väsyttää

olla täällä

Sain itseni äsken ylös sängystä.En nukkunut enää pitkään aikaan en vaan päässyt ylös.Tajusin vain unesta herätessäni että mikään ei ole muuttunut.En jaksa enää.Oloni on karmea.En pysty syömään enkä käymään kaupassa.En ole jaksanut edes käydä suihkussa.Haluaisin vain hypätä parvekkeelta.Toivottomuus on niin viiltävää.Liian kauan olen yrittänyt.En ole koskaan tosissani toivonut olevani kuollut mutta nyt en jaksa enää.

13

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyttää ja etoo

Aamulla tulee oikein pakokauhu kohdata todellisuus.
      Mutta alettava on.Jäisi kolme lasta ja aviomies kaipaamaan.
      Lääkkeitä syönyt pian kaksi kuukautta,eivät auta.Keskustelut
      ovat turhia,sillä toinen silmäni meni clakooman takia melkein
      sokeaksi.Mistä minä olisin tiennyt,että vetistävät silmät ovat
      merkki silmänpaineesta.-Vielä minä masennuksen kestäisin,
      mutta silmä...

• toiselta masentuneelta

Älä hyppää parvekkeelta, elämäsi voi muuttua vielä paremmaksi, vaikka nyt tuntuisi täysin toivottomalta. Masentuneena ei varmaan jaksa ajatella sitä, että itsemurha aiheuttaa hirvittävää tuskaa jäljellejääville, vanhemmille, lapsille, sukulaisille, ystäville.
      Saatko lääkitystä masennukseen? Jos saat niin ehkä saamasi lääke ei ole sopiva? Oletko terapiassa? Oletko kokeillut vaihtoehtoisia hoitoja, olen lukenut että mm. sinkin tai foolihapon tai d-vitamiinin puute voi aiheuttaa masennusta?
      Omakin elämä tuntui vielä vuosi sitten aika toivottomalta, kaupassa käynti ja virallisten asioiden hoitaminenkin oli yhtä tuskaa. Ja se tolkuton väsymys oli hirvittävää. Tuntui, että ikinä ei voi enää mikään muuttua paremmaksi.
      Nykyisin pystyn jo jonkin verran toimimaan, välillä on aika hyviäkin päiviä, enää ei tunnu niin toivottomalta kaikki.

• toiselta masentuneelta

Uskon, että itseäni auttoi jonkin verran se, että jossain vaiheessa pakotin itseni liikkeelle, ensin lyhyitä matkoja, vaikka olo oli pyörryttävä ja kamala, koska kärsin myös ahdistuneisuushäiriöstä. Sitten huomasin, että pikkuhiljaa jaksoin kävellä pidempiäkin matkoja. Vieläkin on huonompia päiviä mutta sitten saan itseni pakolla ulos ja nykyisin välillä jopa hieman nautin siitä.

• olla täällä

Syön lääkkeitä ja käyn terapiassa.Kaiken tämän päälle tuli suuri surullinen elämänmuutos josta en sen enempää halua puhua.Ei mulla ole voimia läpi käydä sitä.Ennen jo pienemmistäkin elämänmuutoksista olen ollut todella järkyttynyt mutta en kuitenkaan ole ollut näin väsynyt ja loppu.Taidan olla liian herkkä tähän maailmaan.Jollain tapaa en pysty käsittelemään mitään.Ennen myös mietin mitä läheisilleni täällä käy jos lähden mutta nyt uskon että he pärjäisivät.En usko että tämä mihinkään muuttuu sillä olen läpikäynyt tätä jo nuoruudestani asti.Kidun täällä ja mielestäni on kohtuutonta että muiden takia mun pitäisi täällä olla.

• lastenlapsiani
        olla täällä kirjoitti:

Syön lääkkeitä ja käyn terapiassa.Kaiken tämän päälle tuli suuri surullinen elämänmuutos josta en sen enempää halua puhua.Ei mulla ole voimia läpi käydä sitä.Ennen jo pienemmistäkin elämänmuutoksista olen ollut todella järkyttynyt mutta en kuitenkaan ole ollut näin väsynyt ja loppu.Taidan olla liian herkkä tähän maailmaan.Jollain tapaa en pysty käsittelemään mitään.Ennen myös mietin mitä läheisilleni täällä käy jos lähden mutta nyt uskon että he pärjäisivät.En usko että tämä mihinkään muuttuu sillä olen läpikäynyt tätä jo nuoruudestani asti.Kidun täällä ja mielestäni on kohtuutonta että muiden takia mun pitäisi täällä olla.

Vaan soitin heille tänään ja kutsuin yökylään.Jos vain väsyneelle mummolle antavat.Olen varannut jääkaappiin herkkuja ja lämmitämme ulkosaunan,jossa paistamme uunissa tikussa makkaraa.-Kun sitten näen 10 ja 7 vuotiaan nukkumassa,saan voimia elämäni jatkamiseen.-Me halimme toisiamme ja
        mieheni auttaa vierailussa.Älkää hypätkö parvekkeelta,vaan vaatikaa hoitoa.

• vaikka tuntuisikin vaike
        olla täällä kirjoitti:

mene päivstävälle lääkärille juttelemaan asioitasi.Älä jätä itseäsi hoitamatta.

• ystävä hyvä
        olla täällä kirjoitti:

Olethan vielä elossa?
        Minä lopetin eilen luvatta kaikki masennus-ja unilääkkeet.
        Olen kyllästynyt yökkäilemään,sekavuuteen,ummetukseen ja ripuliin.
        Illalla saunoin ja otin mesimarjalikööriä hyvät paukut.Kohta nukutti.
        Tänään hilaudun mustikkaan.kävi miten kävi.En yksinkertaisesti voi
        enää vain sekoilla sängyssä.(tosin välillä on pakko)

• olla täällä
        ystävä hyvä kirjoitti:

Olethan vielä elossa?
        Minä lopetin eilen luvatta kaikki masennus-ja unilääkkeet.
        Olen kyllästynyt yökkäilemään,sekavuuteen,ummetukseen ja ripuliin.
        Illalla saunoin ja otin mesimarjalikööriä hyvät paukut.Kohta nukutti.
        Tänään hilaudun mustikkaan.kävi miten kävi.En yksinkertaisesti voi
        enää vain sekoilla sängyssä.(tosin välillä on pakko)

Olen elossa ja en ole.Kaiken tämän päälle joudunkin nyt sitten eroamaan kumppanistani hänen tahdostaan.Eiköhän se ole viimeinen niitti.En näe mitään hyvää tässä maailmassa.Ponnisteltu on ja kauan mutta nyt en enää jaksa se saa olla tässä.Yritä sinä jaksaa,uskon että sinulla on vielä toivoa.

• vaadi sairaalahoitoa
        olla täällä kirjoitti:

Olen elossa ja en ole.Kaiken tämän päälle joudunkin nyt sitten eroamaan kumppanistani hänen tahdostaan.Eiköhän se ole viimeinen niitti.En näe mitään hyvää tässä maailmassa.Ponnisteltu on ja kauan mutta nyt en enää jaksa se saa olla tässä.Yritä sinä jaksaa,uskon että sinulla on vielä toivoa.

Älä välitä,jos kumppani lähtee.Sinä itse olet tärkein!
        Minä jätin masennuslääkkeet pois kolmeksi päiväksi,
        vatsa tuli kuntoon ja muutenkin oli parenpi olo.
        Opamaxia otan noin tabletin päivässä.Se on paras lääke,
        rauhoittaa.-Hankin toiset silmälasit,ns.syvä terävät
        lukulasit.Niillä on vähän helpompaa olla huoneessa.
        Silmäkontrolli on 10.8.
        Olen pakottanut itseni ulos,jopa töihin.Maaseudulla
        riittää puuhastelua.Välillä makaan älytöntä väsymystä,
        on pakko.Lähteneekö väsymys lepäämällä?Sitä ei ole
        yksikään lääkäri selvittänyt minulle.
        Huomenna on lääkäri:jospa irtoaisi käytännön neuvoja.
        Pillereitä alan taas syömään:kokeillaan kaikkoaako ma-
        sennus?(se kun tuli silmän takia,jota lääkärit vähättelevät)
        Tiedota tällä palstalla voinnistasi.Yritetään yhdessä.
        Mutta hakeudu kiireesti päivystykseen ja vaadi sairaa-
        laan ottamista.
        Ystäväsi

• olla täällä

Nyt taas yö edessä.En uskaltaisi nukahtaa kun pelkään aamua.Lääkkeeni ovat nukuttavia joten ennemmin tai myöhemmin nukahdan.Ikinä en ole ennen viettänyt päivääni vain sohvalla istuen ja itkien.Mutta nyt en pystynyt mihinkään enkä pysty vieläkään.On kyllä ollut jo muutaman päivän erikoisen huono olo.Miten voi näin romahdusmaisesti silti olo yhtäkkiä huonontua.

• yhtä-äkkisesti

En osannut tunnistaa väsymysoireita vakaviksi,vaan painoin monenlaisten
        paineitten alla.Laukaisijana oli salakavala claukooma silmässä,joka vei osan
        näköä toisesta silmästä.Kaksi kuukautta olen halunnut tappaa itseni:en vain pysty siihen.-Päivät vaihtelevat voinnin suhteen.Vatsakaan ei enää oikein
        siedä lääkkeitä.
        Tänään pakottauduin ulos pyöräilemään ja sitten siivoamaan aittaa.-Ei mitään
        mielihyvän tunnetta työn jäljestä,kuten ennen.-Pahinta,että minun on vain sopeuduttava osittaiseen näön menetykseen.Uusilla laseilla näen silmillä
        eritavalla ja se tekee jo minut hulluksi.-Olkaa onnellisia te väsyneet ja masentuneet,joilla ei ole tälläista lisätaakkaa.-Jatkan Cliprateksin syöntiä:
        sain suojalääkityksen vatsalle,ettei niin yökätä.Yritän nousta suosta.
        Yrittäkää tekin.

• olla täälllä
        yhtä-äkkisesti kirjoitti:

En osannut tunnistaa väsymysoireita vakaviksi,vaan painoin monenlaisten
        paineitten alla.Laukaisijana oli salakavala claukooma silmässä,joka vei osan
        näköä toisesta silmästä.Kaksi kuukautta olen halunnut tappaa itseni:en vain pysty siihen.-Päivät vaihtelevat voinnin suhteen.Vatsakaan ei enää oikein
        siedä lääkkeitä.
        Tänään pakottauduin ulos pyöräilemään ja sitten siivoamaan aittaa.-Ei mitään
        mielihyvän tunnetta työn jäljestä,kuten ennen.-Pahinta,että minun on vain sopeuduttava osittaiseen näön menetykseen.Uusilla laseilla näen silmillä
        eritavalla ja se tekee jo minut hulluksi.-Olkaa onnellisia te väsyneet ja masentuneet,joilla ei ole tälläista lisätaakkaa.-Jatkan Cliprateksin syöntiä:
        sain suojalääkityksen vatsalle,ettei niin yökätä.Yritän nousta suosta.
        Yrittäkää tekin.

Mulla kans kaiken tän päälle on vahvistusta vaille todettu sisäkorvan sairaus menieren tauti.Ja stressi vielä pahentaa tautia.Kuuloni on huonontunut ja kuulen kaiken kaikuvana ja toispuoleisena.Eikä tätä tautia edes pitäisi olla vielä minun ikäisenäni.Jollain tapaa kaikki tuntuu kaatuvan päälle enkä hallitse mitään.Enkä tiedä enää haluanko hallita,haluaisin vain antaa olla kun mikään ei enää kiinnosta.Yöt on ollut pelkkiä painajaisia ja nyt illatkin tuntuu jo ihan hirveiltä.Kaikki myötätunnot sulle.Toivon että jaksat.

• kun olisi
        olla täälllä kirjoitti:

Mulla kans kaiken tän päälle on vahvistusta vaille todettu sisäkorvan sairaus menieren tauti.Ja stressi vielä pahentaa tautia.Kuuloni on huonontunut ja kuulen kaiken kaikuvana ja toispuoleisena.Eikä tätä tautia edes pitäisi olla vielä minun ikäisenäni.Jollain tapaa kaikki tuntuu kaatuvan päälle enkä hallitse mitään.Enkä tiedä enää haluanko hallita,haluaisin vain antaa olla kun mikään ei enää kiinnosta.Yöt on ollut pelkkiä painajaisia ja nyt illatkin tuntuu jo ihan hirveiltä.Kaikki myötätunnot sulle.Toivon että jaksat.

Mahdollisuus tavata toisiamme ja auttaa siten edes keskustelemalla.
        Eilen oli hyvä päivä:aloitin pyörälenkillä,sitten siivosin aitan ja poimin mansikoita.
        Silti ei uni tullut -ja erehdyin ottamaan Mirtazapinia vajaan puolikkaan.Laupias
        taivas,miten oli sekava olo puolille päivin.Sain kuitenkin katsottua laspsenlastani
        iltapäivän,kun olin luvannut.Nyt olen ihan puhki,pn painuttava sänkyyn,jota pelkään jo etukäteen.Uuteen aamuun herääminen on kauheaaOksetukseen sain
        kuitenkin vatsan suojalääkettä,niin ei kuitenkaan enää yökätä.
        Ei tämä masennus olisi kaivannut enää lisävaivoja.Kunpa ei tarvitsisi elää enää
        hyvin kauan.Millähän keinoin yrittänevät nostaa mielialaani?Lääkäri on ensi vii-
        kolla.Olisin valmis jos mihin sähköhoitoon,jos vain saisin avun.Mirtazapinia en
        ainakaan enää ota,se on kauhjeinta myrkkyä.-Yritetään me vain jaksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4416
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2511
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2324
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1815
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1552
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1346
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe