Ihme kohtaus, onko kokemusta

huolestunut äiti

Minulla on murrosikäinen poika, joka saa ihmeellisiä allergisia kohtauksia aina kostealla ilmalla. Nämä alkoivat pari vuotta sitten. Ensin kutisee silmiä ja ne turpoavat hetkessä, nenä alkaa vuotamaan voimakkaasti limaa ja lopuksi maha menee ihan sekaisin, ettei wc:n meinaa ehtiä. Lääkärissä olen käyttänyt, mutta mitään ei löydy. Ainut yhdistävä tekiä on kostea ilma eli jos useita päiviä satanut vettä. Allergiatestit otettu eikä niistä ilmennyt muutakuin koivuallergia sekä kissa että hevosallergia. Astmaa ei ole ja lääkäreiden mielestä äkillinen ripuli ei sovi allergiareaktioon (vaikka itse sen siihen yhdistän, koska se tulee aina kohtauksen loppuvaiheessa)

Pelottaa vain, että jos kohtaus tulee joskus niin voimakkaana, että henki ei kulje. Astma/allergialääkäri ei osannut auttaa, eikä kukaan muukaan. Nyt vaan sitten katsotaa ja odotellaan lääkäreiden mukaan..siis mitä. Jännä kun ei alan lääkäritkään muka osaa antaa mitään osviittaa mikä pojalla on..

Hometestit tehtiin pari vuotta sitten ja nekin olivat negatiiviset...

Jos jollain jotain tietoa tai kokemusta, olisin todella iloinen informaatiosta.

5

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahaoire

      voi johtua säikähtämisestä, eli kyllä se säikäyttää kun henki ei kulje. Itselläni astma pahenee ja olo huononee juuri kostealla, eli kun vettä satelee pari päivää, on olo niin huono eikä henki kulje, että tekisi mieli lähteä sairaalaan pötkytteleen.

      Yksi tuttu saa säännöllisen epäsäännöllisesti anaflylaktisiashokkeja, eikä kukaan ole saanut selville mistä ne tulee, yhtäkkiä vaan tulee. Eli allergioita on sellaisiakin ettei niitä välttämättä saada selville tai johtuvat niin oudoista tai arkipäiväisistä asioista ettei kukaan osaa edes etsiä. Sitten vielä siihen päälle tulee ristiallergiat, esim. koivun siitepölyaikaan reakoi sellaiseen mitä muulloin pystyy napsimaan vaikka kuinka paljon.

      • Huolestunut äiti

        ..tuttavasi tekee, kun hän saa anaflylaktisen shokin. Onko hänelle annettu se ardenaalipiikki. Jotenkin itseä helpottais jos sellainen ois lähettyvillä, kun koskaan ei voi tietää milloin tulee todella paha. Vielä ollaan kotikonstein selvitty, mutta ehkä ois parempi viedä poika sairaalaan, mutta tod.näk. kohtaus on siinä vaiheessa ohi ja meidät kotiututetaan ilman mitään apua. Ainoa asia mitä jää käteen on että äiti on hysteerinen. Ja lisäksi täällä meillä ei ole mahdollista saada lääkäriaikoja. Hoitajalle ehkä pääsee, jos on kuumetta...


    • joka näkyy tuolla

      testillä:

      =>KVHT-altistuneen oiretesti

      • Huolestunut äiti

        Hei, oli mielenkiintoista tekstiä. Poikamme saa nämä kohtaukset aina ulkona, yhden ainoan kerran pari viikkoa sitten hän sai kohtauksen kaverilla, kun oli yötä ja varmaan lisärasitteena oli talon kissa, mutta silloinkin oli erittäin kostea ilma.
        Sehän se pelottaakin, kun kohtaus tulee enkä itse ole paikalla, vaan hän on ulkona, eikä mitään voi tehdä. Hän tulee silloin heti kotia ja on aika pahan näköinen ja peloissaan. Yleensä annan hänelle sitten avaavaa lääkettä, mutta jo sisälläolo helpottaa..ei taitais meidän lapsi pärjätä sademetsässä ja tuskin kannattaa haaveilla mitään Thaimaan matkoja;) Se liman eritys nenästä on jotain aivan uskomatonta. Milloinkaan en vastaavaa ole nähnyt. Nykyään hän osaa lähteä kotiin jo siinä vaiheessa, kun silmiä alkaa vähääkään kutisemaan, kun se on merkki alkavasta kohtauksesta. Täytyy vain taas tilata aikaa lääkärille ja yrittää selvittää asiaa, vaikka toivottomalta tuntuu.

        Kuivalla aurinkoisella ilmalla, tuulisella tai talvella näitä ei tule. Syksy ja kesällä pitkään jatkuneen sateen jälkeen olemme sitten koko ajan varpeilla.


      • tärkeintä mh-bakteeria
        Huolestunut äiti kirjoitti:

        Hei, oli mielenkiintoista tekstiä. Poikamme saa nämä kohtaukset aina ulkona, yhden ainoan kerran pari viikkoa sitten hän sai kohtauksen kaverilla, kun oli yötä ja varmaan lisärasitteena oli talon kissa, mutta silloinkin oli erittäin kostea ilma.
        Sehän se pelottaakin, kun kohtaus tulee enkä itse ole paikalla, vaan hän on ulkona, eikä mitään voi tehdä. Hän tulee silloin heti kotia ja on aika pahan näköinen ja peloissaan. Yleensä annan hänelle sitten avaavaa lääkettä, mutta jo sisälläolo helpottaa..ei taitais meidän lapsi pärjätä sademetsässä ja tuskin kannattaa haaveilla mitään Thaimaan matkoja;) Se liman eritys nenästä on jotain aivan uskomatonta. Milloinkaan en vastaavaa ole nähnyt. Nykyään hän osaa lähteä kotiin jo siinä vaiheessa, kun silmiä alkaa vähääkään kutisemaan, kun se on merkki alkavasta kohtauksesta. Täytyy vain taas tilata aikaa lääkärille ja yrittää selvittää asiaa, vaikka toivottomalta tuntuu.

        Kuivalla aurinkoisella ilmalla, tuulisella tai talvella näitä ei tule. Syksy ja kesällä pitkään jatkuneen sateen jälkeen olemme sitten koko ajan varpeilla.

        ja paljon!! Tyyli on vapaa-kunhan limakalvoille saadaan noita bakteereita! Itse mh-bakteeri (luonnollinen/elävä) ei voi aiheuttaa mitään ongelmia, mutta mh-bakteeri valmisteiden oheisaineet voi aiheuttaa ongelmia. Ja huomaa, että limakalvoille on saatava juuri noita kolmea bakteeria!!

        Jos viet pojan lääkäriin, niin älä vie ainakaan tuon aiemman konitohtorin luokse.

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kapseleiden_nielemisvaikeudet.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2104
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      216
      1828
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1237
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1201
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      143
      1174
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1052
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      98
      1009
    Aihe