Merkillistä

Keskustelua täällä

Ihmeellistä keskustelua tällä palstalla! Jotkut sanoo että homeopaattiset lääkkeet on vettä ja toiset että ne voivat tappaa potilaan???Miten on apteekin lääkkeitten kanssa? Niillä myrkytetään kaikki vanhukset eikö niihin ole kukaan kuollut?

5

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa ihmetellyt

Voitko sen paremmin sanoa!

Odotin aikoinaan tältä palstalta vinkkejä homeopaattiseen itsehoitoon, mutta ilmeisesti palstan valvoja on linjannut toisin.

Vinkkejä löytyy onneksi hyvin ulkomaisilta sivuilta, sillä onhan kyseinen hoitomuoto monessa maassa hyväksyttyä toisin kuin näytää olevan meillä, jossa lääketeollisuus haluaa täyttää sairaiden vatsat synteettisillä pillerikasoilla :(

• selvitetään

Selvitetäänpä tätä asiaa nyt vähän. Mikäli homeopaattiset lääkkeet on tehty kalssisenhomeopatia sääntöjen mukaan, niin silloin ne sisältävät pelkkää vettä. Tai siis sitä sokeria tai laktoosia, johon tämä vesi on imeytetty. Homeopaattisen uskon mukaan rakeisiin on kuitenkin siirtynyt taikavoimia, kun vettä on laimennettu ja ravistettu.

Jotkut homeopaatit pelkäävät, että markkinaosuutta menee, kun ihmiset ostavat homeopaattisia valmisteita itse kysymättä homeopaatilta. He selittäbät, että väärien homeopaattisten aineiden käyttö on vaaarallista ja että etenkin erittäin paljon ravistetut vedet ovat vaarallisimpia. Tämä ei tietenkään ole totta. Todellisuudessa homeopaattisten tuotteiden maahantuojat tietävät tuotteiden olemattomuuden ihan hyvin ja siksi niitä saa vapaasti kaupata.

Homeopatian käyttö voi kuitenkin olla vaarallista kahdesta syystä. Mikäli joku herkkäuskoinen sattuu kuvittelemaan, että sairaudet paranevat homeopatialla, voi käydä niin, että hän laiminlyö oikean hoidon. Näin on käynyt esimerkiksi Ruotsissa, jossa moni ihminen on jättänyt suojautumatta malariaa vastaan, kun homeopaatti on neuvonut, että sokerirakeet ovat parempia. Suomessa taas moni pienen lapsen vanhempi on selittänyt ityselleen, että lapsella voi olla korvatulehdusta, kun sille on annettu homeopatiaa. Näitä itkeviä ja kärsiviä, kuumeisia lapsia sitten kiikutetaan päiväkoteihin.

Toinen riski on, että homeopaattisiin valmisteisiin on välillä lisätty oikeasti vaikuttavia lääkkeitä. Suomessa sokerirakeiden sisältöä ei viitsitä tutkia mutta maailmalla on paljastunut useita tapauksia, joissa luonnolliset pillerit ovatkin oikeasti sisältäneet synteettisiä lääkeaineita.

• :( :( ...
        selvitetään kirjoitti:

Selvitetäänpä tätä asiaa nyt vähän. Mikäli homeopaattiset lääkkeet on tehty kalssisenhomeopatia sääntöjen mukaan, niin silloin ne sisältävät pelkkää vettä. Tai siis sitä sokeria tai laktoosia, johon tämä vesi on imeytetty. Homeopaattisen uskon mukaan rakeisiin on kuitenkin siirtynyt taikavoimia, kun vettä on laimennettu ja ravistettu.

Jotkut homeopaatit pelkäävät, että markkinaosuutta menee, kun ihmiset ostavat homeopaattisia valmisteita itse kysymättä homeopaatilta. He selittäbät, että väärien homeopaattisten aineiden käyttö on vaaarallista ja että etenkin erittäin paljon ravistetut vedet ovat vaarallisimpia. Tämä ei tietenkään ole totta. Todellisuudessa homeopaattisten tuotteiden maahantuojat tietävät tuotteiden olemattomuuden ihan hyvin ja siksi niitä saa vapaasti kaupata.

Homeopatian käyttö voi kuitenkin olla vaarallista kahdesta syystä. Mikäli joku herkkäuskoinen sattuu kuvittelemaan, että sairaudet paranevat homeopatialla, voi käydä niin, että hän laiminlyö oikean hoidon. Näin on käynyt esimerkiksi Ruotsissa, jossa moni ihminen on jättänyt suojautumatta malariaa vastaan, kun homeopaatti on neuvonut, että sokerirakeet ovat parempia. Suomessa taas moni pienen lapsen vanhempi on selittänyt ityselleen, että lapsella voi olla korvatulehdusta, kun sille on annettu homeopatiaa. Näitä itkeviä ja kärsiviä, kuumeisia lapsia sitten kiikutetaan päiväkoteihin.

Toinen riski on, että homeopaattisiin valmisteisiin on välillä lisätty oikeasti vaikuttavia lääkkeitä. Suomessa sokerirakeiden sisältöä ei viitsitä tutkia mutta maailmalla on paljastunut useita tapauksia, joissa luonnolliset pillerit ovatkin oikeasti sisältäneet synteettisiä lääkeaineita.

Joo on kyllä vaarallista!

Lopetanpa samalla auton ajamisen, pyörälläkin voi kaatua.. ei hemmetti, kävellen voin liukastua banaaninkuoreen, ja jos olen vielä herkkäuskoinen, enkä varo ukkosella ulos menemistä..

Otan buranan ja vähän rauhoittavia "turvallisia" lääkärin määräämiä lääkkeitä vain..

• täällä...

Samaa mieltä olen, että olisi mukava jakaa asiallista tietoa ja kokemuksia. Palstan vakioskeptikko vain haluaa vastailla jokaiseen viestiin ja ehättää selittelemään kaikki asiat omaan tyyliinsä, joten voi aiheuttaa väärinkäsityksiä. Onneksi tietoa kuitenkin on saatavissa muuallakin. Ja kun osaa seuloa asiallisen tiedon tältäkin palstalta, niin oikeaakin tietoa on täälläkin.
        Homeopatia on joka tapauksessa hieno, hellävarainen ja tehokas hoitomuoto ja sitä käytetään muualla maailmassa paljon enemmän kuin Suomessa.

• turvallisuus huomioon
        :( :( ... kirjoitti:

Joo on kyllä vaarallista!

Lopetanpa samalla auton ajamisen, pyörälläkin voi kaatua.. ei hemmetti, kävellen voin liukastua banaaninkuoreen, ja jos olen vielä herkkäuskoinen, enkä varo ukkosella ulos menemistä..

Otan buranan ja vähän rauhoittavia "turvallisia" lääkärin määräämiä lääkkeitä vain..

Lopetanpa samalla auton ajamisen...Otan buranan ja vähän rauhoittavia

Jos syöt lääkärin määräämiä rauhoittavia lääkkeitä, niin tarkista, onko paketin kyljessä punainen kolmio. Mikäli näin on, niin ehkä sinun oikeasti kannattaa lopettaa autolla ajaminen.

Banaaninkuoret tuskin ovat kovin vaarallisia. Kannattaa ehkä silti mainita tuntemuksestaan omalle psykiatrille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe