Eli siis helmirihmakala koiraani oli viikonlopun aikana tehnyt kuplapesän pintakasvien lomaan (n. 320 l) akvaarioon.
Mites nyt sitten kannattaa toimia...? Olen kuullut, että pesää pitää varoa, ettei vain hajota sitä. Koiras ei ole ainakaan vielä mitenkään erityisen aggressiivinen muita kohtaan. Ajaa toisia takaa välillä, mutta ei mitenkään aggressiivisemmin kuin ennenkään, aika rauhalliselta näyttää vielä touhu.
Voinko vaihtaa akvaarioon vettä? Meneekö pesä rikki jos vedenpinta laskee ja kasvit samalla?
Kun helmirihma tekee
3
669
Vastaukset
- fish KING
... mutta ole varovainen sitä lisätessä ettei se pesä tosiaan mene rikki, ilmeisesti lisäät letkun kanssa suoraan raanasta. Koita suunnata uusi vesi pois pesän luota ja vältä että pinta vesi joutuisi liikkeelle, lisää vettä pienellä virtaus teholla niin eiköhän onnistu.
Toisaalta, jos nitraatti ei ole nytkään korkeahko, yli 30mg/l voit jättää veden vaihtoa tuonnemmaksi ja vahtia samalla nitraatin sekä nitriitin pitoisuuden kohoamista.- ap.
Jos homma jatkuu pesäntekoa pidemmälle ja haluaisi yrittää "pelastaa" poikasetkin, miten kannattaisi menetellä?
Ilmeisesti kutuakvaarioon siirretään pesä ja koiras? Siirretäänkö pesä sitten kun naaras on laskenut siihen munansa, vai siirretäänkö pelkkä kuplapesä, koiras ja naaras kutuakvaarioon?
Mitä kutuakvaariossa pitää olla?
Kuinka suuri?
Suodatin tietysti ja lämmitin, pitääkö olla valaistus? (kasveille kai ainakin?)
Millainen suodatin pitää olla? Meneekö poikaset sinne?
Jostain luin, että ei hiekkaa tai sitten aivan tosihienoa hiekkaa, etteivät putoilevat poikaset huku hiekan sekaan. - fish KING
ap. kirjoitti:
Jos homma jatkuu pesäntekoa pidemmälle ja haluaisi yrittää "pelastaa" poikasetkin, miten kannattaisi menetellä?
Ilmeisesti kutuakvaarioon siirretään pesä ja koiras? Siirretäänkö pesä sitten kun naaras on laskenut siihen munansa, vai siirretäänkö pelkkä kuplapesä, koiras ja naaras kutuakvaarioon?
Mitä kutuakvaariossa pitää olla?
Kuinka suuri?
Suodatin tietysti ja lämmitin, pitääkö olla valaistus? (kasveille kai ainakin?)
Millainen suodatin pitää olla? Meneekö poikaset sinne?
Jostain luin, että ei hiekkaa tai sitten aivan tosihienoa hiekkaa, etteivät putoilevat poikaset huku hiekan sekaan.lukases toi .. http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=38&t=152151
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221241
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283919- 43825
- 33621
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html144600- 38557
- 52541
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528508Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44491Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!
Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte238461