Kätevimmin

Hungaroringille?

Viikonloppu lähestyy ja formula 1 kisat. Mikä olisi paras, halvin ja nopein tapa siirtyä kisa-alueelle pronssi katsomoon.

Olen kuullut, että ruuhkat ovat kovat ja taksienkin hinnoissa formulalisää. Ilmaisia bussejakin menee, mutta ruuhkata varmaan myös kovat?

Asustelemme Astoria metroaseman kupeessa, joten jostain muistan lukeneeni, että tämän punaisen metroaseman päähän menemällä ja sieltä sitten HEV-junalla pääsisi kisapaikalle. Toimiiko tämä? Jos ostamme viikkokortin niin voiko tällä lipulla ajaa perille asti?

11

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen sitä mieltä että vaikkapa on se bussipalvelu olemassa Árpád sillasta, nyt kun kehä 0 rakennustöitä on menossa olisi 100 kertaa viisaampi mennä HÉV junalla radalle Örs vezér tere M2 punaisen linjan pääteasemalta. Jos lueskelin oikein formula tiedotuksia on sitten HÉV junaltakin jostain Mogyoródistakin bussi palvelu sitten eteenpäin...jos ei... sorri

    • Ringille mentävä

      OpasMonika puhuu - kuten aina - täyttä asiaa.

      Metrolinjan päässä on Örs Vezer Ter asema (no tuo on samoin se merolinjan asema).
      Sieltä vaihto HEViin joko Moygorodiin tai siihen joka menee hieman pidemmälle. Muistaakseni kaikki Ringin seisakkeen ohittavat junat lähtevät samalta raiteelta. Se kolmas juna haarautuu ennen Ringiä.

      Budabest monen päivänjoukkoliikennelippu ei itsestään riitä. Osa matkasta kulkee kaupunkiialueella, muttei loppuunsaakka. Joudut ostamaan (vuonna 2007 ja 2008) 240 HUF arvoisen lisälipun /kerta/suunta. Jos ei ole tuota kaupunkilippua, niin silloin Unkarin VRn hinta Budabest Moygorod on maksettava.
      Käsittääkseni tuo on noin euron suuntaansa siis. Torstaina lisälippuja voi ostaa kondyktööriltä, mutta ainakin lauantaina ja sunnuntaina liput on oltava ennen laiturille menoa. Siinä juuri ennen laituria on semmoinen pyöreä kioskirakennus, josta lippuja myydään. Jonot voivat olla pitkähköjä mutta kulkevat sukkelaan.
      Vahinko vain - ainakaan viimevuonna ei saanut ostaa usealle päivälle lisälippuja. Jokapäiviäinen lipunostorumba siis. (Tunnustan viimevuonna matkustaneeni torstaisilla lipuilla - kun ei kontupyöri niitä leimannut ja päivämääräleima oli niin suttuinen. Omatunto on soimannut tuosta lähtien). Mut siis noin 2 EUR/päivä maksaa nopea matkat junalla. SIinä ei ruuhkainen ilmainen bussikyyti minulle maittanut.

      Bronzekatsomoon kannaattaa mielestäni kävellä Hungaroringin seisakkeelta. Siitä tullaan Bronzekatsomon porteille. Ensimmäinen portti vie parkkialueenläpi ja toinen lähes Bronzen taakse.

      Pykälää aiemmin jäädessä tietääkseni on ilmainen bussikuljetus pääportin tuntumaan. Tätä en ole itse ajanut joten se on kuulopuhetieto. Mutta muksi seisoa skuin anjovikset purkissa hikisesti jos voi kahdenkymmenenminuutin kävelyllä tuon korvata. Tietysti eväslaukun paino voi olla ohjaava tekijä.

      Samoin Ringin seisakkeen seuraava stoppikin on bussiyhteytetty pääportille. Ja sen olen ajanut (torstaina) jolloin tuo oli maksullinen, mutta hinta oli paikallisbussin hinta.

