Tietokoneeni virtalähde vetelee viimeisiään. Dell Dimension XPS T 600 merkkinen. Huom. Dell ei toimita yli 5 vuotta vanhoihin koneisiin varaosia ainakaan Suomessa, Amerikasta saisi, mutta täytyy asioida sitten myös tullin kanssa. Mistä saisi koneeseeni sopivan virtalähteen, en oikein ole uskaltanut ostaa mitään, koneessa on BX emolevy, sopiiko siihen myös samanlainen virtalähde, joka sopii ATX emoihin myös, siis emolevyni on on Intel 440BX AGPSet
Dell koneen virtalähde
2
1115
Vastaukset
- ..ei ole..
...kotelostandardi, BTX olisi mutta eipä tuo sellainen taida olla. Emolevyssäsi olevan piirisarjan perusteella kone on Pentium II tai III -tasoa. Koneeseen käy ATX-virtalähde jos se sopii koteloon, jos ei niin sitten Micro-ATX. Monet konevalmistajat käyttävät erikoisia koteloita, noissa ei muuta eroa kuin tuo virtalähteen koko.
Hanki sellainen poweri jossa 20-pinninen päävirtakaapeli.
http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1192/05-atx_power_install1.jpg- vanderniska
Pentium III kone. Tavallinen virtalähde ei sovi mitenkään. Dellin koneessa virtalähteen pistoke on samanlainen ja sopii emolevyyn, mutta siinä on johdotukset tehty erilailla. Virtalähde ja emolevy kärähtää jos laittaa kiinni. Myöhäisemmissä malleissa ei enää ole väliä minkälaisen virtalähteen laittaa kiinni, ellei taas sitten ole joku poikkeus johdotuksissa. Tälla tavalla dell myy omia varaosiaan ja niitä on sitten pakko käyttää. Jossain kaupiteltiin erityistä sovitinta jonka kanssa tavallinenkin virtalähde sopii, oli vain aika arvokas. (Pitää olla siis erikseen Dell merkkiselle koneelle tarkoitettu virtalähde.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091025
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä30611ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482