Kuinka voin turvata tulevan perintöni mieheltäni?
Meillä on yhteisiä lapsia ja yhteinen velkainen talo. Mieheni isä on jo kuollut ja hänen pienehkö perintönsä on sidottu taloomme. Ennen yhteistä elämää mulla oli jo omistusasunto (josta vain vähän velkaa) eli siinä suhteessa uskoisin, että olisimme tasoissa.
Mieheni äiti elää vielä, mutta perintö tulee olemaan aika vaatimaton.
Kaikki nykyinen omaisuutemme ja velkamme ovat molempien nimissä. Tosin mieheni maksaa lainanlyhennykset ja mä käytän rahani muuhun elämiseeen. Molempien rahat siis menevät yhteiseen hyvään.
Vanhemmillani on kohtuullisen paljon omaisuutta ja haluaisin suojata sen mieheltäni. Miehelläni on jonkin asteinen uhkapeliongelma (tällä hetkellä hallinnassa) eli siksikin haluan suojata vanhempieni perinnön lapsillemme.
Otanko yhteyttä johonkin lakitoimistoon vai kuinka saisin parhaiten avioehdon tehtyä?
Vai voivatko vanhempani suojata perintönsä niin, ettei miehelläni ole siihen oikeutta, jos eroaisimme?
Kuinka toimia?
2
506
Vastaukset
- muallikko
Vaikka olisit vanhempiesi ainoa perillinen, niin heidän tulisi tehdä sinulle testamentti ja kieltää siinä puolisosi avio-oikeus perintöösi, sen sijaantulleeseen ja sen tuottoon. Vastaava määräys pätee heidän tekemässä lahjakirjassa.
Lahja/perintöveron pienentämiseksi vanhempasi voivat osoittaa perinnön suoraan lapsillenne ja määrätä sinulle hallintaoikeuden. - -.-.-.-
Avioehtoa et voi tehdä yksin, mutta jos miehesi suostuu niin siitä vaan. Lakimiehellä kannattaa teettää niin menee oikein.
Mutta tosiaan yksinkertaisinta on, että vanhempasi määräävät testamentilla, että sinun miehelläsi ei ole sinun perintöösi avio-oikeutta. Ihan riippumatta siitä, onko sinulla sisaruksia vai ei ja onko heidän puolisoillaan avio-oikeus perintöön vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 255214
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34637- 1181471
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551416Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211044viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168892En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61873- 37809