      Takaisintullessa olen aina päässyt istumaan junassa vielä Ringin seisakkeelta. Juna tulee ähkytäyteen vasta siltä budapestistä katsottuna ringiä edeltävältä oikealta asemalta.(Lähtiessä kun varaa aikaa ottaakseen tarpeenvaatiessa seuraavan junan pääsee aina istumaan)

      Ringin seisakkeella junat pysähtyvät muistaaksen aina kisäpäivinä, mutta jos käytte pitlanewalkissa torstaina, niin tarkistakaa aikataulu. (Toissavuonna juna pysähtyi, vaikka aikataulun mukaan viimeisen seisakkeella pysähtyvän junan piti olla mennyt jo ajat sitten - palvelua sanon minä. Toki oli meitä aika joukko siinä seisomassa)

      Nämä asiat ja vähän muutakin - esimerkiksi linkki pitlanewalk kuviin on keskusteluthreadissa http://keskustelu.suomi24.fi/node/6953194

      • tosi paljon

        molemmille vastauksista. Näillä avuilla homma selviää.

        ps. aika herkällä on omatuntosi soimaan alkaminen ;)


      • kuin tamppoonin

        naru nuo paikalliset myyjät. Tultiin HEV-juna-asemalla ja kysyttiin menopaluu lippu a hungaroringille. Myyjä myi sitten 1550 forinttia maksavan kokopäivälipun. Kusetusta? kai tästä olisi selvinnyt halvemmallakin kahdella yksisuuntaisella lipulla. Noi lipunmyyjät ei osaa sitten pätkääkään englantia eivätkä ole kuulleetkaan koskaan sanaa ASIAKASPALVELU ,niin kuin neukkumaissa yleensäkin nämä hommat hoidetaan. Hirvee sähläys ja kaikenmaailman lippulappujen kuittausta kynällä paperille niinkuin neuvostoliiton aikaan. Eipä jäänyt hyvää kuvaa hommasta.


      • Petri & Saara
        kuin tamppoonin kirjoitti:

        naru nuo paikalliset myyjät. Tultiin HEV-juna-asemalla ja kysyttiin menopaluu lippu a hungaroringille. Myyjä myi sitten 1550 forinttia maksavan kokopäivälipun. Kusetusta? kai tästä olisi selvinnyt halvemmallakin kahdella yksisuuntaisella lipulla. Noi lipunmyyjät ei osaa sitten pätkääkään englantia eivätkä ole kuulleetkaan koskaan sanaa ASIAKASPALVELU ,niin kuin neukkumaissa yleensäkin nämä hommat hoidetaan. Hirvee sähläys ja kaikenmaailman lippulappujen kuittausta kynällä paperille niinkuin neuvostoliiton aikaan. Eipä jäänyt hyvää kuvaa hommasta.

        Oli meillä voimassa oleva matkakortti ja opas Monikalta muistiinpanoja unkariksi ;-)))))))))))
        Siis me heti ekapäivänä, menossa radalle, ostettiin kaikki menopaluut HEV junan kassalta etukäteen. Vaikka kassalla tyttö puhuikin hiukan englantiakin, heti ystävällisesti hymyili ja kaikki meni hyvin. Kyllä me myös tiesimme että Budapestissa voimassa oleva matkakortti on otettava esille, koska silloin vain Budapestin rajalta eteenpään olevat kilsat maksetaan, kiitokset Monikalle ;-)))))))))))))))
        Minusta ei vain asiakaspalvelun puute vain sinun tietämättömyys aiheiutti vahingon.
        Ja on hyvä julistekin olemassa - "Budapest opas" - ilmaiseksi (me saimme Monikalta) joka suomeksi (!) myös "kertoo" paljon.................
        Ja tullaan uudelleen Budapestiin - se on ihanaaaaaaaaaaaaaaaa


      • vika kun
        Petri & Saara kirjoitti:

