Olemme miettineet ensi talven matkakohteeksi Gambiaa.
Onko kukaan ollut lapsen/lasten kanssa siellä reissussa?
Onko turvallinen maa?
Meillä on kolme vuotias tytär joka ei ole vielä matkustanut Sveitsiä eksoottisemmassa maassa ;)
Onkohan Gambia liiallinen kulttuurishokki sen ikäiselle?
Lapsen kanssa Gambiaan?
16
1744
Vastaukset
- turvallisempaa
paikkaa keksi minne lapsesi viet?minä en kokemukseni jälkeen suosittele lapsiperheelle tuota paikkaa
- 3x käynyt ja 17/12 2vko
Mene ihmeessä lapsesi kanssa reisuun gambiaan.Ihmiset ystävällisiä ja iloisia. Hotel senegambia beach ainakin mukavan lapsiystävällinen paikka.
- Käynyt
Moikka! Kyllä lapsen kanssa onnistuu. Itse siellä ollessani oli matkalla jopa sylivauvoja. Paikka on turvallinen. Beach siisti ja tilava. Lapsia rakastetaan.
Hygienian vain muistat (käsien pesugeelit aina mukana) ja malarialääkityksen.
Lapsimatkustajia on mukana paljon.- paikka..
Täynnä k**maisia länsimaisia naisia mustan big bambun perässä.
Jotkut naiset lähtee ko. naisten Pattayalle jopa lastensa kanssa, HYI!
- lasten kanssa
Mekin olemme ihan turvallisin mielin lähdössä lasten kanssa Gambiaan ensi jouluna. Olimme mieheni kanssa kaksistaan siellä aiemmin tänä vuonna ja tulimme siihen tulokseen että lapsetkin voivat hyvin olla seuraavalla matkalla mukana. Lapset 11 ja 13. Malaria lääkitys ja rokotukset kuntoon ja hyvä käsihygienia täytyy tietenkin muistaa.
Tosin lapsille ei ole leikkipuistoja yms. Mutta niitähän löytyy lähempääkin :) - Tulis
Olimme kaksi vuotta sitten Gambiassa silloin 4-vuotiaan tyttäremme kanssa. Minulla ei ole tuolta matkalta moitteen sijaan. Asuimme kaksi viikkoa Sunbeach-hotellissa, joka sopi mielestäni hyvin lapsiperheelle. Myös lennot menivät kivasti, välilasku Teneriffalle katkaisi lentomatkan sopivasti jaloittelua varten. Paikalliset pitävät lapsista ja meistä kukaan ei sairastunut matkalla mihinkään. Malarialääkitys on tietysti ensisijaista hoitaa kuntoon.
- ehkä ei
malarialääkitys vaikuttaa lapseen kun aikuisillakin on kaikenlaisia sivuvaikutuksia. Lisäksi kaikenmoiset alkueläimet ja loiset jotka pääsevät elimistöön. Kannattaako riskeerata lapsen terveys viemällä heitä afrikkaan - minnekään päin. Terveydellisesti vähemmän riskialttiitakin paikkoja on. Niin ja tiedän afrikassakin eri puolilla mannerta on lapsia aivan vauvojakin mutta siellä lapsikuolleisuus on aivan eri luokkaa kuin pohjoismaissa.
- sittenkin joo
ehkä ei kirjoitti:
malarialääkitys vaikuttaa lapseen kun aikuisillakin on kaikenlaisia sivuvaikutuksia. Lisäksi kaikenmoiset alkueläimet ja loiset jotka pääsevät elimistöön. Kannattaako riskeerata lapsen terveys viemällä heitä afrikkaan - minnekään päin. Terveydellisesti vähemmän riskialttiitakin paikkoja on. Niin ja tiedän afrikassakin eri puolilla mannerta on lapsia aivan vauvojakin mutta siellä lapsikuolleisuus on aivan eri luokkaa kuin pohjoismaissa.
Paras olisi varmaankin pysyä ihan vain kotona neljän seinän sisällä, ulkona voi vaikka känninen ajaa auto päälle...lentokoneetkin tippuvat niin usein..Ai niin, kotonakin voi syttyä vaikka tulipalo?!? Hui, elämä on kauheaa!!
Järkevämmin puhuttuna, eiköhän vanhemmat osaa hoitaa ja huolehtia lapsistaan parhaansa mukaan oli se sitten Suomessa tai Afrikassa. Gambia on lämmin, turvallinen (turistille) ja lapsiystävällinen paikka. Rantaa riittää ja matalaa vettä lapselle kahlailla, ystävistäkään ei varmasti ole pulaa. Löytyy myös leikkikenttiäkin ja huvipuisto. Ruoka on hyvää ja halpaa, liikkuminen helppoa kun uskaltaa hieman relata.
- Gambiaan
Kukaan järkevä perheenisä ei vie lapsiaan Gambiaan katsomaan kuinka seksiturismi kukkii. Siellä joutuisivat lapset katsomaan kuinka paikalliset miehet roikkuvat länsimaisten naisten perässä ja ehdottelevat kaikenlaista. Siellähän miehet vain yrittävät päästä naisten avulla länsimaihin. Lisäksi miehen on vielä katsottava vaimon perään, ettei vaan livahda tekemään tuttavuutta paikallisen miesväestön kanssa. Naiset kun pääsevät Gambiaan, niin silloin katsotaan vain kiiluvin silmin niitä miehiä ja kun oma mies on poissa vierestä niin se on poissa mielestä.
Eikä siellä ole nähtävyyksiä eikä aktiviteettejakaan juuri lainkaan. Ja uskaltaako sitä paikallista ruokaakaan syödä? Parasta olisi olla vaan hotellin uima-altaalla perheen kesken.
Täten ehdottaisin jotakin muuta kohdetta, Thaimaata esimerkiksi ;-) :-D - ,,,,,,,,,,,,
Oltiin 3-vuotiaan lapsemme kanssa hotelli Sheratonissa, missä oli ihan länsimainen hygieniataso. Tehtiin muutama päiväretkikin. Kukaan ei sairastunut mihinkään, edes ripuliin. Tietysti oltiin hoidettu rokotukset ja malarialääkitys kuntoon ja pestiin kädet/käytettiin käsidesiä ennen ruokailua.
Maalaisjärjellä pärjää pitkälle, Gambia on kuitenkin perusturvallinen maa. Ihan hyvin voitte mennä sinne pienen lapsen kanssa.- ja voin
sanoa varmasti EI ole perusturvallinen maa. Siltä osin voi olla kohtuullisen turvallinen jos EI astu jalallaan hotellialueen ulkopuolelle, tosin olin astua itse hotellialueen sisällä illalla hämärän vaihteessa vihreän mamban päälle (vaikkakin kobrat ovat siellä yleisempiä). Kaikki kysyvät nimeäsi, osoitettasi ja puhelinnumeroasi heti ensimmäiseksi ja haluavat ystäväksesi ajatuksella "kun, siis ei jos, tulen Suomeen otan yhteyttä sinuun, jolloin voin jäädä asumaan sinun, ystäväni luo".
Täysin perseestä koko maa. - mikä hotelli
ja voin kirjoitti:
sanoa varmasti EI ole perusturvallinen maa. Siltä osin voi olla kohtuullisen turvallinen jos EI astu jalallaan hotellialueen ulkopuolelle, tosin olin astua itse hotellialueen sisällä illalla hämärän vaihteessa vihreän mamban päälle (vaikkakin kobrat ovat siellä yleisempiä). Kaikki kysyvät nimeäsi, osoitettasi ja puhelinnumeroasi heti ensimmäiseksi ja haluavat ystäväksesi ajatuksella "kun, siis ei jos, tulen Suomeen otan yhteyttä sinuun, jolloin voin jäädä asumaan sinun, ystäväni luo".
Täysin perseestä koko maa.cambiassa fransika ravintolassa kerran parimetrinen , vähän myrkyllinen käärme sai porukan huutamaan ja juoksemaan, itse olin jus saanut ruuan eteen niin ajattelin käärmeen purevan mieluummin jotain juoksevaaja sähläävää ihmistä kuin ruokailevaa.
- .....
ja voin kirjoitti:
Täysin perseestä koko maa.Riippuu tietysti missä kulkee ja minkälaiseen läävään majoittuu ja kenelle yhteystietojaan jakelee...se maalaisjärki, nääs.
- en enää muista
mikä hotelli kirjoitti:
cambiassa fransika ravintolassa kerran parimetrinen , vähän myrkyllinen käärme sai porukan huutamaan ja juoksemaan, itse olin jus saanut ruuan eteen niin ajattelin käärmeen purevan mieluummin jotain juoksevaaja sähläävää ihmistä kuin ruokailevaa.
tullut matkusteltua maaliman eri kolkissa paljon, eikä kaikkea voi muistaa millään. Muistin mukaan mamba oli sellaset 50-80 cm pitkä, sormenpaksuinen, luikersi hitaasti hotellin jalkakäytävällä jossa oli pimeää. Reagoituani "omalla tavallani", paikalle tuli 4-8 miestä, alkoi pulina, hakivat haravan jolla pieksivät mamban pensasaidan viereen tohjoksi. Kertoivat juuri edellispäivänä "hoitaneensa" yhden kobran ja useita kobranpoikasia hotellialueelta.
- .........*
..... kirjoitti:
Riippuu tietysti missä kulkee ja minkälaiseen läävään majoittuu ja kenelle yhteystietojaan jakelee...se maalaisjärki, nääs.
Niin riippuu.. tässä tapauksessa kuljetaan Gambiassa, majoitutaan hotellissa eikä (huom. sinä lukihäiriöinen) jaeta yhteystietoja kenellekään, katsos tämä kaupunkilaisjärki... nääs.
- Nyt 6-v. tyttö
Moi. Olen ollut kaksi kertaa perheeni kanssa siellä ja asunut Bunglalow Beach hotellissa kummallakin kerralla. Voi lähteä lapsen kanssa. Ottaa vain malaria lääkkeet muut rokotukset (keltakuume etc.) syö maintihappobakteereja, niin ei hätää. Me ei sairastuttu mihinkään, tosin tein ruokaa hotellissa itse ja käytiin siisteissä ravintoloissa. Altailla olo on ihan samanlaista kuin Euroopassa mm. Kreikassa. Ranta on ihana, tosin oli aika tuulista kun oltiin siellä eikä päästy kuin kastautumaan. Mutta hiekkalinnat rakennettiin.
Retkillä oltiin myös. Oltiin ominpäin 3 päivää safarilla mukana vain ruotsalaispariskunta ja yksi tanskalaisperhe paikallinen opas. Asuttiin savimajoissa etc. kaikki meni hienosti kun on oikealla asenteella liikenteessä.
On itsestä kiinni mitä haluaa, me käytiin koluamassa kaikki paikat ja nähtävyydet myös läheltä.
Ei muuta kuin menoksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416708
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495759- 1174920
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434510Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533915- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242472- 422290
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207