"ennätys" syömisissä

suursyöppöilijä

Paljonko olette enimmillään yhden päivän aikana syöneet? Ihan vertailumielessä kysyn ja kerronpa siksi omanikin, joka tapahtui tänään, tai siis eilen kun kello on jo noin paljon.

3 munan ja 3 nakin munakas
4 ruisleipää reilulla voilla, paljon juustoa ja kurkkua
king size tupla-suklaapatukka
brejk-suklaapatukka
iso lautasellinen kinkkukiusausta
3 ruisleipää voilla ja juustolla
mansikkarahkaa kupillinen
classic-jäätelö
marabou-suklaalevy
2 lautasellista fitnessmuroja
korvapuusti
4 paahtoleipää voilla ja juustolla
puoli litraa suklaanougat-jäätelöä kinuskikastiketta 2dl
4 mokkapalaa
900g purkki mansikkahilloa (lusikoituna suoraan suuhun)

Miten sitä ihmiseen mahtuukin niin paljon tavaraa. Makea on mun kompastuskivi. :(

27

4578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,

      en muista enää määrää, mutta kivat 15 000 kcal laskin että se about teki ...
      eli söi noin 10 päivän edestä :D aika sikamaista..

      onneks ei oo pitkään aikaan tullu ahmittuu ...
      pelkään niin kovaa sitä päivää koko ajan ....


      kiloja on muuten tullut 11, noin 3 kuukaudessa.. että sillee :(

      • oho,,,,,,,,

        siis otsikossa kuuluis lukee ''15 000'' eikä ''215 000'' :D reps


    • syön

      Vaikea muistaa enää tuollaista, mutta eilen meni tällaista:
      Puuroa, paahtoleipää, banaani, nakkikastiketta ja perunaa, näkkäriä, ruisleipää, kiisseliä, donitsi. Nuo siis työpäivän loppuun mennessä. Sitten vain vielä kaupan kautta kotiin ja illan aikana söin vielä pakastepizzaa, leipää paljon, suklaalevyn, 2 suklaapatukkaa, hävyttömän ison kasan lettuja mansikkahillon ja vaniljajäätelön kera, litra jogurttia, 400g karkkipussi ja sipsejä dipin kera.

    • .....

      tytteli 163cm/65kg

      jooo-o..alotetaas..Alko perjantaina:

      Juopottelemassa--->
      (kotia nakkarin kautta)

      Kokolihahampurilainen
      Broilerleipä

      Aamu koitti (lauantai:)
      Grandiosa pannupitsa
      limpparia 1,5l
      lihapiirakka
      napostelu juustotikkuja paketti
      valkosipulileipä purkki
      3 vaaleaa sämpylää päällysteineen
      5 hapankorppua päällysteineen
      2 isoa viineriä hilloilla
      4 lettua hillon kanssa
      2 lasia kaakaota
      1 suklaa levy
      1 karkkipussi
      nuudeleita ja tonnikalaa tomaattikastikkeessa
      hesen mega-ateria

      No sitten sunnuntai:

      2 sämpylää päällysteineen
      3 ruisleipää päällysteineen
      2 lasia kaakaota
      spagettia ja jauhelihakastiketta
      1 suklaalevy
      iso pitsa
      2 lasia limua
      1 berliinin munkki
      2 mars jäätelöä
      2 lettua hillolla
      2 rahkapurkkia
      2 banaania

      et semmosta..uskomatonta mutta totta....

    • minjamtin99

      sö,s---öin 3 kapan ptäyte patonkia :) ja sitten kaupan täyte semmonen pover gov caacaoo...

      patonkia 3 kpl. :(
      a
      ostin suclaa levyn ja söin sen. ja sitten söin sämpylän jossa kaikilla muasteilla. ostmyös ostin simaa semmosta simaa pullossa (koti sima)a. mut sitten söin täyte patonkia semmosta patonki missä täytettä kuten voi ja juusto ja salaaggi (en osaa kirjot:.. salaacci salaadi ihasam:( a...

      mut sit lasjin ja söin leipä äkaikilla muasteilla ja caacaootia join mutten oo muuta kun sen verran syänyt muttei kuintekaan ku jälgeenoä ajattelee niin välil nälkä in mutti näin paljon sentään. mut kaupas kun oli niin rahaa tuli 60,10e ja söin pualet illal ja koht varmaan lobut mut rahaa meni ettei oo järk -.- -.- oon tosi petetty itteni nyt kun en olis arwannu

      pituus kai 256sm ja painoo 58kg ikää siis 13wee -.- nuoreks siis muuten mut kasvu varaa olis ei vaan tunnu kasvu näkyy kut.

    • Tämmöne läski

      Anonyyminä ehkä pystyn tän tänne kirjottaa mut muute häpeisin kyllä itteeni niin paljo et voi juma.. mut okei, tässä siis minun edellispäivän ruoat(olin yksin kotona):

      3dl kaurapuuroa
      250g viinirypäleitä
      10 viipaletta ruisleipää margariinilla
      30 siivuu oltermannia
      10 siivuu kinkkua
      2 kulhoa hedelmäpommia ja mysliä
      1 daim kakku (KOKONAINEN!!!)
      1 marabou suklaa levy
      5 suomi suklaa karkkia
      ½ pussia sipsejä
      1 paketti dominokeksejä
      2 puffett jäätelöä

      maitoa ja mehua juomiseks........... olen tosi nolona, mutta autto et avauduin tänne..:)

      jo että ei edes varmaan tarvitse kertoa että olen L.Ä.S.K.I

    • suicide

      Itselläni aamu alkoi hyvin, söin vain ruisleivän ja omenan.
      Iltapäivällä sitä sitten riistäydyttiinkin taas käsistä.
      Koko päivän saldo:

      ruisleipä, levite
      omena
      ----
      10 lihapullaa
      lautasellinen vihreää salaattia
      broilerisalaattia
      5 isoa palaa sienipiirakkaa
      4 palaa kasvisfetapiirakkaa
      5 ruisleipää, oivariinia
      5 karjalanpiirakkaa, munavoita
      10 rusinakeksiä
      savukalaa PALJON
      aurajuustoa
      voileipäkakkua
      maustekakkua pari palaa
      iso pala juustokakkua
      iso pala täytekakkua
      lettu
      kotikaljaa, mehua, kuohuviiniä, kaakaota, boolia.........
      plus illalla lähdettiin juhlimaan, tuli otettua monta annosta alkoholia !!!
      yöllä sitten kotiin palatessa söin taas mukavasti
      4 ruisleipää levitteillä, kinkulla ja paksuilla viipaleilla juustoa
      sämpylä
      pussillinen irtokarkkia
      suklaata
      raparperipiirakkaa
      mehua
      broileririsottoa

      en voi tajuta miten paljon ihmiseen voi ruokaa mahtua.
      Pahemmaksi asian vielä tekee se, että olen entinen anorektikko paranemisvaiheessa (olevinaan), eikä tämä ahmimiskohtausten alkaminen helpota asiaa YHTÄÄN.

    • Noutaja odottaa

      750kg possupihvejä.
      1kg perunoita
      0,5l jäätelöä
      4kpl juustomakkaraa

      Että jee jee. Tuolloin paino oli vielä 80kg. Mutta hienosti jatkoi nousuaan ja pulivuotta eteenpäin on paino 94kg.

      • noutaja odottaa

        siis 750g possupihvejä :D


    • Vanhempienne sydän itkee verta.....

      • Pointtisi oli?

        Näin on. Vaan usein vanhemmat altistavat (tietämättään) ihmisen tällaisille ruokatavoille. Jos ei pienestä pitäen ole tottunut syömään aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala - metodilla, niin sitä on yllättävän vaikea opetella myöhemmin.

        Tottakai tällaisen ahmimisen taustalla on varmasti paljon paljon muutakin, mm. ahdistusta, masennusta jne. Mutta karu fakta on, että ne syömistavat lähtevät sieltä lapsuudesta.

        Ja ei, ei vanhemmat ole kokonaan syyllisiä BED:iin, osasyyllisiä usein, muttei edes aina.