        Oli meillä voimassa oleva matkakortti ja opas Monikalta muistiinpanoja unkariksi ;-)))))))))))
        Siis me heti ekapäivänä, menossa radalle, ostettiin kaikki menopaluut HEV junan kassalta etukäteen. Vaikka kassalla tyttö puhuikin hiukan englantiakin, heti ystävällisesti hymyili ja kaikki meni hyvin. Kyllä me myös tiesimme että Budapestissa voimassa oleva matkakortti on otettava esille, koska silloin vain Budapestin rajalta eteenpään olevat kilsat maksetaan, kiitokset Monikalle ;-)))))))))))))))
        Minusta ei vain asiakaspalvelun puute vain sinun tietämättömyys aiheiutti vahingon.
        Ja on hyvä julistekin olemassa - "Budapest opas" - ilmaiseksi (me saimme Monikalta) joka suomeksi (!) myös "kertoo" paljon.................
        Ja tullaan uudelleen Budapestiin - se on ihanaaaaaaaaaaaaaaaa

        ei osaa unkaria ja eikä ole ostanut opasmoonikan palveluja eikä ole tehnyt muistiinpanoja. On se helppo vitt..la puun takaa kun on paikallisen palvelut ostanut ja leikkii näsäviisasta. Pitäskö opetella unkaria tämän vuoksi? eikö olisi helpompaa kun työvuoroon laitettaisiin tällaisena viikoloppuna kielitaitoiset ihmiset luukuille kun satoja ellei tuhansia unkaria osaamattomat näitä lippuja kyselee.

        Tuo moonikan mainostaminenkin meen jo yli hilseen, joka näillä saiteilla on kielltty.

        Suomeksi käännetyn lehtioppaan sai myös meidän hotellissa suoraan tiskiltä.


        ps. ei mitään negatiivista monikaaa kohtaan, hyviä vinkkejä täältä saatu. Hieno reissu täällä kaikenkaikkiaan.


      • niinkus huudettiin
        kuin tamppoonin kirjoitti:

        naru nuo paikalliset myyjät. Tultiin HEV-juna-asemalla ja kysyttiin menopaluu lippu a hungaroringille. Myyjä myi sitten 1550 forinttia maksavan kokopäivälipun. Kusetusta? kai tästä olisi selvinnyt halvemmallakin kahdella yksisuuntaisella lipulla. Noi lipunmyyjät ei osaa sitten pätkääkään englantia eivätkä ole kuulleetkaan koskaan sanaa ASIAKASPALVELU ,niin kuin neukkumaissa yleensäkin nämä hommat hoidetaan. Hirvee sähläys ja kaikenmaailman lippulappujen kuittausta kynällä paperille niinkuin neuvostoliiton aikaan. Eipä jäänyt hyvää kuvaa hommasta.

        Niin siinä pyöreällä lippukioskillako ei saanut ostetuksi lisälippua?

        Jä etkö sinä osannut pätkääkään Unkaria (tai saksaa). Luultavasti kössönöm hymyllä olis jo auttanut paljon eteenpäin.

        Lisälipun hankkineet - paljonko se tänävuonna maksoi? Näköjään olletikin Bydapest - Moygorod menopaluu maksaa 1550 rautatielippuna


      • on kielletty
        vika kun kirjoitti:

        ei osaa unkaria ja eikä ole ostanut opasmoonikan palveluja eikä ole tehnyt muistiinpanoja. On se helppo vitt..la puun takaa kun on paikallisen palvelut ostanut ja leikkii näsäviisasta. Pitäskö opetella unkaria tämän vuoksi? eikö olisi helpompaa kun työvuoroon laitettaisiin tällaisena viikoloppuna kielitaitoiset ihmiset luukuille kun satoja ellei tuhansia unkaria osaamattomat näitä lippuja kyselee.

        Tuo moonikan mainostaminenkin meen jo yli hilseen, joka näillä saiteilla on kielltty.

        Suomeksi käännetyn lehtioppaan sai myös meidän hotellissa suoraan tiskiltä.


        ps. ei mitään negatiivista monikaaa kohtaan, hyviä vinkkejä täältä saatu. Hieno reissu täällä kaikenkaikkiaan.

        No voi sun - milloin moderaattorit ovat kieltäneet hilseen? En ole huomannut tuota käyttöehtomuutosta. Hyvä kun kerroit.


      • vaan sen ylimeno
        on kielletty kirjoitti:

        No voi sun - milloin moderaattorit ovat kieltäneet hilseen? En ole huomannut tuota käyttöehtomuutosta. Hyvä kun kerroit.

        Älä nyt. Ei hilse ole kielletty vaan sen yli meneminen. Sitä kirjoittaja varmaan tarkoitti.


      • julkinen.
        kuin tamppoonin kirjoitti:

        naru nuo paikalliset myyjät. Tultiin HEV-juna-asemalla ja kysyttiin menopaluu lippu a hungaroringille. Myyjä myi sitten 1550 forinttia maksavan kokopäivälipun. Kusetusta? kai tästä olisi selvinnyt halvemmallakin kahdella yksisuuntaisella lipulla. Noi lipunmyyjät ei osaa sitten pätkääkään englantia eivätkä ole kuulleetkaan koskaan sanaa ASIAKASPALVELU ,niin kuin neukkumaissa yleensäkin nämä hommat hoidetaan. Hirvee sähläys ja kaikenmaailman lippulappujen kuittausta kynällä paperille niinkuin neuvostoliiton aikaan. Eipä jäänyt hyvää kuvaa hommasta.

        toimii loistavasti ja palvelu on ystävällistä. Olen käynyt Budapestissa ja Unkarissa 25 vuoden ajan. On itsestäsi kiinni millaista palvelua saat.


      • julkinen. kirjoitti:

        toimii loistavasti ja palvelu on ystävällistä. Olen käynyt Budapestissa ja Unkarissa 25 vuoden ajan. On itsestäsi kiinni millaista palvelua saat.

        Olen sitä mieltä että täällä palstalla kerrotaan risuja ja ruusuja. Olen unkarialainen joka on melkein 20 vuotta on suomalaisten palveluksessa, ei vain oppaana ...
        (vaikka Unkarissa oppaan työ on arvosteumpi eli ei kevyt kesäkeikka nuorisolle)

        Matkailu on nykyään erilaista, ihmiset lähtevät mielummin omatoimisesti maailmaalle. Internetti tarjoo infoja paljon. Olen Unkarin opasliiton jäsenkin ja on kokemustakin, siis ajattelin antaa mahdollisesti objekstiivisia tietoja täällä palstalla.
        Tottakai joku tulee matkatoimistojen kautta Unkariin, esim OK Matkoilla on hyviä ja suomea puhuvia paikallisia oppaita täällä. Joku tulee mielummin omatoimisesti ja hoitaakin itse klikkaamalla lennot ja majoituksensa. On sellaisiakin jotka sittenkin tarvitsevat lisätietoja ja palveluja. Olemme me ihmiset erilaisia.
        Matkalla on monta tärkeätä asiaa:
        1. maassa maan tavalla
        Esim kun minä opiskelin Suomessa en ole koskaan oppinut mikä oluttyyppi sopii ruoan kanssa :-( mutta paikalliset ystävät aina auttoivat tilanteessa...
        Heti maassa maan tavalla on kahvijuonti kysymyskin, unkarilaisten looginen kahvi on espresso ... sano jos muuta

        Radalle kun liput ostettiin, jos oli näytetty voimassa oleva Budapestin matkakortti silloin myyjä laskea vain Budapestin rajalta kilometrejä ... mistä hän tietäisi oletko voimassa vai ei, jos ajetaan HEV junalla ( ei vain radalle, mutta Szentendre tai Gödöllö) silloinkin ota esille, ja menopaluu return sanalla on ymmärättävää

        2. muista tourinform
        Saat heti lentokenttällä tourinform tiskiltä suomen kielellä pikkusen opaskirjan
        ( suomennos on Outi Hassin työ, meidän Nobel palkinto saaja kirjailijamme Imre Kertészin suomentaja)
        Se opaste antaa hyviä alkuaskeleita Budapestiin ;-)

        Tourinform on muuten Deák térin Sütő utcalla, Linnavuorella ja Liszt Ferenc térilla.

        Hyvää matkaa Unkariin ja Budapestiin.
        Sinisilmät kotiin, maalaisjärki mukaan ja avomielisesti matkalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe