Mitä sitä sitten

tekis?

Hei,

Vinkkejä mitä sitä Iisalmessa / ylä-savossa iskä voisi tehdä alle kouluikäisten lasten kanssa?

-Uimahalli, liikuntapuisto, Juhani Ahon museo, uimaranta, löytynlohi, sonkajärven pullomuseo, Kekkosen syntymäkoti, kaikkiin sitä minäkin lapsia raahaan =) no ovat kai tykänneet.. leikkikentillä ollaan käyty, mikä on muutoin paras leikkikenttä Iisalmessa? Entä uimaranta?

Niin mitäs muuta voisi tehdä, ei tosiaan tarvitse mitään ihmeellistä tietenkään olla.. esim. jokin kiva retkeilypaikka yms.

-Iskä

14

1352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastesi tulevaisuutta

      ...vaihda kaupunkia. Iisalmi on paska kylä.

      • **

        Sikokalliolle


    • runnille..

      siellä on kiva seikkailumetsä.

    • tekemistä riittää

      Oottekos aatelleet Kuopiota käyntipaikkana?

      Puijon tornista lähtee, löytyy HopLop leväseltä ja ihan siitä läheltä, rauhalahden rinnalta sitten Hoksopoli.

      Ovat kaikki näkemisen ja kokemisen arvoisia paikkoja. Eikä ne puijon hyppyrimäetkään liene ihan jokapäiväistä näkymää. Suosittelen puijoa muutenkin, jo pelkästään koskemattoman luontonsa vuoksi.

    • patikkaretki

      Väisälänmäelle Lapinlahdelle. Ja evästa ja makkaraa mukaan tai voitte ostaa kahviosta( ainakin viimekesänä toiminnassa) Tulentekopaikka laavulla ja vieressä näköalatorni.
      Mukava paikka lastenkin kanssa käydä.Suosittelen.

    • Älänteellä

      rautavaaralla. Guugleta Älänne rautavaaralla siellä on hienot uimarannar ja kauniit maisemat sekä makkaran paistonuotio. Sinne on aika vaikee löytää mutta Särki-Valkeinen on yksi tienviitta ja Joutsenlahdentie navigaatoriin . :)

      • kerralla......

        Lähde kerralla kauas, käy Kuhmossa, matkaa tosin on, mutta piankos tuosta selviää!


    • kaikille!

      Kiitos! Tulihan sieltä vaikka mitä hyviä ideoita!

      -Iskä

      • Ei enää lapsonen

        Moi!

        Ihanaa että touhuat lastesi kanssa :)

        Kun minä olin pieni, me tehtiin aina retkiä paloisvuoren ulkoilualueelle.
        Käveltiin saunaniemeen, ja paistettiin makkaraa, taisinpa minä koittaa onkiakkin.

        Vaihtelimme myös leikkikenttiä. Suosikkini olivat ehdottomasti Sirpinkaaren vanha leikkikenttä (jota ei kyllä enää taida olla), sankariniemen leikkikenttä (oletteko käyneet siellä, siellä on mielenkiintoisia laitteita), ja makkaranlahden leikkikenttä.

        Nyt ovat kehuneet sitä rannan leikkikenttää aika paljon.

        Sit kivaa oli käydä aina Koljonvirran leirintäalueella, patsaita katsomassa ja kiikkumassa, ja sen jälkeen vähän hevosia pällistelemässä ja voikukanlehtiä niille syöttämässä :)

        Sitten kun olin vähän isompi lapsi, ja kuljeskelin ilman isää ja äitiä, niin aika samoja touhuja. Pyöräilin metsäpoluilla ja pururadoilla. Oikeasti, niistä löytyy mielenkiintoisia paikkoja.. tuollakin, lähellä pöllösenlahden rantaa on sellainen, kiviseinämä vähänniinkuin.. kun lähetään paloskille päin sieltä..

        Että rohkeasti vaan metsää! Ja yleensä lapset keksii metsässä itse mukavat tekemiset!


      • unohdin
        Ei enää lapsonen kirjoitti:

        Moi!

        Ihanaa että touhuat lastesi kanssa :)

        Kun minä olin pieni, me tehtiin aina retkiä paloisvuoren ulkoilualueelle.
        Käveltiin saunaniemeen, ja paistettiin makkaraa, taisinpa minä koittaa onkiakkin.