    • voieiyhyy

      On se kiva kun köyhänä opiskeliana ei ole etes rahaa ostaa ruokaa kunnolla. Nälkää joutuu näkemään vaikkei haluais. Onnee vaan teille.

      • fatfight

        Ahmintaan voi kuule kuolla. On se rankkaa kun ei ymmärrä miksi tekee niin ja huomaat varmaan ettei ihmisten suurin huoli ole edes se rahan meno (mikä toki on järkyttävää kun on niitäkin joilla ei ole rahaa ruokaan) vaan terveys.

        Itsellä on riistäytynyt syöminen käsistä ja se ei paranekkaan hetkessä :(

        t: entinen täydellinen kroppa.


    • göäöwe

      voin melkeinpä sanoa suoraan että syömishäiriöni ja henkiset ongelmani johtuvat vanhemmistani, sortamisesta, siitä etteivät he ole hyväksyneet minua sellaisena kuin olen, josta onkin seurausta syylistäminen, itsensä rankaiseminen, tunnesyöminen....

    • syömishäiriöinen

      hitto vie, meitähän on paljon. onkohan olemassa pelastustarinoita? itselläni alkoi jo pienenä lapsena BED-häiriö, muuttui anoreksia-bulimiaksi 1-vuotiaana, nykyään vain bed-ja bulimia. itsetunto nolla. 160cm ja 100kg. toivon että tämä helvetti loppuu. tiedän ravinnosta PALJON. nyt minulla on jo lapsi, haluaisin olla terve, en halua lapselleni samaa. lapsen syntymän jälkeen loppui oksentelu puoleksi vuodeksi, sitten alkoi taas, nyt siitä on puolitoista vuotta. kamalaa, haluan syödä normaalisti, joka ilta ajattelen, huomenna, huomenna on se päivä. itseään niskasta kiinni, mutta miten???

    • kjdslklksjkldjl

      Joskus ajat sitte:

      kolme ruisleipää
      pussillinen sipsejä
      popcorneja
      jotain kierresipsejä
      hot rodeja
      hampurilainen
      karkkipussi
      5 pullaa

      njaa emt

    • haluuneroonbedistä

      en ees muista mitä kaikkee oon ahminu koko viikonlopun aikana taas mut haluun tästä eroon koska aina ku on ahminu ahdistaa aivan sairaasti ja ei pysty ajattelee muuta ja tuntuu ettei kenellekkään voi puhuu täst ku se hävettää ja kukaan ei ymmärrä millaselt tää tuntuu :(((

    • hipsis1

      7 voileipää ( kinkku, tuorejuusto, juusto täytteinä),vettä ja glögiä
      nakkeja, spagettia, perunaa, salaattia, maitoa
      1 satsuma
      pussillinen suklaanamuja (n. 100g)
      pussillinen toffeeta (n. 150 g)
      2,5 askia xylitolpastilleja
      100 g pastasalaattia

      • hipsis1

        Edellispäivänä söin
        1 kinkkujuustopaninin
        6 voileipää
        1 mokkaneliön
        litran limsaa 1 trip-mehun
        1,5 askia xylitolpastilleja
        1 mikropizzan
        50g toffeeta
        200g suklaanamuja
        puoli litraa maitoa
        50g pastasalaattia
        2 riviä suklaata


    • syöppö

      Niin kauheeta kuin se onkin, näitä viestejä on helpottava lukee. Sairastan myös BED:iä ja pystyn todellakin syömään samanlaisia määriä ruokaa kuin täällä muutkin. Huonon olon tullessa pidän taukoa ja jatkan syömistä heti pahan olon mennessä pois. Yöllä saatan herätä siihen, että ruoka tulee ylös oksennuksena, en kuitenkaan pysty oksentamaan. Haen ruokaa (ts. herkkuja) eri kaupoista, etteivät kassatädit katsoisi pahalla.

      Ja sairaus johtaa lapsuuteen, äitini oli aina dieetillä ja pienestä asti katsoin sitä touhua sivusta, pillereiden ym. napsimista. Vanhempien erotessa kummatkin lahjoivat mua ruoalla ja ostivat aina kaapit täyteen herkkuja. Syytän siis enimmäkseen äitiäni tästä suhtautumisesta ruokaan, toki tiedän, että vajaa kolmekymppisenä myös omassa päässäni on vikaa sen suhteen.

