Saksalaiset ovat laadullisesti/luotettavuudellaan pian jo...

JPN/U.S.A merkkien tasol

8

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkkinimi M.

      En oikein jaksa uskoa tuollaisia hömppätestejä, noita tuttujen melkein uudenkarheita Volkswagen/Audi autoja kun on tullut katseltua niin 3 ekaa vuotta pysyvät nipussa, sitten alkavat murheet. Sähkövikoja joita kukaan ei saa kuntoon ja sen päälle 3-5 vuoden välein saa ostaa kierroksen alatukivarsia yms. palloniveliä.
      Ilmeisesti tuo sinun laatumittarisi ei huomioi ollenkaan näitä tosiasioita.

      Itsellä on muuten vanha kakssatanen dieselmersu tommoset 600tkm mittarissa, niitä käsintehtyjä meinaa, voisin väittää että sen jälkeen saksasta ei oo laatuautoja enää tullu.

      • ymmärretty

        Mainittu ADAC selvitys on tosiaan viihdettä ja huuhaa juttua, mutta lapsenuskoisille kelpaa sellaisenaan. ADAC on vain yksi saksalainen tiepalvelu, jonka tilastointiperusteita ei saa julkisesti nähtäväksi. Senpä vuoksi autoalan ammattilehdet eivät kelpuutakaan ADAC tilastoja sivuilleen, vaan jättävät ne huomiotta. Sitä vastoin sanomalehdille tunnetusti kelpaa mikä vain, kunhan juttu on myyvä.

        Jotta autojen laadusta Saksan ja muillakin teillä saataisiin todellista selvitystä, tulee puolueettoman tahon käydä läpi muidenkin tiepalvelutoimijoiden, kuten automerkkien omat vikatilastot tielle jääneistä, kaveriapu jne. Nämä kokonaistiedot yhdistettynä katsastustilastoihin ja takaisinkutsutilastoihin osoittavat vasta autojen vikaisuuden ja luotettavuuden todellisuutta.


      • japsi kuskien
        ymmärretty kirjoitti:

        Mainittu ADAC selvitys on tosiaan viihdettä ja huuhaa juttua, mutta lapsenuskoisille kelpaa sellaisenaan. ADAC on vain yksi saksalainen tiepalvelu, jonka tilastointiperusteita ei saa julkisesti nähtäväksi. Senpä vuoksi autoalan ammattilehdet eivät kelpuutakaan ADAC tilastoja sivuilleen, vaan jättävät ne huomiotta. Sitä vastoin sanomalehdille tunnetusti kelpaa mikä vain, kunhan juttu on myyvä.

        Jotta autojen laadusta Saksan ja muillakin teillä saataisiin todellista selvitystä, tulee puolueettoman tahon käydä läpi muidenkin tiepalvelutoimijoiden, kuten automerkkien omat vikatilastot tielle jääneistä, kaveriapu jne. Nämä kokonaistiedot yhdistettynä katsastustilastoihin ja takaisinkutsutilastoihin osoittavat vasta autojen vikaisuuden ja luotettavuuden todellisuutta.

        pieneen kantikkaaseen päähän ei faktat uppoa?Toyota autojen tiuhat huoltovälit (15 000km/1vuosi) on tänä päivänäkin merkki siitä,että vikoja korjataan aika paljon takuuseen omistajien tietämättä.Oisikin mielenkiintoista jos toyotan huoltoväleiksi tulisi vaikka 40 000km/2vuotta,kuten BMW:llä maksimissaan.mitkähän olisi vikatilastot?huoltoväleiksi lasken myös pelkät öljynvaihdot.Ja eihän noita toyota lexuksia paljoa saksan autobaanoilla näy(ei kestä kovaa ajoa?),viimekesänä saksan halki gardajärvelle mentäessä oikein ihmeteltiin japsi autojen vähyyttä.Ei autobaanalla yhtään yli 160kmh ylittäviä japseja.Ja nimenomaan tuo kova vauhti on myrkkyä kaikille autoille,siinä voimansiirto,jäähdytys yms.joutuu vasta tosi koville.


      • todeta
        japsi kuskien kirjoitti:

        pieneen kantikkaaseen päähän ei faktat uppoa?Toyota autojen tiuhat huoltovälit (15 000km/1vuosi) on tänä päivänäkin merkki siitä,että vikoja korjataan aika paljon takuuseen omistajien tietämättä.Oisikin mielenkiintoista jos toyotan huoltoväleiksi tulisi vaikka 40 000km/2vuotta,kuten BMW:llä maksimissaan.mitkähän olisi vikatilastot?huoltoväleiksi lasken myös pelkät öljynvaihdot.Ja eihän noita toyota lexuksia paljoa saksan autobaanoilla näy(ei kestä kovaa ajoa?),viimekesänä saksan halki gardajärvelle mentäessä oikein ihmeteltiin japsi autojen vähyyttä.Ei autobaanalla yhtään yli 160kmh ylittäviä japseja.Ja nimenomaan tuo kova vauhti on myrkkyä kaikille autoille,siinä voimansiirto,jäähdytys yms.joutuu vasta tosi koville.

        Harvinaisen typerä ja olematonta päättelyä viestivä kirjoitus tuo höpötyksesi. Saksa on ainoa kehittynyt valtio koko maailmassa, missä autobaanoilla saa vielä ajaa rajoittamattomin nopeuksin. Kun jokainen tietää, että Saksassa on hyvin vahva oma autotuotanto ja saksalainen isänmaallisena ostaa mieluimmin saksalaisen auton, ei ole mitään järjellistä syytä suunnitella muissa maissa henkilöautoja yli 200 km/h jatkuvaan nopeuteen. Nopeustekniikka sinänsä on niin yksinkertaista, että sellaisia autoja pystyttäisiin hyvin suunnittelemaan ja rakentamaan vaikka Suomessa. Tokihan japseilla kuten kaikilla muillakin on isoja autoja tai urheiluautoja, joilla voit posotella yli 200 km/h jatkuvasti. Muten kuten sanottua, se ei ole järjellistä nykyisen ympäristötietoisen tekniikan aikakaudella.


        Anna fakta ja lähde, millä todistat vikakorjaukset omistajan tietämättä. Parempi kai on aina kunnossa oleva, luotettava ja hyvin huollettu auto kuin suuri kulutuksinen saastuttava huoltojen välissä korjattava auto.

        Ihmetellä täytyy todella, että jollekin merkitsee vielä nykyaikana jotain erinomaista suuret nopeudet yleisillä teillä. Oletkohan teini-ikäinen vielä vai henkisen puolen kehityksessä viivästynyt aikuinen.

        Itse käytän lentokonetta, jos haluan päästä nopeasti Gardajärvelle. Autolla menen Saksan halki tavallisia maanteitä pitkin ja nautin kauneista saksalaisista maisemanäkymistä ja stressittömästä ajosta.

        Mutta, kukin mieltymystensä ja kehitysasteensa mukaisesti.


      • vamaankin
        todeta kirjoitti:

        Harvinaisen typerä ja olematonta päättelyä viestivä kirjoitus tuo höpötyksesi. Saksa on ainoa kehittynyt valtio koko maailmassa, missä autobaanoilla saa vielä ajaa rajoittamattomin nopeuksin. Kun jokainen tietää, että Saksassa on hyvin vahva oma autotuotanto ja saksalainen isänmaallisena ostaa mieluimmin saksalaisen auton, ei ole mitään järjellistä syytä suunnitella muissa maissa henkilöautoja yli 200 km/h jatkuvaan nopeuteen. Nopeustekniikka sinänsä on niin yksinkertaista, että sellaisia autoja pystyttäisiin hyvin suunnittelemaan ja rakentamaan vaikka Suomessa. Tokihan japseilla kuten kaikilla muillakin on isoja autoja tai urheiluautoja, joilla voit posotella yli 200 km/h jatkuvasti. Muten kuten sanottua, se ei ole järjellistä nykyisen ympäristötietoisen tekniikan aikakaudella.


        Anna fakta ja lähde, millä todistat vikakorjaukset omistajan tietämättä. Parempi kai on aina kunnossa oleva, luotettava ja hyvin huollettu auto kuin suuri kulutuksinen saastuttava huoltojen välissä korjattava auto.

        Ihmetellä täytyy todella, että jollekin merkitsee vielä nykyaikana jotain erinomaista suuret nopeudet yleisillä teillä. Oletkohan teini-ikäinen vielä vai henkisen puolen kehityksessä viivästynyt aikuinen.

        Itse käytän lentokonetta, jos haluan päästä nopeasti Gardajärvelle. Autolla menen Saksan halki tavallisia maanteitä pitkin ja nautin kauneista saksalaisista maisemanäkymistä ja stressittömästä ajosta.

        Mutta, kukin mieltymystensä ja kehitysasteensa mukaisesti.

        entinen päiväkotilapsi?


    • hinurien yhdistys

      HS rakastaa hinureita. Iesuksen hinaajat.

    • upeeeta

      No se on kyllä hyvä, että sakemannipirssejä uskaltaa kohta jo ostaa ihan hyötykäyttöönkin, eikä vain korjaamolta korjaamolle ajettavaksi. Uskaltaa lähteä ehkä jo naapurikunnassakin käymään niillä, ilman että tarvitsee koko ajan kuulostella milloin olisi käännyttävä huollon suuntaan...

    • ja...

      kilometrejä takana kokonaista 130tkm, auto Lexus RX 300. Ei nyt niin hirveän kestävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      183
      10752
    2. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

      Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      105
      7573
    3. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      33
      7421
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

      Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      3
      7396
    5. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      89
      5779
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      52
      5238
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      31
      5000
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      13
      4815
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      2174
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

      Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      41
      1693
    Aihe