Morjes,
onko kukaan ollut noissa tolpan pystytys/purku hommissa. Onko urakka vai tuntihinnat ja mitä kautta noille isommille puhelinvirmoille pääsee tarjoamaan konetta hommiin?
Sähkö/puhelin linjojen pystytys ja purkuhommat
42
4100
Vastaukset
- kort_su
enpä kerro mitä kautta ja mitkä hinnat. tuut muuten vain polkeen nykyisiä halpoja hintoja vanhalla koneellasi. senkin tukijussi
- A_mmattimies
Hyvistä ja maastoajokelposista kuskeista on alalla huutava pula. Todellisen ammattimie kunnollisella ja nykyaikaisella kalustolla urakalla pääsee kyllä ERITTÄIN hyville ansioille, ja hommia riittää takuuvarmasti ainakin yhdelle sukupolvelle, meinaan on sen verran tekemätöntä työtä. Kunnollinen kone ja ammattitaitoinen kuski on siellä kova sana
- Kuski kussari
A_mmattimies kirjoitti:
Hyvistä ja maastoajokelposista kuskeista on alalla huutava pula. Todellisen ammattimie kunnollisella ja nykyaikaisella kalustolla urakalla pääsee kyllä ERITTÄIN hyville ansioille, ja hommia riittää takuuvarmasti ainakin yhdelle sukupolvelle, meinaan on sen verran tekemätöntä työtä. Kunnollinen kone ja ammattitaitoinen kuski on siellä kova sana
el riteereitä?
- A_mmattattimies
Kuski kussari kirjoitti:
el riteereitä?
Kyllä se täytyy sanoa, että noissa hommissa hyvä kuski on sellainen, "joka pystyy ajamaan koneella pahatkin maastot, TEKEMÄÄN TYÖT, kohtuuajassa ja tuomaan koneen EHJÄNÄ pois" . Yksinkertaista, mutta ei kuitenkaan niin yksinkertaista:)) Meilläkin yhtiössä on ollut kaikenlaista yrittäjää tekemässä noita pylväshommia, hyvinkin monenlaisilla koneilla, mutta kyllä täytyy sanoa, että kyllä se "HOMMA, VAATII OIKEAAA ASENNETTA"tarkoitan tällä sitä, että onnenonkijoiden ei kannata vaivautua, vaan tarvitaan miehiä eikä marjanpoimijoita. Toki erittäin suuri merkitys on kalustolla, nykyisin yhtiöt haluavat teettää mahdollisimman suuren osan työstä jo valmiiksi urakoitsijoilla. Urakoitsija jolla on tarjota kalustoa jolla pystytään tekemään myös esim. korista kaikki pylväshommat on tulevaisuudessa entistä kovempi sana markkinoilla.
- keijo kaivaja
A_mmattattimies kirjoitti:
Kyllä se täytyy sanoa, että noissa hommissa hyvä kuski on sellainen, "joka pystyy ajamaan koneella pahatkin maastot, TEKEMÄÄN TYÖT, kohtuuajassa ja tuomaan koneen EHJÄNÄ pois" . Yksinkertaista, mutta ei kuitenkaan niin yksinkertaista:)) Meilläkin yhtiössä on ollut kaikenlaista yrittäjää tekemässä noita pylväshommia, hyvinkin monenlaisilla koneilla, mutta kyllä täytyy sanoa, että kyllä se "HOMMA, VAATII OIKEAAA ASENNETTA"tarkoitan tällä sitä, että onnenonkijoiden ei kannata vaivautua, vaan tarvitaan miehiä eikä marjanpoimijoita. Toki erittäin suuri merkitys on kalustolla, nykyisin yhtiöt haluavat teettää mahdollisimman suuren osan työstä jo valmiiksi urakoitsijoilla. Urakoitsija jolla on tarjota kalustoa jolla pystytään tekemään myös esim. korista kaikki pylväshommat on tulevaisuudessa entistä kovempi sana markkinoilla.
Tuollaisella koneella onnistuu parhaiten nämä hommat.
http://www.lannentractors.fi/index.php?lang=fi&sivu=kayttoalueet&p=linjanrakennus - Keke_1
keijo kaivaja kirjoitti:
Tuollaisella koneella onnistuu parhaiten nämä hommat.
http://www.lannentractors.fi/index.php?lang=fi&sivu=kayttoalueet&p=linjanrakennusTulee varmasti yleistymään tuon käyttö myös Suomessa...
- Ajettu on.
keijo kaivaja kirjoitti:
Tuollaisella koneella onnistuu parhaiten nämä hommat.
http://www.lannentractors.fi/index.php?lang=fi&sivu=kayttoalueet&p=linjanrakennusKovilla maillahan tolla jollailailla pääsee, pehmeessä ei. Vähäkään pehmyttä niin painuu nosturin puolelle ja kulkee kallellaan ja jättää rumat jäljet. Kattonosturi parempi, paino keskellä.
Lisäksi nosturin kanssa turhan korkea/ heilakka. Kori hidas liikkeissään, kun pitää aina kääntää esim ajoa varten eteen. Paljon nopeammin mies kiipeää, kuin tuolla sahaa edestakaisin linjaa.
Tuntialisen konen sanon ma. - nääs...
Ajettu on. kirjoitti:
Kovilla maillahan tolla jollailailla pääsee, pehmeessä ei. Vähäkään pehmyttä niin painuu nosturin puolelle ja kulkee kallellaan ja jättää rumat jäljet. Kattonosturi parempi, paino keskellä.
Lisäksi nosturin kanssa turhan korkea/ heilakka. Kori hidas liikkeissään, kun pitää aina kääntää esim ajoa varten eteen. Paljon nopeammin mies kiipeää, kuin tuolla sahaa edestakaisin linjaa.
Tuntialisen konen sanon ma.Kyä kattonosturit on vihoviimeisiä. Jossain vaiheessa rupee vuodot lisääntyyn joka vehkeessä ja sitte on lasit aina öljyssä. Pahin oli minibruunet metsäkone jossa uudemmassa mallissa oli venttiilipöytäkin katolla ja sitte kun se rupes tihkuttaan... Vaihtoehtona on myös kevyempi nosturi jota käytetään vaan pylvään pitoon (ei tarvitse katsastaa kun ei ole rekisteröity henkilö nostimeksi) Vähemmän paino ongelmaa. Henkilö nostin sitte työmaalla erikseen. Niitähän on nykyään saatava mille vain valmiille alustalle ja on myös 4-vetoisia itsekulkevia, josko eivät mitään maasto ihmeitä olekaan. Olipa voimalinjan rakentajilla järeän metsäkoneen päälle asennettu iso kuormaus nosturi. Sillä nousee niin tavarat (jotka vieläpä kulkee nosturin taakse asennetulla lavalla) tai henkilökori ja paljon korkeemmalle kuin länkkärillä. Päästetään Länkkäri tekemään sitä missä se on parhaimmillaan eli kaivamaan ja asentamaan pylväitä. Sillähän etenkin talvella äkkiä tasoittaa väylää sen verran että 4x4 nostin jo kulkee. Ja pareehan se on pehmeellä paikkaa askarrella talvella jos mikään pakko ei oo sulan aikaan mennä.
- Ammattilainen
Ajettu on. kirjoitti:
Kovilla maillahan tolla jollailailla pääsee, pehmeessä ei. Vähäkään pehmyttä niin painuu nosturin puolelle ja kulkee kallellaan ja jättää rumat jäljet. Kattonosturi parempi, paino keskellä.
Lisäksi nosturin kanssa turhan korkea/ heilakka. Kori hidas liikkeissään, kun pitää aina kääntää esim ajoa varten eteen. Paljon nopeammin mies kiipeää, kuin tuolla sahaa edestakaisin linjaa.
Tuntialisen konen sanon ma.No nuo nyt on niitä "rasvamörssärien" puheita. Ensinnäkin mitä tulee kulkemiseen maastossa, niin takuuvarmasti maastokelponen hyvä maavara, kunnolliset pohjapanssarit jne. Tietysti jos ei kuskilla ole ammattitaitoa, saa se millaisen koneen vaan kiinne. Sähkölinjahommissa ammattitaito ja maastoajotaito kaiken A&O. Mitä tulee niihin sinun kattonostureihisi, niin sellaista et kyllä löydä mistään tyyppihyväksyttyä ja kohta ei mikään sähkölaitos ota sinua töihin noilla vanhalla louskuilla, mitkä ei täytä minkäänlaisia työturvamääräyksiä. Katsos kun ei välitä nuo tilaajan edustajat lähteä oikeuteen syytetyn penkille sinun halvan romusi aiheuttamien ihmishenkiä vaativien onnettomuuksien takia. Sen verran on tullut itsekin noita hommia tehtyä, että haluaisinpa nähdä miehen joka tekee pylväshommat sirpeillä yhtä nopeasti tai nopeammin AINA.(yhden pylvään ns. malliksi, kuinka hurjia oikein ollaan, kielivyönalla nyt voi joku näytönhaluinen/asennevammainen tehdä:)) Lisäksi tuollainen kone helppo liikutella päivän mittaan vaikka työmaita olisi useitakin (matkanopeus 45km/h). Puheesi vaikuttaa siltä, että et tiedä kyseisestä koneesta mitään:)). Todellinen urakkamiesten kone jolla pääsee AMMATTIMIES erittäin hyville ansiolille (paino sanalla ammatti)
- Ottiko arvolle?