    • dumdumdum3

      Mun peruspäivä. Tosta laitan helposti vielä paremmaks. Ja vielä kun kiloja on noin 54 :DD

    • oksettava pallero

      joo en tosiaan muista mitä kaikkee onkaa tullu hotkittuu mut sen vaan sanon et ei se normaalii oo et sortuu siihe päivittäin-> kuten minä :/.....j a sit ku onki jo kaikki "syntinen" tehty siinä klo 23.00 miettii taas mitä tulikaa tehtyy ja lupaa ittelleen et huomenna tää kaikki muuttuu paremmaks....kesäki tulee, pitäis jotenki ihmeessä saada näitä kiloja karistettua ps. .9 kiloa 3 kk:ssa

    • DenLilla

      2600-2700 kcal päivässä taitaa olla mun ennätys. Voi kuulostaa jollekin normaalilta, mutta oon pienikokoinen ihminen, joten ilman liikuntaa mun kulutus on jotain 1200-1300 kcal.

      • ex-anorekt, uusi-bed

        minulla tullut ongelma, ex-anorektikko mutta nykyään mitat 163/61 ja painoa tullut siis kolmessa kuukaudessa yli 10kg tai luulen osan olevan kyllä nesteitä älyttömien hiilarien/suolasen mussutelun takia, sillä minut "pakotettiin" lopettamaan VHH-ruokavalio ja nykyään en pysty enää hallitsemaan itseäni ja pahin pelkoni on nykyään nukkumaan meno, sillä 3-4 tuntia nukahtamisesta jostakin kumman syystä herään vessaan, mutta sen jälkeen jääkaappi alkaa houkuttaa ja ahmin öisin aivan tolkuttomasti ruokaa ja seuraavana päivänä yritän aina uudelleen aloittaa dieetin, että katoais pikkasen rasvaa edes vyötäröltä. Kun en joudu olemaan yksin, niin syön säännöllisesti aina 3-4h välein ja aina jotain proteiinipitoista eli tulee syötyä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen.... Kun tänä aamuna jäin yksin kämppään, niin tuli kamala tarve vain syödä vaikka aamuyöllä jo ahminkin. Tämän vuorokauden saldo tähän asti on jo siis melkoinen ja nyt haluan vain nukkumaan (mutta ongelma on että kun herään 1-2h päästä alan kuitenkin taas ahmimaan) eli miltä kuullostaa? Kaloreita ilman et lihoisin tänään sais olla 2500 eilisen treenin vuoksi...

        0.5kg jogurttia (80kcal/100g)
        alle 100g sipsiä
        5 hapankorppua
        7 siivua kinkkua
        25-30 siivua kermajuustoa (375kcal/100g)
        5kpl fazer-konvehteja
        lautasellinen riisipuuroa
        saarioinen pinaattikeitto
        50g kebabia
        paprikaa
        pari lusikallista jäätelöä
        5 minikaurakeksiä
        1l appelsiinimehua
        protein&recovery patukka
        allevo patukka
        en jaksa enää kirjottaa (nälkä taas..)
        laskelmien mukaan ois pitäny syödä tänään 2700 kcal etten lihois, mut nyt oon päässy jo 3500kcal eli ollaan jo nyt 800kcal plussalla... Tätä PÄIVITTÄISTÄ ongelmaa on jo ollu melkein 4kk ja turpoan vaan koko ajan, mutta nyt kun jääkaappi ja kaikki kaapit kotona asuessani ovat täynnä ruokaa niin elämästä on tullut yhtä syömistä, viime kesänä paino oli 45KG eli oltiin alipainoinen, mutta se johtu siitä ettei oikeasti ollut rahaa syödä kun oli niin kallis vuokra ja muita menoja, silloin päivän menu saattoi olla 500-750g rahkapurkkia ja 400g raejuustoa eli kalorit päivittäin jotain 600-800kcal, mutta nyt kun oikeasti olisi tarve kadottaa HIEMAN rasvaa, niin se ei onnistu koska jotenkin minusta on tullut masentunut ja ajattelin yhdessä vaiheessa jo itsemurhaakin koska olin syönyt niin paljon....... Olen 20v nainen ja tarvitsen apua ennen kuin tapan itseni tämän uuden sairauteni takia, kolesteroliarvonikin ovat nousseet 5.8:aan 3.2:sta.... Mitä mieltä olette, tarvitsenko jonkin lääkityksen vai mitä minun pitäisi tehdä? Tiedän että monet ovat taistelleet jo monta vuotta tämän kanssa, eikö kellään ole antaa mitään neuvoja että saisin lopetettua tämän nyt näin alussa ennen kuin pilaan terveyteni??


      • mediaimedia
        ex-anorekt, uusi-bed kirjoitti:

        minulla tullut ongelma, ex-anorektikko mutta nykyään mitat 163/61 ja painoa tullut siis kolmessa kuukaudessa yli 10kg tai luulen osan olevan kyllä nesteitä älyttömien hiilarien/suolasen mussutelun takia, sillä minut "pakotettiin" lopettamaan VHH-ruokavalio ja nykyään en pysty enää hallitsemaan itseäni ja pahin pelkoni on nykyään nukkumaan meno, sillä 3-4 tuntia nukahtamisesta jostakin kumman syystä herään vessaan, mutta sen jälkeen jääkaappi alkaa houkuttaa ja ahmin öisin aivan tolkuttomasti ruokaa ja seuraavana päivänä yritän aina uudelleen aloittaa dieetin, että katoais pikkasen rasvaa edes vyötäröltä. Kun en joudu olemaan yksin, niin syön säännöllisesti aina 3-4h välein ja aina jotain proteiinipitoista eli tulee syötyä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen.... Kun tänä aamuna jäin yksin kämppään, niin tuli kamala tarve vain syödä vaikka aamuyöllä jo ahminkin. Tämän vuorokauden saldo tähän asti on jo siis melkoinen ja nyt haluan vain nukkumaan (mutta ongelma on että kun herään 1-2h päästä alan kuitenkin taas ahmimaan) eli miltä kuullostaa? Kaloreita ilman et lihoisin tänään sais olla 2500 eilisen treenin vuoksi...

        0.5kg jogurttia (80kcal/100g)
        alle 100g sipsiä
        5 hapankorppua
        7 siivua kinkkua
        25-30 siivua kermajuustoa (375kcal/100g)
        5kpl fazer-konvehteja
        lautasellinen riisipuuroa
        saarioinen pinaattikeitto
        50g kebabia
        paprikaa
        pari lusikallista jäätelöä
        5 minikaurakeksiä
        1l appelsiinimehua
        protein&recovery patukka
        allevo patukka
        en jaksa enää kirjottaa (nälkä taas..)
        laskelmien mukaan ois pitäny syödä tänään 2700 kcal etten lihois, mut nyt oon päässy jo 3500kcal eli ollaan jo nyt 800kcal plussalla... Tätä PÄIVITTÄISTÄ ongelmaa on jo ollu melkein 4kk ja turpoan vaan koko ajan, mutta nyt kun jääkaappi ja kaikki kaapit kotona asuessani ovat täynnä ruokaa niin elämästä on tullut yhtä syömistä, viime kesänä paino oli 45KG eli oltiin alipainoinen, mutta se johtu siitä ettei oikeasti ollut rahaa syödä kun oli niin kallis vuokra ja muita menoja, silloin päivän menu saattoi olla 500-750g rahkapurkkia ja 400g raejuustoa eli kalorit päivittäin jotain 600-800kcal, mutta nyt kun oikeasti olisi tarve kadottaa HIEMAN rasvaa, niin se ei onnistu koska jotenkin minusta on tullut masentunut ja ajattelin yhdessä vaiheessa jo itsemurhaakin koska olin syönyt niin paljon....... Olen 20v nainen ja tarvitsen apua ennen kuin tapan itseni tämän uuden sairauteni takia, kolesteroliarvonikin ovat nousseet 5.8:aan 3.2:sta.... Mitä mieltä olette, tarvitsenko jonkin lääkityksen vai mitä minun pitäisi tehdä? Tiedän että monet ovat taistelleet jo monta vuotta tämän kanssa, eikö kellään ole antaa mitään neuvoja että saisin lopetettua tämän nyt näin alussa ennen kuin pilaan terveyteni??

        Kuulostaa ikävältä toi yösyöminen. Itsekin tein joskus samaa. En siis alkanut mitään ruokaa laittaa, mutta jos vaikka oli karkkia niin otin sitten yöllä pussin mukaani sänkyyn. (Mielestäni on ihan kamalaa nukahtaa ilman hampaiden pesua, joten luonnollisesti vaikkei määrät yösyönnissä olleet suuria niin etova fiilis suussa aamuisin oli hyvinkin realistinen.) Ja sotkuahan siitä myös syntyi jos vaikka suklaalevy vierellään nukahtaa.. Itselläni yhdistin tämän stressiin. Lukiossa kirjoitusten aikaan siis tälläistä harjoitin. Siihen auttoi sitten se, että kirjoitusten jälkeen pystyin palaamaan normaaliin unirytmiin ja menin nukkumaan hieman nälkäisenä, jolloin ainakin itse saan paremmin unta.

        Sen yösyömisen jälkeen kuvioissa ovatkin käyneet bulimia, ortoreksia ja bed, vuorotellen. Nyt alkaa "terveitä" päiviä olla takana noin vuoden verran. Miten paranin...

        En koskaan ole uskaltanut hakea apua itselleni. Kännissä avauduin kaverilleni ongelmista, mutta eihän hän edes omalta humalaltaan seuraavana päivänä muistanut... Eli paljon tukea ei projektissa ole ollut. Kaikki starttasi yhdestä päivästä oksennuskauden jälkeen kun olin jälleen sortunut ahmimaan. Olin kuitenkin ahminut suhteellisen terveellistä hiilaripitoista ruokaa, ja minua hävetti oma tuhlaukseni ruoan suhteen. Joten päätin posliinijumalan sijaan suunnata lenkkipolulle (kuten monet syömishäiriöiset olen himourheilija ja hyvässä kunnossa). Ja lenkki tuntui hyvälle - sen jälkeen minulla olikin hyvä olo ja "rehellinen" nälkä. Lenkkeily tuli kuvioihin rutiininomaisesti. Töissä söin terveellisesti, sen jälkeen lenkille ja sitten "vapaata". Aloin ajatella syömistä eri kannalta. Halusin ravita kehoani, niin että se voisi mahdollisimman hyvin, ja aivojani niin ettei minua masentaisi niin paljon. Lisäsin paljon hyviä rasvoja ruokavalioon ja muutokset mm. ihon, hiusten ja yleiskunnon suhteen inspiroivat jatkamaan samalla suunnalla. Tietenkin takapakkeja tuli. Mutta all in all nyt viimeinen vuosi on ollut hyvä ja oksentelu-ahmimissessiot, ja paastojaksot ovat jääneet historiaan, pysyvästi toivon. Ortoreksian puolelle tämä ei ole kääntymässä, sillä annan itselleni luvan herkutella ja repsahtaa just niin usein kun siltä tuntuu. Ja kun siihen on lupa, niin himoja ei niin paljon olekaan.

        Jos itse yrität parantua omin voimin, niin suosittelen helvetin tiukkaa aikataulua, henkisen puolen käsittely kulkee siinä mukana, kunhan vain kehität itsellesi tekemistä joka ei mahdollista sinulle ahmimissessioita. Ammattiapu voi myös olla varteen otettava vaihtoehto, mutta itse en siihen koskaan uskaltanut. Tsemppiä. Luota itseesi, olen varma että pystyt muuttamaan suhtautumisesi ruokailuun. :)

        terv. nykyisin näiltä osin terve 21-vuotias tyttö


    • siiri

      mullakin 10 000-15 000kcal/vrk lienee suurin määrä. Ihan sairasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe