Vapaaehtoiseksi Afrikkaan

tahappon

Terve!

Oletko kiinnostunut Afrikasta? Haluatko tietää mitä maailmalla tapahtuu? Asuisitko mielelläsi hetken Tanskassa? Haluatko tehdä jotain erilaista?

Jos vastasit kyllä, niin tämä voi olla loistava mahdollisuus sinulle.

DRH Holsted järjestää vapaaehtoistyöhjelmaa ts. DI (Development Instructor) ohjelmaa Afrikassa. Kaiken kaikkiaan ohjelma kestää 14 kuukautta, joka on jaettu: 6 kuukauden valmistautuminen/kouluttautuminen Tanskassa, 6 kuukauden työskentely Afrikassa yhdessä Humana People to People:n projekteista ja 2 kuukauden Camp Future Euroopassa.

6 kuukauden kouluttautuminen Tanskassa

Tämän vapaaehtoistyö-ohjelman kuuden kuukauden kouluttautumisjakso suoritetaan DRH Holstedissa Tanskassa. Tämän jakson aikana osallistujat valmistautuvat työskentelemään ‘Development Instructor’:ina Afrikassa. Koulutusjakson aikana opiskellaan seuraavia aineita: vieraat kielet, Afrikan historia ja kulttuuri, pedagogiikka, hallinto, talous ja ongelman ratkaisu. Tämän kouluttautumisjakson aikana osallistujat saavat yksityiskohtaisen suunnitelman heidän roolistaan niin projektin sisällä kuin kohteessaan Afrikassa. Erityistä huomiota kiinnitetään työn sosiaaliseen puoleen ja kommunikointiin muiden kanssa.

6 kuukautta Afrikassa

Kouluttautumisjakson jälkeen osallistujat menevät Afrikkaan (esim. Mosambik, Angola, Malawi). Humana People to People järjestöllä on monia projekteja Afrikassa kuten Child Aid ja Environment, HOPE, TCE, Street Chilren’s School, Teacher Training College sekä Vocational School. Useimmat projekteista ovat jollain tapaa yhteydessä opettamiseen ja HIV/AIDS:iin. Vapaaehtoisen työhön kuuluu jakaa heidän omaa osaamistaan ja tietotaitoaan. Projekteista HOPE ja TCE ovat erikoistuneet HIV/AIDS kysymyksiin. HIV/AIDS on kuitenkin niin suuri ongelma Afrikassa, että se on yleensa osa jokaisen vapaaehtoisen työtä jollain tapaa. Projekteja on niin kaupungeissa kuin maaseudulla. Afrikassa vapaaehtoiset työskentelevät yhdessä paikallisten kanssa ja he suunnittelevat työnsä niin itsenäisesti kun osana tiimiä.

2 kuukauden Camp Future

Afrikasta palattuaan vapaaehtoisilla on vielä 2 kuukautta Euroopassa, Aasiassa tai Afrikassa. Tänä aikana he jakavat kokemuksiaan Afrikasta, antavat esitelmiä –niin täällä Holstedissa kuin sen ulkopuolella. Tarkoitus on saada ihmiset tietoiseksi Afrikan tilanteesta ja myös jakaa informaatiota vapaaehtoistyötä. Luonnollisesti Afrikasta palanneet vapaaehtoiset myös auttavat uusia vapaaehtoisia valmistautumaan heidän tulevaan työhönsä Afrikassa.

Kustannukset ohjelmaan osallistujille

Tätä koulutusjaksoa varten osallistujan tulee maksaa opiskelumaksu 30 700kr (n.4200€) tai hän voi tehdä 4kk kestävän DI-työn ennen aloitusta. Työ voi olla erityisvaikeuksisien lasten parissa toimimista, vaatekeräystä tai promootiotyö. Summa tai työ kattaa asumisen, oppimateriaalin, retket, matkakulut ja iltaohjelman. Tämä maksu siis peittää kulut ensimmäisten 6 kuukauden ajalta ja Afrikan jälkeen olevan Camp Future vaiheen kaksi kuukautta. Osallistujien tulee kuitenkin myös maksaa osallistumismaksu, joka on 4000kr (n.530€). Afrikassa ohjelmaan osallistujat eivät saa varsinaista palkkaa vaan taskurahan paikallisessa valuutassa sekä majoituksen. Matkakustannukset meno-paluulippu Afrikkaan jaetaan puoliksi 50 % osallistujan ja HUMANAN kesken. Kaikki tarvittavat rokotukset osallistujan tulee hankkia ja maksaa itse ennen ohjelman aloittamista.


Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä (Mielellään englanniksi):

Tapio Happonen
www.humana.org  www.drh-holsted.org, www.drh-movement.org.
E-mail: [email protected]
Puh. 45-31685165

Kysy rohkeasti mitä tahansa

Taatusti ikimuistoinen kokemus!

7

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johtajat

      Linnassa istuvat jo osa tämän humanan johtajista, eli ei kannata edes harkita. Voi itsellekin langeta syyte.

      • ++++++++++++++

        eikö tämä ollut se ihmiskauppa juttu?


    • ikimuistoista

      tämä on ollut niille, jotta kevättalvella kirjoittivat edellisen kerran omista kokemuksistaan kyseisessä organisaatiossa.

      Nämä yhdistykset ovat itseasiassa voittoa tavoittelevia yrityksiä. Se ei ole laitonta sinänsä, mutta kyllä moni tuntee itsensä typeräksi tajuttuaan, että joku tekeekin vain rahaa heidän vilpittömyydellään.

      Edellinen ketju on poistettu - miksiköhän :) -, mutta löysin tällaisen sivuston:

      http://www.tvindalert.com/

      • Ex-member

        Itse olin ainakin yhden ketjun aloittaja, lieneekö ollut sama, kun vielä olin samaisen järjestön "koulutuksessa", joka oli pelkkää rahankeruuta ja länsimaisten työntekijöiden rikastuttamista. Meidän koulussamme jokaisen vapaaehtoisen yhteenslaskettu sisääntuoma rahasumma oli n. 9100 e. Vaikka summa vaihtelee kouluttain, on se käsittääkseni osapuilleen sama, eli lähemmäs kymppitonni!

        Harmittaa jälkeenpäin tietysti moni asia, itse kun olisin vain halunnut tehdä hyvää ja auttaa, mutta sitten sitä käytettiin törkeästi hyväksi. Erityisesti harmittaa, että jouduin rahaa kerätäkseni etsimään uusia vapaaehtoisia (myös täältä netin kautta), mutta onnekseni sain vain kaksi, joista molempiin olin yhteydessä todettuani järjestön sikamaiseksi huijaukseksi.

        Mutta pahinta kolutuksessa oloni aikana ei ollut edes rahankeruu vaan silkka psykologinen manipulointi: meitä aikuisia ihmisiä ensin itketettiin ja lytättiin maan rakoon, ja sitten tultiin taputtamaan olalle, kuinka tärkeitä me koululle olemme. HYI! Todella vaarallista, sanon minä! Raakaa ja vaarallista!
        Itse jouduin tosiaan lopulta pakenemaan koulusta, sillä loppuvaiheessa pelkäsin henkilökuntaa niin paljon.

        Haluan siis omalta osaltani pyytää anteeksi omia viestejäni, jotka halusin poistaa täältä, koska en enää allekirjoita niitä enkä halua tulla kytketyksi kyseiseen järjestöön. Voin koko sydämestäni olla suosittelematta Humana people to peoplea kellekään, ja toivon, ettei sinne enää kukaan joutuisi.
        Kaikkea hyvää kaikille.


      • Väärinkäytöksistä
        Ex-member kirjoitti:

        Itse olin ainakin yhden ketjun aloittaja, lieneekö ollut sama, kun vielä olin samaisen järjestön "koulutuksessa", joka oli pelkkää rahankeruuta ja länsimaisten työntekijöiden rikastuttamista. Meidän koulussamme jokaisen vapaaehtoisen yhteenslaskettu sisääntuoma rahasumma oli n. 9100 e. Vaikka summa vaihtelee kouluttain, on se käsittääkseni osapuilleen sama, eli lähemmäs kymppitonni!

        Harmittaa jälkeenpäin tietysti moni asia, itse kun olisin vain halunnut tehdä hyvää ja auttaa, mutta sitten sitä käytettiin törkeästi hyväksi. Erityisesti harmittaa, että jouduin rahaa kerätäkseni etsimään uusia vapaaehtoisia (myös täältä netin kautta), mutta onnekseni sain vain kaksi, joista molempiin olin yhteydessä todettuani järjestön sikamaiseksi huijaukseksi.

        Mutta pahinta kolutuksessa oloni aikana ei ollut edes rahankeruu vaan silkka psykologinen manipulointi: meitä aikuisia ihmisiä ensin itketettiin ja lytättiin maan rakoon, ja sitten tultiin taputtamaan olalle, kuinka tärkeitä me koululle olemme. HYI! Todella vaarallista, sanon minä! Raakaa ja vaarallista!
        Itse jouduin tosiaan lopulta pakenemaan koulusta, sillä loppuvaiheessa pelkäsin henkilökuntaa niin paljon.

        Haluan siis omalta osaltani pyytää anteeksi omia viestejäni, jotka halusin poistaa täältä, koska en enää allekirjoita niitä enkä halua tulla kytketyksi kyseiseen järjestöön. Voin koko sydämestäni olla suosittelematta Humana people to peoplea kellekään, ja toivon, ettei sinne enää kukaan joutuisi.
        Kaikkea hyvää kaikille.

        tulee puhua avoimesti. Asiallistakin vapaaehtoistyötä täytyy olla, joten epämääräinen, laittomuuden rajalla tapahtuva toiminta vain pilaa maineen muiltakin.

        Ilmeisesti nämä järjestöt perustelevan nöyryytykset sillä, että elämä kehitysmaissa on rankkaa, mutta miten paljon työntekijät lopulta ovat valmiita olemaan marttyyreita? Esim. Afrikassa elinolot eivät välttämättä ole millään mittapuulla normaalit, joten miten ne voisivat käydä täällä tekosyyksi vapaaehtoisten hyväksikäytölle? Jos me kerran olemme auttajia, niin eihän autettavien korruptio ja tietämättömyys voi olla silloin oman toimintamme esimerkkinä...

        Toivottavasti kukaan ei ole kyynistynyt niin paljoa, että antaisi piut paut koko vapaaehtoistyölle. Netti näyttää pullistelevan eri vaihtoehtoja, jotka eivät tietenkään mainosta yhtä ahkerasti, koska taloudellista pakkoa ei ole - esim. Alianssi, Kansainvälinen vapaaehtoistyö, jne. Kannattaa olla sen verran itsekäs, että valitsee vaihtoehdon, joka antaa jollaintavoin jotain takaisin. Ylenmääräinen uhrimieli on tällä vuosituhannella out!


      • edellinen viestittäjä
        Väärinkäytöksistä kirjoitti:

        tulee puhua avoimesti. Asiallistakin vapaaehtoistyötä täytyy olla, joten epämääräinen, laittomuuden rajalla tapahtuva toiminta vain pilaa maineen muiltakin.

        Ilmeisesti nämä järjestöt perustelevan nöyryytykset sillä, että elämä kehitysmaissa on rankkaa, mutta miten paljon työntekijät lopulta ovat valmiita olemaan marttyyreita? Esim. Afrikassa elinolot eivät välttämättä ole millään mittapuulla normaalit, joten miten ne voisivat käydä täällä tekosyyksi vapaaehtoisten hyväksikäytölle? Jos me kerran olemme auttajia, niin eihän autettavien korruptio ja tietämättömyys voi olla silloin oman toimintamme esimerkkinä...

        Toivottavasti kukaan ei ole kyynistynyt niin paljoa, että antaisi piut paut koko vapaaehtoistyölle. Netti näyttää pullistelevan eri vaihtoehtoja, jotka eivät tietenkään mainosta yhtä ahkerasti, koska taloudellista pakkoa ei ole - esim. Alianssi, Kansainvälinen vapaaehtoistyö, jne. Kannattaa olla sen verran itsekäs, että valitsee vaihtoehdon, joka antaa jollaintavoin jotain takaisin. Ylenmääräinen uhrimieli on tällä vuosituhannella out!

        Joo, uhrimieltä ei minullakaan ole, sillä onneksi perusluottamus ihmisiin on tallella, ja maailma on täynnänsä myös oikeasti hyvällä asialla olevia järjestöjä! Olet aivan oikeassa. :)

        Halusin vaan tuoda oman kokemukseni julki ihmisille kaikessa karuudessaan, sillä en halua muiden kokevan samaa.
        Älköömme sulkeko silmiämme vääryydeltä, mutta uskokaamme silti myös ihmisiin!
        Hyvää viikonloppua sinulle.


      • Ekomatkaaja
        Ex-member kirjoitti:

        Itse olin ainakin yhden ketjun aloittaja, lieneekö ollut sama, kun vielä olin samaisen järjestön "koulutuksessa", joka oli pelkkää rahankeruuta ja länsimaisten työntekijöiden rikastuttamista. Meidän koulussamme jokaisen vapaaehtoisen yhteenslaskettu sisääntuoma rahasumma oli n. 9100 e. Vaikka summa vaihtelee kouluttain, on se käsittääkseni osapuilleen sama, eli lähemmäs kymppitonni!

        Harmittaa jälkeenpäin tietysti moni asia, itse kun olisin vain halunnut tehdä hyvää ja auttaa, mutta sitten sitä käytettiin törkeästi hyväksi. Erityisesti harmittaa, että jouduin rahaa kerätäkseni etsimään uusia vapaaehtoisia (myös täältä netin kautta), mutta onnekseni sain vain kaksi, joista molempiin olin yhteydessä todettuani järjestön sikamaiseksi huijaukseksi.

        Mutta pahinta kolutuksessa oloni aikana ei ollut edes rahankeruu vaan silkka psykologinen manipulointi: meitä aikuisia ihmisiä ensin itketettiin ja lytättiin maan rakoon, ja sitten tultiin taputtamaan olalle, kuinka tärkeitä me koululle olemme. HYI! Todella vaarallista, sanon minä! Raakaa ja vaarallista!
        Itse jouduin tosiaan lopulta pakenemaan koulusta, sillä loppuvaiheessa pelkäsin henkilökuntaa niin paljon.

        Haluan siis omalta osaltani pyytää anteeksi omia viestejäni, jotka halusin poistaa täältä, koska en enää allekirjoita niitä enkä halua tulla kytketyksi kyseiseen järjestöön. Voin koko sydämestäni olla suosittelematta Humana people to peoplea kellekään, ja toivon, ettei sinne enää kukaan joutuisi.
        Kaikkea hyvää kaikille.

        On tosi surullista, että monet maksavat ihan liikaa näistä projekteista. On monia hyviä organisaatioita, joiden kautta voi mennä tekemään vapaaehtoistyötä ja hinta on kohtuullinen. Ei siihen tarvita mitään koulutusjaksoja ja rahankeruujaksoja.

        Itse olen ollut monet kerrat vapaaehtoisena lähinnä eläin- ja luontoprojekteissa, enkä ole onnekseni törmännyt törkeään rahankeruuseen kuin kerran. i-to-i on iso organisaatio ja heidän hinnoistaan menee vajaat puolet paikalliselle projektille. Loput menee i-to-i:n pyörittämiseen. Suosikin nykyään pieniä organisaatioita, joista tiedän että rahat menee siihen mihin sen haluan menevän eli projektin pyörittämiseen eläinten tai luonnonsuojelun hyväksi.

        Suosittelen kysymään projekteja esim. Ekomatkaajilta www.ekomatkaajat.fi tai www.kvtfinland.org. Ekomatkaajien sivuilta löytyy myös linkkejä muihin organisaatioihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe