Pieksämäki

minun kaupunkini

minä pidän pieksämäestä. tämä on hyvä kaupunki minulle, vaikka kuvioit ovatkin pienet. oma porukka on ympärillä, niin ei tarvitse välittää niistä, jotka ei olekkaan niin mukavia.

Harmittaa vain se että jossainvaiheessa minun on pakko muuttaa pois täältä, koska pieksämäellä ei ole tarjota minulle minulle sopivaa opiskelupaikkaa. Mutta viimeistään eläkepäivilläni tulen tänne takaisin muistelemaan nuoruuttani.

Pieksämäki on juuri sopivan kokoinen kaupunki; ei ole ihmispaljoutta (mutta kuitenkin ihania tapahtumia, jossa näkee erilaisia ihmisiä), lyhyt matka jokapaikkaan ja helposti saa rakennettua suhteita, joidenka kautta pääsee töihin.

Ja pieni paikkakunta kun on niin välttyy tutustumiselta, koska kaikki tietävät sinut jo. Älkää aina haukkuko Pieksämäkeä, koska on täällä hyvääkin. Ihan kuin jokaisessa muussakin kaupungissa; on hyvät ja huonot puolet. Tämä kaupunki sopii minulle ja niille joille se ei sovi --> älkää valittako vaan muuttakaa pois :) niinkuin minullekkin sanotaan: "koskaan ei ole pakko, kuin kuolla."

9

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin sä

Ei pieksämäki ole sen pahempi paikka kuin muutkaan...

Jos jollain on täällä ongelmia ne kyllä seuraa mukana jos muuttaa pois.

Pieni asenne muutos olisi monella paikallaan...

Itse en ole viittinyt viikkoihin käydä tässä palstalla kun on niin negatiivinen ilmapiiri.

• Raunot

Pitäisikö kaikilla olla positiivinen.... vaikka ruuvimeisseli?

• Nimimerkki?

Kaippa se negatiivisuus heijastuu niistä huonoista ja V-mäisistä kokemuksista, joita on kerännyt matkan varrelta muistoina mukaan. Ei tämä maailma jaa tasaisen hyviä kortteja kaikille, tietenkin se on oma asia miten käsittelee näitä negatiivisiä asioita. Voi olla, että elämä muualla on yhtä negatiivistä, että ei sillä löydä kuin samoja onnen rippeitä kuin täälläkin. Aina kannattaa kokeilla aloittaa alusta jossain muualla, koska eipä silleen ole juuri mitään menetettävääkään. Ainankaan mulla ei juuri ole, joten näen tuon muttamisen enemmänkin mahdollisuutena.

Mutta makunsa kullakin, jotkut viihtyy täällä Pieksämäellä ja onnea heille. Jotkut taas ei ja joillekkin se on vaan ihan sama missä asuu. Mutta eipä näistä kannata kiistellä. "Maku asioita." :)

• Kokemusta heistä

Niin, ei se valittaminen täällä mitään hyödytä vaikka teen siinä nyt omallakohdalla poikkeuksen. Lainaus: "Helposti saa rakennettua suhteita, joiden kautta pääsee töihin". Sehän siinä onkin ongelma, ne piirit ja millaiset; "sairaat".

Paljon tätä peräkammarinpoikien / hameiden paikkakuntaa on täytynyt sietää, mutta, mutta.... pääsehän tästä. Ja niistä mansikanmyyjistä, yksi multapaukun niellyt ukko myy länsiväylällä, jo on.... ostin häneltä aiemmin, ei siinä mitään laadusta, mutta taitaa olla äijä nielly pahasti omaa multaansa (savipaukkukurkku).

Kävin vilkaisemassa Mol / Pieksämäki, ei yhtään sopivaa, vai saamattomille. Ne paikkakunnan työpaikat 50 % on suojatyöpaikkoja ja käytössä sisäsiitostuotannolle, joissa temppuilee täysin ammattitaidottomat tai muuten kyvyttömät.

Kyllä jonkun näitäkin täytyisi kouluttaa..... ; )

• Erkki666

Kyllä huomaa että sinä raukka et tule pärjäämään missään piireissä kun tällaisia sekopäisiä hämäriä viestejä tänne latelet. Jos juttusi ovat seurassa samaa tasoa, niin ei ihme että pitävät sinua sairaana.

• Näin on
        Erkki666 kirjoitti:

Kyllä huomaa että sinä raukka et tule pärjäämään missään piireissä kun tällaisia sekopäisiä hämäriä viestejä tänne latelet. Jos juttusi ovat seurassa samaa tasoa, niin ei ihme että pitävät sinua sairaana.

Sitä tasoa näyttää olevan, että ei mikään ihme kun ne pitävät sairaana. Ja jos seurassa jutut samaa tasoa. Niin.. ei se raukka tule varmaankaan koskaan niissä piireissä pärjäämään ja varmasti pitävät sairaana. Joku raja täytyy näille sekopäisille viesteille olla.

• imaskaapa paskaa
        Näin on kirjoitti:

Sitä tasoa näyttää olevan, että ei mikään ihme kun ne pitävät sairaana. Ja jos seurassa jutut samaa tasoa. Niin.. ei se raukka tule varmaankaan koskaan niissä piireissä pärjäämään ja varmasti pitävät sairaana. Joku raja täytyy näille sekopäisille viesteille olla.

vai törkeitä juttuja ladellaan kun tosiasioita!! perseennuolijat saa työtä sit mäellä nuoret kaikki puhuu toisista seläntakana paskaa joukossa tyhmyys tiivistyy. juntteja kaikki mutta ymmärrärrettävä asia kun kasvavat juoppojen ja vammasten keskellä.

• paikkakuntalainen
        imaskaapa paskaa kirjoitti:

vai törkeitä juttuja ladellaan kun tosiasioita!! perseennuolijat saa työtä sit mäellä nuoret kaikki puhuu toisista seläntakana paskaa joukossa tyhmyys tiivistyy. juntteja kaikki mutta ymmärrärrettävä asia kun kasvavat juoppojen ja vammasten keskellä.

ei pieksämäki poikkea muista pienistä paikkakunnista yhtään eritavalla, kaikissa kaupungeissa ja kunnissa samat ongelmat ihmisten kanssa, on ongelmallisia ihmisä juoppoja ja sairaita. seläntakana puhumista ym. vähemmän mukavaa.
        Omasta itsestä on kiinni miten asioihin suhtautuu, miten niiden antaa haitata omaa elämää. Positiivinen mieli esiin, eikä aina negatiivista kantaa joka asiasta. Matkustaminen avartaa, näkee muitakin mahdollisuuksia kuin oman napansa.
        Vika ei ole aina toisissa, vaan se monesti on omassa itsessä, toisilta vaaditaan, mutta itsessä ei huomata omia virheitä ja heikkouksia.

• +Ruuvimeisseli
        imaskaapa paskaa kirjoitti:

Joo.. Onpa rajua tekstiä, kyllä ne vammaiset ovat siihen asemaansa täysin syyttömiä ja ei heidän seuransa vaurioita ketään. Onhan tuossa taas muutakin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe