Kylmäsavu lihatuotteet

-Paukku-

Hei! Olen lukenut että vakuumipakattuja kylmäsavulohia ei suositella raskaanaoleville..Tietääkö kukaan miten on kylmäsavulihojen laita?Olen koukussa esim.kylmäsavukinkkuun ja kylmäsavuporoon ja olen niitä syönyt koko raskauden ajan,nyt 19vk menos...Onkohan turvallista?

4

7296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • '''''''''

Jos kylmäsavuliha on RAAKAA lihaa niin se on kielletty. Netin mukaan se on eli ei todellakaan pitäisi syödä. Lihaan jää kaikki bakteerit ja loiset mitä siinä on (näin sanoo wikipedia kylmäsavustuksesta). Parman kinkkuakaan ei saa syödä (ilmakuivattu kinkku). Raaoissa lihoissa on listeria ja toksoplasmoosiriski.

• ..hmm..

Itse olen vähän turhankin ylihuolehtivainen ollut ja olen jättänyt kylmäsavutuotteet väliin, mutta toisaalta mua kyllä häiritsee se, että neuvolan listoihin lisätään kaikenlaista. Itse olen kyllä tulkinnut neuvolan listaa niin, että raaka liha koskee vain esim. raakaa jauhelihaa tai muuta raakaa lihaa ja kun on sitä ruoanvalmistuk,sessa käsitellyt, pitää huolehtia hygieniasta ja ei pidä myöskään maistaa esim. lihapullataikinaa (kuten esim. mummoni teki:-)). Jotkut kieltävät meetvurstitkin vedoten siihen, että olisivat raakaa lihaa. Uskoisin, että neuvolan listoilla olisi kyllä suositukset välttää jotain suosittuja leikkeleitä, jos niissä olisi sama riski kuin raa'assa jauhelihassa. Mutta siis tää on nyt vaan mutu-tuntumaa.

• mainittu
        ..hmm.. kirjoitti:

Itse olen vähän turhankin ylihuolehtivainen ollut ja olen jättänyt kylmäsavutuotteet väliin, mutta toisaalta mua kyllä häiritsee se, että neuvolan listoihin lisätään kaikenlaista. Itse olen kyllä tulkinnut neuvolan listaa niin, että raaka liha koskee vain esim. raakaa jauhelihaa tai muuta raakaa lihaa ja kun on sitä ruoanvalmistuk,sessa käsitellyt, pitää huolehtia hygieniasta ja ei pidä myöskään maistaa esim. lihapullataikinaa (kuten esim. mummoni teki:-)). Jotkut kieltävät meetvurstitkin vedoten siihen, että olisivat raakaa lihaa. Uskoisin, että neuvolan listoilla olisi kyllä suositukset välttää jotain suosittuja leikkeleitä, jos niissä olisi sama riski kuin raa'assa jauhelihassa. Mutta siis tää on nyt vaan mutu-tuntumaa.

Meetwurtsi ei ole raakaa lihaa, sitä kyllä saa syödä. Kylmäsavustetut tuotteet ovat kyllä mainittu ainakin meidän neuvolan listoilla eli ei saa syödä listeriariskin vuoksi. Ja raaka liha lukee monilla muillakin listoilla. Ei se eroa raa'asta jauhelihasta se kylmäsavustettu, raakaa molemmat.

• Anonyymi
        mainittu kirjoitti:

Meetwurtsi ei ole raakaa lihaa, sitä kyllä saa syödä. Kylmäsavustetut tuotteet ovat kyllä mainittu ainakin meidän neuvolan listoilla eli ei saa syödä listeriariskin vuoksi. Ja raaka liha lukee monilla muillakin listoilla. Ei se eroa raa'asta jauhelihasta se kylmäsavustettu, raakaa molemmat.

Meetwursti ja kylmäsavukinkku valmistetaan molemmat samalla tavalla, että molempia kypsytetään uunissa ja savustetaan jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2548
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1923
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      22
      1702
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      17
      1241
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      301
      1178
    6. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      258
      1013
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1003
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      52
      925
    9. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      913
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      873
    Aihe