Ammattilainen kirjoitti:
No nuo nyt on niitä "rasvamörssärien" puheita. Ensinnäkin mitä tulee kulkemiseen maastossa, niin takuuvarmasti maastokelponen hyvä maavara, kunnolliset pohjapanssarit jne. Tietysti jos ei kuskilla ole ammattitaitoa, saa se millaisen koneen vaan kiinne. Sähkölinjahommissa ammattitaito ja maastoajotaito kaiken A&O. Mitä tulee niihin sinun kattonostureihisi, niin sellaista et kyllä löydä mistään tyyppihyväksyttyä ja kohta ei mikään sähkölaitos ota sinua töihin noilla vanhalla louskuilla, mitkä ei täytä minkäänlaisia työturvamääräyksiä. Katsos kun ei välitä nuo tilaajan edustajat lähteä oikeuteen syytetyn penkille sinun halvan romusi aiheuttamien ihmishenkiä vaativien onnettomuuksien takia. Sen verran on tullut itsekin noita hommia tehtyä, että haluaisinpa nähdä miehen joka tekee pylväshommat sirpeillä yhtä nopeasti tai nopeammin AINA.(yhden pylvään ns. malliksi, kuinka hurjia oikein ollaan, kielivyönalla nyt voi joku näytönhaluinen/asennevammainen tehdä:)) Lisäksi tuollainen kone helppo liikutella päivän mittaan vaikka työmaita olisi useitakin (matkanopeus 45km/h). Puheesi vaikuttaa siltä, että et tiedä kyseisestä koneesta mitään:)). Todellinen urakkamiesten kone jolla pääsee AMMATTIMIES erittäin hyville ansiolille (paino sanalla ammatti)
Ensinnäkin pylväät nostetaan kalustettuina ja lankoineen. Sitten vedetään kiri jonka jälkeen sinäkin alyät olevan sitomisen seuraava vaihe. Kyllä asentajat ottaa joko auton, mönkkärin tai kelkan ja sitaisevat sen parin kilsan pätkän siinä ajassa, kun sinä röhkit tulla sen korisi kanssa toisessa päässä.
ja sinä et tunnu koskaan pehmeällä käyneenkään, korkeintaan paskalla ( pehmeällä.?) - Koulukuntaa
Ottiko arvolle? kirjoitti:
Ensinnäkin pylväät nostetaan kalustettuina ja lankoineen. Sitten vedetään kiri jonka jälkeen sinäkin alyät olevan sitomisen seuraava vaihe. Kyllä asentajat ottaa joko auton, mönkkärin tai kelkan ja sitaisevat sen parin kilsan pätkän siinä ajassa, kun sinä röhkit tulla sen korisi kanssa toisessa päässä.
ja sinä et tunnu koskaan pehmeällä käyneenkään, korkeintaan paskalla ( pehmeällä.?)Niinpä:)) Ennenhän se oli, että "kunnon" pylväsmiehen pääsyvaatimuksena oli, tyhä ja vahva (vahva, että pystyy tekemään ja tyhmä että tekee, "vaikka pers edellä") myös apukoulun päästätodistus katsottiin eduksi (ettei tule myöhemmin ongelmia) Onneksi ajat ovat tuosta jo hiukan muuttuneet ja aivoilla sekä terävällä järjelläkin on nykyisin jopa käyttöä:))
- Olit apukoulussa.
Koulukuntaa kirjoitti:
Niinpä:)) Ennenhän se oli, että "kunnon" pylväsmiehen pääsyvaatimuksena oli, tyhä ja vahva (vahva, että pystyy tekemään ja tyhmä että tekee, "vaikka pers edellä") myös apukoulun päästätodistus katsottiin eduksi (ettei tule myöhemmin ongelmia) Onneksi ajat ovat tuosta jo hiukan muuttuneet ja aivoilla sekä terävällä järjelläkin on nykyisin jopa käyttöä:))
Vaikkapa lienet siellä vieläkin. Otan osaa.
- Korit ei kelpaa
Ottiko arvolle? kirjoitti:
Ensinnäkin pylväät nostetaan kalustettuina ja lankoineen. Sitten vedetään kiri jonka jälkeen sinäkin alyät olevan sitomisen seuraava vaihe. Kyllä asentajat ottaa joko auton, mönkkärin tai kelkan ja sitaisevat sen parin kilsan pätkän siinä ajassa, kun sinä röhkit tulla sen korisi kanssa toisessa päässä.
ja sinä et tunnu koskaan pehmeällä käyneenkään, korkeintaan paskalla ( pehmeällä.?)eivät pärjää valmiin linjan hinnassa per kilometri. Kovan kilpailun johdosta vain kovat ruskean nuolijat pääsevät korin kanssa. Jatkakaa vaan lipomista.
