eka koira

suunnitteilla

miten tanskandoggi sopii ekaksi koiraksi ja millaisia ruoka, eläinlääkäri tai hoito kustannuksia on odotettavissa?

2

906

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittele..

Doggi on vaativa ja iso rotu. Koiran tuntemusta täytyy olla paljon, koska luonnetta tältä rodulta löytyy. Mutta asiantuntevalla ja oikealla kasvatuksella paras koira ikinä! Mulla ollut 3 pelastettua ja yksi pennusta asti. Sitä ennen paljon koirien kans touhuilua ja yksi kultsi. Ja missään nimessä ei saa ottaa lasten koiraksi, vaikka lapsirakas rotu onkin. Niinku ei mitään koiraa oteta lapselle, vaan vastuu aina aikuisella!

• PikiVilja

Itsellä on nyt toisena koirana doggi, ja hyvin on pärjätty.
      Riippuu koiran luonteesta sopiiko ensimmäiseksi koiraksi vai ei. Oman koirani kasvattaja käytti pennut testeissä, joiden perusteella voi jotain jo sanoa luonteesta. Omani ei ole ollenkaan dominoiva ja on ollut erittäin kiva ja helppo opettaa tavoille. Ja tosiaan eka koira oli samojedi, että aika lailla ääripää rodut.

Kustannuksista voin sanoa sen verran mitä on itsellä tullut vastaan, elikkä rokotukset, joiden hinnat varmaan vaihtelee eri paikoissa.
      Ruokasäkki maksaa 55€ (ANF, holistic adults) joka kestää noin kuukauden verran tällä hetkellä. Ruokinta kulutkin riippuu, että mitä kasvattaja suosittelee syötettävän.
      Eläinlääkärivakuutus vastuu ja henkivakuutus reilu 300€/vuosi.
      eläinlääkäri vakuutus kannattaa hommata, koska on kuitenkin iso rotu, minulle el.lääk. sano että jo antibiootit voi tulla maksamaan sen 50€, joten tuo on hyvä jos jotain joskus sattuu.

Kyllä suosittelen ottamaan dogin, ja kun on hyvä kasvattaja, niin osaa kertoa mikä pentu sinulle sopii, kuten minunkin kohdalla oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1063
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      1020
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      811
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      725
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      61
      596
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe