Lattian vahaus

marmatusta

Sain keikan peruspesusta ja vahauksesta. Pintaa yli tuhat neliötä. Lattiassa vuosikymmenen kerrostumat vanhoja vahoja, joita ei ole poistettu koskaan vaan vedetty pintapesun jälkeen aina vain uudelleen vielä likaiselle pinnalle. Lattia todella likainen.
Miten helvatissa saisin helpoimmin ne kerrostumat pois - nyt olen joutunut kerros kerrokselta vahanpoistolla jyystämään - eli eli yhtä alaa jopa kuusikin kertaa. Alkaa mennä usko koko hommaan. Lisäksi sitä vanhaa vahaa jää aina pieniä tippoja sinne tänne - jossain kohdissa sentinkin paksuisia möttejä joita sitten täytyy skraballa yrittää poistaa. Kun niitäkään ei näe ennenkuin lattia on kuiva. Alan olla poikki ja puolet on vielä tekemättä. Eikä ole kenelläkään mitään tietoa mitä vahaa on kulloinkin käytetty. Onko kikka kolmosta?

7

5287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän

Joo olen kanssa vahannut paljon,,. ten ylensä pesuainella pelkästän pesun ja vahapäälle johtuu lattianlikaisuudesta, joskus on näitä karmeita lattioita josta irtoaa vahaa tonnikaupalla eli aina tulee irtivan lisää, kannattaa pestä pinta vaan ja vaha 2 kertaa päälle kyllä se siitä tekee tas uuden ja sillen kiilto hävittää virhet pahat paikat kantsii raaputtaa, ei sitä oikein saa muuten kun konettaa van laikalla
      jos jaksaa vahaa irtoaa kokoajan ne on kaikista pahemia jos lähtee koko vahan irrottaman siinä menee aikaa,,, itse van otan pinnalta pois tai sitten niinkuin sanoin pesuainella pelkästän ei vahan poistoo,,johtuu lattiasta ja likaisuudesta. Ylensä itse teen konttoreita muihin en koske alueisiin niissä on niin kauhee ero pääseee helpommalla;

• vanhat vahat pakko

poistaa kun on niin epätasaisesti kulunut kun käyttöaste on ollut kuitenkin suuri. J aolihan se ihan mielenkiintoista nähdä se lattian oikea värikin sieltä alta kun vaha on kuitenkin tummentanut pintaa. Toisekseen tämä lattiamateriaali on sellainen, että vahakerrosta saisi olla vaan yksi ohut päällä ( tää on erikoislattiaa).
        Kun kuitenkin haluan hyvää ja ammattimaista jälkeä tehdä ( pomo vaatii mutta myös maksaa hyvin). Tässä on aikaisemmat siivoojafirmat mokanneet pahasti hoidossa ja vahauksissa ja mun pitää nyt korjata tilanteita. Aika turhauttavaa kuitenkin kun aikaisemminkin on ollut kohtuu hyvämaineinen firma puikoissa ja jälki kuitenkin ihan persiistä. Ei kai se auta kuin jatkaa entiseen malliin ellei jotain hyvää keinoa joltain löydy..

• kyllä se siitä
        vanhat vahat pakko kirjoitti:

poistaa kun on niin epätasaisesti kulunut kun käyttöaste on ollut kuitenkin suuri. J aolihan se ihan mielenkiintoista nähdä se lattian oikea värikin sieltä alta kun vaha on kuitenkin tummentanut pintaa. Toisekseen tämä lattiamateriaali on sellainen, että vahakerrosta saisi olla vaan yksi ohut päällä ( tää on erikoislattiaa).
        Kun kuitenkin haluan hyvää ja ammattimaista jälkeä tehdä ( pomo vaatii mutta myös maksaa hyvin). Tässä on aikaisemmat siivoojafirmat mokanneet pahasti hoidossa ja vahauksissa ja mun pitää nyt korjata tilanteita. Aika turhauttavaa kuitenkin kun aikaisemminkin on ollut kohtuu hyvämaineinen firma puikoissa ja jälki kuitenkin ihan persiistä. Ei kai se auta kuin jatkaa entiseen malliin ellei jotain hyvää keinoa joltain löydy..

onko sulla mahdollisesti yhdistelmä konettä käytössä jolla huuhtelet likaveden pois, se nopeuttaisi työtä ja sitten vaan lattian hoitokoneella pesua niin montakertaa kuin tarve vaatii

• konttorissa pesee
        kyllä se siitä kirjoitti:

onko sulla mahdollisesti yhdistelmä konettä käytössä jolla huuhtelet likaveden pois, se nopeuttaisi työtä ja sitten vaan lattian hoitokoneella pesua niin montakertaa kuin tarve vaatii

Itse olen todennut hyväksi keinoksi tuollasille lattioille sen, että kun laittaa esim. Jontecin Futur ta N1 vahanpoistoa sen maksimi liuoksen verran ja pesasee kerran sen lattian mustalla laikalla pienissä alueissa. Vahanpoistopaska ei kuivu kiinni lattiaan. Ajelee sitten lh-koneella pystyyn, vaakaan ja vinoon. Reunat huolellisesti ja tarkasti. tulee hyvää jälkeä. Jos jää vielä vahaa pintaan niin kevyemmällä liuoksella pesee uudestaan. Isoissa tiloissa tuo yh-kone on kyllä kätevä.

• Valtion laikkari
        konttorissa pesee kirjoitti:

Itse olen todennut hyväksi keinoksi tuollasille lattioille sen, että kun laittaa esim. Jontecin Futur ta N1 vahanpoistoa sen maksimi liuoksen verran ja pesasee kerran sen lattian mustalla laikalla pienissä alueissa. Vahanpoistopaska ei kuivu kiinni lattiaan. Ajelee sitten lh-koneella pystyyn, vaakaan ja vinoon. Reunat huolellisesti ja tarkasti. tulee hyvää jälkeä. Jos jää vielä vahaa pintaan niin kevyemmällä liuoksella pesee uudestaan. Isoissa tiloissa tuo yh-kone on kyllä kätevä.

paskat maximiliuoksista siinä kohtaa jos vaha ei lähe millään irti niin mä räjäytän sen vaikka raa.alla vahanpoiistoaineella...tosin aina ei auta minkäänlainen liuos eikä edes raaka aine, sitten pitäis olla se raappa millä hinkata vahat pois. Ja jos ei lähe silläkään antaa perkele olla.

• tässä tulee vinkki.

Ammattilaisena voin sanoa että laita raakana sitä vahanpoistoainetta koska vahat sisältää puolet vettä ja uhs-menetelmällä teet ja poistat ne ylimääräiset vahanjäämät lattialta ja yhdistelmä koneella peset kautta kuivaat lattiat . Jos se ei tepsi niin kiilota se lattia hs-menetelmällä ja laita jontec extra lattian hoitoainetta ja käsittelet tarvittaessa 2-3 kertaa ja kiilota se lopuksi koneella. Tulee hyvä.

• ap

Tajusin sitten itsekin alkaa lotraamaan laimentamattoman vahanpoistoaineen kanssa ja pomokin toi sellaisen erikoislaikan - ei siis ole kuin laikkakone käytössä. Kuitenkin joutuu useamman kerran koneella jyttyyttämään . vahakerroksia on siis ihan tuhottonmasti ei kerralla lähde kuin yksi kerros pois. Jälki on ollut ihan kohtuullista ja lattia on melkoisen uuden näköinen. Pistin painoakin lisää laikkakoneen päälle niin alkoi puremaan. Kovaa hommaa kuitenkin. Mutta tuleehan sitä rahaakin ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe