Onpa hyvä palkka

21 €/h

Lueskelin tätä oikeiden rahtimiesten palstaa ja yhdessä jutussa joku sanoi, että hänelle jää tuntipalkaksi 21 € ja risat.
Voiko pitää paikkansa?

7

5483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toki.

kysehän oli kaiketi kilometripalkasta ajettaessa 85km/h eli noin 0,25e/km.
      tietenkin tuntipalkka pienenee nopeuden laskiessa.
      palkka vaikuttaa ihan tyypilliseltä ja jopa hyväksyttävältä,riippuen tietysti ajon luonteesta.usein tuon päälle maksetaan lisäksi korvaus per purku/lastaus,esim tunnin palkka.

• Tällä palstalla

kun puhutaan omista palkoista on turha uskoa niistä jutuista yhtään mitään! Tänne voi kukin kehuskella omaksi palkakseen ihan mitä haluaa kun kenellekään ei sitä tarvitse/voi todistaa. Rahtihommissa on turha väittää palkakseen 21Euroa. On meinaan senverran ylikilpailutettu ja rahdit poljettu alle kannattavuusrajojen ettei tuollaista palkkaa saa kukaan. Kun luet täällä vaikka riitelyä TESS vs. LÄPITUNTILIKSAT/URAKKAPALKKA voit huomata miten suuressa osassa on valehtelu omasta palkastaan. Oma palkka kun on helppo laskea ihan miten itse haluaa joko lisäämällä siihen jotain lisiä tai unohtaa joitain vähennyksiä jne.

"Rekkakuskien" palkka vaihtelee 11 ja 14 Euron välillä. Läpituntipalkalla voit saada tehdä enemmän tunteja kuin TESS:llä mutta joudut tekemään enemmän tunteja jolloin tuntipalkaksi jää pienempi rahamäärä. Tämä on köyhän työnantajan tapa vähentää palkkakustannuksia tehtyä työtuntia kohti. Tällä tavalla saadaan myös kuljettajat rikkomaan työ-ja lepoaikasäädöksiä paremmin. Molemmissa palkkausmuodoissa on omat hyvät ja huonot puolet. Mutta ylipäätään kannattaa muistaa että kannattaa suodattaa suurin osa kirjoituksista jotka koskevat kirjoittajan omaa palkkaa. Väärinmuistaminen on yleistä maanteiden kuninkaiden ja suurten mestareiden keskuudessa täällä netissä!! ; )

• Muisti pelaa

tai sitten ei niin kuin hehe kirjoitti näistä muisti-hirviöistä. Todellakin YA-kuljettajan palkka on 11-14 € välillä. Jos on paljon ilta ja sunnuntai työtä keskiansio nousee ehkä todellisuudessa jotain 12-17 % laskenallisesti. Käytännössä joku 17 €/h voi olla ehä maksimi, mihin kuljettaja palkassa pääsee.

Läpituntipalkat ja kilmetripalkat ja niihin perustuvat huippuansiot ovat urbaanilegendaa jota nämä nuoret rahtimiehen taimet laskevat silleen, että saavat näitä yli 21 €/h tuntipalkkoja.
        Pojuilla, kun ei vielä laskin pysy oikein kunnolla kädessä, kun vasta ovat lakanneet laskemasta alleen ja yövaipat taitaa vielä suurimmalla osalla olla käytössä, kun pärisyttävät suuta aina muovivati rattina kädessä. Hyvää kesää ja isoja palkkapusseja.

• ......
        Muisti pelaa kirjoitti:

tai sitten ei niin kuin hehe kirjoitti näistä muisti-hirviöistä. Todellakin YA-kuljettajan palkka on 11-14 € välillä. Jos on paljon ilta ja sunnuntai työtä keskiansio nousee ehkä todellisuudessa jotain 12-17 % laskenallisesti. Käytännössä joku 17 €/h voi olla ehä maksimi, mihin kuljettaja palkassa pääsee.

Läpituntipalkat ja kilmetripalkat ja niihin perustuvat huippuansiot ovat urbaanilegendaa jota nämä nuoret rahtimiehen taimet laskevat silleen, että saavat näitä yli 21 €/h tuntipalkkoja.
        Pojuilla, kun ei vielä laskin pysy oikein kunnolla kädessä, kun vasta ovat lakanneet laskemasta alleen ja yövaipat taitaa vielä suurimmalla osalla olla käytössä, kun pärisyttävät suuta aina muovivati rattina kädessä. Hyvää kesää ja isoja palkkapusseja.

vaan ei sulla tieto riitä. kyl tuo 21 euroa on ihan normaali liksa km liksal siin vaihees kun ajetaan se 85 km/h. tauot ja muut pysähdykset tietty sitä laskee. seka purkujen ja lastauksien eka vapaatunti sitä myös laskee. silti siitä tahtoo jäädä käteen noin 14 euroa. ja tietty tohon viäl 35 euroa päivärahaa päälle per päivä. tämä siis normaalisti päivävuoros. tessillä siihen ei pysty. vaan eipä liiton pullakuskit usko tätäkään. niillä kun ei ole kokemusta muusta kuin tessistä. itselläni on ollut melkeinpä kaikki palkkaukset. kaikis tosiaan on hyvät ja huonot puolensa. mut se palkkaus kannattaa kattoo homman mukaan. jos ajat paljon kilsoi päivävuoros,ni sil tessin noin 13 eurol ei paljoa tienaa. kun jaat yövuoros ruokaa kauppoihin,ni kyl vallan hölmö olet jos teet sitä km liksal tai läpituntipalkal. varsinkin jos osuu töitä pyhäpäiville. on aika turha ketään tääl haukkua kun ei varsinaisesti itse tiedä mistä kirjoittelee.

• Palkkarenki
        ...... kirjoitti:

vaan ei sulla tieto riitä. kyl tuo 21 euroa on ihan normaali liksa km liksal siin vaihees kun ajetaan se 85 km/h. tauot ja muut pysähdykset tietty sitä laskee. seka purkujen ja lastauksien eka vapaatunti sitä myös laskee. silti siitä tahtoo jäädä käteen noin 14 euroa. ja tietty tohon viäl 35 euroa päivärahaa päälle per päivä. tämä siis normaalisti päivävuoros. tessillä siihen ei pysty. vaan eipä liiton pullakuskit usko tätäkään. niillä kun ei ole kokemusta muusta kuin tessistä. itselläni on ollut melkeinpä kaikki palkkaukset. kaikis tosiaan on hyvät ja huonot puolensa. mut se palkkaus kannattaa kattoo homman mukaan. jos ajat paljon kilsoi päivävuoros,ni sil tessin noin 13 eurol ei paljoa tienaa. kun jaat yövuoros ruokaa kauppoihin,ni kyl vallan hölmö olet jos teet sitä km liksal tai läpituntipalkal. varsinkin jos osuu töitä pyhäpäiville. on aika turha ketään tääl haukkua kun ei varsinaisesti itse tiedä mistä kirjoittelee.

Jos täällä 21 euroa tunnilta saisi niin eipä oltais köyhiä ja kipeitä. Mä ainakin lasken vuorokausilepoja ja joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta työksi koko ajan siitä, kun autoon työvuoron alussa kassini heitän ja olen työhön sidoksissa siihen asti, kun taas kassini autosta pois otan. Sellaisesta isännästä en ole kuullut, joka jokaiselta tunnilta 21 euroo maksaisi. Täysin hölynpölyä on puhua vain tunneista, jolloin on parhaiten tienannut, vaikka se komealta kuulostaakin.
        Ja kohtuuliksahan se on sekin, kun ajaa tessillä sunnuntaiyönä, se tuntipalkka alkaa jo reilusti kolmosella.

• et kukaan
        Palkkarenki kirjoitti:

Jos täällä 21 euroa tunnilta saisi niin eipä oltais köyhiä ja kipeitä. Mä ainakin lasken vuorokausilepoja ja joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta työksi koko ajan siitä, kun autoon työvuoron alussa kassini heitän ja olen työhön sidoksissa siihen asti, kun taas kassini autosta pois otan. Sellaisesta isännästä en ole kuullut, joka jokaiselta tunnilta 21 euroo maksaisi. Täysin hölynpölyä on puhua vain tunneista, jolloin on parhaiten tienannut, vaikka se komealta kuulostaakin.
        Ja kohtuuliksahan se on sekin, kun ajaa tessillä sunnuntaiyönä, se tuntipalkka alkaa jo reilusti kolmosella.

olis tääl väittäny joka tunnilta tienaavansa 21 euroa. vaan tais siäl se todellinen ansio olla. sulla varmaan alkaa liksa kuutosella kun joulupäivänä painat rahtia meneem yksinäs... mä vaan joudun oleen kotona perheen luona. niin kuin muutkin pyhät ja yöt.

• Rekkis.,.

Tes palkalla ajaneena Haanpäällä säiliöliikenteessä pyöri keskituntiansio noin: 16.50/h ja tunteina suurinpiirtein -90 Nykyisessä työpaikassa (kappale Tes) ja noin 15.00,sisältäen myös pyhätunnit. Ja tämä tärina on TOSI!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8293
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4323
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3453
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2624
    Aihe