        Vaihtelimme myös leikkikenttiä. Suosikkini olivat ehdottomasti Sirpinkaaren vanha leikkikenttä (jota ei kyllä enää taida olla), sankariniemen leikkikenttä (oletteko käyneet siellä, siellä on mielenkiintoisia laitteita), ja makkaranlahden leikkikenttä.

        Nyt ovat kehuneet sitä rannan leikkikenttää aika paljon.

        Sit kivaa oli käydä aina Koljonvirran leirintäalueella, patsaita katsomassa ja kiikkumassa, ja sen jälkeen vähän hevosia pällistelemässä ja voikukanlehtiä niille syöttämässä :)

        Sitten kun olin vähän isompi lapsi, ja kuljeskelin ilman isää ja äitiä, niin aika samoja touhuja. Pyöräilin metsäpoluilla ja pururadoilla. Oikeasti, niistä löytyy mielenkiintoisia paikkoja.. tuollakin, lähellä pöllösenlahden rantaa on sellainen, kiviseinämä vähänniinkuin.. kun lähetään paloskille päin sieltä..

        Että rohkeasti vaan metsää! Ja yleensä lapset keksii metsässä itse mukavat tekemiset!

        että sankkurin kenttä oli myös mukava paikka.

        Nyt tulee kyllä jo sellainen olo, että olenkohan ollut aivan typerä lapsi, kun tuollaisista nautin :(

        Kuitenkin, reitti sinne sankariniemen leikkikentälle on seuraava.

        Kävelkää keskustasta virransiltaa pitkin sankkurille päin.
        Sillan jälkeen kääntykää vasemmalle.
        Vasemmalla pitäisi näkyä rannansuuntaisesti polku.
        Menkää polulle.
        Pian löydätte leikkikentän, jossa on vaikka mitä kivaa :)


      • pienpien
        unohdin kirjoitti:

        että sankkurin kenttä oli myös mukava paikka.

        Nyt tulee kyllä jo sellainen olo, että olenkohan ollut aivan typerä lapsi, kun tuollaisista nautin :(

        Kuitenkin, reitti sinne sankariniemen leikkikentälle on seuraava.

        Kävelkää keskustasta virransiltaa pitkin sankkurille päin.
        Sillan jälkeen kääntykää vasemmalle.
        Vasemmalla pitäisi näkyä rannansuuntaisesti polku.
        Menkää polulle.
        Pian löydätte leikkikentän, jossa on vaikka mitä kivaa :)

        Kangaslammin ranta oli minun suosikkirantani lapsena.
        Lämmin, kirkas vesi ja matala pohja.

        En tiedä onko tänävuonna leväongelmaa. Ainakin uusitut pukukopit!

        Siinä on myös ihan mukava leikkipuisto lähellä.

        Sit jos on auto käytettävissä, niin nerkoolla on aivan älyttömän kiva ranta, mut sinne on hankala neuvoa.


      • Entinen nuori
        pienpien kirjoitti:

        Kangaslammin ranta oli minun suosikkirantani lapsena.
        Lämmin, kirkas vesi ja matala pohja.

        En tiedä onko tänävuonna leväongelmaa. Ainakin uusitut pukukopit!

        Siinä on myös ihan mukava leikkipuisto lähellä.

        Sit jos on auto käytettävissä, niin nerkoolla on aivan älyttömän kiva ranta, mut sinne on hankala neuvoa.

        Oletteko käyneet liikennepuistossa luuniemellä?
        Sinne pääsee mielestäni milloin vaan.

        Olen käynyt siskon tenavien kanssa siellä, tykkäävät ajella pitkin niitä ratoja polkupyörillään.

        Todella mukava paikka, ja siellä on myös leikkipuisto.
        Rauhassa ollaan saatu olla, kun siellä käydään.

        On siellä joskus myös ohjattua toimintaa vissiin.
        Tässä linkki! http://www.iisalmi.fi/?deptid=11476


    • ranta!!!

      Keskustassa on hyvä uimaranta!

      • ei kai

        keskustan ranta ei kyllä ole kovin mukava...
        suosittelisin mansikkaniemeä, vaikk onkin hieman viileää. samalla voitte käydä retkeilemässä metsässä ja lieköhän lampaat aitauksessaan...
        menkääs paloskin kodalle tai huipulle... tai sitten marjametsään!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe