Samalla tiellä

Tännää vaihteeks ajelinki kirkonkylälle
tien reunoja kuin kunniakujaa sinisiä kissankelloja.
Tull niin hempee olo mielkii seki alkoi silleesti aalltoilemaan.

Samalla tiellä polkupyörällään eräs mies,
oonhan mää nyt ennenki nähny kun mies pyörällä ajjaa.
Tuota vaikutusta sehän nyt tässä,
miten sen joku voiki saada aikaan?

Vuoshan siitäki jo tullee sillonkii oltiin samalla tiellä,
sen ulkoisen kuoren alla , sielä asuu niin lämmin sydän.
Hällä oll tuo taito, hän minutki otti huomioon,
sanomalla siinä samalla tiellä, olen pahoillani,
kun minulla ei oo Sinulle mitää antaa.

Antaa - nyt siinä tiellä, eihän Sinulla tarvikkaa ollakkaa,
minä ja siin' sienineni, nautin siitä, kun kohdattiin,
samalla tiellä ja lämmitti niin see lempeä katse.

Tännää tunsin sen saman tunteen vellovan,
polkupyörällään mies - mies minun silmissäin.
Semmosta lempeetä katsetta kui maa päällää kantaaki,
lämmitti enemmän kuin aurinko, samalla tiellä.

Sydäntenki tiet sieläkös - samalla tiellä.
sielä yllättää ja tekee tästäki kesästä tien,
kissankellot neki meille soittaa - samalla tiellä

6

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Taas - - minä tiedätkös istuskelin tarakalla, aivan samalla kyydeillä, runosi tunnelmaan,
      Ja niin mielelläni juuri nämä kuvat katsoin - Sisälle annoit - Liisa sinäkin! :)

      Kesäinen hymyilevä kiitos Liisa ja kyllä minä vielä kerään sylillisen noitan iiihania
      kissankelloja sinulle ja muutama tuoksuva apilakin joukkoon! :D

      http://ex.oamk.fi/~f5mehe00/kasvit/kissankello2_iso.jpg

      • Minun silmissä hän on mies.

        Mutkaisella lehmitiellä sielä, samalla tiellä
        noitaki romattisia kohtaamisia.

        Takatuupparilla kesäisissä maisemissa
        kissankellot sinistä onnea soittaa.

        Nytkii niin kaunis on auringonsilta
        tyyntyy järven pinta, oih tätä koskettavaa kesää.

        Minut valtas ajatus - samalla tiellä
        se tuntuu niin hyvältä.

        Täälä hepokatit alkoi soittelemaan, hämärtyviin lämpimiin iltoihin.
        Sinulle kesäiltaan noita kesäisiä retkiä ...hymy...takatuupparilla


    • kaaru

      Taas Sinulta herttainen runo. Tulin kissanhoitoon Lahteen pojalle. Lähden Vuoksen rantaan takaisin iltasella.

      Käyn näitä aina lukemassa, mutta itsellä ei runosuoni toimi. Mutta hyvä näin, että Sinulla ja vielä entiseen hyvään malliin;)

      • Täälä maalla ihan kuin ois silmätki auennu,
        sitä herkistyy suuki maistaa.
        Tarttuu muutaki kuin kärräpörrii,
        tiet kun vie lukinverkkoihin.

        Tämä sekoitus herkkuineen,
        valmistellen sitä , siinä kesäyön taikaa.
        Maitolaiturilla jospa kohtaamme sielä,
        niinkuin silloin tavattiin ennekin.

        kaaru....hei
        mää meen aina sekasi kaikesta tästä ja
        siinähän tämäki heinäkuu kohta menny.

        Ilo kun käyt kurkkaamassa, kiitos ajatuksistas.
        Sinulle lämpimiä uimavesiä ja valkoisia lumpeenkukkia.
        Perkkaan mustikoita niitä jo alkaa olla monta ämpärillistä.
        Piirakan vielä leivon, jos vaikka Pekka kahville tulis.....hymyä päivääs


    • lindalinda1

      tätä runoasi ei yksinkertaisesti voi ohittaa.

      Kissankellojen kunniakuja ja aaltoilu,
      mutta erityisen lämmin ailahdus jää mieleen
      tuosta kohtamastasi miehestä ja Hänen
      aikaansaamastaan sydämen levottomuudesta.

      Kiitos ihanasta lukuhetkestä ja lempeitä
      tuulia Sinulle päivääsi.

      • Siitähän tämä alkoi, en osannu aavistaa.
        Sieniä kun etsin oikein vaikeassa maastossa.
        Onneks sieltä ehjin nahoin selvisin tielle.

        Aikakos sekös ajoitti, niin kenties.
        Lähestyy mies semmosella oisko armeijan vanhoja pyörii.
        Jännitystä niin hiljaiselle tielle, ei ruuhkaa ei sinnepäinkää.
        Tämä mies, ei hän ohi ajakkaa, vaan laskeutuu ja alkaa tarinoimaan.
        Kyllähän sienetki sylissäni varmaanki tunsi, miten sydän rinnassani hakkas.

        Jäi nuo sanat - itämään
        minulla ei oo Sinulle mitää antaa?
        Nekös tuon miehen nosti arvoonsa?
        Tie tuo jäi elämään ja kesässä kun kissankellot soi.
        Jo kaukaa tunnistan miehisen samalla pyörällä, tie alkoi elään.

        lindalindal1
        Arvaamattomia kieliä ei ne ollukkaa kaikki soineet.
        Vaikka olin jo niin luullu, siniset kissankellot teitä reunustaa.

        Sinulle eilisestä vierailustas kiitos.
        Kesän suomia lämpimiä hetkiä - täältä mökiltä toivottelen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe