Sukulaiset vihjailevat kihloista

?? ??

Olen seurustellut avomieheni kanssa pari vuotta. Aina kun käymme moikkaamassa muutamia minun sukulaisiani, esim. isovanhempia, he käskevät ensimmäiseksi näyttää vasemmat kädet (sormusten varalta) ja muutenkin kihlautumiseen liittyvää juttua tulee paljon. Esim. "millonkas meidät kutsutaan kihlajaiskahveille", "milloinkas te kävelette alttaria pitkin", "minusta tuntuu että pian menette kihloihin" yms.

Mieheni kuittaa nämä lähinnä huumorilla, mutta mietin, että mitenköhän sukulaisten vihjailut oikeasti mahtavat vaikuttaa häneen. Toisaalta vihjailu voi tuntua ärsyttävältä ja ahdistavalta, toisaalta jos hän ei ole vielä asiaa pahemmin miettinyt (itse kyllä olen...), niin ainakin asia voisi nousta hänen mieleensä pohdittavaksi.

Miten, miehet, kokisitte tällaisen kihloista vihjailun? Ahdistuisitteko? Vai rupeaisitteko miettimään, olisiko jo oikeasti kihlojen aika?

3

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paputtaja

      Jos kerran olet asiaa miettinyt, mikset puhu siitä miehellesi ja mieti asiaa yhdessä? Riippuu ihan miehestä, kuinka tämä suhtautuu tuollaisiin uteluihin, joten järkevintä olisi selvittää asia juuri sen oman miehesi kanssa. Yhteinen päätöshän se kuitenkin on, ei toinen voi vain päättää, että nyt on kihlojen aika. Vai oletko päättänyt jättää koko asian miehesi tehtäväksi ja päätettäväksi?

      • ap.

        On niistä kihloista jotain puhetta ollut. Tai ei oikeastaan itse kihloista, vaan naimisiinmenosta. Välillä heitellään puolin ja toisin häihin liittyviä ideoita, että "meidän häissä sitten". Itse kihlautumisesta ei kuitenkaan oo sillä lailla puhuttu. Mies kyllä taitaa tietää, että minä odotan jo pikkuisen kihloja. En kuitenkaan haluaisi painostaa, joten siinä mielessä ajattelin, että sehän voi olla ihan hyvä että joku muu muistuttelee välillä asiasta kuin minä ;) Vai lisääkö se vain ahdistusta...


    • ole ollut tuollaisia

      vihjailuja. Kukaan ei ole vihjaillut koskaan kihloista, häistä tai lapsitakaan. Olemme saaneet olla ihan rauhassa moiselta painostukselta. Onneksi molempiem suku on niin fiksua, että ovat sanoneetkin, että he eivät koskaan utele ja jos haluu kertoo jotain jokainen kertoo itse jos haluu.

      Olemme etuoikeutettuja ilmeisesti, kun meitä on kunnioitettu noin paljon, oikeesti kaikkia meidän sukuamme. Jokainen kertoo jos haluu.

      Olenpahoillani ja suru tulee, kun joudut moiseen pyöritykseen. Ei ole kovin fiksua toimintaa suvulta hyökätä toisten asioihin ja puuttumalla siihen ja kiiehtimällä.

      Harmillista toimintaa. voi että... no koita kestää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe