikkain sentään tarvii käsitellä. Pakko munkin on joskus oppia ottamaan pettymyksiäkin vastaan.

tilanteessa, kun olette jo pitkään tunteneet ennestään, se kaveruus toki säilyy sen kokemuksen jälkeenkin. Ihmisiä on monenlaisia ja moni käyttäytyy typerästi. En mä vaan voisi alkaa ajattelemaan, että joku ihminen on huono, eikä kelpaa mulle kaveriksi sen takia, mitä se on ihmisenä, tai sen takia, mitä se on tehnyt. Jos alkaisin kauheen vaativaksi ihmisten suhteen, niin ei ne kaveruudet kovin kestäviä olisi ja paljon tulisi enemmän konflikteja ja pettymyksiä. Mun mielestä se on vaan parempi hyväksyä se asia, että toisen tekemisiin on turha heittää mitään toiveita ja siihen on turha koittaa vaikuttaa.

Näissä, mitä mulle on jotain naisia tullut vastaan, keitä en ole ennestään tuntenut(tai pitkältä ajalta), on ollut sellaisia, että flirtataan aika vahvastikin ja näytellään kauheen rakastunutta... pyydellään sänkyyn jne. No, sitten jos nainen tajuaa, että olen oikeasti ihastunut, tai jos suostun seksiin, niin täräyttää sen, että "meille ei koskaan tule suhdetta, haluan olla sun kanssa vaan kavereita", tai vielä tavallisemmin "tää oli nyt tässä". Parhaimmassa tapauksessa käteen jää vaan se tauti, mikä siinä seksissä on tarttunut.
        Kaikkein ärsyttävintä on, jos mun pitäis vielä jäädä perään itkemään.

• vänksy
        dazu kirjoitti:

tilanteessa, kun olette jo pitkään tunteneet ennestään, se kaveruus toki säilyy sen kokemuksen jälkeenkin. Ihmisiä on monenlaisia ja moni käyttäytyy typerästi. En mä vaan voisi alkaa ajattelemaan, että joku ihminen on huono, eikä kelpaa mulle kaveriksi sen takia, mitä se on ihmisenä, tai sen takia, mitä se on tehnyt. Jos alkaisin kauheen vaativaksi ihmisten suhteen, niin ei ne kaveruudet kovin kestäviä olisi ja paljon tulisi enemmän konflikteja ja pettymyksiä. Mun mielestä se on vaan parempi hyväksyä se asia, että toisen tekemisiin on turha heittää mitään toiveita ja siihen on turha koittaa vaikuttaa.

Näissä, mitä mulle on jotain naisia tullut vastaan, keitä en ole ennestään tuntenut(tai pitkältä ajalta), on ollut sellaisia, että flirtataan aika vahvastikin ja näytellään kauheen rakastunutta... pyydellään sänkyyn jne. No, sitten jos nainen tajuaa, että olen oikeasti ihastunut, tai jos suostun seksiin, niin täräyttää sen, että "meille ei koskaan tule suhdetta, haluan olla sun kanssa vaan kavereita", tai vielä tavallisemmin "tää oli nyt tässä". Parhaimmassa tapauksessa käteen jää vaan se tauti, mikä siinä seksissä on tarttunut.
        Kaikkein ärsyttävintä on, jos mun pitäis vielä jäädä perään itkemään.

ei koskaan saisi käyttää minään kiristys- tai rangaistuskeinona. Mun mielestä kaveruus kun on itsessään jo arvokas asia.(puhun ystävyydestä kyllä mielummin, koska mulla ei juurikaan kavereita ole. On vain ystäviä tai sitten jotain tuttuja.)

Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka vähättelee ystävyyden arvoa. Et se ois muka jotenkin huono tai vähempiarvoinen asia, kuin parisuhde. Ystävyys kun voi parhaimmillaan kestää läpi elämän. Kun taas useamin parisuhteet jäävät lyhkäsimmiksi.

Tai en mä itse ainakaan ketään ystävääni pidä mitenkään huonossa arvossa mun elämässäni. Kyl ne ihan sieltä tärkeimmästä päästä ovat.

• vänksy kirjoitti:

ei koskaan saisi käyttää minään kiristys- tai rangaistuskeinona. Mun mielestä kaveruus kun on itsessään jo arvokas asia.(puhun ystävyydestä kyllä mielummin, koska mulla ei juurikaan kavereita ole. On vain ystäviä tai sitten jotain tuttuja.)

Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka vähättelee ystävyyden arvoa. Et se ois muka jotenkin huono tai vähempiarvoinen asia, kuin parisuhde. Ystävyys kun voi parhaimmillaan kestää läpi elämän. Kun taas useamin parisuhteet jäävät lyhkäsimmiksi.

Tai en mä itse ainakaan ketään ystävääni pidä mitenkään huonossa arvossa mun elämässäni. Kyl ne ihan sieltä tärkeimmästä päästä ovat.

on niin vaikeaa löytää, että jos sellaisen löydän, niin se saisi olla sitten SE nainen.

• vänksy
        dazu kirjoitti:

on niin vaikeaa löytää, että jos sellaisen löydän, niin se saisi olla sitten SE nainen.

vaikea löytää, ainakin näin aikuisiällä. Jos ei mulla olisi lapsuudessa ja nuoruudessa luotuja ystävyyssuhteita olemassa, niin enpä usko, että mulla olisi nyt yhtään ystävää. En ole silloin meinaan ollut vielä näin sulkeutunut, erakoitunut ja ihmisarka, mitä nykyään olen.

• olen kanssasi
        vänksy kirjoitti:

samaa mieltä. Ystäviä ei ole koskaan liikaa.

• vänksy kirjoitti:

vaikea löytää, ainakin näin aikuisiällä. Jos ei mulla olisi lapsuudessa ja nuoruudessa luotuja ystävyyssuhteita olemassa, niin enpä usko, että mulla olisi nyt yhtään ystävää. En ole silloin meinaan ollut vielä näin sulkeutunut, erakoitunut ja ihmisarka, mitä nykyään olen.

viihtynyt hyvin yksikseni ja olen sen verran erikoinen ja ilmeisesti vaikeasti ymmärrettävä, että kauheesti ystäviä ei ole lapsuuden jälkeen ollut ja olen tavallaan ihan tyytyväinen tilanteeseen, koska sellasen ystävän kanssa oltaisiin sitten aika vahvassa ihmissuhteessa.
        Kavereita olen kyllä saanut kaiken aikaa ja niistä varmaan joistain saisi hyviäkin ystäviä, mut toistaiseksi pidän heidät mieluummin hyvällä etäisyydellä. Yleensä kaikista näkee jo heti alussa, että ovat valovuoden päässä ajattelultaan, mitä tulee oikeastaan kaikkeen.

• Ygg

että kaveruus onnistuu ennen kun tuo mies löytää jonkun toisen johon se ihastuu. Näin se pääsee hyvin yli sinusta ja paikkasi korvaa joku toinen kiinnostuksen kohde. Tämän jälkeen ystävyys on mahdollista ja luultavasti onnistuu, jos siihen riittää vielä kummallakin mielenkiintoa.

• dayum

jos nyt oletetaan sinun olevan oikeassa miehen haluamisista, niin sinun varmaan kannattaa tehdä tilanne selväksi miehelle sanomalla, että et halua muuta kuin VAIN kaveruutta. Miehestä riippuu sitten se, mitä jatkossa tuleman pitää.

• varmistaa kuitenkin tosiaan ettei väärinkäsitys olekin omassa päässä;) Mutta sen jälkeen, kyllä monet kykenevät ystävyyteen tuollaisen jälkeenkin. Ehkä voi vähän taukoa tulla, mutta kun pääsee asian yli.

• sdfghb

kuka olisi siitä miehestä kiinnostunut? Jos se kiinnostunut on miehen tasoa, niin kerrot sen miehelle ja ongelma ratkaistu.

• koskaan.

jos ei aikuinen ihminen osaa tajuta mitä on tekemässä eikä jälkeenpäinkään osaa ihan itse oikaista asiaa, niin ei tosta tule mitään, ei siinä ole aineksia edes kaveriksi.
      Jos ei osaa puhua eikä tajua tilanteita käsitellä aikuisesti, niin ei sitä täältä kysymällä opita. Ei onnistuis edes kaverius tollasen kanssa. Miten sä koskaan siihen voisit luottaa. Kyse ei ole enää väärinkäsityksestä sen jälkeen kun toinen tietää asian oikean laidan, mutta ei tee elettäkään oikaistakseen sitä. Sehän on petollista.

• mahdotonta

jos loukkaa toista, niin miten voi olla loukkaamatta?

Ehkä sellaista tapaa ei olekaan, millä voisi toiselle ilmoittaa, että vaikka olenkin antanyt ymmärtää muuta, en sitä tarkoita. Ja että olet ihan kiva. Ihan kiva on hirveintä mitä miehelle voi sanoa, se on vähän sama kuin painu vittuun, sekin olis ihan kiva.. Useimmat etsii jonkun toisen ja ilmaantuu sitten seuraavan kanssa kehiin, yleensä tulee vielä esittelemään, että katso tässä on mun uusi rakas. Sitten teeskentelee kuin ei koskaan olis mitään ollutkaan. Ei siitä mitään ystävyyttä enää pystyyn pistetä, jos toisella on yhtään itsearvostusta.
      Jos nainen on rikkonut luottamuksen, se on rikki, ei välttämättä millään korulauseilla ja kauniilla sanoilla korjata sitä, että luottamusta ja arvostusta toiseen ei enää ole. Epäluotettava ihminen ei ole sellainen, että kaverius olis sen arvoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      555
      2842
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2552
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1611
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1552
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1404
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      42
      1385
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1298
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      309
      1286
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1173
    Aihe