- Noita korisysteemäjä
Korit ei kelpaa kirjoitti:
eivät pärjää valmiin linjan hinnassa per kilometri. Kovan kilpailun johdosta vain kovat ruskean nuolijat pääsevät korin kanssa. Jatkakaa vaan lipomista.
Käytössä Suomessa yli 200kpl:)), Parhaat pylvimiehet kun ovat silloin jo joko haudassa tai vanhainkodissa:))
- Korimiehellä kieli
Noita korisysteemäjä kirjoitti:
Käytössä Suomessa yli 200kpl:)), Parhaat pylvimiehet kun ovat silloin jo joko haudassa tai vanhainkodissa:))
rupinen ja ruskea. Taidan nähdä märkiä unia korista. Kannattaisikko hakeutua hoitoon?
- edistyksellistä
Korimiehellä kieli kirjoitti:
rupinen ja ruskea. Taidan nähdä märkiä unia korista. Kannattaisikko hakeutua hoitoon?
Kehitystä ei onneksi mitkään "juntit" suunsoittajat pysty estämään. "Kylä jämpti on niin"
- keijo kaivaja
Ajettu on. kirjoitti:
Kovilla maillahan tolla jollailailla pääsee, pehmeessä ei. Vähäkään pehmyttä niin painuu nosturin puolelle ja kulkee kallellaan ja jättää rumat jäljet. Kattonosturi parempi, paino keskellä.
Lisäksi nosturin kanssa turhan korkea/ heilakka. Kori hidas liikkeissään, kun pitää aina kääntää esim ajoa varten eteen. Paljon nopeammin mies kiipeää, kuin tuolla sahaa edestakaisin linjaa.
Tuntialisen konen sanon ma.Eipä todellakaan taida olla sinulla kokemusta kyseisetä koneesta!!! Kyllä tuo pehmeällä maalla ajaminen on täysin kuskista kiinni.
Kattonosturi on kivikaudelta, ei sellaista enää kukaan nykypäivänä käytä.
Kyllä korin nopeus kiipeämisen voittaa ja jos pylväshommia tekee niin silloin kori kannattaa irroitta, jolloin nopeudet ovat suuremmat eikä tarvitse kääntää kuljetusasentoon. - Kulli kortsussa
keijo kaivaja kirjoitti:
Eipä todellakaan taida olla sinulla kokemusta kyseisetä koneesta!!! Kyllä tuo pehmeällä maalla ajaminen on täysin kuskista kiinni.
Kattonosturi on kivikaudelta, ei sellaista enää kukaan nykypäivänä käytä.
Kyllä korin nopeus kiipeämisen voittaa ja jos pylväshommia tekee niin silloin kori kannattaa irroitta, jolloin nopeudet ovat suuremmat eikä tarvitse kääntää kuljetusasentoon.Sinä se sitten ajelet vaikka vetten päällä kesäisin saaren? Olethan niin hyvä.
Liian raskas kone pehmeälle, vaikka kuinka vänkäät. - Tarkoitettukaan
Kulli kortsussa kirjoitti:
Sinä se sitten ajelet vaikka vetten päällä kesäisin saaren? Olethan niin hyvä.
Liian raskas kone pehmeälle, vaikka kuinka vänkäät.kyseinen uusi Lännen hieno ja monipuolinen korikone persaukisille, hinnanpolijoille, "rasvamörssäreille". Ainoastaan Todellisille Linjanrakennuksen Ammattilaisille, jotka tahtoo ja ossoo tehdä oikeesti rahhoo:))
- Kulli syvällä kannikassa
Tarkoitettukaan kirjoitti:
kyseinen uusi Lännen hieno ja monipuolinen korikone persaukisille, hinnanpolijoille, "rasvamörssäreille". Ainoastaan Todellisille Linjanrakennuksen Ammattilaisille, jotka tahtoo ja ossoo tehdä oikeesti rahhoo:))
taitaa velat sokaista sinunkin köyhän ison pääsi.
- Linja Jussi
Ajettu on. kirjoitti:
Kovilla maillahan tolla jollailailla pääsee, pehmeessä ei. Vähäkään pehmyttä niin painuu nosturin puolelle ja kulkee kallellaan ja jättää rumat jäljet. Kattonosturi parempi, paino keskellä.
Lisäksi nosturin kanssa turhan korkea/ heilakka. Kori hidas liikkeissään, kun pitää aina kääntää esim ajoa varten eteen. Paljon nopeammin mies kiipeää, kuin tuolla sahaa edestakaisin linjaa.
Tuntialisen konen sanon ma."Tuntialisen konen sanon ma."
En tiedä minkälaisiin tuntipalkkoihin olet tottunut, mutta kyseisellä koneella pääsee ammattitaitoinen kuski urakka hommissa yli 100€ tuntipalkalle.
On tämä Suoli24 vaan ihme paikka, persaukiset tukijussit kirjoittelee ja haukkuu kaikkia, kun eivät voi itse nähdä kuin unta tuollaisesta koneesta. - Paska-Jussi
Linja Jussi kirjoitti:
"Tuntialisen konen sanon ma."
En tiedä minkälaisiin tuntipalkkoihin olet tottunut, mutta kyseisellä koneella pääsee ammattitaitoinen kuski urakka hommissa yli 100€ tuntipalkalle.
On tämä Suoli24 vaan ihme paikka, persaukiset tukijussit kirjoittelee ja haukkuu kaikkia, kun eivät voi itse nähdä kuin unta tuollaisesta koneesta.Eli kerroppa. Pylväshommissa? Monta tolppaa? Kaapelihommissa?
- Herra_työmies
Paska-Jussi kirjoitti:
Eli kerroppa. Pylväshommissa? Monta tolppaa? Kaapelihommissa?
Se on kuules Jussi nii, että "RasvaArskojen" aika alkaa olla ohitse kohta linjahommissakin, hyvä niin:))
- saahaki...
Linja Jussi kirjoitti:
"Tuntialisen konen sanon ma."
En tiedä minkälaisiin tuntipalkkoihin olet tottunut, mutta kyseisellä koneella pääsee ammattitaitoinen kuski urakka hommissa yli 100€ tuntipalkalle.
On tämä Suoli24 vaan ihme paikka, persaukiset tukijussit kirjoittelee ja haukkuu kaikkia, kun eivät voi itse nähdä kuin unta tuollaisesta koneesta.Perus Länkkäri samoissa hinnoissa 30 tonnisen telakoneen kanssa jos uutena ostaa. Linjavarustus tekee lisä hintaa varmasti sen verran että sillä rahalla sais jo hydraulivasaran. Joten tarttis samoihin tuntihintoihinkin päästä. Enkä usko että puhelin/sähköyhtiöt siinä asiassa mikään poikkeus on etteikö sielläkin osata kilpailluttaa ja laskea urakoiden hintoja myös tilaajan päässä sen verran ettei yhdestäkään työmaasta konemies rikastumaan pääse.
- Kauko(näkö)2
saahaki... kirjoitti:
Perus Länkkäri samoissa hinnoissa 30 tonnisen telakoneen kanssa jos uutena ostaa. Linjavarustus tekee lisä hintaa varmasti sen verran että sillä rahalla sais jo hydraulivasaran. Joten tarttis samoihin tuntihintoihinkin päästä. Enkä usko että puhelin/sähköyhtiöt siinä asiassa mikään poikkeus on etteikö sielläkin osata kilpailluttaa ja laskea urakoiden hintoja myös tilaajan päässä sen verran ettei yhdestäkään työmaasta konemies rikastumaan pääse.
Verkonrakennus on sen verran speciaali ala, että siellä ei kaikki kyllä pärjää (se tyhmä ja vahva kun ei enään ole pääsyvaatimuksena:))), vaaditaan myös silmää tehdä. Mutta kaverit jotka noilla korikoneilla tekee hommia pärjää kyllä normaalia "Rasva-Arskaa" huomattavasti paremmin. Ajelee siviilissä uusilla Merssuilla jne.)) Ruottinmaalla noita hommia tolleen tehty jo vuosia ja tulee takuuvarmasti yleistymään suomessakin. Mutta eihän mikään sitten enään hyvä homma ole kun kaikki sitä alkaa tekeen, eli ne jotka on ekana jotssain uudessa mukana pärjää yleensä aina parhaiten.
- Puska-Jussi perseestä
Kauko(näkö)2 kirjoitti:
Verkonrakennus on sen verran speciaali ala, että siellä ei kaikki kyllä pärjää (se tyhmä ja vahva kun ei enään ole pääsyvaatimuksena:))), vaaditaan myös silmää tehdä. Mutta kaverit jotka noilla korikoneilla tekee hommia pärjää kyllä normaalia "Rasva-Arskaa" huomattavasti paremmin. Ajelee siviilissä uusilla Merssuilla jne.)) Ruottinmaalla noita hommia tolleen tehty jo vuosia ja tulee takuuvarmasti yleistymään suomessakin. Mutta eihän mikään sitten enään hyvä homma ole kun kaikki sitä alkaa tekeen, eli ne jotka on ekana jotssain uudessa mukana pärjää yleensä aina parhaiten.
Sun pääsi on kylä tuo kori sekoittanut. Taidat vedellä näppiinkin siellä yläilmoissa, eikö?
Pylväänpystytyksessä pärjää hyvin kronoksella ja esim. jcb maijalla. 3 kertaa halvempi ja sama palkka.
Siviilissä ei tartte sitten tyytyä merssssuuun. - Pylväs Pera
Puska-Jussi perseestä kirjoitti:
Sun pääsi on kylä tuo kori sekoittanut. Taidat vedellä näppiinkin siellä yläilmoissa, eikö?
Pylväänpystytyksessä pärjää hyvin kronoksella ja esim. jcb maijalla. 3 kertaa halvempi ja sama palkka.
Siviilissä ei tartte sitten tyytyä merssssuuun.Kyllä melko onnettomaksi käy työteko, jos JCB:llä yrittää tehdä......sellainen pieni siunauskihveli kun ei tahdo muutenkaan pystyssä pysyä.
Samalle palkalle ei urakka homissa todellakaan pääse JCB:llä on sillä vaan niin paljon hitaampi noita hommia tehdä.
Lisäksi muunninvaihteistolla olevan koneen liikuttelu todella hankalaa. - Tuhkaluukun raottaja
Pylväs Pera kirjoitti:
Kyllä melko onnettomaksi käy työteko, jos JCB:llä yrittää tehdä......sellainen pieni siunauskihveli kun ei tahdo muutenkaan pystyssä pysyä.
Samalle palkalle ei urakka homissa todellakaan pääse JCB:llä on sillä vaan niin paljon hitaampi noita hommia tehdä.
Lisäksi muunninvaihteistolla olevan koneen liikuttelu todella hankalaa.Keveempi kone, nätti kulkee pehmosella. Tuo länkäri on niin raskas, et näyttää nettisivullankin painuvan kentän läpi, eikö?
Käteen jäävä osuus vuodessa reilusti suurempi johtuen hinnasta ja käyttökuluista.
Vituttaako? - Pylväs Pera
Tuhkaluukun raottaja kirjoitti:
Keveempi kone, nätti kulkee pehmosella. Tuo länkäri on niin raskas, et näyttää nettisivullankin painuvan kentän läpi, eikö?
Käteen jäävä osuus vuodessa reilusti suurempi johtuen hinnasta ja käyttökuluista.
Vituttaako?No ei kyllä näytä...tottahan se on että painavampi tuo on kuin JCB, mutta on myös vakaampi sekä renkaat ovat normaalisti leveämmät. Yritäppä tuolla JCB:llä mennä kivikkoon tolppia pystyttämään, ensinnäkään se ei kulje siellä ja toiseksi siinä ei ole kunnon panssarointi niinkuin Länkkärissä on. Käteenjäävä osuus riippuu myös siitä kuinka nopeasti koneella pystyy työn tekemään....sanoisin että Läkkäri jättää CJB:n 6 - 0 työn tekemisen nopeudessa. Länkkäristä saa myös kelpo hinnan vaihdossa ja menee kaupaksikin toisin kuin JCB
- Lalli_1
Pylväs Pera kirjoitti:
No ei kyllä näytä...tottahan se on että painavampi tuo on kuin JCB, mutta on myös vakaampi sekä renkaat ovat normaalisti leveämmät. Yritäppä tuolla JCB:llä mennä kivikkoon tolppia pystyttämään, ensinnäkään se ei kulje siellä ja toiseksi siinä ei ole kunnon panssarointi niinkuin Länkkärissä on. Käteenjäävä osuus riippuu myös siitä kuinka nopeasti koneella pystyy työn tekemään....sanoisin että Läkkäri jättää CJB:n 6 - 0 työn tekemisen nopeudessa. Länkkäristä saa myös kelpo hinnan vaihdossa ja menee kaupaksikin toisin kuin JCB
Pylväs Pera puhuu pelkkää asiaa, pitkään noita hommia tehneenä itsekin haluaisin nähdä miten käy kun JCB ja Länkkäri laitetaan samanlaiseen maastoon. (valistunut arvaus, Länkkäri joutuu hinaamaan JCB:n pois sieltä ja tekemään vielä sen työtkin:))) Kyllä se on niin, että tulevaisuudessa noilla pikkuisilla kihveleillä ei saa kuin "säälihommia" Länkkäri vaan porskuttaa vuodesta toiseen:)))
- Pannaanko pakaran väliin
Lalli_1 kirjoitti:
Pylväs Pera puhuu pelkkää asiaa, pitkään noita hommia tehneenä itsekin haluaisin nähdä miten käy kun JCB ja Länkkäri laitetaan samanlaiseen maastoon. (valistunut arvaus, Länkkäri joutuu hinaamaan JCB:n pois sieltä ja tekemään vielä sen työtkin:))) Kyllä se on niin, että tulevaisuudessa noilla pikkuisilla kihveleillä ei saa kuin "säälihommia" Länkkäri vaan porskuttaa vuodesta toiseen:)))
Eipä ole tainnu tässä maailmassa ainuttakaan tolppaa jäädä nostamati. Vaikkei jokaista oo lenkkarilänkkäri nostanukkaan. Eli höpäjä sinä velkapelle isseks vaan.
Mehumaijat on mehumaijoja ei se siitään mikskään muutu, maksoipa noista kuinka plajon hyvään.
Taijat olla islamilainen, eikös? En muuten ymmärrä tommotta kiihkoo. Miten rätti läpättää ylyhhäällä korissa? Sopiiko siellä myös pyllistelemään mekkaan?
Vai lännen tehtaallekko kumartelet?
Voivoi. - Aina Ammattimiehiä
Pannaanko pakaran väliin kirjoitti:
Eipä ole tainnu tässä maailmassa ainuttakaan tolppaa jäädä nostamati. Vaikkei jokaista oo lenkkarilänkkäri nostanukkaan. Eli höpäjä sinä velkapelle isseks vaan.
Mehumaijat on mehumaijoja ei se siitään mikskään muutu, maksoipa noista kuinka plajon hyvään.
Taijat olla islamilainen, eikös? En muuten ymmärrä tommotta kiihkoo. Miten rätti läpättää ylyhhäällä korissa? Sopiiko siellä myös pyllistelemään mekkaan?
Vai lännen tehtaallekko kumartelet?
Voivoi.Itelläni on kyl tuommoin vuoden vanha, hyvin pelannu, ei oo velkaa koneesta euron euroa. Laskutushintani tunnille on 82eur alv. Töitä riittänny joka tunnille (8t/päivä 5pv viikko): Mestarit kehunnu kovasti. Sähköyhtiötä en kerro missä teen:)) tuut muuten sen säälittävän "ruikkus" kaa ja voudun vetään metästä sut pois:)).Ei muutoin, mut en viitti tehlä kun omat työt:))
- Parrua summiin
Aina Ammattimiehiä kirjoitti:
Itelläni on kyl tuommoin vuoden vanha, hyvin pelannu, ei oo velkaa koneesta euron euroa. Laskutushintani tunnille on 82eur alv. Töitä riittänny joka tunnille (8t/päivä 5pv viikko): Mestarit kehunnu kovasti. Sähköyhtiötä en kerro missä teen:)) tuut muuten sen säälittävän "ruikkus" kaa ja voudun vetään metästä sut pois:)).Ei muutoin, mut en viitti tehlä kun omat työt:))
Tommosta sontaa voi puhua kuka vaan. Arvaa uskooko kukaan? Uskotko itsekkään?
Vai et kerro, bububububhahahahhhahhähähähähähää. Miten kertoa, kun et tee millekkään firmalle mitään.
Koneestako muuten kirjoittelet, meinaa työpäivä se on perjantaikin, köyhille. - Ammattimies.
Parrua summiin kirjoitti:
Tommosta sontaa voi puhua kuka vaan. Arvaa uskooko kukaan? Uskotko itsekkään?
Vai et kerro, bububububhahahahhhahhähähähähähää. Miten kertoa, kun et tee millekkään firmalle mitään.
Koneestako muuten kirjoittelet, meinaa työpäivä se on perjantaikin, köyhille.Eli tässä nyt näette. kun urtakoin sähköyhtiölle. http://video.google.com/videoplay?docid=1760255438726707152
- on tainneet
Parrua summiin kirjoitti:
Tommosta sontaa voi puhua kuka vaan. Arvaa uskooko kukaan? Uskotko itsekkään?
Vai et kerro, bububububhahahahhhahhähähähähähää. Miten kertoa, kun et tee millekkään firmalle mitään.
Koneestako muuten kirjoittelet, meinaa työpäivä se on perjantaikin, köyhille.Nyt astua "Rasvamörssärien" varpaille, se sattuu:))))) ja tekee kohta mörssäreistä tarpeettomia:)))
- Pallipussi kovana
Mitee sulle pitee sitte kertoo? Itte et vastaa mihinkään ylistät vaa jotai paskaa. Mikset oo duunisa?
- Matikainen Kauko
Lalli_1 kirjoitti:
Pylväs Pera puhuu pelkkää asiaa, pitkään noita hommia tehneenä itsekin haluaisin nähdä miten käy kun JCB ja Länkkäri laitetaan samanlaiseen maastoon. (valistunut arvaus, Länkkäri joutuu hinaamaan JCB:n pois sieltä ja tekemään vielä sen työtkin:))) Kyllä se on niin, että tulevaisuudessa noilla pikkuisilla kihveleillä ei saa kuin "säälihommia" Länkkäri vaan porskuttaa vuodesta toiseen:)))
kaunko rakennat pystytät a- puuta soljella?
