Kauvatsa

vuoden kyläksi :)

Sydänsatakunta kirjoitti taannoin että Kauvatsa olisi ehdolla vuoden satakuntalaiseksi kyläksi.
Mitkä mahtaa olla valintaperusteet. Jos eduksi katsotaan kasvava poismuutto (luetaan:
mummoutuminen), palveluiden vähyys, julkisten liikenneyhteyksien ja katuvalaistuksen
puuttuminen, niin Kauvatsa on varmasti vahvoilla.

14

2502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdolla?

Huittisten Vampulan Kukonharjakin on ehdolla. Todella typerää on laittaa ehdolle entinen kunta. Samalla periaatteella ehdolla pitäisi olla Vampula eikä suinkaan Kukonharja.

• maaseutukylä

Ja kun Ahlainenkin on ehdolla niin vuoden maaseutukylä on ehdottomasti Pori! Perusteluna RMJ, Jazz, Suomi-Arena ja Sonisphere. Porilaiset ei kyllä puhalla yhteen hiileen mutta mitäs pienistä.

• yhdistys?

On todella ihmeellistä, että entistä kuntaa markkinoidaan yhtenä kylänä!

Toiseksi, mikä yhdistys on luonut Kauvatsan "kylän" Vuoden kylä-kriteerit täyttävät meriitit?!

Ei ainakaan ko. titteliä anonut Kauvatsan kotiseutuyhdistys, joka on toiminut vasta vain joitakin vuosia. Joten kuuluisiko palkintopotti kyseiselle yhdistykselle?

Meriitistä nousee ensin mieleen lasten liukumäet Lähteenmäen ja Ahvenuksen uimarantoihin.
      Toiseksi kotisivu Kauvatsa.fi
      Mitäs muita?

• Tietoliikenne-asentaja

Ketähän kateellinen tämänkin keskustelun avasi?Vois vaikka kattoo peiliin.Mikä kylä on vireä?Missä on palveluita riittävästi?Missä asuu ystävällisiä ihmisiä?Mihin mansikka istutettiin ensimmäisenä Suomessa?Minkä vanhan kunnan alueella Meteoriittijärvi sekä Puurijärvi sijaitsee.Mikä on se KYLÄ jossa järjestetään KOLMET ISOT YLEISÖTILAISUUDET jotka ovat kansainvälisestikin tuttuja nykyisten tietoliikenne-yhteyksien ansiosta.ym,ym SE ON KAUVATSA. Josta on kaikki pirtit loppuunmyytyjä,koska kaikki nuoret haluavat muuttaa KAUVATSALLE!Yhdistyksiä tulee ja menee mutta kaikki puhaltavat yhteen hiileen.Juna kulkee ja koirat haukkuu!

• todellakin KAUVATSA
        Tietoliikenne-asentaja kirjoitti:

Ketähän kateellinen tämänkin keskustelun avasi?Vois vaikka kattoo peiliin.Mikä kylä on vireä?Missä on palveluita riittävästi?Missä asuu ystävällisiä ihmisiä?Mihin mansikka istutettiin ensimmäisenä Suomessa?Minkä vanhan kunnan alueella Meteoriittijärvi sekä Puurijärvi sijaitsee.Mikä on se KYLÄ jossa järjestetään KOLMET ISOT YLEISÖTILAISUUDET jotka ovat kansainvälisestikin tuttuja nykyisten tietoliikenne-yhteyksien ansiosta.ym,ym SE ON KAUVATSA. Josta on kaikki pirtit loppuunmyytyjä,koska kaikki nuoret haluavat muuttaa KAUVATSALLE!Yhdistyksiä tulee ja menee mutta kaikki puhaltavat yhteen hiileen.Juna kulkee ja koirat haukkuu!

Entinen kunta ja seurakunta - Kauvatsa - on hyvin monesta asiasta kuuluisa, kuten mm. Tietoliikenne-asentajan kirjoituksesta käy ilmi.
        Kauvatsalla todellakin puhalletaan yhteen hiileen.

Mutta Satakunnan Vuoden Kylä-titteliä hakevat kyläyhdistykset, jotka kehuvat omaa kyläänsä, tuomariston kriteerinä ovat kyläyhdistyksen omat meriitit...

Kauvatsan Kotiseutuyhdistys ei todellakaan järjestä Kauvatsa-päiviä, Kauvatsa Open Airia eikä Mopokarnevaalia.
        Eikä silllä ole ansioita Kulkkilan kylän mansikkaan, ei kraaterijärveen eikä Puurijärveen.

Ilman kateuden häivää todellakin voi kysyä:
        Mitkä olisivat Kauvatsan Kotiseutuyhdistyksen meriitit Vuoden Satakunnan Kylä-titteliin?

• Mää itte
        todellakin KAUVATSA kirjoitti:

Entinen kunta ja seurakunta - Kauvatsa - on hyvin monesta asiasta kuuluisa, kuten mm. Tietoliikenne-asentajan kirjoituksesta käy ilmi.
        Kauvatsalla todellakin puhalletaan yhteen hiileen.

Mutta Satakunnan Vuoden Kylä-titteliä hakevat kyläyhdistykset, jotka kehuvat omaa kyläänsä, tuomariston kriteerinä ovat kyläyhdistyksen omat meriitit...

Kauvatsan Kotiseutuyhdistys ei todellakaan järjestä Kauvatsa-päiviä, Kauvatsa Open Airia eikä Mopokarnevaalia.
        Eikä silllä ole ansioita Kulkkilan kylän mansikkaan, ei kraaterijärveen eikä Puurijärveen.

Ilman kateuden häivää todellakin voi kysyä:
        Mitkä olisivat Kauvatsan Kotiseutuyhdistyksen meriitit Vuoden Satakunnan Kylä-titteliin?

Missä niin sanotaan, että kyläyhdistyksen pitää kaikki järjestää itse? Vallan sama kuka toiminut, tehnyt, puuhannut ja millä perusteilla. Voiton osuessa kohdalle, kaikki kulkevat rinta rottingilla ja etu on yhteinen.

• tunnetaan

kansainvälisesti?
        Ei mikään. Netti näkyy vaikka kuussa mutta kuka hakee kauvatsaa netistä..,
        Ja tuvat on loppuunmyyty...yli puolet on lahonnut pystyyn jopa kylän keskustassa.

Kauvatsa...viimeinen sammuttaa valot.

• Yö työn tekijä
        tunnetaan kirjoitti:

kansainvälisesti?
        Ei mikään. Netti näkyy vaikka kuussa mutta kuka hakee kauvatsaa netistä..,
        Ja tuvat on loppuunmyyty...yli puolet on lahonnut pystyyn jopa kylän keskustassa.

Kauvatsa...viimeinen sammuttaa valot.

Ketä kateellinen,ja turhautunut voi kirjoittaa tälllaista roskaa Kauvatsasta,tulepa Kauvatsa päiville tutustumaan kauvatsan saloihin!Taidat yllättyä?!Olen töissä yöllä siksi oli minuutti aikaa kirjoittaa tämä kommentti.

• ne junat

mutta ei ne kauvatsan asemalla pysää.... : ))))

• au-vatsa

Kokemäellä pistetään Kauvatsaa halvalla ihan turhaan. Pikemminkin tulisi kunnioittaa kylää, jolla on hallussaan maakunnan ennätys. Minkään toisen alueen väkiluku Satakunnassa ei ole laskenut yhtä jyrkästi kuin Kauvatsan. 1950-luvulla yli 3000, nyt 700-800. Eli kaikki turha väestö on siis osattu karsia pois.
      Kannattaisi olla kiitollinen sen johdosta, että Kauvatsa suostui yhdistymään Kokemäkeen 40 vuotta sitten.

• SAMOIN

Monessa kylässä,kiitos joidenkin älypäiden ministereiden toilailuista että kaikki väki täytyy sulloa johonkin pikkukoppeihin kaupunkeihin(=kivihelvettiin,lainaus Kake Randelin),mutta sen älymystön äö on aina ollut pieni,mutta hemmetin hyviä näyttelijöitä ja selittelijöitä.Paitsi Kekkonen.Lukekaas vähän Kauvatsan historiaa niin tiedätte mistä johtuu se väen vähentyminen.No siitä herrain pelistä!Kun meni Tiilitehdas ja höyrysaha konkurssiin ja piti kunnantalokin pantata että saatiin tieremontti valmiiksi(ainutkertaista suomenmaassa,lukekaa vanhat Seuralehdet)se oli maanlaajuinen hirveä skandaali.Siitä alkoi alamäki ,mutta nyt on pelkkiä mahdollisuuksia.Tuli vaan mieleeni kun meitä oli Kahuvatsan seuratalolla 25v juhlissa 6 julkkista ja minä jälkitunnelmissa. Täytyy selvittää vähän asiaa laajemmin,kyllä tähänkin keskusteluun joku järki löytyy?

• ..N seuratalolla
        SAMOIN kirjoitti:

Monessa kylässä,kiitos joidenkin älypäiden ministereiden toilailuista että kaikki väki täytyy sulloa johonkin pikkukoppeihin kaupunkeihin(=kivihelvettiin,lainaus Kake Randelin),mutta sen älymystön äö on aina ollut pieni,mutta hemmetin hyviä näyttelijöitä ja selittelijöitä.Paitsi Kekkonen.Lukekaas vähän Kauvatsan historiaa niin tiedätte mistä johtuu se väen vähentyminen.No siitä herrain pelistä!Kun meni Tiilitehdas ja höyrysaha konkurssiin ja piti kunnantalokin pantata että saatiin tieremontti valmiiksi(ainutkertaista suomenmaassa,lukekaa vanhat Seuralehdet)se oli maanlaajuinen hirveä skandaali.Siitä alkoi alamäki ,mutta nyt on pelkkiä mahdollisuuksia.Tuli vaan mieleeni kun meitä oli Kahuvatsan seuratalolla 25v juhlissa 6 julkkista ja minä jälkitunnelmissa. Täytyy selvittää vähän asiaa laajemmin,kyllä tähänkin keskusteluun joku järki löytyy?

Lainaus: "Tuli vaan mieleeni kun meitä oli Kahuvatsan seuratalolla 25v juhlissa 6 julkkista ja minä jälkitunnelmissa."

Eli juhlissa oli kaikkiaan 7 henkeä, julkkispitoisuus melko suuri.

Järki voitti, Jaaran kylä valittiin vuoden satakuntalaiseksi kyläksi.
        Kukaan joka Kauvatsaa kehuu ei ole paikkakunnalla asunut!

Siinä kylässä kaikki tietää toisten asiat paremmin kuin kukaan asukkaista itse, paikkakuntalaiset ovat kaikki jonkin lajin suomenmestareita tai muuten vain menestyneet parhaiten koko suomessa.

Itseriittoisuus on siellä hyve.

Ettei jutun kirjoittaja vaan olisikin eräs kylän KAUHUVATSA itse.

• mä lehden luin
        ..N seuratalolla kirjoitti:

Lainaus: "Tuli vaan mieleeni kun meitä oli Kahuvatsan seuratalolla 25v juhlissa 6 julkkista ja minä jälkitunnelmissa."

Siinä kylässä kaikki tietää toisten asiat paremmin kuin kukaan asukkaista itse, paikkakuntalaiset ovat kaikki jonkin lajin suomenmestareita tai muuten vain menestyneet parhaiten koko suomessa.

Olkaamme Kauvatsalaiset ylpeitä siitä että saimme vuoden kyläksi naapurikunnasta Kiikoisista JAARAN KYLÄN! Kun sentään naapurikylästä puhutaan,niin kyllä morjestamme ystävällisesti Teidänkin puolesta ja voitto meni sentään Suomen maahan....ainakin toistaiseksi-------Onneksi olkoon!

• hieno juttu
        ..N seuratalolla kirjoitti:

hieno valinta, turhaa kateutta muilta motkottaa, kaikilla samat mahdollisuudet,
        ei kait ne Jaarankyläläiset yksin äänestäneet voitostaan:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5263
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1605
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1470
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1429
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      336
      1349
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1341
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      76
      1292
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1085
    9. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      958
    10. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      955
    Aihe