mercruiser 5.7 260

.................

Terve.osaako kukaan kertoa mitä 250 sundancer tuolla koneella kuluttaa 1200 kierroksella minuutissa?tulee ajeltua paljon juuri noilla kierroksilla ja vauhtia on tuolloin joku 5-6 solmua.ekaa kesää tässä tällä pikku purkilla mennään.

kiitos

9

5482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skädäm.

tyhjäkäynnillä (650rpm) noin 5 litraa tunnissa.
      1200rpm:ssä taitaa huidella siinä 10-15l/h tuntumassa.

• sköndä

eli n. 2-3 litraa per meripeninkulma. T.s. halvemmaksi tulee ajaa 24 solmua plaanissa jolloin kulutus siellä 1.5 litraa luokkaa.

• kyllä...............
        sköndä kirjoitti:

eli n. 2-3 litraa per meripeninkulma. T.s. halvemmaksi tulee ajaa 24 solmua plaanissa jolloin kulutus siellä 1.5 litraa luokkaa.

uskoa että mikään 260 hv v8 menee 1,5l/mpk

• muuten menee
        kyllä............... kirjoitti:

uskoa että mikään 260 hv v8 menee 1,5l/mpk

Mutta melki 38l/h a' 25 knots panee persaukiset ajattelemaan uudestaan isojen poikien leluista.

• hieman lisää
        sköndä kirjoitti:

Mulla on sea ray 268 -88 ja siina 6.2l 320hv MPi -04 ruisku merkkari. Tulin tallinnasta sunnuntaina ja pistin piritassa tankin täyteen ja ajelin 22-25 solmua, loppumatkasta oli hieman keliä joten joutui painamaan trimmilevyillä keulaa ettei hakkaa. matkaa 42,2 nm ja kesto muutaman minuutin alle 2/h, tankkasin liuskeluodolla 101 L joten kulutus mailille 2.3L ja tunnissa noin 50L. En usko että menee noi vehkeet 30L/h kellään vaikka väittävät, uskon että putoaa kulutus hieman jos tyyntä ja pääsee ajamaan ilman trimmejä, mutta ei varmaan paljoa. olin olettanut että tankki on 300 L kun jossain papereissa niin kerrottiin mutta rupesin hieman ihmettelemään sitä , pienen tutkiskelun jälkeen löysin tankista lapun 100 gallonaa joten koko onkin 379L. minun kokemuksia kulutuksista ja seurailen sitä uteliaisuuttani ja joku päivä kalibroin kulutus mittarin mikä veneestä löytyi yllättäen ja katsotaan sitten mitä se näyttää.

• Searay 300
        muuten menee kirjoitti:

Mutta melki 38l/h a' 25 knots panee persaukiset ajattelemaan uudestaan isojen poikien leluista.

melki melki ??mutta sulla on jokin rimpula pikkuvene jos noin pienellä kulutuksella pärjäät. Jokin pikku daycruiseri vie tuollaista 1.5 litraa per mpk mutta kullä isompi vene vie siinä 3-4 litraa per mpk.

• näin on....
        hieman lisää kirjoitti:

Mulla on sea ray 268 -88 ja siina 6.2l 320hv MPi -04 ruisku merkkari. Tulin tallinnasta sunnuntaina ja pistin piritassa tankin täyteen ja ajelin 22-25 solmua, loppumatkasta oli hieman keliä joten joutui painamaan trimmilevyillä keulaa ettei hakkaa. matkaa 42,2 nm ja kesto muutaman minuutin alle 2/h, tankkasin liuskeluodolla 101 L joten kulutus mailille 2.3L ja tunnissa noin 50L. En usko että menee noi vehkeet 30L/h kellään vaikka väittävät, uskon että putoaa kulutus hieman jos tyyntä ja pääsee ajamaan ilman trimmejä, mutta ei varmaan paljoa. olin olettanut että tankki on 300 L kun jossain papereissa niin kerrottiin mutta rupesin hieman ihmettelemään sitä , pienen tutkiskelun jälkeen löysin tankista lapun 100 gallonaa joten koko onkin 379L. minun kokemuksia kulutuksista ja seurailen sitä uteliaisuuttani ja joku päivä kalibroin kulutus mittarin mikä veneestä löytyi yllättäen ja katsotaan sitten mitä se näyttää.

jollain pikkupaatilla voi mennä just 1,5l/mpk mutta isolla ei millään!
        voin olla väärässä mutta mielestäni tuo 2l/mpk kaikkine ajoineen pitää kokolailla kutinsa.

• MerCruiser5.0 MPI 260 hv
        näin on.... kirjoitti:

jollain pikkupaatilla voi mennä just 1,5l/mpk mutta isolla ei millään!
        voin olla väärässä mutta mielestäni tuo 2l/mpk kaikkine ajoineen pitää kokolailla kutinsa.

Kyydissä 4 henkinen perhe, retkivarusteet ja täysi tankki (318 l)
        Kulutus veneen SmartCraft mittariston mukaan n. 48 l /h vauhtia n. 22 - 23 solmua

• tuplalisääontotuus

joopa.... noi on aina niitä hienoja myyntipuheita... 20-22l/h
      möin aikoinani sea rayn jonka sanoin vievän 40-45l/h 25kn.
      vuoden päästä samainen vene oli jälleen myynnissä ja kehui menevän juuri tuon 20-22l/h ihmeellistä eikö totta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1548
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1264
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe