Hei!
Minulla on nyt n. 10 viikkoinen sekarotuinen tyttö koiranpentu. Sen nimi on Lola ja siinä on samojedia ja lapinkoiraa. Olen lukenut jostain, että ydinluu olisi hyvä koiralle purtavaksi. Parempi kuin puruluut, purulelut sun muut.
Yhdessä kirjassa luki, että koiranpentu jättää yleensä rauhaan huonekalut, kädet, jalat, housunlaahkeet jne, jos saa kunnon ydinluun, jota pureskella.
En ole vain sattunut löytämään ydinluuta, muuta kuin jotain savustettua tai muuta vastaavaa.
Onko jollain kokemusta näistä ydinluista? Auttaako oikeasti vai ei? Ja mistä niitä saisi?
Ei ole ennestään kokemusta koirista ja Lola on ensimmäinen koira meidän perheessä.
Mistä saisi kunnon ydinluita?
7
762
Vastaukset
- en tiedä missä asut?
Hgi:ssä saa ainakin monesta el-kaupasta esim. Murrelta. Varmaan tiedätkin, että koirat ovat yksilöitä eli kaikki eivät kiinnostu ydinluista mutta kannattaa kokeilla.
- niitä saa,
kysy lihatiskiltä.
Meidän kaupassa lihamyyjä pilkkoo luut sopivan mittaiseksi.Itselläni on pieni koira, jolle annan silloin tällöin sellaisen 5 cm kappaleen järsittäväksi, niissä on yleensä lihaakin jonkin verran.
Säästän järsityt "putket" ja niitä voi käyttää kongin tapaan. Nyt kesällä pakkaan sisuksen täyteen jauhelihaa ja pakastan, siinä menee tovi kun koiruli tyhjentää "koiran jäätelötötteröä". sieltä niitä saa, yleensä tehtailla on myymälät josta saa halvemmalla tuoreita pihvejä yms tuotteita ihmisille.. näissä paikoissa on myös otettu karvaiset kaverimmekin huomioon ja heille on tarjolla jos jonkinlaisia herkkuja kuten ydinluita ja puoli-ilmaiseksi ja takuu tuoretta! se auttaako ydinluu pureskelu ongelmaan on tuossa iässä joko/tai, noin pieni pentu ei saa vielä pentuhampaillaan ydinluusta juurikaan irti ja turhautuu nopeasti. suosittelen pienemmälle "puuhapalloja" joiden sisään laitetaan koiran omia naksuja tai muuta herkkua, koira joutuu sitten sitä pyörittelemään jotta naksuja tulee pallon sisältä syötäväksi, meillä toimi! palloja saa eläinkaupoista ja suurista maketeista. palloja on monenlaisia suosittelen pehmeää kumia olevaa sillä kovista muovisista lähtee kamala pauke kun palloa pyöritellään ja viskotaan pitkin lattiaa, kerrostalossa naapurit tuskin tykkää.. ydinluut on sitten oikein loistavia kunhan hampaat vaihtuvat pysyviin ja puruvoima leuoissa kasvaa.. :D onnea vaan tuoreelle pennun omistajalle ja lykkyä!
- Lola09
Hei!
Kiitos kovasti kaikille neuvoista. Taidankin kokeilla sitä puuhapalloa.
- Juutinrauma
Hakaniemen Halli, Helsinki
- ydinluu koiran herkk
Yleensä kauppahalleista tai suuremman kaupan lihatiskiltä kysymällä.
Koita ensin vaikka jostain lihatiskiltä kysyä, osta pieni n. 5-10cm mittainen putkiluun osa, ja jos koirasi on siitä kiinnostunut ja kaluaa sitä, niin sittenv asta ostat enemmän ja pistät pakkaseen ne muut ja aina sillon tällöin annat sille sopivan palan, vaikka jäisenäkin. Katso kuitenkin ettei se pala ole niin pieni, että koirasi voisi syödä sen, eli että ei mahdu koirasi suuhun - turvallisuussyistä. - mäxxxxxxx
Mäkin annan ydinluita ja hyvin maistui pienellekin pennulle 9-10 vk alkaen. Kyllä se silti kaiken pistää suuhun ja pureskelee käsiä ym. Se on sen tapa tutustua maailmaan. Huonekaluja se ei kylläkään tuhoa. Ostan luut Murren murkinasta helsinginstä. BARF ruokia myyvistä nettikaupoista saa myös tilattua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197