- Aulis Vakonen
Matikainen Kauko kirjoitti:
kaunko rakennat pystytät a- puuta soljella?
speciaalimiesten tietotaito. Noh arvattavissahan tuo oli.
- JA PYSTYTTETTY
Tela/pyörä-alustasella olen purkanut ja laittanut pystyyn.Ei minkäänlaisia vaikeuksia tuommosella kalustolla
Se on vain tosi asia että muutamat urakoitsijat saavat vai urakat puhelin/sähköyhtiöiltä,puhutaan jopa monopoliasemasta.Moni on tarjonnut mutta silti samat urakoitsijat tekevät vuodesta toiseen
nim;kokemusta on- Pylväs Pera
Kyllähän tuo homma onnistuu tela/pyöräalustaisella koneella, mutta tuollaisella koneella ei homma ole kovinkaan joutuisaa. Toiseksi työmaat vaihtuvat vähän väliä niin siirtäminen on aina hankalampaa eikä telakoneella voi asfaltilla paljonkaan ajella.
Voihan siitä tietenkin alkaa monopoli syytöksiä antamaan, mutta jos kone ei ole työhön sopiva niin minkäs sille voi. Pitäisikö säälistä ottaa kaikenlaisia yrittäjiä tekemään vaikka kalusto ei olisikaan työhön sopivaa?? Toiseksi nuo mainitsemasi samat yrittäjät ovat yleensä niitä todellisia ammattilaisia, joilta homma onnistuu ilman perään katsomista. - noin!!!!
Pylväs Pera kirjoitti:
Kyllähän tuo homma onnistuu tela/pyöräalustaisella koneella, mutta tuollaisella koneella ei homma ole kovinkaan joutuisaa. Toiseksi työmaat vaihtuvat vähän väliä niin siirtäminen on aina hankalampaa eikä telakoneella voi asfaltilla paljonkaan ajella.
Voihan siitä tietenkin alkaa monopoli syytöksiä antamaan, mutta jos kone ei ole työhön sopiva niin minkäs sille voi. Pitäisikö säälistä ottaa kaikenlaisia yrittäjiä tekemään vaikka kalusto ei olisikaan työhön sopivaa?? Toiseksi nuo mainitsemasi samat yrittäjät ovat yleensä niitä todellisia ammattilaisia, joilta homma onnistuu ilman perään katsomista.Kerroppa pylväs pera minkälaisella koneella se olisi nopeaa esim purkaa linjaa.Toki silloin kun ei ole monen pylvään purku/pystystys siirrot on ongelma,mutta kun poistetaan jokunen sata pylvästä niin on kyllä käytännöllinen kone ja nopea.Jokunen pylväs on tullu purettua ja laitettua vuosien saatossa pyörä/tela vehkeellä.Ei kyllä minun mielestä mainitsemani koneet ole sopimattomia työhön.Mainitsemasi sääli urakoitsijoita/ kohtaan,kyllä jotka nuita hommia tekee on varmasti työnsä osaavia,toki semmoisiakin löytyy joilla ei oo homma hanskassa.Kyllä se on vain tosi asia vaikka olisi kuinka hyvä ja käytännöllinen kone ja hommansa osaa ei nuihin firmoihin niin vai pääse urakoimaan,pitää olla helvetin hyvät suhteet.
nim:purettu ja pystytetty - ratskonemies
noin!!!! kirjoitti:
Kerroppa pylväs pera minkälaisella koneella se olisi nopeaa esim purkaa linjaa.Toki silloin kun ei ole monen pylvään purku/pystystys siirrot on ongelma,mutta kun poistetaan jokunen sata pylvästä niin on kyllä käytännöllinen kone ja nopea.Jokunen pylväs on tullu purettua ja laitettua vuosien saatossa pyörä/tela vehkeellä.Ei kyllä minun mielestä mainitsemani koneet ole sopimattomia työhön.Mainitsemasi sääli urakoitsijoita/ kohtaan,kyllä jotka nuita hommia tekee on varmasti työnsä osaavia,toki semmoisiakin löytyy joilla ei oo homma hanskassa.Kyllä se on vain tosi asia vaikka olisi kuinka hyvä ja käytännöllinen kone ja hommansa osaa ei nuihin firmoihin niin vai pääse urakoimaan,pitää olla helvetin hyvät suhteet.
nim:purettu ja pystytettyElekää isot miehet kehakko täällä kaikkien ihmisten nähen riidellä kun pikkutytöt!!
Teette ittenne naurunalaisiksi :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829